Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 6

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
9 personer satt kvar på saloonen och putsade sina skor i tristess. Det är ett hårt jobb att välja borgmästare, men några måste göra det.

Andersson hade fått moralen knäckt av ett rejält kalsongryck och gått hem till sin stadsbofamilj. Även Persson hade fått lämna (med vansinnigt liten marginal, dvs slumpning) och även han hade återvänt till sin stadsbofamilj.


Vi tackar dessa båda för gott spel och ni får gärna säga varsitt sista ord, men inte avslöja någon spelinfo.

-----

Följande 9 män och kvinnor finns på saloonen:
Banarok - Rallare
Brynolf
Dum Panda - Bartender
krank - Dansös
Lindenius
NilsH
Solvebring - Doktor
tripp_trap - Vicesheriff
Vicotnik - Reporter

Följande har lämnat oss:
Andersson
Anthraxus
Basenanji
Craygh
Hellzon
Lukas
Måns
Persson
Poseur
Vimes
Zebulon

-----

Den här rundan slutar 21:30 på torsdag.

Och för att förtydliga: Röster skrivna senare räknas inte oavsett om jag hunnit skriva stopp-inlägget eller ej (då jag kanske sitter och matar småbarn då), men skriv helst inga inlägg efter detta klockslag heller. Tackar. Ni är underbara.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Och sorry för att jag är så trött att jag inte orkar skriva roligare startinlägg... Hoppas ni märker att jag outar yrken hela tiden utan att skriva nåt kul om det. :gremtongue:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Shit pommes frittes. Jag som tyckte att Perssons kassa spelande mot slutet var ett riktigt scumtell. Försöka hålla sig kvar på byns bekostnad, skapa slumputfall. Jävla skit-Persson.

Och Andersson, som jag tyckte var alldeles för mjäkig och safe.

Vad fan gör vi nu?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Shit pommes frittes. Jag som tyckte att Perssons kassa spelande mot slutet var ett riktigt scumtell. Försöka hålla sig kvar på byns bekostnad, skapa slumputfall. Jävla skit-Persson.

Och Andersson, som jag tyckte var alldeles för mjäkig och safe.

Vad fan gör vi nu?
Medhåll till punkt och pricka...
Helvete!

Vad vi gör?
Tja, vi får väl ta vad vi har än så länge: Dum Panda eller Brynolf.

Förövrigt tycks de flesta köra på tysta-leken-taktiken numera, så snart är varenda själ potentiell bandit. Tja... Vad fan gör vi?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Neeej, jag trodde verkligen jag hade rätt om Persson. Fanfan!

Men... "Vicesheriff"? Bovarna måste ha knipit sheriffen tidigt i så fall...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Banarok - Rallare
Lindenius
NilsH
tripp_trap - Vicesheriff
Vicotnik - Reporter

Dessa har i senaste gamet visat rätt grav inaktivitet. Dit skulle jag också gärna räkna dig, krank, men du bättrar ofta din aktivitet på slutet. Kanske är banditspel men hur som helst är det svårt att spekulera i.

Förövrigt Vicotnik den bland dessa som är mest grön i min bok.
De mest inaktiva verkar vara:

Banarok - Rallare
Lindenius
NilsH
tripp_trap - Vicesheriff

... där Banarok och Lindenius verkar tystast just nu, eller?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Men jag skrev ju det i lördags... Är i Stockholm och har iPhone-begränsad uppkoppling till i morgon (tisdag) sent. Förmodligen kan jag inte skriva något vettigt förrän onsdag...

//erik.

solvebring said:
Banarok - Rallare
Lindenius
NilsH
tripp_trap - Vicesheriff
Vicotnik - Reporter

Dessa har i senaste gamet visat rätt grav inaktivitet. Dit skulle jag också gärna räkna dig, krank, men du bättrar ofta din aktivitet på slutet. Kanske är banditspel men hur som helst är det svårt att spekulera i.

Förövrigt Vicotnik den bland dessa som är mest grön i min bok.
De mest inaktiva verkar vara:

Banarok - Rallare
Lindenius
NilsH
tripp_trap - Vicesheriff

... där Banarok och Lindenius verkar tystast just nu, eller?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Lindenius said:
Men jag skrev ju det i lördags... Är i Stockholm och har iPhone-begränsad uppkoppling till i morgon (tisdag) sent. Förmodligen kan jag inte skriva något vettigt förrän onsdag...

//erik.

solvebring said:
Banarok - Rallare
Lindenius
NilsH
tripp_trap - Vicesheriff
Vicotnik - Reporter

Dessa har i senaste gamet visat rätt grav inaktivitet. Dit skulle jag också gärna räkna dig, krank, men du bättrar ofta din aktivitet på slutet. Kanske är banditspel men hur som helst är det svårt att spekulera i.

Förövrigt Vicotnik den bland dessa som är mest grön i min bok.
De mest inaktiva verkar vara:

Banarok - Rallare
Lindenius
NilsH
tripp_trap - Vicesheriff

... där Banarok och Lindenius verkar tystast just nu, eller?
Aha, ok. Sorry, missade nog det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Aj, mitt paket!

Nåja, vem vill egentligen bli borgmästare? Det verkar bara vara en massa ansvar...

Lycka till alla stadsbor! Piggnar ni till lite kommer ni plocka de sista banditerna!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Satan...

inte bra alls.

tror ett fokus den här rundan måste vara att få igång aktivitet, som du är inne på Solve, folk (däribland jag) måste prata mer och komma med mer teorier- så att man har mer material att granska.

En sammanställning av vilka som misstänkts hittills och varför vore fint, ska se om jag hinner gör en sådan ikväll efter jobbet.

ngt vi inte gjort så mycket är att titta på varför just vissa plockas av banditerna och hur dessa personer röstat och tänkt. Även om banditerna inte gör det så enkelt för oss att de alltid tar den som har helt "rätt" så tror jag inte de vågar vara så kaxiga att de slumpar ut vem som mördas.

Vore alltså bra även med en genomgång av de som mördats och vad deras "tryck-punkter" varit- vart har de drevat?

/ Nils
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
Neeej, jag trodde verkligen jag hade rätt om Persson. Fanfan!

Men... "Vicesheriff"? Bovarna måste ha knipit sheriffen tidigt i så fall...
hur tänker du då?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
NilsH said:
Brynolf said:
Neeej, jag trodde verkligen jag hade rätt om Persson. Fanfan!

Men... "Vicesheriff"? Bovarna måste ha knipit sheriffen tidigt i så fall...
hur tänker du då?
Kan nu svara mig själv på min egen fråga...

Banarok - Rallare
Brynolf - Trapper
Dum Panda - Bartender
krank - Dansös
Lindenius- Gruvarbetare
NilsH - Revolverman
Solvebring - Doktor
tripp_trap - Vicesheriff
Vicotnik - Reporter
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Slumpen suger. Jag är fortfarande förbannad på Persson som gjorde allt röstande värdelöst, även om han var bybo. Nu har vi nämligen betydligt mindre att gå på.

Nå; jag tror absolut att varulvarna kan tänkas slumpa vem som åker ut. Andersson till exempel var ju nästan helt värdelös, han var inaktiv förutom sina icke-analyserande "genomgångar". Vem tar ut en sån?


....hm.

Om varulvarna seriöst slumpar vilka de ska plocka, och om de (vilket jag misstänker) aktivt gått och medvetet varit med och röstat ut en av sina egna... då är det två av de tekniker jag vanligen brukar föreslå för varulvskamrater de använt. Jag undrar om det kan vara idé att fundera på om nån av de nuvarande varulvarna varit varulv med mig i nåt spel där vi vann... Äh, jag vet inte. Känns oerhört löst i kanterna.


Det stör mig, som fan, att vi nästan inte såg någon aktivitet för att försvara de varulvar som rykt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
Brynolf said:
Neeej, jag trodde verkligen jag hade rätt om Persson. Fanfan!

Men... "Vicesheriff"? Bovarna måste ha knipit sheriffen tidigt i så fall...
hur tänker du då?
Vicesheriff måste vara en assistent, right? Så då måste det ha funnits en sheriff (troligen en av få powerroller, känns det som). Ingen som är i spel nu har erkänt sig vara sheriff.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
NilsH said:
Brynolf said:
Neeej, jag trodde verkligen jag hade rätt om Persson. Fanfan!

Men... "Vicesheriff"? Bovarna måste ha knipit sheriffen tidigt i så fall...
hur tänker du då?
Vicesheriff måste vara en assistent, right? Så då måste det ha funnits en sheriff (troligen en av få powerroller, känns det som). Ingen som är i spel nu har erkänt sig vara sheriff.
Samtidigt flera som åkt utan att kunna berätta sitt yrke.

Om det finns ngn som helst koppling mellan yrke och "roll"/ förmåga så borde sheriff vara en god person, dvs en väktare. Känns otroligt att en bandit skulle fått yrket sheriff och ännu mer otroligt att banditen då skulle ljuga om det. Vilket tyder på att sheriffen, väktaren är ute ur spel.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
krank said:
Slumpen suger. Jag är fortfarande förbannad på Persson som gjorde allt röstande värdelöst, även om han var bybo. Nu har vi nämligen betydligt mindre att gå på.

Nå; jag tror absolut att varulvarna kan tänkas slumpa vem som åker ut. Andersson till exempel var ju nästan helt värdelös, han var inaktiv förutom sina icke-analyserande "genomgångar". Vem tar ut en sån?


....hm.

Om varulvarna seriöst slumpar vilka de ska plocka, och om de (vilket jag misstänker) aktivt gått och medvetet varit med och röstat ut en av sina egna... då är det <span style="font-style: italic;">två </span>av de tekniker <span style="font-style: italic;">jag </span>vanligen brukar föreslå för varulvskamrater de använt. Jag undrar om det kan vara idé att fundera på om nån av de nuvarande varulvarna varit varulv med mig i nåt spel där vi vann... Äh, jag vet inte. Känns oerhört löst i kanterna.


Det stör mig, som fan, att vi nästan inte såg <span style="font-style: italic;">någon </span>aktivitet för att försvara de varulvar som rykt.
Om man helt förutsättningslöst skulle prova den tanken, vad skulle det innebära? Vilka som är med här har varit med dig och vunnit som skurk, förutom du själv :gremwink:?

Angående röstning så får man väl förutsätta att lottningen skedde mellan de som hade flest röster på sig, inte mellan alla. Röstmönstret blir ju lika användbart ändå, väl? Vi ser ju ändå hur folk röstat? Vad är problemet med att det lottades- förutom att en stadsbo åkte ut?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
Brynolf said:
NilsH said:
Brynolf said:
Neeej, jag trodde verkligen jag hade rätt om Persson. Fanfan!

Men... "Vicesheriff"? Bovarna måste ha knipit sheriffen tidigt i så fall...
hur tänker du då?
Vicesheriff måste vara en assistent, right? Så då måste det ha funnits en sheriff (troligen en av få powerroller, känns det som). Ingen som är i spel nu har erkänt sig vara sheriff.
Samtidigt flera som åkt utan att kunna berätta sitt yrke.

Om det finns ngn som helst koppling mellan yrke och "roll"/ förmåga så borde sheriff vara en god person, dvs en väktare. Känns otroligt att en bandit skulle fått yrket sheriff och ännu mer otroligt att banditen då skulle ljuga om det. Vilket tyder på att sheriffen, väktaren är ute ur spel.
Det var det jag menade. Om det sen är väktare, siare eller nån annan förmåga sheriffen hade så lär han ha rykt tidigt. Alternativen är att han är bov och ljuger om sitt yrke, eller att han ljuger om sitt yrke för att inte få banditerna efter sig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
krank said:
Slumpen suger. Jag är fortfarande förbannad på Persson som gjorde allt röstande värdelöst, även om han var bybo. Nu har vi nämligen betydligt mindre att gå på.
Fast gjorde han egentligen så stor skillnad? Varulvarna var uppenbarligen nöjda med hur rösterna såg ut (dvs att Persson skulle röstas ut), och att det blev lottning förändrade ju inte utgången. Eftersom vi nu vet att det var en bybo som orsakade lottningen borde vi väl nästan kunna ignorera den biten helt? Eller har jag otur när jag tänker här?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
NilsH said:
Om man helt förutsättningslöst skulle prova den tanken, vad skulle det innebära? Vilka som är med här har varit med dig och vunnit som skurk, förutom du själv :gremwink:?
Utan att ha dubbelkollat så vet jag att jag varit med Vico och jag har för mig att Lindenius var vår fall-man i starwarsspelet.

Där vi offrade någon (Lindenius) och, har jag för mig, slumpade.

NilsH said:
Angående röstning så får man väl förutsätta att lottningen skedde mellan de som hade flest röster på sig, inte mellan alla. Röstmönstret blir ju lika användbart ändå, väl? Vi ser ju ändå hur folk röstat? Vad är problemet med att det lottades- förutom att en stadsbo åkte ut?
Problemet är att det nu inte KAN ha varit en varulv som bestämde vem som skulle röstas ut. Det brukar vara vettigt att kolla vilka det är som leker vågskålar precis mot slutet; den analysen är helt värdelös nu dels eftersom vi vet att den som vågskålade var Persson och han var stadsbo, och dels eftersom det i praktiken var slumpen som fällde avgörandet.
 
Top