Varulv [WY25] Runda 1

Jag tror nog på 4 androider, eftersom xenon är i princip garanterad vinst om androiderna åker ut snabbt. Spelet måste pågå tillräckligt länge för att xenon ska hinna åka ut på tur för att byn ska ha en chans att vinna. Du ska få en misstankeslista innan rundan är slut, men just nu jobbar jag.
Utveckla! Varför vinner xenomorfen på det? Vad får dig att tro att inte androiderna är lika blind kring vem som är xenomorf som byborna?

Finns väl också en viss risk att xenon kommer nattmörda den siare som inte röstas ut, p.g.a. 50 % chans att pricka android? Jag tror dock (pingar dig här @xenomorf) att en smartare plan är att vänta till nästa runda! Röstar vi ut fel kommer vi nacka rätt nästa.

men kan du förklara mer om hur du menar att du tänkte?
Jag tänkte att Siaren aldrig outar i R1.
Jag tänkte att fasiken va bra med 2 sianden per runda.
Nu gäller det att spela grönt så jag inte blir utdrevad.
Sen så tänkte jag att när jag missar första kvällen å läser ikapp vid typ 22 så var det inte heller konsensus i tråden att outa.
Du Hägern gör det innan flertalet ens börjat kriga i spel å visa mer kort på hand.
Tidigt.
När du väl gjorde det så satt jag på natten å morgonen nu försökte få lite input på om det var vettigast att ligga lågt eller kliva fram.
Jag frågade i lite poster om Hägerns move och tillslut var det Vimes som svarade👍

Klipper vi rätt vinner vi. Klipper vi fel har vi förmodligen förlorat.

Men det mesta talar för att @Hägerstrand är ulv.
Klipper vi inte alls vinner vi kanske.
Men om du hellre spelar på 50-50 odds för vinst eller förlust, snarare än det sejfa spelet så visst.
Men det gär inte mig till ulv bara för att jag föreslår att vi spelar säkert, ta en titt i din egna spegel istället.

Men om du hellre spelar på 50-50 odds för vinst eller förlust, snarare än det sejfa spelet så visst.
Men det gär inte mig till ulv bara för att jag föreslår att vi spelar säkert, ta en titt i din egna spegel istället.
Du tror alltså Sidd ljuger? Och outar som tvåa på bollen mot Hägern. Tjena.

Nu vill jag se alla välja mellan Sidd och Hägerstrand. Ta ställning och visa var ni står.
Jag har inte den blekaste, men om du sätter facehuggern mot näsan på mig säger jag nog att @Hägerstrand är lite mer misstänkt än @Sidd. Men det är verkligen bara på magkänsla.

Jag vidhåller att @Anthrox är misstänkt, särskilt eftersom att han blivit både tystare och korthuggnare sedan jag hoppade på honom i mitt första inlägg.

Det är ju fortfarande 50/50 för nattmord. Så det går inte ihop.

att det är rätt för siaren (den riktiga siaren) att outa redan i R1.
Det var jag jäkligt osäker på.
Men ja.
Efter att du förordat det så valde jag att kliva fram.
Jag var redigt osäker på om det skulle vara ett misstag att motClaima direkt och att Hägern och androiderna vinner på att hitta Siaren nu i R1.

Jag gissar på ett maxat ulvlag med Hägern och Anthrox. Kanske även Vimes.

De har modet att fejkouta.

Och jag ville outa innan slutet av rundan så att jag inte skulle bli nattmördad.
Är inte det lite nytt tänk i så fall?
Siare chansar vanligtvis på första rundan då det är mindre chans att buset hittar rätt med nattmord.
Detta spel är vi 15 lirare.

Tanken är att Xenomorfen vinner när en fraktion resenärer/androider är ute ur spel.

Vi får väl ändå anta att androiderna är betydligt färre än resenärerna så Xeno vill gärna ha Siarens svar uppdukat på julbordet.

Ergo vill Xeno inte käka Siare första rundorna😇
Kan inte xenon bli siad alltså?

Back