Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 3

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: Solvebringanalys

NilsH said:
NilsH said:
Intressant att två högeligen misstänkta (Zeb, Vimes) är outade assistenter. De ljuger antagligen inte då de måste anta att det finns en assistentdetektor i spel.
Varför är det här intressant?

Skulle man inte kunna skurk och assistent?

Det verkar som om du antyder att assistentskapet är samma sak som att vara oskyldig- och det låter lite väl enkelt i mina öron, särskilt om det, som du säger, finns folk som kan avgöra vilka som är assistenter...?
Sorry, det var ju inte du som sa att det finns en assistent-radar- sorry, rörig nu...
Mjo, jag förutsätter ju att det finns någon som kan kolla om folk ljuger om sitt assistentskap.

Jag tycker det är intressant för att jag misstänker att förmodligen en, kanske två banditer som är assistenter har varit snabba med att outa detta. Nu har jag inte grottat i om de gått ut med det innan eller efter Basenanji gick ut med att mer än 50% av assistenterna är bybor, men det vet de ju redan om Vimes är bandit. (Även om han inte är det kan jag tro att de har fått den infon genom en tredje person.)

tl;dr: Banditerna har haft is i magen och gått ut med info som kan användas för att ringa in dem.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Solvebringanalys

Hellzon said:
solvebring, Eftersom du redan är outad:
Har du fått veta av spelledaren att du har en assistent som krävs för att din eventuella förmåga ska funka.
Har du isåfall fått veta att det är Basenanji?
Egentligen MÅSTE inte solvebring bekräfta mitt claimande för att jag ska bli grönad. Det räcker att ni andra Stadsbor som är assistenter, fattar vad som är i görningen.

För relationen mellan assistent och den som blir assisterad delas ju av fler än mig och solve.

(Vad tror ni, borde det tex inte finnas en SHERIFF och en DEPUTY? If you catch my drift?)

Det är därför jag blir så frustrerad över att andra Stadsbor som är assistenter inte reagerar när jag outar mig! Nåväl, ni behöver inte ta till några stora gester, det räcker med att vi drar igång ett andra drev!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Re: Solvebringanalys

Basenanji said:
Hellzon said:
solvebring, Eftersom du redan är outad:
Har du fått veta av spelledaren att du har en assistent som krävs för att din eventuella förmåga ska funka.
Har du isåfall fått veta att det är Basenanji?
Egentligen MÅSTE inte solvebring bekräfta mitt claimande för att jag ska bli grönad. Det räcker att ni andra Stadsbor som är assistenter, fattar vad som är i görningen.
Nejdå, du är jättegrön. Jag är bara nyfiken på om "huvudrollerna" kan antas känna till sina assistenter, eller om de bara fått infon "Du har en assistent som måste överleva för att din förmåga ska fungera." Eftersom du outat solvebring förlorar vi inget på att han fyller i det infohålet.

Men det kanske är jättesjälvklart för folk som ingår i assistent-powerrollpar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
ASSISTENTLIGAN

ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring
NilsH

INTE OUTAT
Andersson
Banarok
Brynolf
Dum_panda
Tripp_trap

---

Andersson, Banarok, Brynolf, Dum Panda och trip_trap...vi väntar på er!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
RÖSTLÄGET SÖNDAG KVÄLL

Såhär ser röstläget ut ikväll:

Basenanji 6 (Vimes, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon)
Vimes 3 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon)
Brynolf 2 (Basenanji, NilsH)
Persson 1 (NilsH)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

Och så här har man röstat:

Basenanji 8 (Vimes, tripp_trap, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon, Lindenius)
krank 1 (Basenanji)
Persson 1 (NilsH)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Hellzon, Persson]

Hellzon-> Basenanji

Basenanji 9 (Vimes, tripp_trap, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon, Lindenius, Hellzon)
krank 1 (Basenanji)
Persson 1 (NilsH)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

tripp_trap-> Vimes

Basenanji 8 (Vimes, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon, Lindenius, Hellzon)
krank 1 (Basenanji)
Persson 1 (NilsH)
Vimes 1 (tripp_trap)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

Basenanji-> Brynolf

Basenanji 8 (Vimes, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon, Lindenius, Hellzon)
Persson 1 (NilsH)
Vimes 1 (tripp_trap)
Brynolf 1 (Basenanji)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Hellzon, Persson]

Lindenius-> Vimes

Basenanji 7 (Vimes, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon, Hellzon)
Vimes 2 (tripp_trap, Lindenius)
Persson 1 (NilsH)
Brynolf 1 (Basenanji)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

Hellzon-> Vimes

Basenanji 6 (Vimes, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon)
Vimes 3 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon)
Persson 1 (NilsH)
Brynolf 1 (Basenanji)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

NilsH-> Brynolf

Basenanji 6 (Vimes, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon)
Vimes 3 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon)
Brynolf 2 (Basenanji, NilsH)
Persson 1 (NilsH)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

Jag hoppas att Andersson, Banarok, Dum Panda och Persson visar lite mer cojones i fortsättningen...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: RÖSTLÄGET SÖNDAG KVÄLL

NilsH har ju bytt...jag har släppt krank för Brynolf *facepalm*

Basenanji 6 (Vimes, Krank, Solvebring, Brynolf, Vicotnic, Zebulon)
Vimes 3 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon)
Brynolf 2 (Basenanji, NilsH)

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: ASSISTENTLIGAN

Basenanji said:
ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring
NilsH

INTE OUTAT
Andersson
Banarok
Brynolf
Dum_panda
Tripp_trap

---

Andersson, Banarok, Brynolf, Dum Panda och trip_trap...vi väntar på er!
*lägger handen på kolven, spottar en snus "dags för folk att bekänna färg"*

(nej jag är INTE sheriff :gremwink: )

Vilka drev har vi igång?

Basenanji och Brynolf?

Spännande hur folk halkar av drev och på igen.

Ingen som tagit upp Zebulon eller krank dreven, utan att ngt egentligen förändrats?

Jag har en tanke också på vem som är meningsfull att hänga- alltså vad får vi info av.

Jag är inte sådär jättemisstänksam mot Basenanji som många är men han är en av de personer som det finns misstankar mot och som vi skulle få massvis av info från om han dog (sorry, basse...)

Krank har också outat en del.

Jag är mkt spänd på Solvebring i det här läget- hoppas han kan komma in och lägga korten på bordet. Om han är med på att han är doktor och ngn av Basse och solve ryker så vet vi att de inte är banditer i maskopi- men om de står orörda så kan man ju få vissa misstankar...

I väntan på solve vill jag alltså ha kvar min tanke om att köra ett alternativt drev mot annan person än basse.

Känns för övrigt som att spelet börjar lossna lite den här rundan, och mycket av det du gör och skriver Basse, ger mig hoppet tillbaka om att spelet inte är förlorat- oavsett om du är en slick bandit eller en av oss. Gött jobbat!!!

För övrigt vill jag veta mer om varför Persson tryckt så mycket på yrken. Och varför han misstänkte Solve så starkt tidigare????
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: ASSISTENTLIGAN

Jag skrev tidigare att:

Basenanji said:
Assistenter behövs för att någon annan ska kunna göra sin grej
Lite senare skrev jag:

Basenanji said:
Mitt yrke hänger ihop med en annans yrke. Jag är assistent och behövs för att den som jag assisterar ska kunna göra sin sak
Med det sagt vill jag bara påpeka att när NilsH skriver att...:

NilsH said:
Jag är mkt spänd på Solvebring i det här läget- hoppas han kan komma in och lägga korten på bordet. Om han är med på att han är doktor och ngn av Basse och solve ryker så vet vi att de inte är banditer i maskopi- men om de står orörda så kan man ju få vissa misstankar...
Först: Feu har alltså gått ut med att solvebring är DOKTOR!

Så, om jag hängs kan inte solve göra sin grej (vad det nu är).

Alltså tjänar inte byn mycket på att hänga mig egentligen speciellt inte om man vill att solve ska kunna använda sin förmåga...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Solvebringanalys

Har du fått veta av spelledaren att du har en assistent som krävs för att din eventuella förmåga ska funka.
Har du isåfall fått veta att det är Basenanji?
Ja, jag vet att jag har en sjuksköterska som assistent, som delvis har med min förmåga att göra.
I övrigt har jag inte haft någon som helst vidare information om denna assistent, alltså t.ex. att det var Basse eller nåt sådant. Alltså, Basse skulle lika gärna kunna vara bandit då jag är bybo. Fast, det vore ganska fucked om det var så, eller vad tror ni? Jag menar, att eftersom det skulle ju innebära en broms på min förmåga, vilket i så fall gör förmågan relativt körd i mångt och mycket, om den plötsligt var beroende av en fiende. Därav är nog inte Basse bandit... Hm?!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: ASSISTENTLIGAN [RÖST]

Assistenter behövs för att någon annan ska kunna göra sin grej
Fast fan vad cool twist det vore, om assistenterna är banditer, vilket då betyder att vi bybor måste "skjuta oss själva i foten" för att bli av med dem. :gremgrin:

Nåväl, jag kan med gott samvete inte hänga kvar på Basse som det ser ut nu, samtidigt om jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig.
Därför, i nuläget...

Röst: Ingen
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: ASSISTENTLIGAN [RÖST]

Äntligen solvebring! Jag höll på att smälla av där ett tag...

solvebring-> Ingen

Basenanji 5 (Vimes, Krank, Brynolf, Vicotnic, Zebulon)
Vimes 3 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon)
Brynolf 2 (Basenanji, NilsH)
Ingen 1 solvebring

[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

---

Var beredda på att varulvarna kommer föreslå att vi ska rösta på inaktiva (bybor, men det vet ju bara de!) i den där listan längre ned.

Nej, vi borde sikta in oss på någon ur gruppen 'Ej assistent', det är mitt stalltips.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: ASSISTENTLIGAN [RÖST]

...även om det förstås är SÄMST att Andersson, Banarok, Dum Panda och Persson inte törs rösta...

:gremmad:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: ASSISTENTLIGAN [RÖST]

Nej... Det här går inte. Jag kommer helt enkelt att få gå på gamla känningar, så länge.
Anledningar: Ytterst drevkåt, begär dessutom ofta information från andra - ställer mycket frågor - men tycks aldrig vara direkt pigg på att bidra med ordentliga svar från eget håll. Dvs. kastar gärna bollen vidare hela tiden.

Röst: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Re: Svar till Vimes

Jag noterar att du verkar ha missuppfattat en del av mina frågor, vilket är ok då de kanske inte var några under av välforumlerad text (det jag mest störde mig på var att du sa att du hade info (mer än hälften av assistenterna är stadsbor) under förra rundan, men inte outade den, och sedan blev lämnad ifred av varulvarna). Nåväl, Basenanji, nu börjar det likna något. Jag har egentligen inte tid att skriva något mer än att jag tycker att det ser bra ut, och att jag vill svara på dina frågor:

Basenanji said:
– Vad har du för yrke?

– Är du assistent?

– När avslöjas ditt yrke?
Mitt yrke kommer outas nästa runda och är SERVITRITS, jag är alltså ASSISTENT (vilket jag typ skriver för 55:e gången till dig nu), sannolikt till Dum Panda som är bartender. Jag har också breadcrumbat om detta, genom att jag använt servitris som exempelyrke i inlägg under första rundan (har inte tid att fixa en länk, kan återkomma med det imorrn).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Re: Svar till Vimes

Vimes said:
Mitt yrke kommer outas nästa runda och är SERVITRITS, jag är alltså ASSISTENT (vilket jag typ skriver för 55:e gången till dig nu), sannolikt till Dum Panda som är bartender. Jag har också breadcrumbat om detta, genom att jag använt servitris som exempelyrke i inlägg under första rundan (har inte tid att fixa en länk, kan återkomma med det imorrn).
Inte "sannolikt", min rollbeskriving säger explicit att jag är assistent till bartendern.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: ASSISTENTLIGAN [RÖST]

Ja, jag hoppar på Vimesdrevet så får vi se vad det kan ge!

RÖST: Vimes

Basenanji->Vimes

Basenanji 5 (Vimes, Krank, Brynolf, Vicotnic, Zebulon)
Vimes 5 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon, solvebring, Basenanji)
Brynolf 1 (NilsH)


[Ej röstat: Andersson, Banarok, Dum Panda, Persson]

---

ASSISTENT
Basenanji --- SJUKSYSTER --- assisterar DOKTOR
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENT
Hellzon
krank
Lindenius
NilsH
Persson --- LÄRARINNA ---
solvebring --- DOKTOR ---får assistans av SJUKSYSTER
Vicotnik
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Svar till Vimes

Utveckla varför du skriver:

Vimes said:
jag är alltså ASSISTENT (vilket jag typ skriver för 55:e gången till dig nu), sannolikt till Dum Panda som är bartender.
Tack!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Svar till Vimes

Glöm det, nu såg jag att du ändrade.

---

Men hörrni, det där tror jag var viktig information. DP har varit väldigt inaktiv. Vimes claimande känns lite för slickt. Min röst ligger bra där den ligger.

Dum Panda och Vimes, kan inte ni berätta något mer om era förmågor?

Ja, för att inte tala om vad vi längtar efter att Andersson, Banarok och Persson ska börja rsta/delta på riktigt!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Svar till Vimes

Basenanji said:
Glöm det, nu såg jag att du ändrade.

---

Men hörrni, det där tror jag var viktig information. DP har varit väldigt inaktiv. Vimes claimande känns lite för slickt. Min röst ligger bra där den ligger.

Dum Panda och Vimes, kan inte ni berätta något mer om era förmågor?

Ja, för att inte tala om vad vi längtar efter att Andersson, Banarok och Persson ska börja rsta/delta på riktigt!
Bra där, står bakom de här frågorna/förslagen.
Så ja, kom ingen, berätta och aktivera! =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,620
Location
Rissne
Re: ASSISTENTLIGAN [RÖST]

Basenanji said:
...även om det förstås är SÄMST att Andersson, Banarok, Dum Panda och Persson inte törs rösta...

:gremmad:


Inaktivitet har varit ett fult tema hela det här spelet. Jag tror
definitivt att vi har skurkar bland de nybörjare som inte skrivit
mycket.



(Och innan nån gastar om sten och glashus: jag varnade redan innan för
att jag inte skulle kunna vara så aktiv som jag varit i tidigare spel).


Jag har just nu ingen speciell i sikte, men kan tänka mig att hoppa på ett annat drev. Du verkar, i mina ögon, sannolikt grön. Eller så har du ballar av feckin' stål. Min förmåga kommer inte att vara hälften så ball att avslöja. Just nu vet jag inte ens vad jag ska göra med den...
 
Top