Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 6

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Ni med förmågor!

Brynolf said:
Vicotnik said:
Brynolf said:
Ni som har förmågor - Något nytt?
Nix, bara beskedet att Dum Panda inte använde sin förmåga eller att han har en passiv förmåga. Dum Panda var nummer 2 på min lista, Andersson var nummer 1.
Hm... Han ska ju ha en liknande förmåga som din. Verkar ju galet att inte använda den. Hördu Pandan, vad säger du om det här?
Anledningen till mitt resultat är att han hade röster på sig vid rundans slut. Och att hans assistent har åkt ut.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Hmm, ingen gick ju in för att rädda Brynolf, gjorde honom lite grönare kanske? Borde kanske inte säga så eftersom nästa på listan är jag? ^^
Och så åkte Andersson, hmm hans genomgångar är kanske bra?
Har en sak att klarlägga, jag försvarade inte Vimes på grund av att han var min assistent, utan jag tyckte att Vimes var skum efter förmågekrocken MEN när Basse gick på om att vimes hade röstat på mig de två första rundorna, då tyckte jag det var skumt då det verkade som ett dåligt argument för att ännu mer misstänka Vimes. Därför tyckte jag det var skumt och därför röstade jag inte på Vimes.

Att folk hittar på anledningar om varför jag försvarade Vimes, DET är dock misstänkt... Solve...
Varför håller inte detta?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,686
Location
Rissne
tripp_trap said:
(du postar och skriver rätt mycket i andra sammanhang för att ha ont om tid).
I ett varulvsspel innebär ett inlägg ofta att man behöver tänka till, läsa igenom flera sidor inlägg, göra en ordentlig analys etc.

I andra trådar, vanliga rollspelsdito, räcker det med tio sekunders tankeverksamhet, sen kan jag återgå till det jag egentligen höll på med.

Varulvsspelspostandet har därmed blivit lidande, eftersom alternativet är att 1) posta en massa luft och snömos eller 2) posta mindre.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Dum Panda said:
Hmm, ingen gick ju in för att rädda Brynolf, gjorde honom lite grönare kanske? Borde kanske inte säga så eftersom nästa på listan är jag? ^^
Och så åkte Andersson, hmm hans genomgångar är kanske bra?
Har en sak att klarlägga, jag försvarade inte Vimes på grund av att han var min assistent, utan jag tyckte att Vimes var skum efter förmågekrocken MEN när Basse gick på om att vimes hade röstat på mig de två första rundorna, då tyckte jag det var skumt då det verkade som ett dåligt argument för att ännu mer misstänka Vimes. Därför tyckte jag det var skumt och därför röstade jag inte på Vimes.

Att folk hittar på anledningar om varför jag försvarade Vimes, DET är dock misstänkt... Solve...
Varför håller inte detta?
Vad menar du med att ingen gick in för att rädda Brynolf- pratar du röster eller i snacket? Varför behövde han räddas, var han någonsin i fara, egentligen?

Har du möjlighet att säga på ett hum var de inlägg du i slutet refererar till? Alltså angående Solve och Vimes- hittar inte var du menar, och vill gärna läsa det igen.

Menar du att Solve agerade skumt?

/ Nils
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Att folk hittar på anledningar om varför jag försvarade Vimes, DET är dock misstänkt... Solve...
Jag har aldrig sagt att du själv sagt det, men jag vet att sådant prat varit på tapeten; att det fanns en möjlighet att du kanske valde att göra som du gjorde pga. assistentskapet. Det tror jag inte på och du själv medger att det inte var därför - och utöver det finns ingen annan vettig anledning till att Basse ifrågasattes, eftersom Basse då för stunden var den enda som hade något vettigt att gå på.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
NilsH said:
Dum Panda said:
Hmm, ingen gick ju in för att rädda Brynolf, gjorde honom lite grönare kanske? Borde kanske inte säga så eftersom nästa på listan är jag? ^^
Och så åkte Andersson, hmm hans genomgångar är kanske bra?
Har en sak att klarlägga, jag försvarade inte Vimes på grund av att han var min assistent, utan jag tyckte att Vimes var skum efter förmågekrocken MEN när Basse gick på om att vimes hade röstat på mig de två första rundorna, då tyckte jag det var skumt då det verkade som ett dåligt argument för att ännu mer misstänka Vimes. Därför tyckte jag det var skumt och därför röstade jag inte på Vimes.

Att folk hittar på anledningar om varför jag försvarade Vimes, DET är dock misstänkt... Solve...
Varför håller inte detta?
Vad menar du med att ingen gick in för att rädda Brynolf- pratar du röster eller i snacket? Varför behövde han räddas, var han någonsin i fara, egentligen?

Har du möjlighet att säga på ett hum var de inlägg du i slutet refererar till? Alltså angående Solve och Vimes- hittar inte var du menar, och vill gärna läsa det igen.

Menar du att Solve agerade skumt?

/ Nils
Han syftar på att jag sade att han skulle ha försvarat Vimes pga. assistentskapet - vilket han inte själv sagt. Panda tyckte därmed att jag var skum som hittar på saker han aldrig själv sagt. Jag menade dock inte det, jag var otydlig. Panda har inte själv sagt så, att det berodde på assistentbandet. Andra har dock menat det som en förklaring på Pandas beteende. Jag tror dock inte på det, speciellt eftersom Panda nu själv säger att det inte var därför. Och i övrigt anser inte jag att det var annat än konstigt att försvara Vimes i det läget eftersom Basse gjorde en rad intressanta inlägg som talade för att Vimes var skum.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
NilsH said:
Vilka tycker ni är självklart gröna?
Jag tänker, självgod som jag är svara på min egen fråga...

Min känsla är att Solve känns rätt grön.

Krank har jag inte heller några misstankar mot. Jag har varit på honom innan för att han inte postar men jag tycker på det stora hela att han spelar väldigt olurigt. (och jag köper inte att han har super-förmågor som gör honom oläsbar)

Sedan är det vissa jag har ögonen på, Dum Panda framför allt, eventuellt Brynolf- och en hel hög som jag är osäker på.

/ Nils
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Jag menar att om Brynolf var varulv så var det ganska riskabelt att låta det lottas mellan honom och Persson, speciellt om det är som vi befarar endast 2-3 varulvar kvar.
Så solve du menar att det var en bra ledtråd? Att Basenanji tyckte Vimes var skum som inaktivitetsröstade på mig? Jag menar, jag var ju inte så jävla aktiv och det hjälpte ju uppenbarligen?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,686
Location
Rissne
NilsHoch jag köper inte att han har super-förmågor som gör honom oläsbar[/quote said:
Det är dock praktiskt att se vilka som automatiskt gular eller rödar mig "bara för att", och skyller på att jag är "svårläst" =)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Så solve du menar att det var en bra ledtråd? Att Basenanji tyckte Vimes var skum som inaktivitetsröstade på mig? Jag menar, jag var ju inte så jävla aktiv och det hjälpte ju uppenbarligen?
Ehm...? Du går ursäkta mig, Panda, men jag tycks ha tappat tråden. Sorry. Jag är rädd för att jag inte riktigt är med på tåget här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Fnular lite...

De som röstade på Persson i slutändan var jag, tripp_trap, Banarok och Andersson. Både jag och andersson är/var stadsbor, och tripptrapp tror jag också är grön. De kvarvarande varulvarna var så klart nöjda med att det stod mellan mig och Persson, så om de röstat på någon av oss under rundans gång tror jag inte de ändrat sin röst. Om Dum Panda är bov, tror jag inte de skulle riskera att rösta på honom i det här läget.

Med den här logiken skulle varulvarna alltså finnas bland Lindenius, Krank, Dum Panda och Banarok.

Det är ju bara en teori, men... åsikter?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
Fnular lite...

De som röstade på Persson i slutändan var jag, tripp_trap, Banarok och Andersson. Både jag och andersson är/var stadsbor, och tripptrapp tror jag också är grön. De kvarvarande varulvarna var så klart nöjda med att det stod mellan mig och Persson, så om de röstat på någon av oss under rundans gång tror jag inte de ändrat sin röst. Om Dum Panda är bov, tror jag inte de skulle riskera att rösta på honom i det här läget.

Med den här logiken skulle varulvarna alltså finnas bland Lindenius, Krank, Dum Panda och Banarok.

Det är ju bara en teori, men... åsikter?
Bra tänkt- utifall Dum Panda är skurk.

Alternativet finns ju också att ingen av er är skurk. Eller att du är det.

Vad blir "utfallet" i sådana fall?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
Brynolf said:
Fnular lite...

De som röstade på Persson i slutändan var jag, tripp_trap, Banarok och Andersson. Både jag och andersson är/var stadsbor, och tripptrapp tror jag också är grön. De kvarvarande varulvarna var så klart nöjda med att det stod mellan mig och Persson, så om de röstat på någon av oss under rundans gång tror jag inte de ändrat sin röst. Om Dum Panda är bov, tror jag inte de skulle riskera att rösta på honom i det här läget.

Med den här logiken skulle varulvarna alltså finnas bland Lindenius, Krank, Dum Panda och Banarok.

Det är ju bara en teori, men... åsikter?
Bra tänkt- utifall Dum Panda är skurk.

Alternativet finns ju också att ingen av er är skurk. Eller att du är det.

Vad blir "utfallet" i sådana fall?
Precis, det hänger ju på att en av oss tre är bandit, annars blir det genast mer svåröverskådligt. Och om jag vore bov så skulle väl samma logik säga att banditerna finns bland Vicotnik, NilsH, Solvebring och Banarok, antar jag.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Solvebring: Basses huvudmisstanke på vimes var att han hade som assistent till mig ändå röstat på mig.
Detta när han inaktivetsröstade på mig.
Det var detta jag kritiserade och tyckte verkade skumt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Bara en liten observation... Varje runda har bovarna backstabbat en av dem som röstat på den med flest röster. Vet inte hur stor deal detta är (exempelvis är det ju så klart där de flesta finns), men tänkte bara öppet notera det.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Brynolf said:
Fnular lite...

De som röstade på Persson i slutändan var jag, tripp_trap, Banarok och Andersson. Både jag och andersson är/var stadsbor, och tripptrapp tror jag också är grön. De kvarvarande varulvarna var så klart nöjda med att det stod mellan mig och Persson, så om de röstat på någon av oss under rundans gång tror jag inte de ändrat sin röst. Om Dum Panda är bov, tror jag inte de skulle riskera att rösta på honom i det här läget.

Med den här logiken skulle varulvarna alltså finnas bland Lindenius, Krank, Dum Panda och Banarok.

Det är ju bara en teori, men... åsikter?
IFALL NU PANDA SKULLE VARA BANDIT
de hade gärna röstat på Dum panda det är jag ganska säker på och de hade inte vågat ta bort sin röst för att rösta på någon annan eftersom de skulle göra de misstänkta ulvar.
däremot tror jag att de isåfall ligger bland de första som röstade på pandan innan de visste att det skulle bli så jämnt.

kalla mig paranoid men själv tror jag mer och per på att du och pandan är banditer båda 2.
sen borde krank den tredje banditen han är så uptagen att dirigera varulvarna på den separata tråden att även när han får tid så skriver han mer där än här.

men när jag tänker efter låter det inte krankigt alls eftersom han hade gjort ett långt meddelande sägandes gör såhär och lagt ett stort inlägg om do's and don't och spenderat den mesta tiden här, så enligt mig blev krank faktiskt grönare genom att ha mindre tid och spela misstänksamt lite.

Mina topp 3 misstänkta för tillfället är brynolf, dum panda och Vicotnik.

ska kolla allihop runda 3+ rundor tidigare än det är enligt mig 80% snömos
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,686
Location
Rissne
Banarok said:
sen borde krank den tredje banditen han är så uptagen att dirigera varulvarna på den separata tråden att även när han får tid så skriver han mer där än här.

men när jag tänker efter låter det inte krankigt alls eftersom han hade gjort ett långt meddelande sägandes gör såhär och lagt ett stort inlägg om do's and don't och spenderat den mesta tiden här, så enligt mig blev krank faktiskt grönare genom att ha mindre tid och spela misstänksamt lite.
Tack.

Och du har rätt; det är naturligtvis nonsens att jag skulle vara "för upptagen" med att skriva i PM-tråd (eller via mail) till övriga skurkar, om jag vore skurk. Alla som spelat varulv med mig vet att jag förordar minimum av kommunikation mellan varulvarna.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Banarok said:
nu kommer jag gå ut med min förmåga faktiskt.

min förmåga är troligtvis av fluff typen men jag kan se vilka som är "lagens väktare" jag siade Tripp trap förut och viste att han var en väktare.
jag hade hoppats på att min förmåga var mer än fluff och att jag siade efter siare och röstade Tripp_trap senaste rundan, men så visar sig inte vara fallet (iaf inte sann-siaren)

hitils har jag kollat i denhär ordningen
Krank - Ej väktare
vicotnik - Ej väktare
tripp_trap - väktare
lindenius -Ej väktare
Nilsh - Ej väktare

nästan är övertydligt är att vara väktare har ingen relation med att vara god/ond
Det här skulle jag vilja tänka mer kring. Det finns alltså en förmåga att sia fram vilka som är sheriff och vice-sheriff, vilket då skulle vara information som är helt meningslös?

Antingen är det här skumt eller så finns det/ fanns det ngn med förmåga som gjorde att detta var viktigt att veta.

Sen undrar jag hur det kommer sig att du går ut med detta nu, samma runda som Tripp-trapp outas som vice-sheriff, vilket alltså gör ditt siande meningslöst?

Den här meningen förstår jag inte, förklara gärna, är du snäll:
...röstade Tripp_trap senaste rundan, men så visar sig inte vara fallet (iaf inte sann-siaren)
Sann-siaren, vad menar du?

/ Nils
 
Top