Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 6

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Lite observationer kring Vimesdrevet

krank said:
I förra rundan, runda 5, skriver du:

Min röst lägger jag på Dum Panda då han så frenetiskt förra runda försökte skydda Vimes och smutskasta Basenanji.
Men i runda 4, som du refererar till, hittar jag varken vimesskydd eller Basenanjismutskast.
Tror ni blandat ihop rundorna här. Vimes och Basse åkte ut runda 3.

I runda 3, däremot, har Dum Panda [inlägg=704635]skrivit att basenanjis teorier är bra[/inlägg].
Kort därefter ändrar sig dock pandan med orden "Nej vad i? Basse börjar verka sjukt skum." och "Jag tänker inte vara med och lyncha Vimes i alla fall". Pandan försvarar Vimes och menar att det inte alls var konstigt att Vimes röstade på honom trots att han visste att deras yrken hörde ihop.

Säger detta bara som en rättelse för att undvika förvirring. Ser fram emot Vicotniks egen motivation senare idag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
NilsH said:
jag blir också lite förvånad över att du Krank drev mot Brynolf, slutade utan någon anledning och sen röstar på Vicotnik, men säger att du inte har nästan något alls att gå på förutom magkänsla
Såhär har jag skrivit:

Det är inte bara magkänsla; jag
har påvisat vad jag uppfattar som ändrat beteende och en misstanke om
att du, som känner mig och kan mina tekniker, är mer sannolik än... säg,
dum panda till exempel, att begagna dig av dem. Jag har kollat på de
som är kvar, jag har kollat på den lilla, lilla mängd mönster och
misstankar jag samlat på mig, och gjort en bedömning att du är något mer
sannolik än de flesta andra just nu.
Men i runda 4, som du refererar till, hittar jag varken vimesskydd eller Basenanjismutskast.

I runda 3, däremot, har Dum Panda skrivit att basenanjis teorier är bra.

Man
måste alltså gå FYRA rundor tillbaks, till runda 1 och 2, för att hitta
det du refererar till. Om du inte ser andra inlägg än vad jag gör.

Du
har alltså låtit din röst ligga kvar på Dum Panda pga saker han skrev i
runda 1-2. Vet du vad det kallas? Ett mönster. Och inte ett som är så
jäkla smickrande för dig. Du försöker ge intryck av att vara aktiv, men i
själva verket har du inte tillfört röstningarna något på 3-4 rundor.


Så; jag tycker att det finns minst lika mycket om Vico som om Brynolf, måste jag säga.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
Den enda person jag har saker att ta på är egentligen Banarok
* Han röstar inte för att han försov sig- samma runda som Zebulon kamikazar ihjäl sig
* Hans förmåga att se vem som är vice-sheriff kommer fram i samma runda som alla andra kan se just det och känns inte som en fluff-förmåga men tycks helt meningslös
* Fluffet kring hans förmåga känns lite väl utvecklad... super och har då koll på sherifferna???
Ja, Banarok är en lustig figur. Har inte hittat något skumt om honom bortsett från just det han själv säger och på de sätt han säger det.

Banarok, du får gärna babbla lite mer!

kalla mig paranoid men själv tror jag mer och per på att du och pandan är banditer båda 2.
I så fall skulle jag nog kalla dig paranoid (fast vem är inte det i det här spelet?)... Vad har du för konkreta misstankar om mig då?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Nu har jag läst igenom tråden igen och tänker göra såhär

Röst: Vicotnik

tills jag hör ngt 17.30 som får mig att tänka annorlunda
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Lustigt att dem jag främst misstänker i övrigt vänt sig mot Vicotnik. Antingen är jag ute och cyklar eller så finns det några banditer som vill rädda sin käre Panda. Självklart kan jag ha fel, självklart kan Vicotnik vara bandit och Panda stadsbo, och i så fall gör jag bort mig. Men det är en del av spelets baksida. Ibland svider det. Kort och gott tror jag dock att Panda ingår bland banditerna och att Vicotnik är grön. Jag menar krank, tripp_trapp och Banarok är relativt inaktiva och svårgreppbara annars och är därför på min banditlista, och nu racar de mot Vicotnik. Something's wrong here...
... Så tror jag att det ligger till i alla fall.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
solvebring said:
Lustigt att dem jag främst misstänker i övrigt vänt sig mot Vicotnik. Antingen är jag ute och cyklar eller så finns det några banditer som vill rädda sin käre Panda. Självklart kan jag ha fel, självklart kan Vicotnik vara bandit och Panda stadsbo, och i så fall gör jag bort mig. Men det är en del av spelets baksida. Ibland svider det. Kort och gott tror jag dock att Panda ingår bland banditerna och att Vicotnik är grön. Jag menar krank, tripp_trapp och Banarok är relativt inaktiva och svårgreppbara annars och är därför på min banditlista, och nu racar de mot Vicotnik. Something's wrong here...
... Så tror jag att det ligger till i alla fall.
man skulle vilja höra panda prata mer eller hur- var han h*n blivit av i detta?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Lite observationer kring Vimesdrevet

Brynolf said:
Tror ni blandat ihop rundorna här. Vimes och Basse åkte ut runda 3.[7quote]

Inte "vi". Vicotnik. Och jag påpekade det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
solvebring said:
Kort och gott tror jag dock att Panda ingår bland banditerna och att Vicotnik är grön.
Det är absolut möjligt. presentera ett starkare case för Dum pandas varulvsskap än jag gjort för Vicotnik så lovar jag att byta min röst.

Det borde inte vara så svårt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
Kort och gott tror jag dock att Panda ingår bland banditerna och att Vicotnik är grön.
Det är absolut möjligt. presentera ett starkare case för Dum pandas varulvsskap än jag gjort för Vicotnik så lovar jag att byta min röst.

Det borde inte vara så svårt.
Tja, jag har inte så mycket mer att erbjuda än det resonemang som varit i runda 4 och 5.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
solvebring said:
Tja, jag har inte så mycket mer att erbjuda än det resonemang som varit i runda 4 och 5.
Resonemangen går alltså:

- Var (för mycket) emot Basenanji.
- Var för mycket för Vimes.
Struntade i att använda si förmåga mot mig.

Vad gäller Vimes tyckte Persson det här:

Anledningen till att jag tvivlar på Dum Panda som varulv är att han
försvarade Vimes ur vettiga grunder. Vimes var trotts allt Dum Pandas
assistent.
...innan han blev utkastad.


Jag betraktar Dum panda som synnerligen gul. Men det gör jag med Vico också. Jag tycker inte att caset mot pandan är starkt nog för att det ska behöva betraktas som misstänkt att inte rösta på honom i det här laget.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
NilsH said:
någon som förstår varför Dum Panda inte röstar?
Nej, det gör jag inte.

Det är dock helt klart misstänkt. Eller superdumt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Rätta mig gärna:


Vico Dum panda
solve Dum panda
NilsH Dum panda->Vicotnik
tripp_trapp vicotnik
krank vicotnik
lindenius Banarok
brynolf dum panda
banarok vicotnik

Dum Panda 3 (Vicotnik, Solvebring, Brynolf)
Vicotnik 4 (NilsH, tripp_trapp, krank, banarok)
Banarok 1 (Lindenius)

Har jag rätt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
NilsH said:
och inget har vi fått se av Vicotniks 17.30-analys...
Nä, inte det heller. Alltså, i dagsläget tycker jag att det känns lite hugget som stucket; Vicotnik och dum panda har betett sig knepigt båda två. Eller ja, inte jätteknepigt egentligen, men småsaker.

Jag undrar om Vico vet att han ryker om han inte kommer med nåt smart snart, va?

Nästa runda är vi 7. Om två stadsbor ryker nu så är vi 3 mot 4. Det är ruskiga siffror. De innebär att skurkarna bara måste lura EN av oss nästa runda, egentligen.

Jag kommer att försöka hålla mig uppdaterad fram till klockan slår. Om Vico presenterar något ruskigt bra så kanske jag byter.

(Aand it goes without saying att om nån byter i sista sekunden och det visar sig att den som då lynchas är stadsbo, så bör detta betraktas med vissa misstankar... Därav att Vico måste komma med nåt rätt bra.)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
NilsH said:
krank said:
NilsH said:
någon som förstår varför Dum Panda inte röstar?
Nej, det gör jag inte.

Det är dock helt klart misstänkt. Eller superdumt.

och inget har vi fått se av Vicotniks 17.30-analys...
Den är på väg... det tar tid att göra en annalys. Jag sa att jag skulle vara hemma vid 17:30 inte att jag skulle släppa analysen då.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Sorry, ska lägga min röst nu. Haft jättemycket att göra idag.
Var har misstankarna mot Brynolf tagit vägen?
Hänger på drevet mot Vicotnik så länge.
Röst: Vicotnik
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Dum Panda

Runda 1.
Glider genom rundan med endast 3 inlägg. Det enda som sticker bland hans inlägg är följande mening:
Dum Panda said:
Men får inte glömma att vi har en hög nybörjare (me included) som mycket väl kan vara varulvar...
Bara en tanke...
Det är dock inget som talar emot Dum Panda. Det där emot som jag finner intressant är att det fortfarande är 5 "nybörjare" kvar i spelet nämligen Brynolf, Dum Panda, NilsH, solvebring och trip_trap.

Runda 2.
Dum Panda #703966 said:
Förresten tack Vimes som håller koll på mig!
Hur höll Vimes koll på dig? Jag kan nämligen inte hitta vad du refererar till här.

Runda 3.
Det är den här rundan som Vimes och Basenanji är på tapeten. Och på 4 av åtta inlägg så går Dum Panda från att misstänka och rösta på Vimes till att rösta på Basenanji, för att i slutskedet av rundan lägga sin röst på Persson. Tror inte att Vimes var varulv, fortfarnde misstänksam mot Zebulon (som också var varulv), men väljer istället att lägga sin röst på Persson (icke varulv). Både Vimes och Basenanji åker ut från spelet.

Dum Panda said:
Misstänker att antingen basse eller vimes är varis (lutar åt vimes) men måste läsa igenom inläggen igen när jag är piggare. Ska sova nu och återkommer imorgon!

_________________________________________________

Okej, som Bartender är min förmåga att jag kan varje runda se vem en person använder sin aktiva förmåga mot, förutsatt att denne har en sådan...

Anledningen till att jag inte röstat är att jag är osäker!
Vimes har fått en massa röster nu vilket troligen betyder att iaf några varulvar har slängt sina röster på honom.
Om detta betyder att han inte är varulv eller att de vill cleara sig vet vi ju inte... Men det känns lite skumt.
Basse är superaktiv nu och skriver mängder med analyser som på det hela verkar ganska bra (bortsett från misstankarna mot mig förstås hehe) medans Vimes har knappt kommit ut med någonting... Så jag antar tillsvidare...
Röst: Vimes
_________________________________________________

Nej vad i?
Basse börjar verka sjukt skum.
Han är inte särskilt aktiv de två första rundorna, inte förrän lampan börjar lysa på honom så sätter han igång ordentligt?
Han ignorerar info man redan gett och fortsätter med att vara på att man ska ge ut den, detta har hänt flera gånger.
Och sen det jag tycker är det konstigaste, hans största anledning till att rösta på Vimes: Att han inaktivetsröstade på mig?! WTF?!
JAG hade röstat på mig i det läget och om nu han är servitris så är det kanske inte så konstigt att han vill ha in mig i spelet? Rösten försvann ju så småningom eller hur?
Nej jag tycker att Basse griper efter strån här och det verkar konstigt då jag sett honom spela varulvsspel innan och då brukar han inte göra sådana här klena anklagelser...
Det verkar ju onekligen som att Vimes kommer åka denna rundan, och är han inte Varulv så är Basse väldigt, väldigt misstänkt...
Jag tänker inte vara med och lyncha Vimes iaf...
Röst: Basenanji
_________________________________________________

Skrivet av: Brynolf
Dum Panda, du vet ju onekligen en konsekvens av att vi röstar ut Vimes. Du kommer inte kunna använda din förmåga nåt mer. Har du utifrån det några bra argument till varför vi skulle låta honom vara kvar? Dvs har vi någon användning av din förmåga?
-------

Finns en chans att jag kan använda min förmåga ändå, den är endast delvis beroende av servitrisen...

Min röst på Basenanji känns i nuläget korkad...
Men vill inte rösta på Vimes för tror inte han är varulv...
Hmm, jag är fortfarande misstänksam mot Zebulon dock...

Men tillsvidare blir det Röst: Persson, hans förmåga är inte övertygande och hans tidiga vilja att outa är misstänkt...

Runda 4.
Dum Panda said:
Ett drev mot Zebulon har jag väntat på sen 1:a rundan slutade...

Röst: Zebulon
__________________

Varför jag röstade Persson? Många har sett honom som skum och jag valde helt enkelt honom bland en del kandidater.
Men några inlägg tidigare uppger Panda att han väntat på ett Drev mot Zebulon sen runda 1, varför har han själv inte försökt få igång ett drev mot Zebulon?

Runda 5.

Hela runda 5 så upplever jag Dum panda som ovillig att lägga sin röst på någon och verkar inte ha några direkta misstankar mot någon annan heller.

Dum Panda said:
Känner att man borde hoppa på ett drev, rösten på Solve känns en smula omotiverad även om jag tycker han spelat skumt ibland...
__________________
Vet inte om jag vill ha kvar rösten på brynolf men har ingen annan vettig kandidat utom Persson som jag också är sjukt osäker på.
Jag anser att Dum Pandas inlägg innehålla väldigt lite information och mest förvirrade tankar och osäkerhet hur han ska göra med sin röst. Sen så är det en hel del inlägg om Dum Panda, medan hans aktivitet inte har varit särskillt hög, som mest 8 inlägg på en runda tror jag att jag såg då jag kolla igenom inläggen. Det vill säga en inte allt för stor aktivitet trots att det har varit många diskutioner runt Dum Panda.

Jag vet inte om min "analys" utav Dum Panda når upp till dina krav krank men men, det är vad jag hinner åsta komma innan klockan blir allt för sent och rundan tar slut.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
vissa grejer är intressanta

det här:
Men några inlägg tidigare uppger Panda att han väntat på ett Drev mot Zebulon sen runda 1, varför har han själv inte försökt få igång ett drev mot Zebulon?

vad tänker folk? Krank?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Det finns två möjligheter utifrån det citerade:

1) inkompetent, hattig nybörjarvarulv.
2) inkompetent, hattig nybörjarstadsbo.

Jag har jävligt svårt att bestämma mig för vilket. Jag tänker inte "försvara" dum panda, men jag ser liksom inget som inte kan förklaras med att han är en hattig nybörjare. För visst var det så att killen inte spelat förut?
 
Top