Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 6

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
krank said:
Utan att ha dubbelkollat så vet jag att jag varit med Vico och jag har för mig att Lindenius var vår fall-man i starwarsspelet.

Där vi offrade någon (Lindenius) och, har jag för mig, slumpade.
Det var inte slump då vi offrade lindenius, utan jag har för mig det hade med erfarenhet och hur mycket tid vi hade att lägga ner på spelet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Vicotnik said:
Det var inte slump då vi offrade lindenius, utan jag har för mig det hade med erfarenhet och hur mycket tid vi hade att lägga ner på spelet.
Alltså, vi offrade inte Lindenius på slump. Slumpen refererar till vilka vi hängde. Jag minns inte på rak arm om vi slumpade vem vi skulle yxa ihjäl eller ej. Jag vet att jag kört den taktiken, men minns inte om jag kört den med dig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
krank said:
Vicotnik said:
Det var inte slump då vi offrade lindenius, utan jag har för mig det hade med erfarenhet och hur mycket tid vi hade att lägga ner på spelet.
Alltså, vi offrade inte Lindenius på slump. Slumpen refererar till vilka vi hängde. Jag minns inte på rak arm om vi slumpade vem vi skulle yxa ihjäl eller ej. Jag vet att jag kört den taktiken, men minns inte om jag kört den med dig.
Nix det gjorde vi inte. Då vi var skurkar så körde vi var och en för sig med så lite kontakt mellan varandra som möjligt för att vi inte skulle kunna försäga oss. Vi var ju lite av ett dream-team den gången.

~Vicotnik går tillbaka i minenas allé.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vicotnik said:
krank said:
Vicotnik said:
Det var inte slump då vi offrade lindenius, utan jag har för mig det hade med erfarenhet och hur mycket tid vi hade att lägga ner på spelet.
Alltså, vi offrade inte Lindenius på slump. Slumpen refererar till vilka vi hängde. Jag minns inte på rak arm om vi slumpade vem vi skulle yxa ihjäl eller ej. Jag vet att jag kört den taktiken, men minns inte om jag kört den med dig.
Nix det gjorde vi inte. Då vi var skurkar så körde vi var och en för sig med så lite kontakt mellan varandra som möjligt för att vi inte skulle kunna försäga oss. Vi var ju lite av ett dream-team den gången.

~Vicotnik går tillbaka i minenas allé.
Får man lite nyfiken undra vad som gjorde er till ett dream team?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
NilsH said:
Vicotnik said:
krank said:
Vicotnik said:
Det var inte slump då vi offrade lindenius, utan jag har för mig det hade med erfarenhet och hur mycket tid vi hade att lägga ner på spelet.
Alltså, vi offrade inte Lindenius på slump. Slumpen refererar till vilka vi hängde. Jag minns inte på rak arm om vi slumpade vem vi skulle yxa ihjäl eller ej. Jag vet att jag kört den taktiken, men minns inte om jag kört den med dig.
Nix det gjorde vi inte. Då vi var skurkar så körde vi var och en för sig med så lite kontakt mellan varandra som möjligt för att vi inte skulle kunna försäga oss. Vi var ju lite av ett dream-team den gången.

~Vicotnik går tillbaka i minenas allé.
Får man lite nyfiken undra vad som gjorde er till ett dream team?
Det var jag, krank Björn den Gode, lindenius och någon till kommer inte ihåg vem så där på rak arm. Men mellan mig, krank och BDG så har vi stor erfarenhet utav varulvsspel och väldigt olika spelstilar som gjorde det svårt att finna någon direkt koppling mellan oss.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
solvebring said:
Shit pommes frittes. Jag som tyckte att Perssons kassa spelande mot slutet var ett riktigt scumtell. Försöka hålla sig kvar på byns bekostnad, skapa slumputfall. Jävla skit-Persson.

Och Andersson, som jag tyckte var alldeles för mjäkig och safe.

Vad fan gör vi nu?
Medhåll till punkt och pricka...
Helvete!

Vad vi gör?
Tja, vi får väl ta vad vi har än så länge: Dum Panda eller Brynolf.

Förövrigt tycks de flesta köra på tysta-leken-taktiken numera, så snart är varenda själ potentiell bandit. Tja... Vad fan gör vi?
Jag tänker fortsätta den här rundan på samma sätt som avslutade förra rundan nämligen med att låta min röst på Dum Panda stå kvar.

Röst: Dum Panda
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
NilsH said:
Får man lite nyfiken undra vad som gjorde er till ett dream team?
Tre erfarna och ruskigt duktiga och luriga onding-varulvsspelare. Jag, BDG och Vico är rätt så elaka just som varulvar var och en för sig; kombinerar man oss... Tja.

Mitt aber har alltid varit att jag är en duktig ondingspelare men en rätt kass byspelare.


Hm. Jag undrar om det finns någon person som varit med både bär jag slumpat mord och när jag offrat en i gänget, och som faktiskt finns kvar... Om jag får tid i kväll kanske jag orkar gå igenom gamla PM-trådar och annat. Jag lovar dock inget, för ofta har vi använt mail och jag har inte kvar alla varulvsrelaterade mail.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
nu kommer jag gå ut med min förmåga faktiskt.

min förmåga är troligtvis av fluff typen men jag kan se vilka som är "lagens väktare" jag siade Tripp trap förut och viste att han var en väktare.
jag hade hoppats på att min förmåga var mer än fluff och att jag siade efter siare och röstade Tripp_trap senaste rundan, men så visar sig inte vara fallet (iaf inte sann-siaren)

hitils har jag kollat i denhär ordningen
Krank - Ej väktare
vicotnik - Ej väktare
tripp_trap - väktare
lindenius -Ej väktare
Nilsh - Ej väktare

nästan är övertydligt är att vara väktare har ingen relation med att vara god/ond
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: WESTERN Warulv - Runda 6 [RÖST]

Tja, jag är inte sämre, eller att jag för den delen har så mycket mer att gå på, än att jag hänger på. Bättre att gå i gamla fotspår än att gå vilse.

Röst: Dum Panda
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Banarok said:
nu kommer jag gå ut med min förmåga faktiskt.

min förmåga är troligtvis av fluff typen men jag kan se vilka som är "lagens väktare" jag siade Tripp trap förut och viste att han var en väktare.
jag hade hoppats på att min förmåga var mer än fluff och att jag siade efter siare och röstade Tripp_trap senaste rundan, men så visar sig inte vara fallet (iaf inte sann-siaren)

hitils har jag kollat i denhär ordningen
Krank - Ej väktare
vicotnik - Ej väktare
tripp_trap - väktare
lindenius -Ej väktare
Nilsh - Ej väktare

nästan är övertydligt är att vara väktare har ingen relation med att vara god/ond
Fluff? Knappast, det måste vara någon poäng med det där. Dock behöver ju "lagens väktare" inte alls betyda den traditionella typen av "väktare". Och om det nu gör det så vill vi inte veta.

Drar till tandläkarn nu. Om jag överlever vill jag gärna när jag kommer tillbaka att Tripptrapp har uttalat sig lite om det här, bara för att bekräfta att Banarok inte luras.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
Banarok said:
nästan är övertydligt är att vara väktare har ingen relation med att vara god/ond
Vänta nu, vad menar du här egentligen?
Ja, det här låter skitskumt? Skulle Lagens väktare inte med all säkerhet vara grön?

Klart att lagens väktare inte kan vara bandit, väl?

Tråkigt om Tripp_trapps dödsdom nyss skrevs....
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
NilsH said:
Brynolf said:
Banarok said:
nästan är övertydligt är att vara väktare har ingen relation med att vara god/ond
Vänta nu, vad menar du här egentligen?
Ja, det här låter skitskumt? Skulle Lagens väktare inte med all säkerhet vara grön?

Klart att lagens väktare inte kan vara bandit, väl?

Tråkigt om Tripp_trapps dödsdom nyss skrevs....
Ah, ok, du kan se vem som är sheriff och vice sheriff... ?

Hmmm. Ja, låter som en fluff-förmåga? Eller?

Finns det ngn poäng med denna info?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vicotnik said:
solvebring said:
Shit pommes frittes. Jag som tyckte att Perssons kassa spelande mot slutet var ett riktigt scumtell. Försöka hålla sig kvar på byns bekostnad, skapa slumputfall. Jävla skit-Persson.

Och Andersson, som jag tyckte var alldeles för mjäkig och safe.

Vad fan gör vi nu?
Medhåll till punkt och pricka...
Helvete!

Vad vi gör?
Tja, vi får väl ta vad vi har än så länge: Dum Panda eller Brynolf.

Förövrigt tycks de flesta köra på tysta-leken-taktiken numera, så snart är varenda själ potentiell bandit. Tja... Vad fan gör vi?
Jag tänker fortsätta den här rundan på samma sätt som avslutade förra rundan nämligen med att låta min röst på Dum Panda stå kvar.

Röst: Dum Panda
Jag kör också kvar i det spåret- men ska titta mer på vad Krank skrev om Brynolf

Röst: Dum Panda

Vilka tycker ni är självklart gröna?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Verkar vara lite sparsamt med drev och röster än så länge, men det tar sig väl snart. Själv lutar jag just nu åt att Vicotnik eller möjligen krank är lämpliga kandidater för hängning/drev.

Vicotnik har jag känt varit skum länge, kan inte minnas mycket matnyttigt av hans relativt många inlägg. Gillar heller inte hans (i alla fall tidigare) stora mani om meningsuppbyggnad hos folk.
Så Vicotnik, starta gärna ett drev mot din högst rankade misstänkte, eller säg i alla fall vem/vilka som blinkar på din radar.

krank är läskig och svår att placera. Han verkar vara en riktig räv i såna här sammanhang och har heller inte tillfört mycket i spelet, på grund av "tidsbrist" (du postar och skriver rätt mycket i andra sammanhang för att ha ont om tid).
Jag ordinerar samma recept till dig som jag gav till Vicotnik ovan: Starta gärna ett drev mot någon, eller lägg i alla fall upp några teorier om misstänkta.

Röst: Vicotnik
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Ni med förmågor!

Brynolf said:
Ni som har förmågor - Något nytt?
Nix, bara beskedet att Dum Panda inte använde sin förmåga eller att han har en passiv förmåga. Dum Panda var nummer 2 på min lista, Andersson var nummer 1.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Ni med förmågor!

Vicotnik said:
Brynolf said:
Ni som har förmågor - Något nytt?
Nix, bara beskedet att Dum Panda inte använde sin förmåga eller att han har en passiv förmåga. Dum Panda var nummer 2 på min lista, Andersson var nummer 1.
Hm... Han ska ju ha en liknande förmåga som din. Verkar ju galet att inte använda den. Hördu Pandan, vad säger du om det här?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vad räknar du som att starta ett drev? Att rösta på den jag anser mest misstänkt? Om det är det du menar så har jag redan lagt min röst och den ligger på Dum Panda. Och anledningen till detta är hans agerande runt drevet mot Vimes och hans anklagelser mot Basenanji.

Angående min mani runt meningsuppbyggnader så är det bara en del av min personlighet, jag ogillar dåligt språkbruk och försöker själv alltid sträva efter ett så korrekt språkbruk som möjigt (vilket är skitsvårt).
 
Top