Melody Club var svinbra!
Nu till att testa lite teori då. I förra rundan argumenterade jag för att ulvarna hade svårt att placera sig bra, eftersom en av trion SI, Sidd och Basse var ulvar. Nu ser det till 99 % ut som att Basse är rödingen där (herregud vad jag inte tyar med Häger om han är ulv nu, men nä), SI åkte ut som grön och Sidd låg med röst på Basse så håller det som osannolikt att Sidd skulle vara ulv i det läget.
Det läget är förevigat av
@Vimes i
sin post #373, där vi ser att Häger, Sidd och Vimes ligger med röst på Basse. Sannolikt gröna spelare alltså.
På Isaac (bekräftat grön) ser vi Sysp (röd från samröre med Basse), Basse (röd), Fjodde och BB7. Ulvar vill sällan ligga alla på samma drev, och om vi har två ulvar här är det logiska då att leta efter den tredje ulven elsewhere.
Elsewhere är BM som ligger i dött drev här, och drevet mot Sidd som jag, Octa (bekräftat grön), Impe och Isaac (bekräftat grön) ligger på.
Så jag läser situationen som då låg som att antingen låg alla ulvar på samma drev (osannolikt), eller så är tredje ulven BM eller Impe. I era ögon kan även jag vara tredje ulven.