Nekromanti Bassejr spelleder Fantasy! - Old School Gaming

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
den mörkhyade kvinnan svarar "Hon är ingen svartalv, om det är vad ni undrar. Det fins galna människor och dvärgar också, kom ihåg det, trollkarl."

Svartalven ser ner i marken "Snälla, Kair, Lugna dig."
Han ser mot er igen.
"Hon är en gammal kvinna, att döma av ryktena. Vi möttes av en sond av något slag när vi gick igenom staden. ett litet magiskt föramål, format som en kula, förtrollat så att hon kan se och höra det som händer runt kulan, och tala igenom den. Mycket praktiskt för att undersöka grottor och gamla källare, kan jag tänka mig, men hon verkar använda dem som en ursäkt att slippa komma ut för at möta vandrare."

Den unga kvinnan omsvapt i en mantel, med blek, nästan färglös hy, och tunna läppar, svarar med nästan sjukligt svag röst "Hon har inget intresse av vandrare. Vi är värda lika mycket som råttor och småfåglar för henne. Vi fins där, och hon ser såna som oss dagligen i skogen, men hon har inget intresse av oss. Vi utgör inget hot mot henne, och hon har inget behöv av att jaga oss. Möjligtvis köper hon ibland mat av förbipasserande vandrare, men jag kan tänka mig att det är vanligt med vandrande handelsmän, så hon har ingen anlednig att erbjuda pengar till varje stövelknäkt som spatserar förbi för en remsa torkat kött eller ett glas vin. Ni måste ha någonting värdefullt ombord om hon är intresserade av er."
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Jag stoppar min pipa (med egen tobak) medan jag går bort till deras eld och på vägen nickar jag åt de som står och hugger ved. Jag slår mig ner och äter sparsamt av det som bjuds, men undviker all dryck (om de insisterar så hänvisar jag till att blåsan inte är så rymlig när man kommer upp i ålder). Spelet som spelas gör mig nyfiken och jag håller ett öga på det.

"Ni har inte sett till några faror när ni varit i staden? Något i synnerhet som man bör se upp för?"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
"Tack för informationen. Men vi har en deadline så vi måste röra oss vidare."

Wernner nickar mot vagnen så att hans medresenärer ska få iden att de inte ska stanna här och bo fler nätter hos folk han hatar.

"Så vi måste gå tillbaks till vagnen."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag håller upp armarna när tonen hettar till.
"Det var inte min mening, ville bara ha en beskrivning. Och ja, det finns många galningar av alla raser" säger jag med ett leende mot kvinnan.

Jag suckar lite och ser nästan lite sorgsen ut men jag fortsätter tala med Kair
"Jag hade nästan hoppats att ni hade träffat henne och hon var svartalv. Jag mötte en svartalv i en stad lite längre bort och "
jag ser ut som jag drömmer mig bort, får ett leende som antyder att vi gjorde mer än bara pratade
"ja, låt oss säga hon lämnade ett väldigt starkt intryck på mig."
Nu tittar jag henne rakt i ögonen, verkar helt missa att Wernner vill här ifrån, och det verkar som jag ser bara henne, ingen annan och rör mig mot henne. Rösten är låg och det är som att bara vi hör den.
"Hon visade mig att en svartalv kan ta en man på ett äventyr få kvinnor kan göra."
Jag tar hennes hand i min, tittar ner på den och tummen stryker över hennes hand men tittar sedan upp i hennes ögon igen och har ett leende just för henne.
"Du kanske känner henne?"
Jag ger en enkel beskrivning på henne som sövde ner oss och tog orchen men kompletterar också Kair under tiden för hon är självklart vackrare än henne vi mötte.

(Slår förföra: 7 tärningar: 3, 4, 5, 5, 5, 6, 6, 6-> 4, 6->5. 8a lyckade)
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Nicolaus fortsätter:
"Rykten går om zombier, men vi såg inga spår efter odöda när vi gick genom staden, så det är inte troligt. Det farligaste ni kan råka ut för om ni går till henne är om grottan hon bor i rasar in över er."

Kair börjar darra. "v-vad menar du?"
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Mitt leende blir bara bredare och fortsätter titta in i hennes ögon, mitt ansikte rör sig långsamt mot hennes men hon vänder sig inte bort. Jag lutar mig fram för att viska något i hennes öra men känner en knackning på min axel och vänder mig om.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Bassejr said:
Nicolaus fortsätter:
"Rykten går om zombier, men vi såg inga spår efter odöda när vi gick genom staden, så det är inte troligt. Det farligaste ni kan råka ut för om ni går till henne är om grottan hon bor i rasar in över er."
Jag puffar på min pipa.
"Hmmmm, min erfarenhet av odöda är ytters begränsad. Om det skulle finnas ett korn av sanning i ryktena kan ni säga något om hur man bäst försvarar sig mot dem?"
Närvaro [4,2,5,3] två framgångar
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
När jag ser att Tarin försöker sig på sina häxkonster med den där stackars kvinnan klättrar jag ned från vagnen och går med lång steg fram mot honom. Jag petar till honom på axeln men innan han hinner reagera på det så... [händer det som står i nästa inlägg}

Jag facepalmar och ståd kvar med ansiktet i handen. Ett irriterat ljud undslipper mig.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
Mitt leende blir bara bredare och fortsätter titta in i hennes ögon, mitt ansikte rör sig långsamt mot hennes men hon vänder sig inte bort. Jag lutar mig fram för att viska något i hennes öra men känner en knackning på min axel och vänder mig om.
När du vänder dig om tar hon tag om dig och kysser dig hårt oh kumpigt, rakt på munnen, till synes glömsk om världen omkring er.

Nicolaus tittar underligt på er, och skakar sedan på huvudet och fortsätter konversera med Taifu: "Eld, enligt vad jag hört. Jag har haft turen att aldrig behöva möta dem, men de som har (Kair bland andra) säger att eld biter bra på dem... Ellerhur.... Kair...?"

Den stora mörkhyade kvinnan släpper gräppet om dig, och du kan börja andas igen, och vänder dig vimmelkantig om för att se vem som petade dig på axeln.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Wernner ha kanske inte så där jättemycket koll när det kommer till de andra rasernas parnings ritualer men Akuro lärde honom principen "Bros before hoes" som tydligen är viktig. Så när livvakten försöker lägga sig i placerar Wernner sig mellan henne och Trollkarlens ryggtavla och ger henne en ganska retsam blick.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag backar ett steg och ser över Wernner med en kritisk blick. Då våra ögon möts och jag registrerar retsamheten hos halvalven ler jag snett. Jag gör en åtbörd åt Tarin och lyfter armen med knuten näve framför mig [stor], sedan lägger jag en hand på Wernners bröst, drar tillbaka den och böjer ner alla fingrar utom lillfingret som jag viftar mot honom [liten] och mitt leende blir jätte brett. Blinkar med ett öga och vänder på klacken och promenerar därifrån med hatten på sned.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Wernner får intrycket att han lyckats hantera situationen på rätt sätt även om han inte riktigt förståd hand rörelserna. Han ställer sig nöjt bredvid gammelorken för att höra resten av diskutionen:

"Okej, låter som ett bra tips. Eld fungerar på det mesta."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
"Okej, låter som ett bra tips. Eld fungerar på det mesta."
"Haha, du har då aldrig slagits mot ett stentroll. fast jag vandrade för ett par år sedan med en trollkarl som studerade alkemi. Han lyckades omforma stentrollet till en sorts bränbarr deg, som exploderade när han kastade en fackla på honom. Det var roligt."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag möter hennes blick efter kyssen, var det någon som knackade mig på axlen? Spelar ingen roll, han har bara henne för ögonen. Jag lutar mig fram och viskar något i hennes öra som verkar vara någon som gör att ögonen hoppar till men någon som hon verkar gilla. Istället för att föra tillbaka huvudet helt ger han henne en kyss, inte klumpig som hennes, utan en ordentlig passionerad kyss. Den här gången får hon kippa lite efter andan men hennes ögon lyser. Hon tar hans hand i sin och leder honom bort mot tälten.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
Jag möter hennes blick efter kyssen, var det någon som knackade mig på axlen? Spelar ingen roll, han har bara henne för ögonen. Jag lutar mig fram och viskar något i hennes öra som verkar vara någon som gör att ögonen hoppar till men någon som hon verkar gilla. Istället för att föra tillbaka huvudet helt ger han henne en kyss, inte klumpig som hennes, utan en ordentlig passionerad kyss. Den här gången får hon kippa lite efter andan men hennes ögon lyser. Hon tar hans hand i sin och leder honom bort mot tälten.
[Tarin lärde sig fyra posssitioner han aldrig kunat föreställa sig förut. Han får en till ET för gott rollspelande]
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Bassejr said:
God45 said:
"Okej, låter som ett bra tips. Eld fungerar på det mesta."
"Haha, du har då aldrig slagits mot ett stentroll. fast jag vandrade för ett par år sedan med en trollkarl som studerade alkemi. Han lyckades omforma stentrollet till en sorts bränbarr deg, som exploderade när han kastade en fackla på honom. Det var roligt."
"Jag kände en kille som gillade att dumpa flaskor med brinnande olja på stentrollen. De blir inte skadade men de får panik och springer genom de egna leden. Det ser skitkul ut när alla kastar sig undan från trollet de använde som sköld för 2 sekunder sedan."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
Bassejr said:
God45 said:
"Okej, låter som ett bra tips. Eld fungerar på det mesta."
"Haha, du har då aldrig slagits mot ett stentroll. fast jag vandrade för ett par år sedan med en trollkarl som studerade alkemi. Han lyckades omforma stentrollet till en sorts bränbarr deg, som exploderade när han kastade en fackla på honom. Det var roligt."
"Jag kände en kille som gillade att dumpa flaskor med brinnande olja på stentrollen. De blir inte skadade men de får panik och springer genom de egna leden. Det ser skitkul ut när alla kastar sig undan från trollet de använde som sköld för 2 sekunder sedan."
Nicolaus gapskrattar åt historien.
"Men mot specifikt zombier är det antingen det, eller att slå till mot magikern som håller dem vid liv.
Det fins två olika sorters zombier. Den sorten som är marionetter till en trollkarl, och då spelar det ingen roll om dom bränns till aska, för magin håller kvar dem ändå och kastar askan över slagfältet, i de fallen är det bättre att slå mot magikern. Men den sorten som väcks på nytt, har bara ett till liv, och när det är förbrukat reser de sig inte igen."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
God45 said:
Bassejr said:
God45 said:
"Okej, låter som ett bra tips. Eld fungerar på det mesta."
"Haha, du har då aldrig slagits mot ett stentroll. fast jag vandrade för ett par år sedan med en trollkarl som studerade alkemi. Han lyckades omforma stentrollet till en sorts bränbarr deg, som exploderade när han kastade en fackla på honom. Det var roligt."
"Jag kände en kille som gillade att dumpa flaskor med brinnande olja på stentrollen. De blir inte skadade men de får panik och springer genom de egna leden. Det ser skitkul ut när alla kastar sig undan från trollet de använde som sköld för 2 sekunder sedan."
Jag står lutad mot vagnen och ser Tarin gå iväg med kvinnan. Suckar djupt inombords. Jaha, då ser vi inte honom mer ikväll. Slänger en blick på Wernners rygg och lyssnar på de tre när de pratar. Jag korsar armarna över bröstet, pekar på en liten gren som ligger på marken och försöker få den att orma sig upp i Wernners byxor.

[1,1,3,4,4,5]

Sedan försöker jag se ut som om jag inte gjort något alls annat än att studera min hand.

[2,3,5,5,5]
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Cissi said:
God45 said:
Bassejr said:
God45 said:
"Okej, låter som ett bra tips. Eld fungerar på det mesta."
"Haha, du har då aldrig slagits mot ett stentroll. fast jag vandrade för ett par år sedan med en trollkarl som studerade alkemi. Han lyckades omforma stentrollet till en sorts bränbarr deg, som exploderade när han kastade en fackla på honom. Det var roligt."
"Jag kände en kille som gillade att dumpa flaskor med brinnande olja på stentrollen. De blir inte skadade men de får panik och springer genom de egna leden. Det ser skitkul ut när alla kastar sig undan från trollet de använde som sköld för 2 sekunder sedan."
Jag står lutad mot vagnen och ser Tarin gå iväg med kvinnan. Suckar djupt inombords. Jaha, då ser vi inte honom mer ikväll. Slänger en blick på Wernners rygg och lyssnar på de tre när de pratar. Jag korsar armarna över bröstet, pekar på en liten gren som ligger på marken och försöker få den att orma sig upp i Wernners byxor.

[1,1,3,4,4,5]

Sedan försöker jag se ut som om jag inte gjort något alls annat än att studera min hand.

[2,3,5,5,5]
[Lyckass. Kostar 1 mana]

[werner, slå på närvaro, svårighetsgrad 2, för att inte skrika som en... uh... Hel-alv, när du känner någonting kräla upp i din byxa]
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Om Jag ser vad Mogora gör (Närvaro [6,4,6,5 ->1,2] Fyra framgångar) så ler jag diskret åt henne och blinkar med mitt enda synliga öga.
 
Top