Tycker Impe spelar märkligt inledningsvis (läser honom mer som xenon än ulv dock)
Jag sa det tidigare tror jag, men jag säger det igen: KASTA ELDKASTAREN PÅ IMPETIGO!
Tycker Impe spelar märkligt inledningsvis (läser honom mer som xenon än ulv dock)
Xenon vet ju att Brynolf har eldkastaren så det är väl öppet buffe på julbordet.
Jag har svarat på det.Men det som sticker mig i ögonen ordentligt är att det tog Sidd fyra timmar att ställa Häger mot väggen.
Varför?
(Jag har dessutom ställt den frågan tidigare, och vad jag vet inte fått svar på den?)
Här glöms ingenting, det är ju Häger som åker just nu (och som även Jag lutar åt). Men det skadar ju liksom inte att vända på fler stenar för att försöka förstå situationen, för om vi inte tar sejfplanen jag föreslog så är ju valet i princip vinna eller förlora.Jag har svarat på det.
Jag ville ha förmiddagen idag för att kolla folks reaktioner och förhållningssätt på Hägerns utspel.
Vidare var jag genuint osäker på om det var vettigt att kliva fram för tidigt.
Varför inte hålla mig till min plan å kliva fram med 2 härliga Sianden i R2 tänkte jag lite.
Fm ägnades åt att fråga övriga om det vettiga med outning.
När Vimes svarade på min fråga så klev jag fram.
4 tim är inte mkt egentligen med vardagsliv, sova, jobb osv
Igen är du märkligt hettsig mot just mig.
Du verkar ”glömma” att du kanske kan fundera på Hägern också![]()
Kolla mina poster idag R1:225 och ett gäng i rad.Efterlyser grön/röd listor från siarna och mer tankar om spelet.
Om Häger inte är siaren har han som ulv varit väldigt inställd på en siarbattle från minut ett av spelet. Vad känns troligast, att en siare eller en ulv postar det här två minuter efter spelstart?Väktaren har ingen begränsning på att väkta samma spelare flera gånger i rad. Vi har allt att vinna och inget att förlora på att siaren outar nu och blir permaväktad? Väktaren kan inte skydda mot Xeno-mordet, men xenon borde inte vilja ha ihjäl siaren. Siaren kan ändå inte sia xenon, och det ligger i xenons intresse att vi hänger ulvar.
Haha, såg precis att Impe argumenterade för min sejfplan i sitt första inlägg, långt innan jag ens kläckt den. Framsynt!Hej allihop! Kul att vara i gång!
Jag har tankar om de assymetriska vinstvillkoren och förslag till potentiellt supertung plan:
- Androiderna vinner om de är fler än resenärerna
- Xeno vinner om bybor ELLER ulvar är döda
- Det blir ytterst osannolikt så att alla bybor dör utan att ulvarna kommer i majoritet (det är väl om det står 2-2 eller 1-1 och alla bybor på banan dödas under en nattfas. Eller förresten, då vinner ju andoiderna också… @fjodorsenuba kan androidern och Xebon vinna tillsammans på det sättet?
- Det är alltså egentligen bara möjligt för Xebom att vinna genom att mörda androider vilket betyder att Xenon i det nörmaste är en bybo.
Det innebär i sin tur att vi kan ha en rätt bekväm seglats genom att:
A) Siaren outar i r1.
B) Väktaren väktar siaren varje runda
Vi grönar två per runda och förlorar en. Fram tills dess att andoiderna vågar sikta på siaren fr att de könner sig säkra på att vänatren är borta är det bara en tidsfrpga art vi vinner.
Jag tror att den planen är i det närmaste vattentät så länge Xenon inte börjar mörda bybor. Men som sagt - Xebon har ingenting att vinna på att mötda några bybor.
Jagvtrot att androiderna MÅSTE motclaima också redan i r1 - lex Camillas maskerad - och då kan vi svara genom att inte rösta ut nån ac de outade siarna utan döma dem löngre fram på de meriter (geöningar/rödingar) de sen presenterar.
Men är det verkligen korrekt argumenterat från någon som vetat att han är siare hela helgen? Det känns inte som att han analyserat siarförmågan alls här, eftersom den inte gör något mot xenon, så varför skulle xenon vara ett omedelbart hot för honom?Specialrollerna ska väl INTE outa då de inte verkar kunna skyddas från Xenomorfen av Säkerhetsvakten (Väktaren).
Vilka har förordat att powerroller ska outa?: Hägern, Impetigo, Anthrox…
Jag tyckte jag gav min otroligt svaga motivering. Står fast vid att jag gillar din plan om eldkastaren. Det som gör mig osäker är dock om det är så att en Xeno skulle lyfta tanken om eldkastaren för att få bort blicken från sig själv, speciellt då med öppen redovisning om var eldkastaren går. Har för mig du var en av få som var inne på den planen. Det är väl främst den delen som gjort att jag blev misstänksam mot dig.@Sömniga Isaac alla snela hestars idol: varför hoppa på mig egentligen? Hur skum är jag? Inte alls eller Saurons storebrorsa som sniffar lim nere i centrum med raggarna? Klottrar i kyrkbänken eller hjälper till med att dela ut soppa till hemlösa? Bu eller bä? Resenär eller xenomorf?
Et tu brute?Jagr ledsen men jag löser inte att läsa ikapp. Har skummat nu till sidan 15, viktogaste tankarna:
Sidd är med största sannolikhet siaren. Hägerns outning kommer sakta, ängsligt och efter en del frågor om hur ulvarana föeväbtas reageea på en outning. Sidd låter i sina inlögg som en bybosidd som konventrerar sig max. Han har fäljt en röd tråd hela tiden som leder feam till hand motclaim så det äf trovärdigt.
@Anthrox är rödast på banan. Först snacket om att eldkastaren liggeqr lika bra hos androider som hos bybor. Sen märkliga tnakra om siarclashen och I SYNNERHET #257 där han ”föreslår” planen att inte rösta ut nån siare. Den la jag feam redan tidigt i rundan och jag vet att Antjrox löser tillräckligt noga för att lägga märke till det. Nu försöker han använda minnplan som sin egen för att samla grönpoäng.
- planen i signär sumd. Vi bör absolut knte rösta ut varlen sidd eller hägern, vi får färg på båda tids nig. Ingen brådska alls. Det betyder inte att anthrox har fätt i sin allmäna uppmaning att inte försöka rösta ut androider föreän xenon är död, klart vi ska gröa det.
Jag förker komma in innan deadline men lär inte hinna läsa inapp. I kväll efter 23.00 har jag tid.
Röst: @Anthrox
Ps. @Octagonal spelar rikrigg grönt får jag motvilligt erkänna. Ds.
Haha, såg precis att Impe argumenterade för min sejfplan i sitt första inlägg, långt innan jag ens kläckt den. Framsynt!
Vet inte vem det är som brukar upprepa det jämnt och konstant. Ulvar spelar för perfekt, medan bybor velar och gör fel. Om något talar det här väl för att Sidd är grön? Bara en tanke, utifrån hur folk brukar resonera. Samtidigt är vi ju, sedan gammalt, hårda mot den som spelar djärvt/korkat/osammanhängande fast att det egentligen borde vara bybo spel då bybor har allt annat än information. De haltar sig fram, traskar fram i blindo och måste testa sina idéer. Ulvar däremot, de kan spela ett mer säkert och perfekt spel, mer felfritt. Eller har jag missat något från tiden jag spelat varulvspel?Och Häger har haft ett genuint bybospel hela tiden, medan Sidd har missförstått saker, tragglat om oväsentliheter osv.
Inser nu att det är en väldigt bra ulvstrategi att lyckas bli misstänkt som xeno, men det är nog ett sidospår och inte så mycket att spela på@Impetigo har svårt att se att han är allierad med någon ulv, men misstankarna som andra lyft att han kanske är xeno verkar sunda.
Det är runda 1, jag tänker utgå från att alla som inte sitter på information velar framåt tillbaka. Det som skulle få mig att dra öronen åt mig är den som tror sig sitta på alla svaren och är säker i sin sak. Sen tycker jag det blir ett bättre klimat när man påpekar andras kloka tankar, har dock aldrig hävdat att någon är smartare? Det är dock ovidkommande. Däremot har jag helt klart pekat ut när jag gjort dumheter som att lägga en röst på den jag hade misstanke mot som Xeno, den handling är korkad då det inte ens är en metod att mörda den på. Hade jag varit smart hade jag sagt att jag velat sett eldkastaren gå till Basse i sådant läge, inte lägga en röst på honom.@Sömniga Isaac Velar fram och tillbaka, sparkar på sig själv och säger att han är korkad och att andras tankar är smartare. Kan vara spelat