Varulv [WY25] Runda 1

Skulle du hålla med om att detvär dåligt för byn att rösta ut en misstänkt Xeno? Dvs om vi är ganska säkra på att X är Xeno och röstar ut denne, då är ju bara risken större att Xenorollen flyttar på sig och du går vi börja om att leta Xeno?

Det är värdo att rösta ut xenomorfen tror jag. Det som händer är att vi tappar en bybo (för xenomorfen tar över en bybo) i utbyte mot att xenomorfen missar ett nattmord. Rimligtvis kommer xenon inte vara jätteintresserad av att använda sitt nattmord annat än mot hyfsat säkra androider. Det ligger liksom inte i xenomorfens intresse att börja beta av byn, eftersom det klonkar androidernas vinstvillkor innan xenomorfens.

Man kan ju tänka (som Impetigo verkar försöka argumentera för?) att vi ska se xenomorfen som en allierad. Men det tror jag är fel inställning. Grejen är att vi har två spel att vinna, och vi måste vinna dem i rätt ordning. Först behöver vi grilla xenomorfen, sen ska vi rösta ut den sista ulven. Gör vi på ett annat sätt förlorar vi.

@Vimes vad säger du om utvecklingen av spelet? Är siaroutningen bra?

Jag tycker det är vettigt att outa med tanke på hur väktarförmågan fungerar. Kommer inte på något dåligt med det. Med tanke på hur potent siaren är vore det jättedåligt om han råkar bli nattmördad innan vi fått någon utväxling på honom. Nu känns det som att vi borde vinna detta, förutsatt att vi lyckas pricka xenon (vilket kräver en del tur antar jag).

Håller med det @Vimes skriver!

Så länge Hägern fortfarande lever behöver vi inte oroa oss angående ulvarna. Med dubbelsiande kommer vi hitta dom.

Fokus på Xenomorfen.

En spaning jag har är att de som inte har skrivit i tråden än INTE är Xenomorfen. Som ensam i laget hade inte Xenomorfen varit tyst hela första kvällen. Om så för att bara gröna sig lite hade Xenomorfen skrivit nånting.
Om det stämmer är varken @Khan eller @RasmusL xenomorf då de väl inte har skrivit än?

Därför föreslår jag att vi börjar kasta eldkastare. Mina prime suspects som xeno är Impetigo och Big Mama. Impetigo för att han försöker spela ner xeno-hotet genom att misstolka reglerna och Big Mama av de anledningar som Octa lyfter ovan. Jag tycker att eldkastaren ska slängas på en av dessa denna runda.

Det här gillar jag!

Men håller ni med om att det vore himla käckt (som @Impetigo skulle sagt 😉) om vi redan innan eldkastsren kastades visste vem dom hade den och till vem denne kastade?

Jag är alltså för full transparens kring eldbollandet. Annars ser jag framför mig:

— Anonym har eldkastaren R1. I R2 påstår denne att den kastade eldkastaren på…säg Big Papa. Men Big Papa lever i R2 (och kan således inte vara Xeno). Vad som är värre är att han påstår sig inte alls ha fått någon eldkastare! Byn tittar argt på Anonym och vill rödta ut denne som tydligen far med osanning! Men Anonym ljuger inte så när vi i R3 inser att Big Papa ändå var skurk så inser vi att dennes påstående om at ha skivkat vidare eldkastaren till AlienMasher999…kan det vara en fint. Vem har nu eldkastaren?

Fattar ni?

En spaning jag har är att de som inte har skrivit i tråden än INTE är Xenomorfen. Som ensam i laget hade inte Xenomorfen varit tyst hela första kvällen. Om så för att bara gröna sig lite hade Xenomorfen skrivit nånting.
Om det stämmer är varken @Khan eller @RasmusL xenomorf då de väl inte har skrivit än

Alltså! Det är förstås en rimlig tolkning. Jag håller med om att xenon antagligen skulle känna sig pressad att skriva nått.

Men! "Även ulvar har ett IRL-liv". I slutändan kan både Rasmus och Khan ha IRL-anledningar att utebli som inte påverkas av vilken fraktion de tillhör.

Grejen är att vi har två spel att vinna, och vi måste vinna dem i rätt ordning. Först behöver vi grilla xenomorfen,
Vill bara ha sagt att det här är något jag propagerat för tidigt (i min första post) och att jag gillar det.

Först Xenomorf, därefter Androider.

Jo det är sant. Men ibland måste man chansa lite och vi är många spelare. Att ge nån av dessa eldkastaren nu till R2 tror jag är slöseri.

Jo det är sant. Men ibland måste man chansa lite och vi är många spelare. Att ge nån av dessa eldkastaren nu till R2 tror jag är slöseri.
…för då ger vi bort en bybo till Xenon menar du? Men Xenon lär väl nattmörda ändå? (Jag är nog trög…)

Är det inte bättre att vi kan styra över eldkastaren än att försvåra Xenons beslut vem denne ska nattmörda?

…för då ger vi bort en bybo till Xenon menar du? Men Xenon lär väl nattmörda ändå? (Jag är nog trög…)

Är det inte bättre att vi kan styra över eldkastaren än att försvåra Xenons beslut vem denne ska nattmörda?
Jag tror ingen av dessa är xenomorf.

Ok, sista posten innan jobb. Kommer in till lunch.

En annan grej: vore det inte asskönt att få ytterligare ett grönt namn? Dvs, eldkastarägaren är resenär. Då har vi fått grönstatus på både Hägerstrand och Eldkastar-Sigourney.

Kom gärna med inspel på mina galna idéer hörni!

Vad tycker t ex du @Brynolf ?

Om det stämmer är varken @Khan eller @RasmusL xenomorf då de väl inte har skrivit än?

Intressant spaning, jag tror dock inte man ska dra för stora växlar av deltagande mellan 20:30 och 07:00, på grund av livet lilsom.
Tycker @Octagonal börjat friskt (är jag smickrad av att han tycker jag spelar grönt?)

Antingen drar @Anthrox mig bakom en cirkusvagn men jag har svårt att se honom som annat än bybo sett till hans buteljgröna spel här i R1 - redig i sina resonemang, klart grönast på banan.

@Hägerstrand är alltså siare, min spontana reaktion var som Anthrox ”hur ofta kan en person bli siare?!” sen tror jag väl att hälften av gångerna har du bluffat. Nåväl inget motclaim har kommit så än så länge får du ses som da shit.

@Vimes har kommit in alldeles lugnt och tydligt på småtimmarna, likt en ulv i fårhagen om natten! Inga svordomar och skällsord - gör mig orolig, rädd för att du är ulv som mer noggrant tänker igenom dina upplägg.

Galet svårt med överblicken med 15 spelare!

@Basenanji har ju kommit in i spel så jag flyttar vidare till Khan, kom in i spel, är du xenomorphen och tycker spelet verkar svårt för du är ensam i ditt lag kan du hojta till @Sömniga Isaac har sagt att alla här är hjälpsamma.

Röst: @Khan

Intressant spaning, jag tror dock inte man ska dra för stora växlar av deltagande mellan 20:30 och 07:00, på grund av livet lilsom.
Tycker @Octagonal börjat friskt (är jag smickrad av att han tycker jag spelar grönt?)
De kan fortfarande vara ulvar men inte xenomorf.

Ok, sista posten innan jobb. Kommer in till lunch.

En annan grej: vore det inte asskönt att få ytterligare ett grönt namn? Dvs, eldkastarägaren är resenär. Då har vi fått grönstatus på både Hägerstrand och Eldkastar-Sigourney.

Kom gärna med inspel på mina galna idéer hörni!

Vad tycker t ex du @Brynolf ?
Jag var mot det här eftersom jag hade fått för mig att xeon-mordet sker innan eldkastande-kastandet, men så är det inte. ( @fjodorsenuba skulle vi kunna få reglerna i startposten på den här tråden?)

Så om vi är överens om att eldkastaren ska bollas så är det enda vi förlorar på att eldkastarägaren outar nu att vi ger xenon information på en spelare som inte har eldkastare. (Med Vinmugg på ifall man skiter i att följa överenskommelsen, men jag tycker att man ska följa den)

Jag var mot det här eftersom jag hade fått för mig att xeon-mordet sker innan eldkastande-kastandet, men så är det inte. ( @fjodorsenuba skulle vi kunna få reglerna i startposten på den här tråden?)

Så om vi är överens om att eldkastaren ska bollas så är det enda vi förlorar på att eldkastarägaren outar nu att vi ger xenon information på en spelare som inte har eldkastare. (Med Vinmugg på ifall man skiter i att följa överenskommelsen, men jag tycker att man ska följa den)
Två tankar i huvudet samtidigt!
(Om eldkastaren outar kommer androiderna troligtvis mörda denne)

En spaning jag har är att de som inte har skrivit i tråden än INTE är Xenomorfen. Som ensam i laget hade inte Xenomorfen varit tyst hela första kvällen.
Det är ju inte lika dåligt för xenon som för en vanlig ensamulv. Xenon förlorar inte på att bli utröstad, men att vara AFK sänker risken att vi vill kasta dit eldkastaren.

Men rent psykologiskt håller jag med ändå, om de inte också missat PM-utskick. Men jag tycker inte rundan pågått länge nog för att dra såna växlar.

Två tankar i huvudet samtidigt!
(Om eldkastaren outar kommer androiderna troligtvis mörda denne)
Fast så är det alltid om man grönar spelare, det är inte ett argument mot att gröna dem. Där pratade vi (jag) väl om ifall det också leder till att androiderna skulle få eldkastaren via mordet?

Back