Octagonal
Swashbuckler
Är det bara jag eller är @fjodorsenuba ovanligt aktiv såhär långt i R1? Ger skumma vibbar
Ja just det! Gräv på ordentligt där!Är det bara jag eller är @fjodorsenuba ovanligt aktiv såhär långt i R1? Ger skumma vibbar![]()
Ja, men kommer vi kunna göra det innan xenon är död? Som sagt, vad tjänar vi på att rösta ut någon i de första rundorna? Tjänar byn mer än xenon på att vi röstar ut en Android nu i R1?Att snajpouta eldkastaren är bra men att inte rösta ut nån tror jag inte alls på. Vi ska väl spela VJVS också?
Du tänker snurrigt på ett gäng punkter här:15 spelare till start.
Det var intressant att läsa av tråden i efterhand för att försöka förstå:
När jag så här långt efter i spel, läser av tråden, tycker jag mig se att många spelare blandar ihop intresse-skilljaktigheterna som de tre olika fraktionerna har i spel. Tycker mig kunna läsa av att några jagar Xenomorfen utifrån byboperspektiv (bybo) och några andra från varulvsperspektiv (android). Ha den blicken på posterna alla byborSå ändrade jag åsikt flera gånger fram å tillbaka på min röd-grön-lista
Hur fasiken gör vi med Xenomorfen överhuvudtaget?
Vill man till och med bli det och vinna på det sättet?
@Basenanji skriver att han vill bli av med Xenomorfen så snart som möjligt?
Hur då då det hela tiden blir en ny resenär/bybo som blir ny Xeno???
Antal androider? Ser inget i reglerna om antal så ordet ”Några” är alltså minst 2, säkert fler. @Impetigo första post antyder att denne VET att det är två. ??? Hur kan du anta/veta det?
Impes plan som ni andra får utvärdera då jag själv inte fattar, tycker bara det verkar skumt att Siaren skall outa redan i R1?
Eldkastarfrågan: om det outas så vet xenomorfen vilket gör att monstret kan nattmörda en annan utan problem. Hägerns förslag att anonymt bolla eldkastaren är ett bra sätt att döda xenomorfen. Som Anth lyfter så kommer androiderna inte släppa vidare den. Alltså verkar Hägerns förslag komma från en android.
Stratten gör en bra vettig iaktagelse om att vi behöver hålla koll på vem som lägger sista rösten på vinnande drev och vara överens om att det är den grönaste spelaren
Jag förstår det som att resenärerna/byn ska eldkasta Xenomorfen först vilket gör att vi behöver vänta in Siarens upptäkter innan vi röstar ut fler än 1 av Androiderna/varulvarna.
Specialrollerna ska väl INTE outa då de inte verkar kunna skyddas från Xenomorfen av Säkerhetsvakten (Väktaren).
Vilka har förordat att powerroller ska outa?: Hägern, Impetigo, Anthrox…
Alldeles för klurigt för natt-trött resenär
Jag läser in att de som lyfter eldkastar-bollandet mycket väl även kan vara androider. Så det grönar inte Hägern/Brynolf med flera.
Röst: @Hägerstrand
Kan vara Impe som är kompanjon android och som Basse är inne på så kan Androiderna vara fler tom 4 då det annars riskerar att spelet råkar ta slut för snabbt om de är för få och byn + Xenon prickar androider för snabbt.
Skärp dig.8. I övrigt har jag halvdåliga vibbar på Vimes och Anthrox.
Så inte för sexig längre?Nu har det varit uppe länge nog utan att nån har lyft varför det skulle vara dåligt att outa.
Jag är siare.
Genom att elda upp den!Hur då då det hela tiden blir en ny resenär/bybo som blir ny Xeno???
Fool me once…Nu har det varit uppe länge nog utan att nån har lyft varför det skulle vara dåligt att outa.
Jag är siare.
(min fetstil)Nu har det varit uppe länge nog utan att nån har lyft varför det skulle vara dåligt att outa.
Jag är siare.
Blir inte du siare lite oproportioneligt mycket nu för tiden? Tycker du claimar siare varenda spel ju.Nu har det varit uppe länge nog utan att nån har lyft varför det skulle vara dåligt att outa.
Jag är siare.
Helt med på detDu tänker snurrigt på ett gäng punkter här:
Xenon dör av eldkastaren. Då får vi inte en ny.
Det spelar inte så stor roll ifall androiderna har eldkastaren egentligen, den kan göra sin grej ändå. Och xenon vill ju döda androider, så den knuten knyter sig självt troligtvis. Androiderna tjänar liksom inget direkt på att hogga eldkastaren, annat än att safea ett xenonmord, men då blir vi ändå av med xenon.
Det här är bra klargörande.Siaren behöver inte skyddas från xenon, för xenon tjänar mer på att siaren lever, eftersom xenon får veta var androiderna finns från siaren.
Siaren behöver inte skyddas från xenon, för xenon tjänar mer på att siaren lever, eftersom xenon får veta var androiderna finns från siaren.