Det tycker jag är lite rödande för Sidd. Att han reagerar snabbt med att avfärda Basses plan nu i r2 vet jag inte hur grönande jag tycker det är. Om Basse är ulv vill väl sannolikt de andra ulvarna skära av alla föebindelser snabbast möjligt.
Bra
@Impetigo!
Ok, jag kanske har avfärdat
@Sidd som ulv lite för lätt. Jag harxredonerst som att Sidds försvarstal i slutet på R1 var äkta och att hans spel i R1 trots sllt var byboigt, om än virrigt. T ex så gick han bort sig fullständigt kring
@Anthrox användande av smilies.
Jag skulle säga att Sidd inte vågar sig på sådant spel när han är ulv. Det är i min läsning därför grönande för Sidd att spela osammanhängande, mer än att smyga.
I den här rundan tolkar jag Sidd som att han instinktivt reagerar på att jag försöker ta taktpinnen och dessutom vill att byn ska vara tyst. Det ser jag som en sund byboreaktion: ”Va, ska jag inte få spela nu? Vad är det för trams?!”
Basses plan eller ”Varför en by vinner på att bli tyst när en ulv falsksiar en bybo”
Det är förstås oerhört provocerande att läsa att man som bybo helt plötsligt ska bli tyst, ja i princip låta bli att spela det spel man kom hit för att få spela! Varför skulle en bybo gå med på något så dumt?
För att förstå min plan måste vi först ha några enkla fakta klara för oss:
Hägerstrand påstår falskt att jag är ulv i början på R2
• Nu förstår jag att Hägerstrand är ulv
• När jag blir utröstad i R2 kommer byn inse att Hägerstrand är ulv och jag bybo
• Det här förstår ulvarna, men ändå vill de genomföra sin desperata ulvplan.
• Jag förstår att detta är en desperat ulvmanöver: ulvarna är redo att offra en på ulvlaget för att få veta mer om powerrollerna, särskilt siaren.
• Ulvlaget vet alltså inte vem som är sisre och väktare!
• Byn behöver verkligen skydda powerrollerna
Min plan är då att vi röstar ut mig vilket ger oss ett bra kvitto på min och Hägerstrands fraktionstillhörighet, att vi ”fryser” spelet och mer eller mindre hoppar till R3 så ulvarna inte får mer info om powerrollerna, men att alla på varsitt håll läser R1 med Hägerstrand i fokus för att därefter grilla honom i R3.
Det var min plan som
först och främst syftade till att skydda våra powerroller, vilka är särskilt viktiga i ett vaniljupplägg.