Varulv Bamse och hans vener - R2

vad du vill ge till byn i nästa runda.
Det är inte brus, det är jag som kör mitt bybospel. Det vet du egentligen, så varför försöka brunsmeta mig?

Men byn jag vill att ni:

Pröva tanken att Hägerstrand är ulv och att ulvgenget kör ett falskclaim.

Resonera kring hur ulvarna tänker om de siktar på att få till 4-2 i R4.

Vilka är Hägerns polare?

Basse föreslår att alla ska vara tysta för att inte de med power ska råka avslöja sig. Ett annat alternativ är att vi alla spekulerar på som vanligt. Det döljer ju också dem med power om de bara är lite försiktiga.

Är det OK om man försöker sig på nån liten teori om man tror sig ha en?

Melody Club var svinbra!

Nu till att testa lite teori då. I förra rundan argumenterade jag för att ulvarna hade svårt att placera sig bra, eftersom en av trion SI, Sidd och Basse var ulvar. Nu ser det till 99 % ut som att Basse är rödingen där (herregud vad jag inte tyar med Häger om han är ulv nu, men nä), SI åkte ut som grön och Sidd låg med röst på Basse så håller det som osannolikt att Sidd skulle vara ulv i det läget.
Det läget är förevigat av @Vimes i sin post #373, där vi ser att Häger, Sidd och Vimes ligger med röst på Basse. Sannolikt gröna spelare alltså.
På Isaac (bekräftat grön) ser vi Sysp (röd från samröre med Basse), Basse (röd), Fjodde och BB7. Ulvar vill sällan ligga alla på samma drev, och om vi har två ulvar här är det logiska då att leta efter den tredje ulven elsewhere.
Elsewhere är BM som ligger i dött drev här, och drevet mot Sidd som jag, Octa (bekräftat grön), Impe och Isaac (bekräftat grön) ligger på.

Så jag läser situationen som då låg som att antingen låg alla ulvar på samma drev (osannolikt), eller så är tredje ulven BM eller Impe. I era ögon kan även jag vara tredje ulven.

Ok så ibland blir man ju skapligt nojjig av att spela varulv - men när jag läser rundan med Bonkers Parranojjaglajjor på ser jag framför mig hur Basse OCH Hägern är röda. Basse dödar tråden, röstas ut som röd insta streetcred till röd-Hägern.

Jag såg att du backade på det här sen, men jag kan inte låta bli att tänka att du försöker seeda tanken att Basses rödhet i R3 ska vara ett tecken på att jag är röd, så att någon annan ska plocka upp den teorin och börja dreva mig i R3.

Det kan nog också finnas en liten chans att Sidd är tredje ulven, och att ulvarna verkligen inte visste vad de skulle lägga röst på i så fall men det behöver jag undersöka i ett piggare tillstånd.

Vi måste ju förstås ha ulv i Si-drevet.

Du menar att ulvarna röstade på SI för att rädda dig kvar i spel?

Det stod ju mellan dig och Isac.
Nu har jag en fråga specifikt till @Impetigo och indirekt till hela gruppen: hur fick du information om vilken fraktion du tillhörde och om du hade en powerroll. Jag frågar inte om vilken roll utan om hur du fick veta vad du skulle spela.
På sedvanligt sätt i enlighet med startinlägget.

Jag såg att du backade på det här sen, men jag kan inte låta bli att tänka att du försöker seeda tanken att Basses rödhet i R3 ska vara ett tecken på att jag är röd, så att någon annan ska plocka upp den teorin och börja dreva mig i R3.
mjo så kan man ju förstås läsa det, är ju lite som när Impe kom in i spel och jag parranojjade till det att han måste vara röd.

Nu får du hjälpa oss med ett gediget testamente @Basenanji

Du är ju den ende som kan se ulvarnas vidrgiga plan rullas ut i realtid och får förlåta oss andra som inte ser lika klart som du.

Du är med andra ord i en unik position att hjälpa oss navigera genom de här mörka farvattnen.

Rödgrönlista? Tankar om de olika dreven och röstbytena i r1? Vilka är Hägerstrands kompanjoner?

Bädda så gott du kan för oss att vända skutan när vi kapsejsar efter att ha röstat ut dig som grön!

Melody Club var svinbra!

Nu till att testa lite teori då. I förra rundan argumenterade jag för att ulvarna hade svårt att placera sig bra, eftersom en av trion SI, Sidd och Basse var ulvar. Nu ser det till 99 % ut som att Basse är rödingen där (herregud vad jag inte tyar med Häger om han är ulv nu, men nä), SI åkte ut som grön och Sidd låg med röst på Basse så håller det som osannolikt att Sidd skulle vara ulv i det läget.
Det läget är förevigat av @Vimes i sin post #373, där vi ser att Häger, Sidd och Vimes ligger med röst på Basse. Sannolikt gröna spelare alltså.
På Isaac (bekräftat grön) ser vi Sysp (röd från samröre med Basse), Basse (röd), Fjodde och BB7. Ulvar vill sällan ligga alla på samma drev, och om vi har två ulvar här är det logiska då att leta efter den tredje ulven elsewhere.
Elsewhere är BM som ligger i dött drev här, och drevet mot Sidd som jag, Octa (bekräftat grön), Impe och Isaac (bekräftat grön) ligger på.

Så jag läser situationen som då låg som att antingen låg alla ulvar på samma drev (osannolikt), eller så är tredje ulven BM eller Impe. I era ögon kan även jag vara tredje ulven.
Jag flyttade över till Sidd

Back