God45
#PrayersForBahakan
Sir, every time you use the teleporter it costs the American tax payer 5 million dollars
God45 låter ju väldigt säker, men utifall att det är fel så tycker jag att det känns bekant från ett avsnitt av Rick & Morty.
Det är det!Det är väl Invincible, en av underhuggarna när deras Nick Fury wannabe teleporterar runt för att bitcha på Invincible och Atom Eve?
Real stupidity beats artificial intelligence every time.
Ja. Hogfather.Pratchett?
(Rimligtvis en bok efter att de uppfunnit sin AI?)
In sorrow we must go, but not in despair. Behold! we are not bound for ever to the circles of the world, and beyond them is more than memory. Farewell!
Jo, tyckte att det skulle vara enkelt.Aragorn är det väll?
Jo, tyckte att det skulle vara enkelt.
Rätt (och tillräckligt) svar, men man borde kunna säga var också, så en bonuspoäng utom tävlan för den som kan det.
Baldurs Gate - Winthorps InnMy hotels as clean as an elven arse!
Baldurs Gate - Winthorps Inn
Vill du ha Númenor? Det är så du får Númenor!Det är när han ska dö och säger hej då till Arwen. Eftersom han magiskt kan välja när han ska dö är det en dick move eftersom han lämnar henne. Lev vidare dude!
Helt rätt!I'll drink to that! Silverado
Känner inte igen… men gissar på någon Cronenberg. Kanske Shivers?Såg om den nyss faktiskt. Så jäkla fin.
Ok det blir mer film, för jag gillar film. Och det här är ju en filmernas film.
"All the things that used to be inside of me... now they are all outside."
Ingen dum gissning ändå. Du är inne på löst lite samma genre kan man säga. Men det är nåt mer low-key och psykologiskt än ofta Cronenberg.Känner inte igen… men gissar på någon Cronenberg. Kanske Shivers?
Och kanske får jag inte gissa på flera samtidigt, men går det gissar jag på
Hellraiser
Parasite?Ingen dum gissning ändå. Du är inne på löst lite samma genre kan man säga. Men det är nåt mer low-key och psykologiskt än ofta Cronenberg.
Dags för en ledtråd? Engelska är inte originalspråket. Bong Joon-Ho kallar den en av tidernas bästa (liksom jag). Nu fick ni två.
Nej, men det är en enordstitel. Och Bong kanske var/blev ett villospår, det är ingen av hans filmer alltså, men en film han tycker mycket om. Det kanske inte ens är en sydkoreansk film!
Terry Pratchett? Typ Color of Magic?If any of this sounds unfair, remember that “Adventurer” is defined as “one who looks for trouble,” and “Adventure” is defined as “The trouble an adventurer finds.”
Tänkte lämna walk over, men nu har ändå nån annan gissat. Visst är det Raggi/LotFP? Har sålt mitt så kan inte kolla.
Tänkte lämna walk over, men nu har ändå nån annan gissat. Visst är det Raggi/LotFP? Har sålt mitt så kan inte kolla.
Elden ring?"More... I am not sated... Feed me more... Death.
Strange, there's something else. But the death, yet quenches. Bring more...More... I am not... sated... Feed me more... Death. Put it away. I won't forget... again... mine appetite... My sin... So please.... Enough."
Anchorman men jag kan inte säga om det är den ursprungliga filmen eller uppföljaren.Nästa citat:
"I will smash your face into a car windshield, and then take your mother, Dorothy Mantooth, out for a nice seafood dinner and never call her again."
Självklart, från första filmen om mitt liv. Min kollega Champ som ger det till nollan Wes MantoothAnchorman
Nästa citat:
"It's ten minutes past curfew, why are you still up? Hello? Hello? Perhaps you need another shot. That should do it. Sweet dreams, you bastard."
Rätt! Eller tillräckligt rätt i alla fall. Skivan heter Operation: Mindcrime.Dude! Det är från skivan Mind Crimes av… Queensryche?
Rätt! Eller tillräckligt rätt i alla fall. Skivan heter Operation: Mindcrime.![]()
Torgny SegerstedtJa, så heter den!Kul att du valde den!
Nytt citat!
Lenin kan inte jämföras med någon annan revolutionär i historien. Revolutionärer har haft ideal. Lenin har inga.
Kropotkin?Det är en ryss.
Har för mig att den fanns med på något tidigt Shadowrun-omslag?Rätt! Eller tillräckligt rätt i alla fall. Skivan heter Operation: Mindcrime.![]()
SolzjenitsynJa, så heter den!Kul att du valde den!
Nytt citat!
Lenin kan inte jämföras med någon annan revolutionär i historien. Revolutionärer har haft ideal. Lenin har inga.
Coolt!Har för mig att den fanns med på något tidigt Shadowrun-omslag?
Doctor Who?Nytt citat:
"The beginning of the universe, like its ending, constantly evolves. I expect, by the end of the War, that it will have begun another way entirely."
Känns inte alls Churchill, men gissar på det ändåHa! På ren tur, för jag har aldrig läst denMen det kändes som nåt som skulle sägas i en serie som handlar om sånt som det känns som att en serie som heter Girl Genius skulle handla om.
Nytt citat:
"The beginning of the universe, like its ending, constantly evolves. I expect, by the end of the War, that it will have begun another way entirely."
WUT?!Nobilis?
Där satt den! Ett av alla underbara citat och utdrag i marginalerna till 2:a utgåvan ("Great White Book"). Just den här attribueras till Hazael, Angel of Disorder.Nobilis?
(Det här är den sortens citat där man faktiskt kan tänka sig fram till den exakta källan fast man inte vet, i alla fall om man är vagt medveten om källan.)In an era when everything can be surveilled, all we have left is politeness.
Men det är Science Fiction.Kanske för trist gissning, men "1984"?
Det doftar 90-tal, motkultur och disinfo. Skulle kunna vara sen Robet Anton Wilosn, tidig Grant Morrisson eller något av Palahniuk. MEN jag gissar i stället på mannen som var mest 90-tal av alla. Douglas Copeland och romanen Microserfs.(Det här är den sortens citat där man faktiskt kan tänka sig fram till den exakta källan fast man inte vet, i alla fall om man är vagt medveten om källan.)
Du har fel om titeln men tänker åt rätt håll.Det doftar 90-tal, motkultur och disinfo.
TRP?och jag är rätt säker på att det inte är TRP.
Thomas Ruggles PynchonTRP?