Just det! Det är så serien jag försökte gissa på ovan heter!Billy Bones i Black Sails?
Attans, jag som precis skrivit upp "Black Flag" på listan över saker att kolla upp ihop om att jag hade en ny piratserie att titta på =DJust det! Det är så serien jag försökte gissa på ovan heter!
Så The Expanse?Haha, jag trodde någon skulle ta det här direkt. Fan, inga true Belters här.
Oye, Beltalowda. Det där är kapten Camina Drummer när Behemoth ska bege sig in i Ring Zone.Haha, jag trodde någon skulle ta det här direkt. Fan, inga true Belters här.
Paal har, för ledtråds skull, varit närmast skulle jag säga.
For Beltalowda! Bosmang Camina Drummer forever.Oye, Beltalowda. Det där är kapten Camina Drummer när Behemoth ska bege sig in i Ring Zone.
Tyvärr är även mitt citat från en TV-serie.Jag är fan chanslös här som inte har någon kunskap om serier, vare sig tecknade eller på teve.![]()
Och art house-nu metal!Det är den nya romanen har jag läst. Nej men, det är väl rätt god spridning med klassisk litteratur, ny sådan, bra film, en kokbok, folk rock, poesi, Warren Zevon, musik ingen hört talas om, tv-spel, rollspel! Och nån webcomic från 95 typ. Är det inte?
Glöm inte folksporten gissa vilken Dresden files-bok som är rätt!Och art house-nu metal!
Vad fan, jag kände igen det som ett MLK-citatTyvärr är även mitt citat från en TV-serie.![]()
Jag har gissat.Ingen som gissar på mitt citat? En TV-serie. Och i samma genre som förra citatet.
G'karr är bra! Det känns rätt!G’karr?
Jag gissar på Babylon 5. Ambassador Delenn till Caprain Sheridan.Okej, då måste jag komma på något bra citat. Vad sägs om:
"It's easy to find something worth dying for. Do you have anything worth living for?"
Vem säger det? Och, för bonuspoäng, till vem?
Okej, då måste jag komma på något bra citat. Vad sägs om:
"It's easy to find something worth dying for. Do you have anything worth living for?"
Vem säger det? Och, för bonuspoäng, till vem?
Fan, det är Lorien, till Sheridan! Jag kollade just den här superba sammanställningen, och behövde bara spola tillbaka en timme:Det är så klyschigt att det kan vara varifrån som helst.
Jag har ingen vettig gissning.
(Om det är B5 är det kanske Lorien.)
Du har så rätt!Fan, det är Lorien, till Sheridan! Jag kollade just den här superba sammanställningen, och behövde bara spola tillbaka en timme:
Korrekt! Boken i det här fallet är Wee Free Men.Nac Mac Feegle, från Discworld, specifikt Tiffany Aching-böckerna
Tack. Gick tillfälligt bet på vad första Aching-boken hette. Borde kommit ihåg att den syftade på just allas favorit-smurfar (eller små blå män, i alla fall)Korrekt! Boken i det här fallet är Wee Free Men.
Allra helst vilket verk i verket det kommer från, också"Mad Science" means never stopping to ask "what's the worst that could happen?"
Nope (men jag funderade på att ta något därifrån istället). Men förvånansvärt nära, ändåGirl Genius, bara för att ha betat av det första alternativet.
Är det från Discworld? Känns som något Nac Mac Feegle relaterat. Wee Free Men?”See their swords? They glow blue in the presence of lawyers.”
(Tycker att vi kan utsträcka det här till vilka som åsyftas också.)
Nej. Mer åt Girl Genius-hållet dåMythbusters?
Atomic Robo?Tack. Gick tillfälligt bet på vad första Aching-boken hette. Borde kommit ihåg att den syftade på just allas favorit-smurfar (eller små blå män, i alla fall)
Nytt citat:
Allra helst vilket verk i verket det kommer från, också
Aldrig hört talas om...Atomic Robo?
Dr Mcninja?Tack. Gick tillfälligt bet på vad första Aching-boken hette. Borde kommit ihåg att den syftade på just allas favorit-smurfar (eller små blå män, i alla fall)
Nytt citat:
Allra helst vilket verk i verket det kommer från, också
Känner plötsligt att jag, trots 40+are, la ribban 10 år för ungt för det här forumetÅh herre gud, web comics skall man också kunna.
Den dag det handlar om citat från Götalands järnålder tar du oss!Åh herre gud, web comics skall man också kunna.
Atomic Robo är som en fattigmans Hellboy.Aldrig hört talas om...
Pillage, then burn.
(Den smarte kan inse att föregående två citat också inletts med "MAXIM ##", om det hjälper)MAXIM 37: There is no "overkill." There is only "open fire" and "reload."
Det är inte bara rimligt, det är korrekt.Har verkligen ingen aning, men baserat på ledtrådarna verkar Schlock Mercenary vara en rimlig gissning. Vad för verk det skulle vara har jag inte den blekaste aning om.
Check on the rep, yep!
Second to none!
Det är från en film.Är det musik? 2Pac?
Stämmer bra! Det är ju Bumblebee som "säger" det när alla autobots samlas för första gången.Jag gissar väl på Transformers då.
ONKEL KÅNKELKanske @krank inte har läst tråden idag.
Krank hade inte tagit det ändå, vilket väl är lite pinsamt. Men jag har ganska dålig koll på repliker och sånt i Bayfilmerna överlag, även om jag tycker bättre om dem än många andra TF-nördar…Fem timmar utan gissningar alltså? Kanske @krank inte har läst tråden idag. (blev kanske för enkel ledtråd)
Är inte det från True Grit, Coens, det tror jag. Rooster Cogburn.Här kommer ett citat, så att ni får något annat att roa er med än OS!
- How many men have you shot in that time?
[...]
- Shot or killed?
- Let us restrict it to "killed" so that we may have a manageable figure. How many people have you killed since you became a marshal for this court?
Jag är inte säker på om det sägs ordagrant i filmen eftersom jag tog texten ur boken (av Charles Portis), men det är annars helt rätt.Är inte det från True Grit, Coens, det tror jag. Rooster Cogburn.
Får se om nån kommer ihåg det här då.
"LOOK ABOVE YOU TO KNOW YOUR FATE.
You cannot resist an upward glance. The ceiling is of transparent, seemingly infinite purple. Swimming through this universe of violet hue are glowing black runes. In a moment you can understand them:
"Those whom I find unfit I place on my left," say the first set.
The next set states: "Those who succeed me I place on my right."
Lastly: "The chosen may come before ME!"
Ack nein, men ni är ju på korrekt trail, både du och 45:an. Löst kopplad till S4 denna dock.Men jag gissar på något gammel D&D jag inte läst. S2 - White Plume Mountain.
Se på fan, den här kan jag faktiskt! Otroligt. Det är ur andra versen på "Nisse Tänker Sjöman Bli" av Alice Tegnér.You cannot resist an upward glance. The ceiling is of transparent, seemingly infinite purple. Swimming through this universe of violet hue are glowing black runes. In a moment you can understand them:
"Those whom I find unfit I place on my left," say the first set.

Från EPn Stumfilm.bob hund, Festen är över!
Från Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk, eller minns jag fel?
Ah yes. De kom inpå varandra och var det sista (och första på ett tag) som jag verkligen föll för och följde med bandet. Folkmusik är fantastisk.Från EPn Stumfilm.
Som vanligt kring den sortens citat drar jag till med Karawane.Oye, två svar kan vara rätt här. Den som vet vem som lånat OCH var det lånats får alltså skäl att yvas.
"Gadji beri bimba clandridi
Lauli lonni cadori gadjam
A bim beri glassala glandride
E glassala tuffu.."
Det är lånat från Hugo Ball, aye, men inte Karawane. Och det är väl kanske mer inspirerat än lånat, fast vissa ord är rakt av från dikten.Som vanligt kring den sortens citat drar jag till med Karawane.
"Bim beri bimba" brukade ju min mamma köra med mina barn, men den där varianten har jag inte hört.Oye, två svar kan vara rätt här. Den som vet vem som lånat OCH var det lånats får alltså skäl att yvas.
"Gadji beri bimba clandridi
Lauli lonni cadori gadjam
A bim beri glassala glandride
E glassala tuffu.."
Grymt, dada-mamma!"Bim beri bimba" brukade ju min mamma köra med mina barn, men den där varianten har jag inte hört.