Närvaro [1,2,3,6->6->6->1] 3 framgångarBassejr said:[Taifu får slå för att charma orkerna så de vill berätta vad de vet för dig, svårighetsgrad 3 för att orker är osociala och elaka, men eftersom du också är ork.]
En av orkerna, med gråaktig hud, och seniga muskler som ser ut att vara fastbundna över hela kroppen med fiskelina vänder sig mot dig.Rymdhamster said:Närvaro [1,2,3,6->6->6->1] 3 framgångarBassejr said:[Taifu får slå för att charma orkerna så de vill berätta vad de vet för dig, svårighetsgrad 3 för att orker är osociala och elaka, men eftersom du också är ork.]
Jag lyckas.
Trots att Bokki försöker, får han inte upp någon vittring, och nyser bara varje gång han försöker sniffa på halsbandet. Det käns tyngre än det borde vara i din hand, och du känner hur skogen blir lite mörkare när du håller i den.Recca said:Tar storögt upp smycket och tittar mig hastigt omkring, spejar mot mörka skogen. "Bokki... Spåra, sök."
Kawros tittar förvirrat, och lite förolämpat på digMårten said:Jag går ut ur tältet och rör mig mot elden där ändå alla verkar vara samlade. Taifu och Wernner verkar snacka med några orcher men den jag är intresserad av är Kawros.
"Wernner, jag tror inte Akuro har försvunnit frivilligt, jag är ganska säker på att hon som anföll tavernan ligger bakom det här. Kawros, vad vet du om nekromantikern? Vi behöver all information du har, skulle vara riktigt bra om du visste vart hon höll till någonstans."
Kawros tittar förvirrat, och lite förolämpat på dig
"Viste jag var hon var skulle hon vara död. Varför tror du att det är en kvinna?
Jag vet att hon har hantlangare i Njordal. Svarta marknaden, en bit utanför själva staden. Dom säljer vapen av olika slag, påstås handla i svarta magi. Farliga typer, om man inte har ett svärd mot halsen på dem."
Sedan ser du ett rum, en sovkammare på en taverna, Alla i sälskapet tycks ligga där. Den gamla orken sover lätt med händerna knäppta på magen, och din halvalviske kompanjon slumrar med ett bekymrat, nästan grymt, ansiktsuttryck bredvid dig. Du ser en lång, smal kvinna, med askgrå hy, långt svart stripigt hår, och en röd och svart tatuering under ena ögat. Hon går genom sovsalen, spöklikt tyst, och tittar på er. Sedan vänder hon sig till Akuro, som ligger i en säng längre bort. Hon lägger en hand på hans axel, och hans ögon spärras upp i... Fasa. Smärta. Du trodde aldrig att en ork kunde se ut på det viser.
Från platsen där hon satte ner handen ser du hur Akuros hud börjar flagna av och gå upp i aska, och han skriker av smärta ochvrede.
</div>God45 said:<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Kawros tittar förvirrat, och lite förolämpat på dig
"Viste jag var hon var skulle hon vara död. Varför tror du att det är en kvinna?
Jag vet att hon har hantlangare i Njordal. Svarta marknaden, en bit utanför själva staden. Dom säljer vapen av olika slag, påstås handla i svarta magi. Farliga typer, om man inte har ett svärd mot halsen på dem."
</div>Mårten said:<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Sedan ser du ett rum, en sovkammare på en taverna, Alla i sälskapet tycks ligga där. Den gamla orken sover lätt med händerna knäppta på magen, och din halvalviske kompanjon slumrar med ett bekymrat, nästan grymt, ansiktsuttryck bredvid dig. Du ser en lång, smal kvinna, med askgrå hy, långt svart stripigt hår, och en röd och svart tatuering under ena ögat. Hon går genom sovsalen, spöklikt tyst, och tittar på er. Sedan vänder hon sig till Akuro, som ligger i en säng längre bort. Hon lägger en hand på hans axel, och hans ögon spärras upp i... Fasa. Smärta. Du trodde aldrig att en ork kunde se ut på det viser.
Från platsen där hon satte ner handen ser du hur Akuros hud börjar flagna av och gå upp i aska, och han skriker av smärta ochvrede.
Jag reser mig upp och tar tag i Wernner när han går förbi mig mot kuskens tält och visslar till för att fånga Tarins uppmärksamhet.
"Den lilla halvan" Tecknar jag åt Tarin. Fortsätter med blicken fäst på Wernner. Jag ser inte nöjd ut. "Vi måste vänta. Hon och hunden är i skogen, de gick ditåt."
Pekar.
Jag gör en hård svepande rörelse med båda händerna och skakar på huvudet. Det går inte att missta att jag inte tycker vi åker någonstans just nu.
Mårten said:När jag hör visslingen tittar jag upp, ser vad Mogora tecknar och översätter till Wernner. Jag rör mig också dit bort.
"Jag håller med Mogora, vi borde nog vänta på halvorchen, hon verkar ju vara Akuros dotter. Sen ville Tsûkashi med också, och ska vi slåss mot en nekromatntiker kan nog fler händer vara bra. Ooch det gör väl inte dig något om vi tar med en till orch Wernner." det sista säger jag med ett roat leende som visar att jag vet att jag är ute på hal is, dock har jag tagit några steg ifrån Wernner så han inte kan armbåga mig eller slå mig, och är beredd att få honom att dansa vals med en orch om han försöker.
God45 said:Mårten said:När jag hör visslingen tittar jag upp, ser vad Mogora tecknar och översätter till Wernner. Jag rör mig också dit bort.
"Jag håller med Mogora, vi borde nog vänta på halvorchen, hon verkar ju vara Akuros dotter. Sen ville Tsûkashi med också, och ska vi slåss mot en nekromatntiker kan nog fler händer vara bra. Ooch det gör väl inte dig något om vi tar med en till orch Wernner." det sista säger jag med ett roat leende som visar att jag vet att jag är ute på hal is, dock har jag tagit några steg ifrån Wernner så han inte kan armbåga mig eller slå mig, och är beredd att få honom att dansa vals med en orch om han försöker.
Sore wa anata no menomaedeBassejr said:"Vi såg Kurou och två av hans Senshi springa från erat läger med kläderna i lågor. Vad borde vi ha sett?"
Jag stoppar den i mitt bälte med alla mina tjuvfack, sen återvänder jag genom skogen. Jag har vid det här laget beväpnat mig med mina mini-crossbows och smyger och är vaksam på överraskningar - skogen känns inte så mysig just nu.Bassejr said:Trots att Bokki försöker, får han inte upp någon vittring, och nyser bara varje gång han försöker sniffa på halsbandet. Det käns tyngre än det borde vara i din hand, och du känner hur skogen blir lite mörkare när du håller i den.Recca said:Tar storögt upp smycket och tittar mig hastigt omkring, spejar mot mörka skogen. "Bokki... Spåra, sök."