Nu kör vi, sista spelet för året, spännande tema! Ska bli kul detta, efter en halvdan höst med några klavertramp siktar jag på att avsluta varulvsåret på topp.
Hur som mina tankar hittills (obs skriver på telefonen) och har inte läst igenom varken denna eller de andra trådarna riktigt ordentligt än.
1. Förvirrande med alla trådar. Hur många är vi uppe i nu på varulvsdelen av forumet senaste dagarna? Känns som minst fyra kopplat till detta spel och minst lika många till om galan.
Får lite inception vibes. Fast istället för drömmar är det olika trådar. Vilken tråd skriver jag ens i? Eller är det en tråd i en tråd? Spelar det ens nån roll? Plus lite rymd och jultema på det. Blir nog ett bra spel det här.

2. Rödande att ha skrivit mycket innan spelstart. Dels för att ulvarna är aktivare innan spelet börjar i sin chatt och automatiskt då är mer inne på forumet och deltar. Förutom det känns det som en typisk ulvgrej att nu ska jag visa att jag inte har något att dölja.
3. Jag tycker Hägern och Impetigo har börjat starkt. Om det stämmer att vi har en väktare som kan väkta samma är det bara för siaren att outa när denne känner för det. Risken med att vänta för länge med detta är att en ulv outar först och allt går åt helvete.
4. Rödast på banan hittills är
@Big Mama . Du har alldeles för bra koll på läget. Du brukar ta det hela mer piano. Nu lägger du fram förslag och teorier. Nej det är nåt skumt. Jag får känslan att du suttit och skrivit i nån ulvchatt och istället för att ligga ett dygn efter (som du brukar

) är du ett dygn före.
5. Klart grönande av
@Khan att inte ha stängt av sin online-aktivitet. Hans ulvkompisar hade sagt till tidigare.
6. Kan nån sammanfatta upplägget? Vi måste klippa xenomorfen med eldkastaren innan vi får ut alla ulvarna eller tänker jag fel? Det kommer vara två sianden varje runda. Förutom detta är det två nattmord och en som blir utröstad.
Nattmorden kan vi inte göra något åt. Däremot låter det smart att siaren outar. På två rundor har vi färg på 4 spelare. Fem med den första edlkastaren som ska vara god om jag har förstått det hela rätt. Alltså lika bra att outa i R1 då risken är hög att bli nattmördad detta spel. Sen skyddas av väktaren.
7. Dör Xenomorfen om vi kastar eldkastaren på den, dvs ger den eldkastaren? Eller dör den jäkeln om denne försöker nattmörda nån men denne har eldkastaren?
8. I övrigt har jag halvdåliga vibbar på Vimes och Anthrox. Sömnige S och Stradh som bubblare.
9. Röst:
@Big Mama (Skulle dock kunna vara Xenomorf). Spelar seriöst, som om hon är ensam i laget och inte vill förlora för snabbt.
10. Länge leve SL och resenärerna!