”Var är citatet ifrån?”-leken

Uh... det var det här med citat också.

Aja, kör väl något och ser om folk kan ta det. Folk verkar ju vara ganska breda här på forumet... förutom jag då som tydligen gett lite för mycket av mitt liv till en Disney film med katter...

Citatet:
Att vara någons barn är ett hårt jobb,
en anställning utan rätt att säga upp sig.

Aja, kör väl något och ser om folk kan ta det. Folk verkar ju vara ganska breda här på forumet... förutom jag då som tydligen gett lite för mycket av mitt liv till en Disney film med katter...

Citatet:
Gissar på Suzanne Ostens uppväxtskildring flickan, mamman och demonerna. Men jag har inte sett den.

Citatet:
Ok, men kan det vara Disney? Det är ju ofta familj och adoption som tema. Oliver och Gänget har jag inte sett sen jag var barn, så det blir min nästa gissning.

Rätt säker på att det inte är från Oliver Twist. Kan det vara något från Annie?

Förvisso föräldralösa, men tänker att de ju då är barnhemmets barn =)

Låter som en sångtext i vart fall, tycker jag!

Nu vill jag att det ska vara Thomas Bernhards Självbiografier, så jag gissar på det. Ett barn? Det var för länge sedan jag läste dem. Bläddrade igår utan att finna det.

Back