Nekromanti Bassejr spelleder Fantasy! - Old School Gaming

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Rymdhamster said:
"Lustigt. Jag dödade fler än vad jag kunde räkna under enighetskrigen, men jag har aldrig känt någon lust att återuppväcka dem. Det skulle kännas så kontraproduktivt. Nåja, kanske Akaishi Nokage, jag vill minnas att vid tillfället hade jag inte haft något emot chansen att få döda honom några gånger till. Det är tur att ungdomens dårskaps sällan går hand i hand med ålderns kunskaper. Och på tal om ungdom, den unga kvinnan verkade bli väldigt upprörd över ert spel tidigare. Bör någon prata med henne?"
Han skrockar åt din berättelse, och suckar tungt.
"Det handlade inte om spelet. Men jag har ingen rätt att berätta om vad som upprörde henne..."

Slut på scen 4

Utöver de ET som mårten fått tillldelat till sig får allla spelare ytterligare en ET vardera. Jag skriver startinlägger till Scen 5 senare ikväll.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Scen 5

Ni går och lägger er, och ingenting av specifikt intresse händer i lägret, utöver underliga grymtanden och stönanden, uppblandat med viskande och fnittrande from Kair's tält.
Samtliga av er vaknar tidigt, precis innan solen gått upp, och kan inte somna om. Den taniga kvinnan från kvällen innan har börjat förbereda en stor frukost i en gryta över elden, och hennes graciösa rörelser och säkra hanterande av både elden och maten, tyder på en underlig avsaknad av morgontrötthet som får det att verka som om hon inte sovit över huvud taget.

Tarin fick, genom nattens äventyr, faktiskt lite användbar information.
Genom att mjuka upp hennes sinne, och ställa rätt frågor vid rätt tillfälle fick du reda på att Nicolaus haft samröre med svartalven ni är ute efter, och att svartalven i sin tur haft samröre med den galna Arkeologen i byn. Vad för samröre historikern har med konspirationen framgick inte riktigt, men Nicolaus har tydligen fått agera både svärd, och vapenhandlare, åt häxan.

dvärgen sitter vid elden och drar djupa puffar från sin pipa. Han, och kvinnan, märker inte att någon av er har vaknat.
"Hur käns det? Bättre än igår"
Hon svarar: "Det svider..."
"Nicolaus kan rätta till det om du ber honom, det vet du"
Hon stittar bitters ner i kitteln. "Jag tänker inte be honom."

De tystnar. Hon fortsätter röra i kitteln, och han fortsätter dra djupa puffar i sin pipa.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag tar ett kliv ut ur tältet och sträcker på mig så att ryggen knakar. De två vid elden rycker till och tittar på mig, men kvinnan tittar snabbt ner och vänder sig mot elden igen. Var det månne en liten rodnad jag skymtade på hennes kinder? Jag kommer ihåg att jag glömde fråga Kawros om vad han haft för samröre med Nicolaus förut och lägger på minnet att förhöra mig om saken senare. Just nu hägrar frukosten och en varm eld för att jaga bort morgonkylan.

"God morgon, vänner" säger jag trött medan jag blinkar bort den sista sömnen ur ögonen. "Jag hörde vad ni sa, och även om jag inte vet vad det handlade om så erbjuder jag gärna mina egna tjänster, ringa som de dock är. Finns det något jag kan göra för dig" frågar jag kvinnan medan jag sätter mig ner vid elden.

Närvaro [5,4,3,5] Tre framgångar.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Den bleka varelsen rodnar bäst hon kan, och räcker fram en träskål med en varm gryta av något slag till er, tillsammans med varsin bit mörkt bröd, och varsin bägare sötmjölk.

Dvärgen tittar brsvärat först på henne, sen på sig, sen på henne igen. "Nej, tack för erbjudandet, men det är ingenting ni ska behöva besvära er med."
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag tar emot maten och drickat och börjar äta.

"Jag kan lite magi och jag är tillräckligt gammal för att ha sett det mesta som kan tänkas vara genant många gånger om. Upplevet de flesta själv, för den delen. Men om ni är säkra så är det självfallet ert fall. Mitt erbjudande står fast" säger jag i vanlig samtalston. Sedan låter jag maten tysta mun.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag kommer också ut till elden och tittar mellan de församlade, håller fram en skål och får frukost.

Jag sätter mig bredvid kvinnan och fångar hennes blick, gör en frågande gest med händerna och höjer på ögonbrynen i en bekymrad, frågande min. Vill få henne att berätta och försöker inge någon form av förtroende.

[1,4,5,5,6<2 fyra framgångar på närvaro]
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Cissi said:
Jag kommer också ut till elden och tittar mellan de församlade, håller fram en skål och får frukost.

Jag sätter mig bredvid kvinnan och fångar hennes blick, gör en frågande gest med händerna och höjer på ögonbrynen i en bekymrad, frågande min. Vill få henne att berätta och försöker inge någon form av förtroende.

[1,4,5,5,6<2 fyra framgångar på närvaro]
Hon suckar, ler åt dig, och räcker dig din frukost.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Bassejr said:
Cissi said:
Jag kommer också ut till elden och tittar mellan de församlade, håller fram en skål och får frukost.

Jag sätter mig bredvid kvinnan och fångar hennes blick, gör en frågande gest med händerna och höjer på ögonbrynen i en bekymrad, frågande min. Vill få henne att berätta och försöker inge någon form av förtroende.

[1,4,5,5,6<2 fyra framgångar på närvaro]
Hon suckar, ler åt dig, och räcker dig din frukost.

Jag tar emot maten men försöker mana på henne igen. Nu börjar jag bli nyfiken. Hon verkar ju förstå mig i alla fall. Kom igen nu!
Jag lägger en uppmuntrande hand på hennes arm och tittar henne i ögonen. Verkar det vara något "fel" på henne? Hur känns hennes hud? Hur ser hennes ögon ut?

[Int+öga för detaljer 4+1 (2,3,3,5,5)]
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Cissi said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Bassejr said:
Cissi said:
Jag kommer också ut till elden och tittar mellan de församlade, håller fram en skål och får frukost.

Jag sätter mig bredvid kvinnan och fångar hennes blick, gör en frågande gest med händerna och höjer på ögonbrynen i en bekymrad, frågande min. Vill få henne att berätta och försöker inge någon form av förtroende.

[1,4,5,5,6<2 fyra framgångar på närvaro]
Hon suckar, ler åt dig, och räcker dig din frukost.
</div>

Jag tar emot maten men försöker mana på henne igen. Nu börjar jag bli nyfiken. Hon verkar ju förstå mig i alla fall. Kom igen nu!
Jag lägger en uppmuntrande hand på hennes arm och tittar henne i ögonen. Verkar det vara något "fel" på henne? Hur känns hennes hud? Hur ser hennes ögon ut?

[Int+öga för detaljer 4+1 (2,3,3,5,5)] </div></div>

Hennes hy är onaturligt, nästan sjukligt blek, torr och skrumpen som en gammal kvinnas vid vissa ställen, och hennes ögon är små och mörka, som hos en skalbagge. Hon har en tunn och knappt märkbar, men ändå distinkt lukt av förruttnelse runt sig.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Eftersom hon inte verkar vilja prata med mig ler jag vänligt och tackar för maten med en nickning.

Sedan går jag iväg till Taifu oc sätter mig bredvid honom. Tar fram mitt block igen.

[Kanojo wa zonbidesu.

Watashi wa dekireba gēmu de onegaishimasu.]*



*Hon är en zombie.
Fråga om jag får köpa spelet av dom.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag konstaterar för en sekund att jag tydligen blivit tolk mellan en stum människoalvorch och en zombie. Var detta anledningen till att jag lämnade mitt rike att förfalla tänker jag medan jag sväljer den sista tuggan och sköljer ner den med en liten klunk mjölk innan jag vänder mig till kvinnan.

"Jag tror att det här är första gången jag träffat någon som kommit tillbaka från de döda, möjligen med undantag för häxmästaren i Haiironoyama det var svårt att avgöra. Oavsett hur det var med den saken så skulle min vän här gärna köpa det där spelet om det är möjligt."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Wernner har försovit sig lite och gick sedan ut i skogen till närmsta å för att tvätta sig och borsta tänderna. Han kommer och sätter sig bredvid sina kamrater sammtidigt som han kväver en gäspning. Han ser sig runt lägret efter trollkarlen. Männskliga traditioner kräver enligt Akuro någon sorts slående av knytnävar mot resekamraters knytnävar och påhejande från sagda resekamrater efter parning. Wernner vill ju inte verka oartig.

"Zombie? Hon är en zombie?"

Wernner blinkar och kastar sig sedan över lägret dragandes svärdet och svingandes det i samma rörelse mot zombiens nacke med avsikten att kapa hennes huvud.

( 12 attack tärningar. 6 försvars tärningar.

Attack: 8 framgångar.

Försvar: 4 framgångar.)
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag ligger där bland filtarna, vi är båda ganska invirade i dem och tittar på henne. Det känns annorlunda, fel på något sätt, jag brukar ju göra så här men det är som att något naggar mig i bakhuvudet. Jag är väl ur form kan jag tänka mig, måste vara det. Jag menar jag har varit med fulare kvinnor och, jag får ett leende på läpparna, det var ingen tråkigt natt direkt.
Jag för handen över henne och skjuter lite hår åt sidan och hon vaknar. "God morgon" säger jag med ett leende. Då plötsligt hörs tumult från lägret. Vå får båda en allvarlig blick i ögonen tar snabbt på oss våra kläder och springer ut för att se vad som händer.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Rymdhamster said:
Jag konstaterar för en sekund att jag tydligen blivit tolk mellan en stum människoalvorch och en zombie. Var detta anledningen till att jag lämnade mitt rike att förfalla tänker jag medan jag sväljer den sista tuggan och sköljer ner den med en liten klunk mjölk innan jag vänder mig till kvinnan.

"Jag tror att det här är första gången jag träffat någon som kommit tillbaka från de döda, möjligen med undantag för häxmästaren i Haiironoyama det var svårt att avgöra. Oavsett hur det var med den saken så skulle min vän här gärna köpa det där spelet om det är möjligt."
Hon ser förskräckt på er när hon inser att ni har avslöjat hennes hemlighet. Hon tappar talriken hon höll i handen, och knäna viker sig under henne.

Dvärgen drar,snabbt som blixten, upp sin yxa och blockerar Werners stöt.
"Vänta" säger han "Du vet ingenting om oss. Du antar att vi är stråtrövare eller mördare. Vi är inte som Dom. Vi är inte som Hon!" säger han, med en allmän gest mot njordal. "Om du tror dig ha rätt att ta våra liv, tror vi oss ha rätt att ta ditt, och vi vill inte att det ska behöva komma dit."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag har rest mig upp när Wernner rusat fram men inte agerat. Nu rör jag mig försiktigt fram mot halvalven. Var fan är Tarin?! Jag ser mig omkring efter honom. Det var då helvete till att sjusova idag, han måste ha fått slita hårt under natten!

Jag lägger en hand på Wernners axel, beredd att hoppa undan om han skulle vända sig mot mig och försöker komma in framför honom, söker hans blick.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Wernner backar sakta med svärdet uppe. Han tänker hålla sig mellan gruppen och de odöda. Han läser av sin kusins blick och gör inte ett nytt anfall direkt men är beredd att hugga ner de odöda om de skulle göra några hotande rörelser.

"Förklara. Snabbt. Vad har er kvinnliga ghul gjort med vår vän?"
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Kurei jīerufu kurumu ōkami. [alven är som en galen krummulv] mumlar jag medan jag stryker handen över huvudet och försöker samla mina tankar. Jag reser mig upp och vänder mig mot Wernner. En sällsynt glimt av vrede och irritation lyser i det blekgula ögot och jag ryter åt honom:

"Alv! Du är som en galen krummulv. De har inte gjort oss någonting. Vi har ätit av deras mat men mår inte sämmre för det. Vi har sovit i deras läger och har sovit gott. Och dvärgen är tydligen en lika god krigare som du ändå går han inte till anfall. Måste jag verkligen gå och störa Tarin när han nog fortfarande är mitt uppe i nattens efterspel?"

Jag försöker få Wernner att förstå att situationen inte är hotfull. Jag slog ett slag i fall någon vill ha det som riktlinje:
Närvaro [4,2,5,5]
Retorik [6->5]
Tre eller Fem framgångar beroende på. Det är som sagt endast tänkt som en riktlinje.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag börjar få en överblick av vad som händer, av någon anledning har alven snappat och vill döda alla runt omkring sig, föga förvånande.
Jag rör mig ut mot lägret "Wernner, vad håller du på med? De har varit goda mot oss varför anfaller du dem?"

Jag tittar mot de andra för att försöka se vad det är som pågår, av någon anledning stinger det till när jag kollar mot Mogora men jag vet inte varför men jag finner det svårt att se henne i ögonen. Istället går jag bort mot orchen som vi reser med.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Rymdhamster said:
Kurei jīerufu kurumu ōkami. [alven är som en galen krummulv] mumlar jag medan jag stryker handen över huvudet och försöker samla mina tankar. Jag reser mig upp och vänder mig mot Wernner. En sällsynt glimt av vrede och irritation lyser i det blekgula ögot och jag ryter åt honom:

"Alv! Du är som en galen krummulv. De har inte gjort oss någonting. Vi har ätit av deras mat men mår inte sämmre för det. Vi har sovit i deras läger och har sovit gott. Och dvärgen är tydligen en lika god krigare som du ändå går han inte till anfall. Måste jag verkligen gå och störa Tarin när han nog fortfarande är mitt uppe i nattens efterspel?"

Jag försöker få Wernner att förstå att situationen inte är hotfull. Jag slog ett slag i fall någon vill ha det som riktlinje:
Närvaro [4,2,5,5]
Retorik [6->5]
Tre eller Fem framgångar beroende på. Det är som sagt endast tänkt som en riktlinje.

"Yes let us negotiate with the undead! Fucking demented... Vet du vad? Gå och stör honom. Låt oss se om han har pulsen kvar och sedan går vi därifrån."

Wernner är förbannad men han är övertygad att inte döda någon så länge ingen är skadad. Han är dock ganska orolig för magikern och är han skadad kommer det här sluta illa.
 
Top