Det hade ju varit amazing, men inte den här gångenKan Povel Ramel ha lånat detta nån gång?
Fel filmÄr det någon grej i När lammen tystnar? Minns väldigt lite från filmen, men är det någon skrikig fånge i Hannibals korridor?
Fel film
Nej, den är ju regisserad av han Melania Trump-dokusnubbenRed Dragon?
Inte heller en film Demme regisserat (det var Ridley Scott).Hannibal?
Qu'est-ce que c'est? Det är kloptok med rätt svar, är vad det är, får jag säga. I Zimbra, från Talking Heads Fear of Music (där delar av texten tagits från Hugo Ball, dikten Gadji beri bimba). Snyggt att följa brödsmulorna till Stop Making Sense också (som alltså Demme regisserade).Alltså, Talking Heads-referens och film? Känner inte igen citatet, men Stop Making Sense då?
Det är en sång av Povel Ramel, men jag vet inte vad den heter. Kanske självplågaren.Aha, ja det är inte riktigt den som snurrat mest av Talking Heads precis.
"Vart min magra kropp än fraktas
så behöver den ej aktas,
alla törnarna i livet tål jag bra.
Ibland alla dom jag känner,
stygga grannar och ovänner,
finns det ingen som kan plåga mej som jag."
Vet inte heller vad den heter, med det är fakir-sången.Det är en sång av Povel Ramel, men jag vet inte vad den heter. Kanske självplågaren.
Fritz the cat?Nej, katten som sjunger i hårdrocksbandet är INTE Garfield!![]()
Bloom County!Nej, katten som sjunger i hårdrocksbandet är INTE Garfield!![]()
Ja, det är Billy and the Boingers (formerly known av Deathtöngue) som är ute och sjunger julsånger.Billy and the Boingers
Wizard of the earthsea?OK tjejer och killar, det verkar som om jag hade rätt i Bloom County, Olle Sahlins favoritserie.
Var så goda:
"He slept that night in the fisherman's hut in a whale-gut hammock, and got up at dawn smelling like a dried herring"
OK tjejer och killar, det verkar som om jag hade rätt i Bloom County, Olle Sahlins favoritserie.
Var så goda:
"He slept that night in the fisherman's hut in a whale-gut hammock, and got up at dawn smelling like a dried herring"
Just vad jag just skulle svara :/Wizard of the earthsea?
It's me, Cathy, I'm so cold…Heathcliff?
Jag vill veta bok och utgivningsår, gärna även mer detaljerad info:
I så fall tycker jag att Didi & Björn har skapat ett ganska bra scenario för OSR-spel, väl värt att spela!De övergivnas armé? Minns inte när den gavs ut
Jag vill veta bok och utgivningsår, gärna även mer detaljerad info:
”Exempel: Över den glömda dalen ritas en översiktskarta som inkluderar minotaurbyns omgivning inom den närmaste kilometern, och en större utomhuskarta som visar vägen från kungens slott till dalen. På den kartan placerar SL ut staden, dalen, Mörkermagikerns borg, eventuella byar, samt skogar och vattendrag. Han ritar dessutom en detaljerad karta över den grotta där det brutna svärdet är gömt av minotaurerna.”
Det där låter som Muhammed Ali. Madison Square Garden har använts för boxningsmatcher. Kan det vara returmatchen mot Sonny Liston? Typ 1964 eller 1965."It may be the darkest day of your life, because its Madison Square Garden, and Mrs. Foley's little boy is finally home! Bang Bang!"
Vem, var och när?
rätt plats och kulturform, men fel person och årHulk Hogan, Madison Square Garden, 1988
Du är snubblande nära, rätt person och plats. Men lite för sent i tid.Gissar på Mama Foley's Boy, Madison Square Garden 2001. Kanske efter 9/11?
Det är... för tidigt.Det hade ju känts väldigt sniket att sno den här från @Deodanders , men jag gissar på 1995.
1999!Det är... för tidigt.
Det är... för sent.1999!
Där har vi det vinnande årtalet. Citatet kommer från promon när Cactus Jack dyker upp för första gången i WWF.1997
Vänta nu. Bevittnade vi precis ”Var är citatet ifrån?”-lekens version av The Fingerpoke of DOOM~?From the top rope!@guldfink fick rätt, det var Fisherman's Blues med The Waterboys.
Frankenstein?Svårt frestad nu att ta nåt från The Mountain Goats wrestlingtemaplatta Beat the Champ, men om guldfink så gentilt lämnar över ska jag väl inte vara den som är den.
Så på förekommen anledning:
"Is he a ghoul, or a vampire? I mused. I had read of such hideous, incarnate demons. And then, I set myself to reflect, how I had tended him in his infancy; and watched him grow to youth; and followed him almost through his whole course; and what absurd nonsense it was to yield to that sense of horror."
Du var väldigt mycket närmare med förra gissningen.Är det han den där borgmästaren i Walking Dead som pratar om sin son?
Såklart det är boken! Heathcliff är det som beskrivs. My one dream, my only master.Wuthering Heights!
Edit: Boken alltså. Den läste jag nyss. Om det är med i nya filmen vet jag inte, för den har jag inte sett.
Its a condition of mental divergence!”I find myself on the planet Ogo, part of an intellectual elite, preparing to subjugate the barbarian hordes on Pluto.”
Just såIts a condition of mental divergence!
12 apor!
Ja. Och ge oss ledtrådar när vi har fel.Ok, så vad är reglerna nu. Jag ska posta något klurigt citat bara?
Det är Joel i Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Jag har tänkt en del på den på sistone."Are we like those bored couples you feel sorry for in restaurants? Are we the dining dead?"
Verkar syfta på irländska stridspåkar/vandringsstavar, shillelaghs. Men vem skriver? Vet ej.Mot dagens värv på isig väg
"I cut a stout blackthorn to banish ghosts and goblins"
Kanske nån irländareVerkar syfta på irländska stridspåkar/vandringsstavar, shillelaghs. Men vem skriver? Vet ej.
Njet. Men raden hördes nyligen lämna läpparna på en annan vampyr.Dracula, Bram Stoker?
Sinners då?Njet. Men raden hördes nyligen lämna läpparna på en annan vampyr.
Du får rätt för det eftersom filmen och filmens version är skälet jag valde citatet och tänkte folk kunde känna igen det. Det är alltså The Rocky Road to Dublin, inspelad och framförd av "alla" från Dubliners till The Pogues, men också då av Remmick i Sinners, yes.Sinners då?