”Var är citatet ifrån?”-leken

Citat
“I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe. If I cannot satisfy the one, I will indulge the other.”

Citat
“I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe. If I cannot satisfy the one, I will indulge the other.”

Frankenstein! Jag vet inte om det är i boken men det är i Kenneth Bragha (hans namn stavas inte så men jag googlar inte för den här tråden 😂) filmen!

Frankenstein! Jag vet inte om det är i boken men det är i Kenneth Bragha (hans namn stavas inte så men jag googlar inte för den här tråden 😂) filmen!
Rätt. Det finns i boken. Lite olika varianterna beroende på edition. Men ja.

Every day with you is an adventure I never wanted. Like swimming naked through shards of glass.

Nej, det är inte från softcore lesbiska BDSM swrien Sunstone. Det hade varit en mycket mer hardcore serie ommdet varit det 😂
Haha, det var länge sen jag läste den men jag fick för mig att det var något parti citatet hade passat :D

Annars är det nog från någon webcomic som jag inte läst. Homestuck? Megatokyo?

Nej.

Okej, det är en fantasy sprite comic av någon som gått vidare och gjort riktiga serietidningar.

Woohoo!

Ok, jag tar en enkel då:

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: those with loaded guns and those who dig. You dig."

Ahhh! Jag vet att det är en spaghetti western. Jag tror det är med Clintan… Den onde, den gode, den fule?

You gonna do somethin' or just stand there and bleed?

"There are countless ingredients that make up the human body and mind, like all the components that make up me as an individual with my own personality. Sure, I have a face and voice to distinguish myself from others, but my thoughts and memories are unique only to me, and I carry a sense of my own destiny. Each of those things are just a small part of it. I collect information to use in my own way. All of that blends to create a mixture that forms me and gives rise to my conscience. I feel confined, only free to expand myself within boundaries."

"There are countless ingredients that make up the human body and mind, like all the components that make up me as an individual with my own personality. Sure, I have a face and voice to distinguish myself from others, but my thoughts and memories are unique only to me, and I carry a sense of my own destiny. Each of those things are just a small part of it. I collect information to use in my own way. All of that blends to create a mixture that forms me and gives rise to my conscience. I feel confined, only free to expand myself within boundaries."

Det här låter som en begränsad AI! Och då tänker jag i alla fall först på Marathon och Halo. Är det Cortana?

Ghost in the Shell (den animerade filmen).

Jag vet att jag har rätt. Om jag mot förmodan har fel så äter jag min hatt på nästa wrnu-pub.
Mitt citat blir:
” - Oh Jesus, Mary and Joseph, what do you want?
- You were right, I was a brain dead redneck asshole. Though I never screwed a sheep or my sister.
- Why not, couldn't catch 'em? ”

Ledtråd: det är inte någon av filmens två huvudroller som är någon av de två som pratar.

Jag vet att jag har rätt. Om jag mot förmodan har fel så äter jag min hatt på nästa wrnu-pub.
Mitt citat blir:
” - Oh Jesus, Mary and Joseph, what do you want?
- You were right, I was a brain dead redneck asshole. Though I never screwed a sheep or my sister.
- Why not, couldn't catch 'em? ”

Tarantino kanske? Reservior Dogs?

Ledtråd tre: det förekommer många uppfinnare, varav två i alla fall faktiskt uppfunnit något. Den ena av de två säger de ohyfsade replikerna.

Ledtråd fyra, ett nytt citat från filmen!
“Would you excuse me? I cut my foot before and my shoe is filling up with blood.”

Jag gav upp för jag kan inte och googlade citaten. Jag har aldrig i mitt liv hört talas om källan i något sammanhang. 😂 Du hade kunnat ge mig hela manuset och jag hade inte haft en chans.

Även jag kände att jag inte alls kände igen det här och kan efter googling konstatera att även om jag hört talas om källan så har jag inte konsumerat den.

För att leken inte ska stanna upp så kan jag berätta att filmen är Romy & Michelles highschool reunion.
Det är en ganska indie-komedi från 90-talet med Lisa Kudrow och Mira Sorvino i huvudrollerna. Jag såg om den nyss och den håller bättre än många andra 90-talskomedier. En stor behållning är Kudrows fantastiska minspel och komiska timeing.
Sorvino var tillsammans med Tarantino på den tiden och man kan se dem äta Big Kahuna burgers och reklam för Red Apple Ciggarettes. Ev är den en del av Tarantino-universe???

Citatet sägs av Janene Garofalo, som ofta var cynisk och torr i roller på den tiden.

Den finns på Disney+ så gör er en tjänst och se den.

NYTT Citat, nu från en roman.

”The better you look, the more you see.”

Upprepas flera gånger av huvudpersonen.

NYTT Citat, nu från en roman.

”The better you look, the more you see.”

Upprepas flera gånger av huvudpersonen.

Den kan jag! Det är Bret Easton Ellis Glamorama! :D

EDIT: FUCK! Jag var för långsam!!

"Men farfar, vad håller du på med? Det där ser ju livsfarligt ut."
"Vad helvete!? Eh, bah, har jag överlevt Auschwitz, jag kan överleva en stege."

”Sadly I am unable to come on this one, as I despise the French”
(Sagt om en resa)

Jag har tittat på den här trådtiteln i snart en vecka. Först nu förstod jag vad den betyder. Jag trodde det betydde "Citatet ifrån leken är borta! Var är det någonstans?"

Att använda punkter vettigt är för fegisar! 😂

”Of course he has a knife, he always has a knife, we all have knives! It's 1183 and we're barbarians!”

Hmm... Robin Hood Men in Thights?

Jag hade gissat på något av Terry Pratchett men kan inte komma på något där det skulle kunna tänkas vara år 1183...

”Of course he has a knife, he always has a knife, we all have knives! It's 1183 and we're barbarians!”
The Lion in Winter. Bra film. (Utom att dom har ananas på sin picknick i början)

Ny:

Play "La Marseillaise". Play it!

Last edited:
Jag är tillräckligt säker för att köra på. Har jag fel får jag väl äta upp Jockes hatt på nästa forumöl.

Inspirerad av detta, ett citat från en inte fullt lika awesome film;

"Tonight, on the Clamp Cable Classic Movie Channel, don't miss Casablanca, now in full color with a happier ending."

Jag är tillräckligt säker för att köra på. Har jag fel får jag väl äta upp Jockes hatt på nästa forumöl.

Inspirerad av detta, ett citat från en inte fullt lika awesome film;

"Tonight, on the Clamp Cable Classic Movie Channel, don't miss Casablanca, now in full color with a happier ending."
Gremlins 2 - the new batch. Jag är ganska säker på detta då jag som en ung junker älskade gremlins filmerna.

Då fortsätter jag i den här självsäkra kedjan där man bara själv berättar att man har rätt:

The workers will overthrow absolutism and lead the proletariat to a victorious communist revolution, resulting in socio-economic paradise on earth. It's common sense, really.

Då fortsätter jag i den här självsäkra kedjan där man bara själv berättar att man har rätt:

The workers will overthrow absolutism and lead the proletariat to a victorious communist revolution, resulting in socio-economic paradise on earth. It's common sense, really.

Anya (Anyanka) i Buffy the Vampire Slayer?

Alright, nu kör vi en lätt en, den här får ni inga ledtrådar till:

"It's been swell, but the swelling's gone down"

”Heels, nails, blade, mascara
Fit check for my napalm era”

Hänger du inte med i svängarna Rymdhamster?

K-pop Demon hunters!

/känner sig tvingad att svara för att visa att han inte är en förlegad relik.

Hänger du inte med i svängarna Rymdhamster?

K-pop Demon hunters!

/känner sig tvingad att svara för att visa att han inte är en förlegad relik.

Fan den första jag kunde. Är det Rumi som sjunger? Går på repeat hemma ! :(

"Compassion can be useful, when properly manipulated. But not when it rules one's judgement. And that will ever be your weakness."

Star Wars är en jäkligt bra gissning.

Men jag gissar på Saw Guerera från Rogue One/Rebels (och jag tror det är från Rogue One när han blivit riktigt synisk och läskig).

Lord of the rings?

Känns som något Sauroman, eller kanske Theoden (under besvärjelsen) skulle kunna tänkas säga till Gandalf.

Back