Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 3

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,568
Location
Rissne
Re: Men vad är då min förmåga bra för?

Andersson said:
En sak kan jag säga. Jag är nästan helt säker på att det finns förmågor i spelet som när de används orsakar trubbel för oss bybor. Om nån känner sig säker på vem som skulle kunna ha en sådan förmåga så får man gärna berätta det för mig =)
Tack för svaren krank och Vicotnik.

Orsaken att jag undrat så mycket om förmågorna är att min egen gudagivna gåva går ut på att jag vet hur många av spelarna som har förmågor.

Kanske är jag trögast i världen, men om även banditerna har förmågor ser jag inget enkelt sätt att använda den kunskapen på något konstruktivt sätt. Alla tips om motsatsen mottages tacksamt. [/quote]

I kombination med annan information, såklart. Samt att vi vet att när ett visst antal förmågor claimats, så är en del lögn =)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Anderssons plats i ASSISTENTLIGAN

Basenanji said:
ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring
NilsH

INTE OUTAT
Andersson
Banarok
Brynolf
Dum_panda
Tripp_trap

---

Andersson, Banarok, Brynolf, Dum Panda och trip_trap...vi väntar på er!
Jag är inte assistent. Och jag har mig veterligen inte någon assistent heller.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Vimes vs Basse [RÖST]

Först: stort kudos till de analyser som börjar ramla in.

Knäckfrågan är om det är orimligt hädiskt att både Basse och Vimes har samma förmåga? Om ja, så faller min röst just nu på Vimes, eftersom Basenanjis analyser faktiskt ger mer i nuläget.

Så tills vidare:
Röst: Vimes
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

Basse said:
Zebulon
Det jag stör mig mest på är hur han liksom inte riktigt släpper mig under lördagen (6/11). Det är som att han vill ”hålla fyr i brasan mot Basenanji” med sina öppna frågor.
Sedan går mönstret igen även här: Zebulon riktar in sig på inaktiva.
Det där var lite scary att läsa.
Jag har märkt att jag ibland snöar in lite grann på att vissa personer är skumma. Det gjorde jag med Bearnie i Cthulhu-spelet och låg på honom som en rabiesmittad pitbull. Jag blev helt chockad när han åkte ut och var bybo.
Innan din inläggskanonad hade du helt klart spelat skumt och jag ville veta mer om dina teorier. Att dreva är då det naturliga. Även om du skulle vara bandit har du nu lämnat så mycket spår att det senare borde gå att få ut mycket info av det. Du känns inte så angelägen att trycka på längre.
Vad gäller mina röster på inaktiva så har jag velat sända en signal att det inte är ok med inaktivitet. Nu verkar det inte hjälpa och vi skulle verkligen behöva nita en bandit nu.

Jag måste säga att jag tycker Dum Panda har verkat konstig och din lilla analys förstärker det.

krank är jag som vanligt lite skraj för. Han skulle kunna vara urbandit, stå 1 cm bakom mig med picka mot min skalle och jag skulle inte märka det. Jag fattar inte riktigt vad han skriver och jag vet inte om det är banditigt eller inte. krank är skum i min bok också.

Nu måste jag dra, skriver mer sen.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

Du äger, Basse, grym analys.

Om jag ska komma med mina tankar så är de såhär:

Vimes verkar ju skum och jag tycker att det kan vara värt att faktiskt börja rösta på grund av misstankar.... (ironi..)

Röst: Vimes

Jag hade tidigare och har misstankar mot Persson för hans tryck på yrken, hans osäkra resonerande inlägg och samtidigt mycket tydliga taktik, han har dock försvunnit sedan misstankarna, och oavsett om han är varulv eller ej lyckats dämpa mitt intresse att trycka där. Sen det där med att vara osäker på om de var bybor som försvann- kom igen, hur genomskinligt är det?

Misstankarna mot Vicotnik tycker jag känns lite ogrundade, att inte ha klart för sig vad assistenskap är, är ju inte så konstigt. I mina ögon är det mest märkliga med honom att han inte verkar tycka det känns självklart att du och Solve är gröna. Och det gör inte egentligen mig så misstänksam.

Zebulon-spåret skulle jag gärna plocka upp igen. Det lämnades kallt. Håller med om att han eldar på.

Krank har jag inte direkt misstänkt (även om jag manat till fortsatt drev mot honom i runda... 1? för att få info) Nu bli jag rätt mycket skummare på honom av din bild som snömosets drottning. Tror också att Krank kan vara en satellit.

Dum panda har varit och badat i misstanke-badet flera gånger och aldrig blivit blöt, jag undrar om det är för att han är hal som en ål eller för att han faktiskt är torr. Osäker. Men bör tryckas mer.

Sen tycker jag att Andersson som varken är grön eller varis i mina ögon. Jag har mycket svårt att köpa att du tycker de inlägg du presenterar grönar Andersson. Om det finns ngt som jag tycker ser skumt ut i din analys så är det just det, och kanske din säkerhet över Perssons oskuld för att han inte har förstått att man ska läsa Feus inlägg för att få den information Feu kommer med...

Fan om du är varis basse... :gremsmile:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

Sådär, efter ett trevligt firande av Gustav Adolf den store igår så är jag tillbaka (efter en tid av sömn och vila under denna dag - så trevligt var det igår) Jag tänker inte "kladda ned" runda 3 med mer om detta så det blir svårare att läsa men jag tar förgivet att det finns en förståelse för att man inte sitter hemma under en lördagskväll.
(källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_Adolfsdagen)

Återigen hoppas jag på ett drev mot mig själv vid tillfälle.
Detta för att tvätta bort misstankarna som finns emot mig, jag är en man av staden och har inget att dölja. Är inte heller rädd att bli drevad på.

Varför jag har varit drivande i att offentliggöra yrken.
Desto fler som outar sitt yrke tidigt desto mer material har jag att gå på. Mörkertalet (genom tidig utröstning) blir minde och jag kan lättare analysera om någon ljuger om sitt yrke - eftersom jag vet antalet.
Jag tycker det är väldigt förståeligt.

Om jag åker ut / blir dödad till runda 4 så tror jag att ni kan hitta svaret på antalet yrken endå - bara ni läser smart.

Jag är villig att följa med på Brynolf drevet för att se vart det går. Mer information om aktörerna är alltid bra. Jag är fortfarande misstänksam mot Solvebring.

Röst: Brynolf
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

Om du tycker att krank är skum – rösta på honom då.

Just nu ligger din röst på Brynolf.

Och lägg märke till att JAG släppte honom när jag fick upp ett spår på Vimes! Att du hänvisar till mig, för att rösta på Brynolf, gör dig bara till ännu ludnare i mina ögon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
BANAROK, VAR ÄR DU?

Sedan måste vi förstås få igång BANAROK!

Hittills har han inte postat något alls=SL-dödad.

---

Vi väntar också på att fler ska rösta.

---

Ni som röstar på Brynolf, kan ni ge lite mer konkret underlag till varför?

---

Persson, ut med din information NU. Vi behöver inte spekulera mer än vad vi redan gör.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Ok, nu har Basenanji verkligen rockat loss. Som någon sa: testiklar av stål eller grön. Jag har hela spelet tyckt att Vimes varit bland de grönare, men det här scoopet med att han röstat på bartendern är ju mer än nådigt skumt.

Röst: Vimes

Nu när jag nästan litar på Basenanji, kan jag väl lika gärna gå ut med att jag INTE är assistent (röv är tält?)

Persson är fortfarande en av de rödaste på min radar, för övrigt.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Basenanji said:
Sedan måste vi förstås få igång BANAROK!

Hittills har han inte postat något alls=SL-dödad.

---

Vi väntar också på att fler ska rösta.

---

Ni som röstar på Brynolf, kan ni ge lite mer konkret underlag till varför?

---

Persson, ut med din information NU. Vi behöver inte spekulera mer än vad vi redan gör.
Vill bara påpeka att du själv valde att dreva mot Brynolf, för inte så länge sedan...? Jag hoppade visserligen på det drevet själv, så känns lite dumt att trycka dig för det egentligen, men jag kan inte låta bli att fråga. Varför valde du just honom då?

(Jag hoppade på drevet för att jag tyckte det var vettigt att få mer info, genom att dreva på flera ställen, och min main suspect var/ är jag helt ensam om att ha i kikarsiktet...)

Var det ett slumpskott från höften från din sida?

Är det mer skumt att Zebulon röstar på Brynolf än att Persson gör det? Vet du ngt som vi andra inte vet?

Detta gör inte på ngt sätt mig (mer) misstänksam mot dig- men jag tycker det är vettiga frågor att ställa.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

krank said:
Jag testar gärna min förmåga, för övrigt. Tar tacksamt emot alla förslag på mål. Just nu är den nämligen helt värdelös för byn, eftersom den liksom bara riktas på måfå. Det är därför jag går ut (mer eller mindre) med den; jag ser inte riktigt att den skulle göra mig till nån prime target för varulvarna direkt, samtidigt som kan själv inte kommer på nåt clever sätt att använda den taktiskt.
Du verkar gilla att vi andra ska säga åt dig vad du ska göra. Tidigare har du bett om förslag på vilka du ska analysera. Eftersom vi inte vet vad din förmåga gör, är det ju dessutom helt omöjligt att föreslå något mål.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,568
Location
Rissne
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

Brynolf said:
Du verkar gilla att vi andra ska säga åt dig vad du ska göra.
Japp. Vet du varför? Jo, därför att jag inte har tid, ork eller energi nog att göra några såpass djuplodande analyser som jag skulle vilja. Därför ber jag om råd, eftersom 1) vilka råd jag får garanterat säger något om de som ger dem och 2) jag faktiskt inte vet.


Brynolf said:
Eftersom vi inte vet vad din förmåga gör, är det ju dessutom helt omöjligt att föreslå något mål.
Är du inte läskunnig, eller hoppade du över inlägget? Eller menar du på allvar att du inte kan räkna ut vilken förmåga jag har utifrån det jag skrivit? Och utifrån att Basenanji mer eller mindre skrivit rakt ut vad den är?



Nåväl, dumt eller inte, onödigt att förmågan bara ligger och "tar plats" och inte gör nån nytta: Jag kan "distrahera" någon, en gång per runda, och därmed neutralisera dess förmåga.

Och ja, jag vet att jag varit mot att man outar i onödan tidigare. Men, jag känner att det finns nåt smart sätt att använda min förmåga, men att jag just nu - med den tid och den energi jag har att förfoga över - inte förmår se det. Just nu skjuter jag blint. Vilket är helt värdelöst.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

Persson said:
Varför jag har varit drivande i att offentliggöra yrken.
Desto fler som outar sitt yrke tidigt desto mer material har jag att gå på. Mörkertalet (genom tidig utröstning) blir minde och jag kan lättare analysera om någon ljuger om sitt yrke - eftersom jag vet antalet.
Jag tycker det är väldigt förståeligt.

Om jag åker ut / blir dödad till runda 4 så tror jag att ni kan hitta svaret på antalet yrken endå - bara ni läser smart.
Jag tror spontant att varulvarna undviker att outa sina yrken så länge du håller din info hemlig. När du gått ut med antalet yrken kan de börja ljuga för allt de är värda för att få siffrorna att stämma i slutändan, vilket i sig nog kan ge oss mer info än som det är nu.

Jag tror det är bäst att du går ut med förmågan så snart som möjligt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

NilsH said:
Vill bara påpeka att du själv valde att dreva mot Brynolf, för inte så länge sedan...?
Visst och det är ett skäligt argument mot mig.

Grejen var att när jag la en röst på Brynolf var det i ett läge när ett helt gäng drevade mot mig. Just då tyckte jag att Brynolf (bl a) var skum, med lösa anklagelser.

Lite senare när jag kollade in Vimes inlägg och upptäckte att han hade röstat på Dum Panda kändes Brynolf-spåret kallt.

Att Zebbe nu röstar på Brynolf ser jag som ett tecken på att han inte riktigt vill ge sig på nån av sina varulvskompisar...

Persson får gärna förklara sig ytterligare, jag kan ha haft fel som grönat honom! Du har själv bett om det Persson så: spill your beans!

Btw: nu åker jag till Köenhamn för en veckas konferens i musikpedagogik. Jag attachar en deltagarlisat som bevis. jag hoppas att Danmarks Pedagogiska Högskaol har ett ok nätverk och att 3 har täckning i Danmark. Jag kommer annars få hålla till på internetcaféer en hel del...
 

Attachments

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
De kvarvarande kandidaterna spelar en stilla poker och begrundar sina öden. Två personer har lämnat dem. Craygh har svikit och kan aldrig bli en bra borgmästare och har därför röstats bort. Anthraxus har fått en ridsporre tryckt mot sidan, blöder en del och kan ej längre stanna och delta.
Måns hade fått en gaffel instucken mellan skulderbladen och var tvungen att omedelbart lämna lokalen.
En tanke som slog mig nu är att det här kanske är information. DVS hur folk dör. Tänk om det är så att banditerna har yrken som alla andra och mördar med olika attribut kopplade till sina yrken?

Tycker också Persson borde gå ut med sin förmåga i det här läget.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Basenanji said:
NilsH said:
Vill bara påpeka att du själv valde att dreva mot Brynolf, för inte så länge sedan...?
Visst och det är ett skäligt argument mot mig.

Grejen var att när jag la en röst på Brynolf var det i ett läge när ett helt gäng drevade mot mig. Just då tyckte jag att Brynolf (bl a) var skum, med lösa anklagelser.

Lite senare när jag kollade in Vimes inlägg och upptäckte att han hade röstat på Dum Panda kändes Brynolf-spåret kallt.

Att Zebbe nu röstar på Brynolf ser jag som ett tecken på att han inte riktigt vill ge sig på nån av sina varulvskompisar...

Persson får gärna förklara sig ytterligare, jag kan ha haft fel som grönat honom! Du har själv bett om det Persson så: spill your beans!

Btw: nu åker jag till Köenhamn för en veckas konferens i musikpedagogik. Jag attachar en deltagarlisat som bevis. jag hoppas att Danmarks Pedagogiska Högskaol har ett ok nätverk och att 3 har täckning i Danmark. Jag kommer annars få hålla till på internetcaféer en hel del...
:gremsmile: Shit, det här gänget är värre än en svartsjuk sambo...

Ha så kul!!!
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Röstsammanställning runda 3

Vimes 9 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon, solvebring, Basenanji, Krank, Vicotnic, Andersson, Brynolf)
Basenanji 2 (Vimes, Brynolf)
Brynolf 2 (Zebulon, Persson)

//erik.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

krank said:
Är du inte läskunnig, eller hoppade du över inlägget? Eller menar du på allvar att du inte kan räkna ut vilken förmåga jag har utifrån det jag skrivit? Och utifrån att Basenanji mer eller mindre skrivit rakt ut vad den är?
Måste ha missat det, sorry.

Din förmåga är ju onekligen ett tecken på att varulvarna har förmågor i varje fall. Men den verkar som sagt i övrigt rätt oanvändbar innan vi vet mer.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Röstsammanställning runda 3

Lindenius said:
Vimes 9 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon, solvebring, Basenanji, Krank, Vicotnic, Andersson, Brynolf)
Basenanji 2 (Vimes, Brynolf)
Brynolf 2 (Zebulon, Persson)

//erik.
Du har glömt bort mig
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

---

Ja, alltså...jag heter alltså Karl Asp och skriver om hur musiklärare samtalar om undervisningsinnehåll. Just nu pekar mina analyser mot att musiklärare ofta tänker på musikundervisning som något som måste leda fram till en produkt: en konsert, en inspelning eller n?
 
Top