Nekromanti Bassejr spelleder Fantasy! - Old School Gaming

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tar storögt upp smycket och tittar mig hastigt omkring, spejar mot mörka skogen. "Bokki... Spåra, sök."
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,946
Location
Ludvika
Bassejr said:
[Taifu får slå för att charma orkerna så de vill berätta vad de vet för dig, svårighetsgrad 3 för att orker är osociala och elaka, men eftersom du också är ork.]
Närvaro [1,2,3,6->6->6->1] 3 framgångar
Jag lyckas.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Rymdhamster said:
Bassejr said:
[Taifu får slå för att charma orkerna så de vill berätta vad de vet för dig, svårighetsgrad 3 för att orker är osociala och elaka, men eftersom du också är ork.]
Närvaro [1,2,3,6->6->6->1] 3 framgångar
Jag lyckas.
En av orkerna, med gråaktig hud, och seniga muskler som ser ut att vara fastbundna över hela kroppen med fiskelina vänder sig mot dig.
"Vi såg Kurou och två av hans Senshi springa från erat läger med kläderna i lågor. Vad borde vi ha sett?"
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Recca said:
Tar storögt upp smycket och tittar mig hastigt omkring, spejar mot mörka skogen. "Bokki... Spåra, sök."
Trots att Bokki försöker, får han inte upp någon vittring, och nyser bara varje gång han försöker sniffa på halsbandet. Det käns tyngre än det borde vara i din hand, och du känner hur skogen blir lite mörkare när du håller i den.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag går ut ur tältet och rör mig mot elden där ändå alla verkar vara samlade. Taifu och Wernner verkar snacka med några orcher men den jag är intresserad av är Kawros.

"Wernner, jag tror inte Akuro har försvunnit frivilligt, jag är ganska säker på att hon som anföll tavernan ligger bakom det här. Kawros, vad vet du om nekromantikern? Vi behöver all information du har, skulle vara riktigt bra om du visste vart hon höll till någonstans."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
Jag går ut ur tältet och rör mig mot elden där ändå alla verkar vara samlade. Taifu och Wernner verkar snacka med några orcher men den jag är intresserad av är Kawros.

"Wernner, jag tror inte Akuro har försvunnit frivilligt, jag är ganska säker på att hon som anföll tavernan ligger bakom det här. Kawros, vad vet du om nekromantikern? Vi behöver all information du har, skulle vara riktigt bra om du visste vart hon höll till någonstans."
Kawros tittar förvirrat, och lite förolämpat på dig
"Viste jag var hon var skulle hon vara död. Varför tror du att det är en kvinna?
Jag vet att hon har hantlangare i Njordal. Svarta marknaden, en bit utanför själva staden. Dom säljer vapen av olika slag, påstås handla i svart magi. Farliga typer, om man inte har ett svärd mot halsen på dem."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Kawros tittar förvirrat, och lite förolämpat på dig
"Viste jag var hon var skulle hon vara död. Varför tror du att det är en kvinna?
Jag vet att hon har hantlangare i Njordal. Svarta marknaden, en bit utanför själva staden. Dom säljer vapen av olika slag, påstås handla i svarta magi. Farliga typer, om man inte har ett svärd mot halsen på dem."

"Vi åker nu. Lägret är inte säkert, vi har förlorat vår näst bästa svärdsarm och vårt mål och vårt enda spår är på samma ställe. Väck kusken, jag hämtar hästarna och så lämnar vi det här hålet innan någon annan försvinner."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Sedan ser du ett rum, en sovkammare på en taverna, Alla i sälskapet tycks ligga där. Den gamla orken sover lätt med händerna knäppta på magen, och din halvalviske kompanjon slumrar med ett bekymrat, nästan grymt, ansiktsuttryck bredvid dig. Du ser en lång, smal kvinna, med askgrå hy, långt svart stripigt hår, och en röd och svart tatuering under ena ögat. Hon går genom sovsalen, spöklikt tyst, och tittar på er. Sedan vänder hon sig till Akuro, som ligger i en säng längre bort. Hon lägger en hand på hans axel, och hans ögon spärras upp i... Fasa. Smärta. Du trodde aldrig att en ork kunde se ut på det viser.
Från platsen där hon satte ner handen ser du hur Akuros hud börjar flagna av och gå upp i aska, och han skriker av smärta ochvrede.
"Skit" säger jag rakt ut men tittar sedan upp på Kawros. "Ursäkta, var inte meningen att förolämpa dig men jag har sätt henne." jag berättar den delen av drömmen som hade med Akuro att göra och även att jag fick samma bild när jag undersökte efter magiska efterlämningar vid Akuros säng. Beskriver henne så noga jag kan och nämner tatueringen under ögat.

Wernner verkar redan vara på väg att väcka alla så jag skyndar mig att plocka ner vårt tält och plocka ihop våra grejer och beger mig till vagnen.

[Meh God45, skulle ju precis klicka på skicka :gremlaugh: ]
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
God45 said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Kawros tittar förvirrat, och lite förolämpat på dig
"Viste jag var hon var skulle hon vara död. Varför tror du att det är en kvinna?
Jag vet att hon har hantlangare i Njordal. Svarta marknaden, en bit utanför själva staden. Dom säljer vapen av olika slag, påstås handla i svarta magi. Farliga typer, om man inte har ett svärd mot halsen på dem."
</div>

"Vi åker nu. Lägret är inte säkert, vi har förlorat vår näst bästa svärdsarm och vårt mål och vårt enda spår är på samma ställe. Väck kusken, jag hämtar hästarna och så lämnar vi det här hålet innan någon annan försvinner." </div></div>

Jag reser mig upp och tar tag i Wernner när han går förbi mig mot kuskens tält och visslar till för att fånga Tarins uppmärksamhet.

"Den lilla halvan" Tecknar jag åt Tarin. Fortsätter med blicken fäst på Wernner. Jag ser inte nöjd ut. "Vi måste vänta. Hon och hunden är i skogen, de gick ditåt."
Pekar.

Jag gör en hård svepande rörelse med båda händerna och skakar på huvudet. Det går inte att missta att jag inte tycker vi åker någonstans just nu.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Sedan ser du ett rum, en sovkammare på en taverna, Alla i sälskapet tycks ligga där. Den gamla orken sover lätt med händerna knäppta på magen, och din halvalviske kompanjon slumrar med ett bekymrat, nästan grymt, ansiktsuttryck bredvid dig. Du ser en lång, smal kvinna, med askgrå hy, långt svart stripigt hår, och en röd och svart tatuering under ena ögat. Hon går genom sovsalen, spöklikt tyst, och tittar på er. Sedan vänder hon sig till Akuro, som ligger i en säng längre bort. Hon lägger en hand på hans axel, och hans ögon spärras upp i... Fasa. Smärta. Du trodde aldrig att en ork kunde se ut på det viser.
Från platsen där hon satte ner handen ser du hur Akuros hud börjar flagna av och gå upp i aska, och han skriker av smärta ochvrede.
</div>
"Skit" säger jag rakt ut men tittar sedan upp på Kawros. "Ursäkta, var inte meningen att förolämpa dig men jag har sätt henne." jag berättar den delen av drömmen som hade med Akuro att göra och även att jag fick samma bild när jag undersökte efter magiska efterlämningar vid Akuros säng. Beskriver henne så noga jag kan och nämner tatueringen under ögat.

Wernner verkar redan vara på väg att väcka alla så jag skyndar mig att plocka ner vårt tält och plocka ihop våra grejer och beger mig till vagnen.

[Meh God45, skulle ju precis klicka på skicka :gremlaugh: ] </div></div>

Kawros: "Nej, du kan inte mena alvar. Den symbolen... Tatueringen, den är en gammal symbol från kriget. En frilegion av svartalver som försökte vända imperiet till att bli deras marionett. Mera av en kult egentligen. Dom arbetade med alla styggelser till legionärer du kan tänka dig. Vättar och stentroll, nekromantiker och demonbesvärjare, drakar och jättar... Jag har till och med hört att de hämtade shamaner och krigare från junglerna i fjärran östern."

Han tittar oroat ut i skogen där Ayli och Bokki sprang iväg.

"Jag trodde att de splitttrades efter krigets slut. Med imperiet i bitar kunde de inte genomföra sin plan. De behövdes ett enat imperium för att det skulle vara värt det att utföra deras mörka ritualer, blodsoffer och statskupper. Om dom är aktiva nu, och organiserade, under samma symbol, och samma metoder, har vi anledning att vara rädda....."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
[Edit]
"Ja, då är det lika bra att vi sätter stopp för henne här och nu då."

Mer hinner jag inte innan jag hör Mogoras visslingoch tittar mot henne, jag ser vad Mogora tecknar och översätter till Wernner. Jag rör mig också dit bort.
"Jag håller med Mogora, vi borde nog vänta på halvorchen, hon verkar ju vara Akuros dotter. Sen ville Tsûkashi med också, och ska vi slåss mot en nekromatntiker kan nog fler händer vara bra. Ooch det gör väl inte dig något om vi tar med en till orch Wernner." det sista säger jag med ett roat leende som visar att jag vet att jag är ute på hal is, dock har jag tagit några steg ifrån Wernner så han inte kan armbåga mig eller slå mig, och är beredd att få honom att dansa vals med en orch om han försöker.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Jag reser mig upp och tar tag i Wernner när han går förbi mig mot kuskens tält och visslar till för att fånga Tarins uppmärksamhet.

"Den lilla halvan" Tecknar jag åt Tarin. Fortsätter med blicken fäst på Wernner. Jag ser inte nöjd ut. "Vi måste vänta. Hon och hunden är i skogen, de gick ditåt."
Pekar.

Jag gör en hård svepande rörelse med båda händerna och skakar på huvudet. Det går inte att missta att jag inte tycker vi åker någonstans just nu.

"Öh... Okej... Vänta... Skogen? Ska vi gömma oss i skogen? Som ett bakhåll för vem? Jag är inget bra på charader, det är väldigt cirkulärt tänkande vet ni... Tarin? Vad säger hon?"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Mårten said:
När jag hör visslingen tittar jag upp, ser vad Mogora tecknar och översätter till Wernner. Jag rör mig också dit bort.
"Jag håller med Mogora, vi borde nog vänta på halvorchen, hon verkar ju vara Akuros dotter. Sen ville Tsûkashi med också, och ska vi slåss mot en nekromatntiker kan nog fler händer vara bra. Ooch det gör väl inte dig något om vi tar med en till orch Wernner." det sista säger jag med ett roat leende som visar att jag vet att jag är ute på hal is, dock har jag tagit några steg ifrån Wernner så han inte kan armbåga mig eller slå mig, och är beredd att få honom att dansa vals med en orch om han försöker.

"Klart vi väntar på halvmänniskan, hon har redan blivit rekryterad och godkänd av hennes höghet och mig. Jag tycker vi borde ge oss ut i skogen och leta upp henne till och med."

Wernner ser över på den gammla orken.

"Tska... shi...? Kan följa med tills vi hittat Akuro."

Med det ser Wernner tillbaks på Mogora. Hon verkar vara den som har mest koll så bästa att låta henne ge fler instruktioner om hon har fler att ge.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
God45 said:
Mårten said:
När jag hör visslingen tittar jag upp, ser vad Mogora tecknar och översätter till Wernner. Jag rör mig också dit bort.
"Jag håller med Mogora, vi borde nog vänta på halvorchen, hon verkar ju vara Akuros dotter. Sen ville Tsûkashi med också, och ska vi slåss mot en nekromatntiker kan nog fler händer vara bra. Ooch det gör väl inte dig något om vi tar med en till orch Wernner." det sista säger jag med ett roat leende som visar att jag vet att jag är ute på hal is, dock har jag tagit några steg ifrån Wernner så han inte kan armbåga mig eller slå mig, och är beredd att få honom att dansa vals med en orch om han försöker.
</div>

"Klart vi väntar på halvmänniskan, hon har redan blivit rekryterad och godkänd av hennes höghet och mig. Jag tycker vi borde ge oss ut i skogen och leta upp henne till och med."

Wernner ser över på den gammla orken.

"Tska... shi...? Kan följa med tills vi hittat Akuro."

Med det ser Wernner tillbaks på Mogora. Hon verkar vara den som har mest koll så bästa att låta henne ge fler instruktioner om hon har fler att ge. </div></div>
Jag nickar och pekar på wernners vapen och gör en rörelse från höften och snett uppåt med handen. Jag har hört Tarin och Kawros diskutera och är lite bekymrad. Sedan lägger jag handen mot mitt bröst och pekar på maten, elden och kuskens tält.
"Han måste bära vapnet draget, jag förbereder avfärd. Följ honom" jag tittar på Tarin så han får förklara.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag tittar en stund på Mogora, signalerar lite snabbt,
[Du vill skicka iväg mig med en galen halvalv jag just kan ha irriterat... tackar.]
men har ändå ett leende mot henne, det är ju trots allt jag själv som satt mig i sitsen.

Jag säger till Wernner vad hon tecknade. "Ja, det är väl lika bra vi hämtar henne så att vi kan bege oss av så fort det går."

Jag börjar röra mig bort mot skogskanten dit Mogora sa att halvorchen försvann och försöker få upp lite spår.
(Slår närvaro 4: 3, 3, 4, 6, 6->3, så 2 lyckade)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
"Den gesten förstår jag."

Wernner drar fram sitt svärd och flyttar skölden från ryggen till armen. Han dyker sedan tyst in bland buskarna och träden på samma håll som halvorken ska ha gett sig av.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag höjer ett ögonbryn mot Tarin och flinar. Vänder sedan mig mot elden, plockar ihop all mat, filtar och pekar åt Kawros att börja ta ner tälten. Jag sparkar upp kusken och pekar på hästarna och vagnen tills han fattar att han ska sela djuren.

Jag lyssnar hela tiden ut mot skogen medan jag packar ihop våra saker och det sista jag gör är att sparka jord över elden. Hela tiden med en blick över axeln och uppmärksamhet på orkerna. I fall de skulle få för sig att bråka med mig. Alla vapen har ju sprungit till skogs...
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Kawros börjar hjälpa till att plocka ihop lägret, men han suckar och skrockar lite åt hur oänse ni är.

Tarin kan inte se ett spår av den skickliga halvorkiska tjuven, som fått för vana att inte lämna spår efter sig.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,946
Location
Ludvika
Bassejr said:
"Vi såg Kurou och två av hans Senshi springa från erat läger med kläderna i lågor. Vad borde vi ha sett?"
Sore wa anata no menomaede
[det som sker rakt framför era ögon, kan man tycka.]

Jag återvänder till lägret och när jag märker att de flesta verkar ha försvunnit iväg så stannar jag kvar och hjälper till att packa ihop istället. När lägret är uppbrutet går jag fram till vagnen och knackar rappt på dörren.

"Mitt namn är Tsûkashi Taifu, jag har vandrat dit vägarna lett mig längre än de flesta har levt. Jag kan slåss, jag kan konversera, jag kan sju ord på draksspråket och en gnutta magi. Jag skulle vilja slå följe med er på er resa."
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Bassejr said:
Recca said:
Tar storögt upp smycket och tittar mig hastigt omkring, spejar mot mörka skogen. "Bokki... Spåra, sök."
Trots att Bokki försöker, får han inte upp någon vittring, och nyser bara varje gång han försöker sniffa på halsbandet. Det käns tyngre än det borde vara i din hand, och du känner hur skogen blir lite mörkare när du håller i den.
Jag stoppar den i mitt bälte med alla mina tjuvfack, sen återvänder jag genom skogen. Jag har vid det här laget beväpnat mig med mina mini-crossbows och smyger och är vaksam på överraskningar - skogen känns inte så mysig just nu.
 
Top