DoD Är du pepp på ett nytt Drakar och Demoner?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Men om du bara _hört_ det, och inte sett det, är det kanske ingen fara? Såvitt jag vet är flera av de redan visade bilder sådana som förekom i DoD2016 (vilket jag aldrig själv läst). Så du kanske inte har märkt det? :)
Jag har sett det. Jag förutsatte att de använde gamla bilder till kampanjen, och höll på de nya bilderna till de faktiska böckerna.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Aha, okej. Själv är jag snarare glad att jag nu får de bilderna i en bok jag vill ha. Den där bilden på ett superhögt slott har jag alltid tyckt var helt fantastisk.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Det vore ju galet att inte återvända de fantastiska bilder som finns. Bara glad att vi får nya läckerheter också
De finns ju redan. De står i min bokhylla. Som någon som primärt var pepp på grund av konstnären känns det surt att "behöva" köpa samma sak igen.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Introduktionsäventyret är något nytt. Jag är dock osäker på vad som sagts i nyheterna så vet inte vad mer jag får säga.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag kräver en remake av Sarkath Hans gravvalv! 😃
Det bästa man kan göra med det är nog att behålla namnet och skriva om resten.

(Fast jag gillar egentligen idén att man får en karta över platsen som inte längre stämmer, och att det är en konkurrerande grupp som också är ute efter skatten där.)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Det bästa man kan göra med det är nog att behålla namnet och skriva om resten.

(Fast jag gillar egentligen idén att man får en karta över platsen som inte längre stämmer, och att det är en konkurrerande grupp som också är ute efter skatten där.)
Det låter som att du har ämne till en tredjepartsmodul här!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
MODERERING

Diskussionen om mynt och sånt förtjänade sin egen tråd. Finns här:

 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
I en annan tråd skrevs:


Stämmer detta? Kan någon utveckla?
Tror det kom fram under Sweden rolls spelning i Visby? Om jag nu inte hittat på (jag är väldigt kreativ) så slår RPs och vanliga SLPs för attacker som vanligt, men Monster gör typ saker automagiskt? Det står väl nåt mer exakt i någon av de 695 tidigare posterna i tråden …
 
Last edited:
Top