NäFinns det en anledning till att du benämner henom ”skapare” och inte ”författare”?
Turtles!Ah, the night air… I love it.
I despise the damp, dank underground. But my brothers don’t seem to mind it…
… but this is where I belong. Such a feeling of freedom, so much room to move about!
Denna bok tillägnas FARBROR KUNGEN som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland.
99% säker på att det är rätt, annars är det en annan Tage Danielsson.Sagor för barn över 18 år? Tage Danielsson
Stämmer!Sagor för barn över 18 år? Tage Danielsson
”Never fear. I is here”
Snabbt!Oh! Hackers!
@God45 , har du tappat bort tråden i dina notifikationer?
Wolverine?
Deadpool?
Då gissar jag på Jubilee!Alison gissar jag är Dazzler och X-23 är med i serien, så gissningsvis så är det ett X-relaterat team som inkluderar båda karaktärerna... X-terminators? Då är det antingen Boom-Boom eller Jubilee. Jag gissar på Boom-Boom
Chants rise in terror, free round the oaken beams
Flickering firelight portraying the grisly scene
Warriors advance, prepare for the nightmare foe
Futile their sacrifice as even their hearts must know
Heroes' delusions, with feet in the grave
Lurker at the threshold
He cares not for the brave
He cares not for the brave
Okej jag tar det. Den här är svår! Ja, om ni inte känner till var det kommer från, alltså.
Okej jag tar det. Den här är svår! Ja, om ni inte känner till var det kommer från, alltså.
Midnight sun bids moors farewell, retreats from charging dusk
Mountains echo, curfews bell, signal ending tasks
They place their faith in oaken doors, cower in candlelight
The panic seeps through bloodstained floors as Grendel stalks the night
Earth rim walker seeks his meals
Prepare the funeral pyres
The shaper's songs no longer heal the fear
Within their eyes
Their eyes
Their eyes, their eyes, their eyes
Kan vara Bolt Thrower också, givet din fäbless för WFRP? Eller Ale Storm. Möjligen liiite för sofistikerad text för dessa dock.Brukar vara Ozzy
Genesis?Gruppen hade framgångar inom den progressiva genren, men bytte sedan sångare och genre. Där blev de ganska framgångsrika.
En väldigt bra gissning, då flera av ledtrådarna passar in på just Genesis, mitt favoritband.Genesis?
Låten heter Grendel, bandet heter Marillion. Låten är typ en kvart lång.
Fish som var den första sångaren lät ju också som en blandning av Peter Gabriel och Phil Collins, och bandets tidiga låtar jämfördes ofta med just Genesis sound. Grendel jämförs t.ex. ofta med Supper's Ready (även om jag inte tycker att den jämförelsen håller helt ut). Fish hade också en fäbless för teatraliskt scenspråk, likt Peter Gabriel.
Engelska rollspelsfans lyssnade rätt mycket på Marillion, om man får tro The Grognard Files.
Och ja, namnet kommer från Silmarillion, som de först tänkte heta men ändrade för att inte hamna i trubbel med Tolkien Estate.
Har ingen aning om hur Blind Guardian låter. Marillion droppade sin proggstil efter tre plattor (och efter sin enda listetta, Kayleigh), och efter den fjärde plattan bytte de sångare och skapade mer melodisk rock med progginfluenser.I mitt huvud är de typ som Blind Guardian men jag kan helt ha missförstått genren? Vet inte om jag egentligen lyssnat på dem.
Har ingen aning om hur Blind Guardian låter. Marillion droppade sin proggstil efter tre plattor (och efter sin enda listetta, Kayleigh), och efter den fjärde plattan bytte de sångare och skapade mer melodisk rock med progginfluenser.
@Deodanders Nu är det din tur!![]()
Blind Guardian är power metal fast konstnärligt snarare än ostigt.Har ingen aning om hur Blind Guardian låter.
Worf?”A@laqaqlqqaqqqqaQpAApAaQQaAQAPAaaaaAaAAaAaaaaQaaAAAqaAAqaaQaAaAAAqAplqqqqQqaAAqApaqaAaAqqaqqaqqqqqa@aaaqQqaqaqaqa”
Har aldrig lyssnat på Marillion men vet att jag hörde en låt som var fet och med de suggestiva skivomslagen som var på baksidan av Fantomen ibland så var det i slutet av 80-talet så blev det som nykläckt rollspelare ändå nån slags inspiration till äventyr att föreställa sig.Låten heter Grendel, bandet heter Marillion. Låten är typ en kvart lång.
Fish som var den första sångaren lät ju också som en blandning av Peter Gabriel och Phil Collins, och bandets tidiga låtar jämfördes ofta med just Genesis sound. Grendel jämförs t.ex. ofta med Supper's Ready (även om jag inte tycker att den jämförelsen håller helt ut). Fish hade också en fäbless för teatraliskt scenspråk, likt Peter Gabriel.
Engelska rollspelsfans lyssnade rätt mycket på Marillion, om man får tro The Grognard Files.
Och ja, namnet kommer från Silmarillion, som de först tänkte heta men ändrade för att inte hamna i trubbel med Tolkien Estate.
Det där är Deodanders!Har aldrig lyssnat på Marillion men vet att jag hörde en låt som var fet och med de suggestiva skivomslagen som var på baksidan av Fantomen ibland så var det i slutet av 80-talet så blev det som nykläckt rollspelare ändå nån slags inspiration till äventyr att föreställa sig.
Bra gissning, men han heter Morf (och även fast han bestämmer så var det inte han heller).Deodanders katt, Tasse
Tyvärr, bara nåt jag saxade från Järnringens gamla chatt och gillar att säga ibland (minns inte vem som skrev detDet där är Deodanders!
Det bränns, liteDonald Trump på Twitter? Covfefe?
Låter ju jäkligt likt dockHackspetten som mobbar Kalle Anka på julafton!
Tror det blev ett så kallat nyord året 2013, fast jag kan minnas fel, men ja, det var en tweet. Och enligt upphovsmannen skedde den i fickan.Är det någon som xittrar alltså? Som reaktion på något eller bara någons katt på ett tangentbord?
Vår man i Bosnien! Och här och där. Han har förstås raderat den idag, men om man inte minns och var med kan man läsa om det tex här:Carl Bildt?
Ja, han var tidig med Twitter, minns jag.Vår man i Bosnien! Och här och där. Han har förstås raderat den idag, men om man inte minns och var med kan man läsa om det tex här:
![]()
Bildt myntar uttrycket ”ficktwittra”
A@laqaqlqqaqqqqaQpAApAaQQaAQAPAaaaaAaAAaAaa aaQaaAAAqaAAqaaQaAaAAAqAplqqqqQqaAAqApaqaAa Aqqaqqaqqqqqa@aaaqQqaqaqaqa.www.svt.se
(Det var visst redan 2011)
Måste vara någon från Bergslagen eller Östergötland. I min dialekt är vokalerna i här och stjäl helt olika.”Svarta träd i skogen blir soldater i en här och gula löv på marken blir skatten som vi stjäl
Så det eller någon som rappar.Måste vara någon från Bergslagen eller Östergötland. I min dialekt är vokalerna i här och stjäl helt olika.
Nej, men det finns en ganska stark relation dem emellan. De har delat scen.Håkan Hellström?
Båda grundarna till Broder Daniel heter DanielBroder Daniel?
(Jag har inte så bra koll men jag tror att det egentligen inte finns någon specifik person som faktiskt är broder Daniel, men jag vet inte vad nån i bandet heter så vi kör så)
Yes, det är låten Drömmarna med Freddie Wadling. Den är fin! Lyssna på den.Kan det då vara Freddie Wadling, nåt från hans visgubbe-era?
Jag har inte sett Triangle of Sadness men jag tror inte det. Bara om Woody också säger "Shall I meet them on the dock with guns?"Är det Woody Harrelson i Traingle of Sadness?