Svar till Vimes
Vimes said:
Hur ser du på din information om assistentskap, varulvar och procentsatser?
Jag har redan svarat på det här. Men du kanske inte har tålamod nog att läsa? Du har hursomhelst läst dåligt av vad jag hittills har svarat. Du kanske inte har tid? Du vill kanske bara att alla ska fortsätta betrakta mig som lämplig kandidat för galgen och så kastar du in en post
lite sådär.
Det väcker mina misstankar Vimes...
Men ok, here goes:
Jag tror att det kan finnas fem varulvar. jag tror det då Feu och Rising hade en diskussion om det här INNAN spelet startade och jag tror att Feu kan ha blivit inspirerad. Det innebär 20%.
Jag tycker också att Zebulons svar på den här frågan är uppenbart undvikande. Jag ska faktiskt kolla på vem som hoppade av det drevet under runda ett. Blev han räddad av varulvar?
Vimes said:
Du skrev under förra rundan att du hade sådan information, varför har du inte släppt den ännu?
Nu gör jag det ÄN EN GÅNG jätte-tydligt:
Mitt yrke är SJUKSYSTER. Det innebär att min förmåga säger mig att minst femtio procent (50%) av alla assistenter är Stadsbor.
Min förmåga har alltså ingen klar koppling till mitt yrke, vilket jag har sagt.
Min roll som sjuksyster gör så att solvebring, som är DOKTOR kan göra sin grej. Sorry, solvebring, du ryker nog nu, men vafan det har gått en hel dag utan att någon har hintat att de har förstått det här sambandet.

Jag vet inte vad DOKTORN kan göra, men det viktiga är att den här relationen förmodligen finns mellan alla assistenter och den de assisterar – såvida man inte har en mindre, oviktig roll alt. är varulv!
Men jag är säker på att andra stadsbor känner igen vad jag skriver nu. Alltså borde ni fatta vad mina kritiker verkar ha missat.
Vimes said:
Varför tror du att varulvarna inte passade på att plocka dig innan du släppte den?
Du insinuerar att jag inte alls har någon sådan förmåga som jag påstår att jag har? Nåja, det där lär bli uppenbart om jag dinglar i galgen och ni kan se att jag är hederlig Stadsbo.
En gissning är att de hade bra koll på att jag spelade dåligt och var inaktiv i förra rundan. Alltså sparade de mig för att kunna röstat ut mig med enkla argument.
Tex behöver inte Zebulon skriva något som helst om varför han vill hänga mig.
Vimes said:
Sedan skulle jag gärna se dig göra någon form av lista med vilka du misstänker och inte misstänker (så värst mycket)
Det där gillar jag inte alls, Vimes! Att hålla på och gröna folk brukar bara tendera till att man "glömmer bort" att se upp. Vildkatt var en sådan spelare som blev grönad alldeles för lätt.
Men jag ska svara så här: just nu misstänker jag Zebulon, krank, Persson och i viss mån Dum Panda. Just nu ialla fall.
Däremot tycker jag att vi borde ha TVÅ drev fördelat på deltagarna i den grupp som inte är assistent. Eftersom både jag och Vimes har info som tyder på att det finns FLER stadsbor bland de som är assistenter borde vi alltså välja vår hängningskandidat bland de som INTE är assistenter. Då får vi dessutom info från röstningsmönstrena som kan vara bra att ha senare.
På så vis får vi betydligt bättre odds att hitta en varulv än om vi ska hålla på och seg-dreva mot någon slumpvist vald person.
---
Ok, Vimes. Här får du några frågor tillbaks:
– Vad har du för yrke?
– Är du assistent?
– När avslöjas ditt yrke?