Varulv [BH II] - R1

StradhLestat

Swashbuckler
Jag kommer inte kliva fram å påstå att jag är Siare så det behöver du inte oroa dig för. 👍

Märkligt att du tycker Stratten spelat upp sig.
Denne har ju visserligen aviserat frånvaro så vi får väl hoppas å se (om denne klarar denna jobbdag) om Stratten kommer igång och rycker upp sig. Han brukar alltid påstå om sig själv att vara kaosig (vilket jag egentligen inte tycker) men det är verkligen långt från det denna gång.
Ger gärna denne mer tid i spel.
Kaos är en relativ term...att DU inte anser att jag kaosar kan ha att göra med att kaoset faller sig ganska naturligt för dig själv ;)
Andra kan bli galna på mitt sätt att skriva/spela....just för att de anser det kaosigt :p

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ok hörrni jag ska också spela rollspel strax, ska försöka kika in under kvällen.

Men fan Stratten har ju blivit lite sprattelgubbe Sprattelstratten helt enkelt - jag flyttar min röst till Sladdersidd för där känns det skakigt hela rundan och han tog min rom.
(Octas spel nu på eftermiddagen känns inte grönt du är nog näst på min rödlista)

Röst: @Sidd

Sysp

NNO
Blir inte mycket spelat för mig ikväll heller 😕 Min Isaac-röst är tämligen värdelös och inte särskilt hjälpsam, det verkar stå mellan Stradh, Sidd och möjligen Impetigo/Häger. Av dessa tycker jag nog ändå Impetigo är rödast för mig. Häger har blandat och gett tycker jag (bra analyser men också powerfiske och lite väl mycket bråttom på att väktaren skulle outa supersnabbt). Sidd rörigt men några bra poänger som han var först med typ att siaren skulle sitta dold vid grönsianden. Stradh all over the place och röstar i affekt, men det är ganska vanligt. Impetigo mellanmjölk, boxandet med Octa är väntat och hade hänt oavsett om de var bybor eller ulvar båda två.

Röst: @Impetigo

Jag försöker checka in åtminstone strax innan deadline. Var är @Brynolf? Chefslunch?

Basenanji

Basinixus
Ja, det är verkligen dags för @Brynolf att chefa lite. Jag är ganska förvirrad just nu så och kan se att Stradh ändå försöker t er öta ut frågetecken. Sidd är väl heller inte helt lätt att begripa sig på. @Big Mama s ”jag har inte koll och har inte läst” känns lite slappt. Kanske Sidd ändå? Får fundera.

Röst: @Ingen

Hägerstrand

Ballofix
Andra kan bli galna på mitt sätt att skriva/spela....just för att de anser det kaosigt :p
”Kaosigt” kan här läsas som ”inte hjälpsamt för byn”, om man tillhör ”de andra” i meningen ovan.

Spelet handlar (i mina ögon) om att kommunicera på ett sätt som gör att andra bybor kan identifiera att du är en av dem, eftersom du anstränger dig för att hjälpa byn och visar hur du gör det. Ulvarna kan inte på ett ärligt sätt anstränga sig för att hjälpa byn utan måste någonstans ljuga.

Ju bättre alla bybor är på att försöka hjälpa byn och kommunicera hur de tänker när de gör det, desto svårare blir det för ulvarna. Att ha rätt i sina gissningar om vilka som är ulvar är, i någon mån, sekundärt eftersom det inte spelar någon roll att man har rätt om man inte kan få byn med sig eftersom man spelar kaosigt.

(Du får ursäkta om det här känns som ett påhopp, men det var ändå du som tog upp det här med att metakommentera din spelstil)

StradhLestat

Swashbuckler
”Kaosigt” kan här läsas som ”inte hjälpsamt för byn”, om man tillhör ”de andra” i meningen ovan.

Spelet handlar (i mina ögon) om att kommunicera på ett sätt som gör att andra bybor kan identifiera att du är en av dem, eftersom du anstränger dig för att hjälpa byn och visar hur du gör det. Ulvarna kan inte på ett ärligt sätt anstränga sig för att hjälpa byn utan måste någonstans ljuga.

Ju bättre alla bybor är på att försöka hjälpa byn och kommunicera hur de tänker när de gör det, desto svårare blir det för ulvarna. Att ha rätt i sina gissningar om vilka som är ulvar är, i någon mån, sekundärt eftersom det inte spelar någon roll att man har rätt om man inte kan få byn med sig eftersom man spelar kaosigt.

(Du får ursäkta om det här känns som ett påhopp, men det var ändå du som tog upp det här med att metakommentera din spelstil)
Du får tycka vad du vill--- I WILL NOT CONFORM... Jag bidrar till byn på mitt sätt.... Att det triggar dig så hårt att det blir så mycket SPAM som inte tillför byn ngt varje gång, det är ditt val ;)

fjodorsenuba

Krigarpoet
Blir inte mycket spelat för mig ikväll heller 😕 Min Isaac-röst är tämligen värdelös och inte särskilt hjälpsam, det verkar stå mellan Stradh, Sidd och möjligen Impetigo/Häger. Av dessa tycker jag nog ändå Impetigo är rödast för mig. Häger har blandat och gett tycker jag (bra analyser men också powerfiske och lite väl mycket bråttom på att väktaren skulle outa supersnabbt). Sidd rörigt men några bra poänger som han var först med typ att siaren skulle sitta dold vid grönsianden. Stradh all over the place och röstar i affekt, men det är ganska vanligt. Impetigo mellanmjölk, boxandet med Octa är väntat och hade hänt oavsett om de var bybor eller ulvar båda två.

Röst: @Impetigo

Jag försöker checka in åtminstone strax innan deadline. Var är @Brynolf? Chefslunch?
Bra att du vill lyfta bort från Isaac men till Impetigo? Alltså för mig är Impetigo alltid röd men jag känner knappast att han ligger värre till än BM eller Sidd? Men rösta som du vill såklart. Det är bra att du tar ställning men denna röst känns trött.

Hägerstrand

Ballofix
Du får tycka vad du vill--- I WILL NOT CONFORM... Jag bidrar till byn på mitt sätt.... Att det triggar dig så hårt att det blir så mycket SPAM som inte tillför byn ngt varje gång, det är ditt val ;)
”Jag brukar anmäla mig till en tävling i att kommunicera att man är bybo. Jag brukar kalla mig själv för slagpåse eftersom jag ofta blir misstänkt för att inte vara bybo. Det är de andra spelarnas fel”

For the record tycker jag att du har gjort flera väldigt bra spel. Jag tycker alltså inte att ”kaoset” är en ofrånkomlig del av din identitet.

Jag tycker bara att den här inställningen där du blir defensiv och börjar stoltsera med att du inte tänker anstränga dig för att göra dig förstådd är.. inte helt optimal.

Sysp

NNO
Bra att du vill lyfta bort från Isaac men till Impetigo? Alltså för mig är Impetigo alltid röd men jag känner knappast att han ligger värre till än BM eller Sidd? Men rösta som du vill såklart. Det är bra att du tar ställning men denna röst känns trött.
Det är där jag är med de fyra kandidaterna jag nämnde, tyckte det var hyfsat välmotiverat. Jag står för min röst. Näst Impetigo (och i så fall tror jag på Octa/Impetigo, ett nattmord, en två grönsianden) så är det väl Häger över Sidd. Har alltid svårt att läsa Häger men tycker det är lite klockor som jag nämnde. Alltid svårt i R1, särskilt när jag inte har tid att läsa om ordentligt.

StradhLestat

Swashbuckler
Jag tycker bara att den här inställningen där du blir defensiv och börjar stoltsera med att du inte tänker anstränga dig för att göra dig förstådd är.. inte helt optimal.
Du missförstår "anstränga sig"... Jag vet vad mina styrkor och svagheter är (och vad jag har energi till utanför arbetet), vilket gör att jag spelar och agerar på vissa saker...men rent krasst inte orkar/vill görta andra... Just för att energin/fokus iunte finns för att det ska tillföra ngt rimligt

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har försökt läsa igenom tråden igen, så ska väl försöka säga något också om vad jag ser, eller inte ser. Men det blir inget vettigt av det känner jag. Oavsett nedan är mina tankar.

Står fast vid att jag inte får något grepp om Sidd, mest flamsigt och lite överallt. Får ingen klarhet i vad han vill eller vad han försöker göra. Svårläst, vilket gör att han blir en osäkerhet för mig. Jag får helt enkelt inget grepp om Sidd.

Bio upplever jag ändå driver på och ställer kritiska frågor. Han driver på andra att delta och försöker klargöra. Känns som en bybo som vill klargöra och hjälpa byn genom att få folk att delta och ta ställning. Upplever Bio som trygg och stabil. Uppskattar även att han håller sina inlägg relativt korta, mer personlig preferens än något som friar eller fäller.

Octa upplever jag sitter i lite samma båt som mig och Strahd, att hänga med i vad som sägs. Känns som vi tre sitter i ett kasst läge då tiden inte riktigt finns där för oss. Samma läge verkar gälla för BM. Det gör så klart att vi alla fyra bli osäkerhetsfaktorer då vi inte kan delta och blir mer passiva. Octa och Strahd upplever jag dock som mer aktiva. Problemet med oss blir att vi blir svårlästa och inte heller bidrar så mycket till byn. Octa och Strahd ska medges ha gett mer till spelet än mig och BM utifrån mitt perspektiv.

Basse deltar aktivt i perioder, stället frågor och driver även han på inaktiva spelare. Har dock inte sätt lika mycket av de där kritiska frågorna som jag upplever att Bio kommer med, vilket gör att jag förhåller mig vaksam här. Samma gäller för Impe som jag inte riktigt kan placera. De hamnar på min lista över tveksamma figurer.

Övriga spelare har jag inte så mycket att säga om.

Min röst kvarstår således på Sidd, kommer ligga kvar där om inget radikalt händer som får mig att se på övriga spelare med andra ögon.

damogn

Hero
Risk för utröstning: StradhLestat (5)

En och en halv timme kvar på R1. Se över era röster!

Hägerstrand

Ballofix
Risk för utröstning: StradhLestat (5)

En och en halv timme kvar på R1. Se över era röster!
Den där sammanställningen ser inte alls ut som att @StradhLestat har 5 röster på sig