Varulv [BH II] - R1

Octagonal

Swashbuckler
Ps. Jag hade definitivt varit bitter-ulv om jag var romare, men du kan lita 100% på att du hade suttit i kakaofloden vid min sida om så var fallet.
Jag tror dig. Det skulle vara om du är rekryterad istället och inte fick chansen att dra ner mig i djupet med dig.

Att siaren visas öppet är för den sakens skull inte bara positivt för byn.

damogn

Hero

Impetigo

Ärkebiskop
Sådär lagom sugen. Misstänker att det leder till att jag blir nattmördad. Vill du bli siad?
… och, ja, jag hade älskat att bli siad. Men den bästa bybon är ju fen som grönar sig utan att bli siad så att siaren kan fokusera mer på att hitta ulvar än att gröna bybor.

damogn

Hero
Se till att ändra era röster om något är fel. Jag kommer att räkna alla senaste röster (jag räknar självklart Vimes röst på "Sidd - antagligen ulv" som en röst på Sidd)

För att röstningskoden ska fungera är det viktigt att inte ha någon text på samma rad efter namnet på den man röstar på.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Medhåll! Snyggt, @Sidd !

Planen som jag förstått den var ju annars att siaren skulle outa i r4? Rimligt med tanke på att ulvarna har mycket liten chans att mörda siaren innan dess.

Men med deklarerat siande öppnas ju möjlighet både för att väkta potentiellt gröna samt att få grönfärg på folk utan att siaren outar.

(eller förresten, sa inte @damogn att siandena redovisas öppet i tråden? Då behöver ju siaren aldrig nånsin outa. Also, siaren får avgöra när det är läge att sia öppet, det borde vara dw flesta rundor men bra att ulvarna inte vet säkert oms iaren lever eller inte)
Det finns en anledning för siaren att kliva fram: För att väktaren ska kunna vakta denne.

Impetigo

Ärkebiskop
Det finns en anledning för siaren att kliva fram: För att väktaren ska kunna vakta denne.
just det. Hålla inne på sianden till r4 skulle det ju vara så klart. Om inte siaren outar är den ju inte oddölig.

men det könns som en bättre plan att väkta de som sias öppet än att väkta en outad siare.

Eller vad säger du @Anthrox ?

Fördel att siaren inte behöver outa då också ju.

Octagonal

Swashbuckler
Tycker Stradhs röster på Anthrox och Hägern är rimliga, dessa är definitivt de spelare jag tror mest personer hade valt som ulv-kompanjoner.

Jag tror inte heller en ulv-Stradh hade vågat ge sig på dessa i R1 om han visste att de är bybo. Framförallt inte i ett läge där de styr spelet och Stradh är på g att åka. Ergo, Stradh är grön.

Hägerstrand

Ballofix
Jaja, står det mellan Stradh och Sidd kommer jag hoppa över och rösta på Sidd. Var så säkra på det ✌
Vad bra. Jag tycker egentligen att @Sidd och @Big Mama båda är troligare ulvar än Stradh. Men eftersom jag ska spela rollspel ikväll så vågar jag inte riktigt lita på dig.

Röst: @Sidd

Sådär lagom sugen. Misstänker att det leder till att jag blir nattmördad. Vill du bli siad?
Det är ju vansinnigt skönt att bli nattmördad, då kan man slappna av och vara nöjd med sin insats.

Men om siaren inte tänker träda fram så borde väktaren självklart väkta @Octagonal istället.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Lite orolig att Sidd är siaren eller ulv som kommer claima siare nu i sista stund.

Jag tycker inte min röst på Stradhlestat är motiverad längre eftersom det var en kom igen röst från början.

Hade jag inte vetat att Brynolf är hövding hade jag röstat ut honom nu.
Ska fundera lite och försöka komma med en "motiverad" röstning.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Tycker Stradhs röster på Anthrox och Hägern är rimliga, dessa är definitivt de spelare jag tror mest personer hade valt som ulv-kompanjoner.

Jag tror inte heller en ulv-Stradh hade vågat ge sig på dessa i R1 om han visste att de är bybo. Framförallt inte i ett läge där de styr spelet och Stradh är på g att åka. Ergo, Stradh är grön.
Stradh har röstat på mig i R1 i flera spel i olika konstellationer, så det stämmer inte.

Sidd

”Bybo”
Lite orolig att Sidd är siaren eller ulv som kommer claima siare nu i sista stund.

Jag tycker inte min röst på Stradhlestat är motiverad längre eftersom det var en kom igen röst från början.

Hade jag inte vetat att Brynolf är hövding hade jag röstat ut honom nu.
Ska fundera lite och försöka komma med en "motiverad" röstning.
Jag kommer inte kliva fram å påstå att jag är Siare så det behöver du inte oroa dig för. 👍

Märkligt att du tycker Stratten spelat upp sig.
Denne har ju visserligen aviserat frånvaro så vi får väl hoppas å se (om denne klarar denna jobbdag) om Stratten kommer igång och rycker upp sig. Han brukar alltid påstå om sig själv att vara kaosig (vilket jag egentligen inte tycker) men det är verkligen långt från det denna gång.
Ger gärna denne mer tid i spel.