Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Frågor till Basenanji

Såhär skrev jag igår vid lunch. O.S.A. igår.

Vimes said:
Basenanji said:
Tillsvidare avvaktar jag vad drevet innehåller för anklagelser. Jag svarar gärna på frågor. :gremsmile:
Hej Basenanji! Här kommer ett gäng frågor som du får förhålla dig till. Hur ser du på din information om assistentskap, varulvar och procentsatser? Du skrev under förra rundan att du hade sådan information, varför har du inte släppt den ännu? Varför tror du att varulvarna inte passade på att plocka dig innan du släppte den?

Sedan skulle jag gärna se dig göra någon form av lista med vilka du misstänker och inte misstänker (så värst mycket :gremsmile: ). Ingen big deal, men några namn i varje fall. Är det fortfarande din uppfattning att Zebulon är varulv? Finns det andra misstankar? Någon du tycker verkar grön? Vad har du för färg på pälsen?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: RÄTTNING

Jag har outat, har jag för mig, att jag icke är någon assistent.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Svar till Vimes

Vimes said:
Hur ser du på din information om assistentskap, varulvar och procentsatser?
Jag har redan svarat på det här. Men du kanske inte har tålamod nog att läsa? Du har hursomhelst läst dåligt av vad jag hittills har svarat. Du kanske inte har tid? Du vill kanske bara att alla ska fortsätta betrakta mig som lämplig kandidat för galgen och så kastar du in en post lite sådär.
Det väcker mina misstankar Vimes...

Men ok, here goes:

Jag tror att det kan finnas fem varulvar. jag tror det då Feu och Rising hade en diskussion om det här INNAN spelet startade och jag tror att Feu kan ha blivit inspirerad. Det innebär 20%.
Jag tycker också att Zebulons svar på den här frågan är uppenbart undvikande. Jag ska faktiskt kolla på vem som hoppade av det drevet under runda ett. Blev han räddad av varulvar?

Vimes said:
Du skrev under förra rundan att du hade sådan information, varför har du inte släppt den ännu?
Nu gör jag det ÄN EN GÅNG jätte-tydligt:

Mitt yrke är SJUKSYSTER. Det innebär att min förmåga säger mig att minst femtio procent (50%) av alla assistenter är Stadsbor.

Min förmåga har alltså ingen klar koppling till mitt yrke, vilket jag har sagt.

Min roll som sjuksyster gör så att solvebring, som är DOKTOR kan göra sin grej. Sorry, solvebring, du ryker nog nu, men vafan det har gått en hel dag utan att någon har hintat att de har förstått det här sambandet. :gremsuck: Jag vet inte vad DOKTORN kan göra, men det viktiga är att den här relationen förmodligen finns mellan alla assistenter och den de assisterar – såvida man inte har en mindre, oviktig roll alt. är varulv!

Men jag är säker på att andra stadsbor känner igen vad jag skriver nu. Alltså borde ni fatta vad mina kritiker verkar ha missat.
Vimes said:
Varför tror du att varulvarna inte passade på att plocka dig innan du släppte den?
Du insinuerar att jag inte alls har någon sådan förmåga som jag påstår att jag har? Nåja, det där lär bli uppenbart om jag dinglar i galgen och ni kan se att jag är hederlig Stadsbo.

En gissning är att de hade bra koll på att jag spelade dåligt och var inaktiv i förra rundan. Alltså sparade de mig för att kunna röstat ut mig med enkla argument.
Tex behöver inte Zebulon skriva något som helst om varför han vill hänga mig.

Vimes said:
Sedan skulle jag gärna se dig göra någon form av lista med vilka du misstänker och inte misstänker (så värst mycket)
Det där gillar jag inte alls, Vimes! Att hålla på och gröna folk brukar bara tendera till att man "glömmer bort" att se upp. Vildkatt var en sådan spelare som blev grönad alldeles för lätt.
Men jag ska svara så här: just nu misstänker jag Zebulon, krank, Persson och i viss mån Dum Panda. Just nu ialla fall.

Däremot tycker jag att vi borde ha TVÅ drev fördelat på deltagarna i den grupp som inte är assistent. Eftersom både jag och Vimes har info som tyder på att det finns FLER stadsbor bland de som är assistenter borde vi alltså välja vår hängningskandidat bland de som INTE är assistenter. Då får vi dessutom info från röstningsmönstrena som kan vara bra att ha senare.

På så vis får vi betydligt bättre odds att hitta en varulv än om vi ska hålla på och seg-dreva mot någon slumpvist vald person.

---

Ok, Vimes. Här får du några frågor tillbaks:

– Vad har du för yrke?

– Är du assistent?

– När avslöjas ditt yrke?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Basenanji vs. Brynolf 1-0

Brynolf skrev så här:

Brynolf said:
Ok, nu får vi ta på oss Eastwoodhattarna allihop. Jag är fett inne på att Basenanji och Persson är badpojkar. Att outa att man har viktiga förmågor för att sedan flytta till Kosovo och inte göra något av förmågan och sedan dessutom inte bli mördad... det ringer mer än en klocka. Mitt tips är att de VET var någon powerroll som väktare gömmer sig bakom för yrke, och därav fiskandet.


Tror ni verkligen att jag skulle spela så uppenbart korkat om jag vore varulv?

Och varför skulle varulvarna vilja fiska efter powerroller om de nu visste var de fanns?


Du resonerar knappast logiskt Brynolf...jag tror snarare att du vill hetsa mot en bybo så att varulvarna kan gömma sig lättare.

RÖST: Brynolf

(Även om Zeb och krank fortfarande står på min lista...)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Basenanji vs. Brynolf 1-0

Plus att Feu kommer avslöja YRKE efterhand. Alltså behövs inget fiskande.

Nej, det här är bara ett sätt att hetsa mot mig, i hopp om at ni ska få med er stadsbor.

KOM IGEN NU BYN! GÖR DET INTE SÅ PINSAMT LÄTT FÖR VARULVARNA!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
ASSISTENT-listan

ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank

INTE OUTAT
Andersson
Banarok
Brynolf
Dum_panda
Lindenius
NilsH
solvebring
Tripp_trap
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Basenanjis försvarstal

Basse said:
Jag tycker också att Zebulons svar på den här frågan är uppenbart undvikande. Jag ska faktiskt kolla på vem som hoppade av det drevet under runda ett.
Vilken fråga har jag svarat undvikande på?
Jag har verkligen försökt berätta så mycket som möjligt så jag vill veta vad du menar. Eller är det bara ett tillfälle till nämna mitt namn som varulv?

Basse said:
Tex behöver inte Zebulon skriva något som helst om varför han vill hänga mig.
Folk som ljuger är inte trovärdiga.
Jag skrev visst om varför jag röstade på dig så det du påstår här är lögn.
Zeb said:
Har Brynolf hittat en felsägning här?
Jag tror ju stenhårt på att varisarna har några slags möten där de snackar ihop sig. Om Basse fått nån info på ett sånt möte kan det vara svårt att hålla isär vad han fått från Feu och vad han fått sina variskompisar.
Vi kan vara nåt spåret här även om han inte pingat på min radar hittils...
Det känns som om återigen rapar mitt namn som en skiva som hakat upp sig.

Sjuksyrra
Ok Basse, så du är sjuksyrra.
Du har varit smart och hintat om det tidigare vilket du nu kan dra nytta av för det verkar ju inte troligt att du nu ljuger om ditt yrke.
Jag köper det rakt av och funderar på om det kan säga något om din trovärdighet som bybo. Egentligen inte, en smart kille som du kan ha handlat likadant även som varulv.

Din outning
Men var det där verkligen smart?
Att namnge doktorn?
Det låter som en rätt fet roll.
Gjorde du det för att rädda ditt eget skinn?
Jag har svårt att bedöma om det här gör dig till bybo eller bandit men det var ett underligt och farligt beslut och det känns inte som om det är till bybornas bästa.
Kan du vara DTF?
För du känns inte som en bybo just nu.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Solvebringanalys

Förresten hörni, kan det vara så att en bandit och en bybo har fått den information som Basenanji och Vimes säger sig ha? Vore ju rimligt av Den Store Järnvägsbaronen att ge båda grupperna den informationen. Isåfall ligger ju Vimes eller Basenanji brunt till.

55 inlägg av solvebring. Få se om han skrivit nåe bra.

Runda 1

#702965 Röstar NilsH som är nr. 13. Inte värre motiverat än någon annans röst så tidigt.

#703020 Byter till Vicotnik pga "hutlöst babblande". Det här går ju mot allt vi sagt i tidigare varulvsspel om att vi vill ha aktiva spelare. Men solvebring är ny så det är svårt att säga om han är bandit pga det.

#703082 Röstar Vimes för att "de lurigaste enligt min bok är Vimes och Måns som gärna analyserar och spinner lite för mycket." Arglbargl.

#703253 Tror Vic och andra banditer försöker dra uppmärksamheten mot Zebulon. Försök att skydda medbanditen Zebulon?

#703330 Vet att krank har ont om tid. Här känns det ju som att vi har ett case mot krank/solvebring om en av dem visar sig vara bandit, för det är verkligen den förste som solve försökt försvara hårt.

#703404 Motiverar sin röst på Vicotnik: Drevkåt, spelar annorlunda än i tidigare spel, "analyserar som en vilde" ibland på lösa grunder. Motiv 2 skulle jag kunna gilla, fast jag håller inte med om att han spelar så annorlunda (förutom att vi inte fått stora listor av honom), annars är det återigen bra saker.

Vic gav oss väl listor i Star-Warsspelet där han var skummis, förresten? Så det är inget vidare argument för att han skulle vara bandit.

#703607 Avslutar med att stiga på Poseurtåget. Inget att anmärka på där.

Runda 2

#703703 Börjar med sin kampanj mot Vic igen. Det här börjar bli så dumt att det är genialiskt. Visar sig solve vara bandit måste vi ju fråga oss om detta grönar Vic eller om det är en fint av episka mått som banditsolve och banditvicotnik hittat på. (För vem skulle hoppa på en nybörjares tåg mot en erkänt bra spelare?)

#703739 Tror att Måns togs för att han gjorde bra analyser, men undrar varför de inte tog Vicotnik eftersom han gör ännu vassare analyser. Känns som ett resonemang en bandit inte skulle föra.

#703752 Tycker krank borde postat vid det här laget. Måns gick ut hårt mot krank, och åkte ut. Min teori att krank och solve är banditer ihop kanske inte håller, eller så har de kommit överens om utanför forumet att solve inte ska skydda sina medbanditer.

#704017 Tycker att vi borde ta oss i kragen och få alla att svara på De Fyra Frågorna. Jag håller med.
Han svarar själv i #704072.

#704156 Crayghröst på grund av inaktivitet.

Runda 3

#704249 Röstar på Basse.

Slutsats

Pojkvaskern har ju inte gjort något defacto skumt. Gul, med gröna toner. Jag är nästan inne på att rösta ut honom ändå, för att se hur vi ska tolka kopplingarna till Zebulon, krank och Vicotnik, men det är nog grovt slöseri med en röst.

Jag är nog mer inne på ett tåg mot Basenanji eller Vimes. Av dessa tycker jag bandit-Vimes ska ha jäkligt mycket is i magen för att posta så mycket som han gör, så min röst på Basse kvarstår i väntan på en egen analys av herrarna.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Svar till Vimes

[begränsat med tid så jag fattar mig kort]

Hey! Där är den Basenanji som jag saknat så länge. Du clearar dig ganska mycket, men damn it, outa andra sådär är inte fördelaktigt! Kunde du inte väntat lite? Du har allmänt varit lite snabb på avtryckaren tycker jag.

Byter till den andre:

Röst: Vimes

//erik. För övrigt är jag inte assistent.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Solvebringanalys

Helzon, som svar på din fråga: ja, precis så brukar Feu göra för att få det hela att bli mer dramatiskt och mer spännande.

2) Hellzon, eftersom din röst står kvar på mig:

Tror du verkligen att jag skulle spelat så jävla iögonfallande om jag var varulv? Kasta ur sig massa grejjer, och sedan försvinna?

Vad säger du om det jag har skrivit kring assistenter? Är det ett sätt att hjälpa byn eller att sabba för byn?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
ASSISTENTLIGAN

ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius

INTE OUTAT
Andersson
Banarok
Brynolf
Dum_panda
NilsH
solvebring
Tripp_trap
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Re: Svar till Vimes

Basenanji said:
Min roll som sjuksyster gör så att solvebring, som är DOKTOR kan göra sin grej. Sorry, solvebring, du ryker nog nu, men vafan det har gått en hel dag utan att någon har hintat att de har förstått det här sambandet. :gremsuck: Jag vet inte vad DOKTORN kan göra, men det viktiga är att den här relationen förmodligen finns mellan alla assistenter och den de assisterar – såvida man inte har en mindre, oviktig roll alt. är varulv!
Shiiiiiiit. Det här ändrar en del. Basse kan inte ha tagit det här ur luften, för solvebring skulle ju kunna avslöja den lögnen direkt isåfall. Det lyfter ju båda spelarna från misstankar - om inte doktorn har en bandit till sjuksyster, vilket framstår som ganska bisarrt. Det är knappast så att båda är banditer och hittat på detta heller, för som Basse säger borde fler spelare ha liknande förhållanden.

Röst: Vimes

...för jag vet tusan inte bättre nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Basenanjis försvarstal

Zeg-ulon said:
Sjuksyrra
Ok Basse, så du är sjuksyrra.
Du har varit smart och hintat om det tidigare vilket du nu kan dra nytta av för det verkar ju inte troligt att du nu ljuger om ditt yrke.
Jag köper det rakt av och funderar på om det kan säga något om din trovärdighet som bybo. Egentligen inte, en smart kille som du kan ha handlat likadant även som varulv.
"Vilket du nu kan dra nytta av..."

Vafan, bestäm dig! Antingen så har jag outat/claimat för att visa hur ni är på väg att hänga en oskyldig, eller så har jag spelat falskt.

En smart kille spelar inte som jag gjorde om han hade varit varulv. Det är alltså inte smart att outa en massa för att sedan bli inaktiv.

Men Zebbe, nu har Lindenius bytt röst. Om du nu tror att jag är en reko kille, vem tycker du att vi ska dreva mot?

Kanske mot någon som inte har outat assistentskap?

Kanske mot Brynolf?


Zeppo-bolon said:
Din outning
Men var det där verkligen smart?
Att namnge doktorn?
Det låter som en rätt fet roll.
Gjorde du det för att rädda ditt eget skinn?
Jag gjorde det därför att jag vill visa byn att det är varulvar i drevet mot mig. Jag gjorde det också för att få fart på den här osannolikt sega byn som beter sig som nidbilden av ett gäng trötta mexikanare under siestan (ursäkta rasismen).

Tex blir jag tokig på att jag har hintat hur mycket som helst om assistentskap, bara för att få läsa YTTERLIGARE en lång lista (analys) med slutsatsen: "Tja, där har vi en rätt grön-gul kille som inte verkar göra en fluga förnär...äsch, jag vet då inte hur vi ska gå tillväga...".

Om det här vore en skräckfilm så skulle alla Stadsbor spelas av Shaggy ur fuckin' Scooby-Doo...

:gremsuck:
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Re: Solvebringanalys

Basenanji said:
2) Hellzon, eftersom din röst står kvar på mig:

Tror du verkligen att jag skulle spelat så jävla iögonfallande om jag var varulv? Kasta ur sig massa grejjer, och sedan försvinna?
Jag har inte noterat att du kastat ur dig särskilt mycket i förra rundan. Sorry.

Vad säger du om det jag har skrivit kring assistenter? Är det ett sätt att hjälpa byn eller att sabba för byn?
Så länge alla andra håller tyst så är det nog jättebra att de som inte har något sådant förhållande får veta hur det funkar. Haken är ju att "doktor" implicerar en jäkligt fet powerroll. En pusselbit fattas:

solvebring, Eftersom du redan är outad:
Har du fått veta av spelledaren att du har en assistent som krävs för att din eventuella förmåga ska funka.
Har du isåfall fått veta att det är Basenanji?

Intressant att två högeligen misstänkta (Zeb, Vimes) är outade assistenter. De ljuger antagligen inte då de måste anta att det finns en assistentdetektor i spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Solvebringanalys

Sorry om jag fick lite temperament, mest är jag irriterad på mig själv.

Jag menade helt enkelt att jag har outat en del redan i första rundan, att jag gick halvt bärsärk över stackars Lukas, mm. I andra rundan har jag precis som du skriver varit väldigt inaktiv.

Men jag skrev faktiskt i en av mina första poster:

"Nu ska vi se vad det där pillret tog vägen."

DET är liksom ett sätt att signalera till solve att jag var hans assistent. När jag såg att han röstade på mig drog jag slutsatsen att han (och andra) inte riktigt har läst vad jag har skrivit, trots att jag verkade så misstänkt.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Re: ASSISTENTLIGAN

Flrresten har solvebring som sagt outat att han inte är assistent:

ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring

INTE OUTAT
Andersson
Banarok
Brynolf
Dum_panda
NilsH
Tripp_trap
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Basenanjis försvarstal

Basenanji said:
Zeg-ulon said:
Sjuksyrra
Ok Basse, så du är sjuksyrra.
Du har varit smart och hintat om det tidigare vilket du nu kan dra nytta av för det verkar ju inte troligt att du nu ljuger om ditt yrke.
Jag köper det rakt av och funderar på om det kan säga något om din trovärdighet som bybo. Egentligen inte, en smart kille som du kan ha handlat likadant även som varulv.
"Vilket du nu kan dra nytta av..."

Vafan, bestäm dig! Antingen så har jag outat/claimat för att visa hur ni är på väg att hänga en oskyldig, eller så har jag spelat falskt.

En smart kille spelar inte som jag gjorde om han hade varit varulv. Det är alltså inte smart att outa en massa för att sedan bli inaktiv.

Men Zebbe, nu har Lindenius bytt röst. Om du nu tror att jag är en reko kille, vem tycker du att vi ska dreva mot?

Kanske mot någon som inte har outat assistentskap?

Kanske mot Brynolf?


Zeppo-bolon said:
Din outning
Men var det där verkligen smart?
Att namnge doktorn?
Det låter som en rätt fet roll.
Gjorde du det för att rädda ditt eget skinn?
Jag gjorde det därför att jag vill visa byn att det är varulvar i drevet mot mig. Jag gjorde det också för att få fart på den här osannolikt sega byn som beter sig som nidbilden av ett gäng trötta mexikanare under siestan (ursäkta rasismen).

Tex blir jag tokig på att jag har hintat hur mycket som helst om assistentskap, bara för att få läsa YTTERLIGARE en lång lista (analys) med slutsatsen: "Tja, där har vi en rätt grön-gul kille som inte verkar göra en fluga förnär...äsch, jag vet då inte hur vi ska gå tillväga...".

Om det här vore en skräckfilm så skulle alla Stadsbor spelas av Shaggy ur fuckin' Scooby-Doo...

:gremsuck:
Verkar som ett bra läge att börja outa lite info, jag är inte assistent - känns ju som om vi har lite info-behov så att säga.

Eftersom ingen annan än jag tycker Persson verkar skum så har jag kanske fel. Jag är gärna med på att ha igång två drev samtidigt:

Röst: Brynolf
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Re: Solvebringanalys

Basenanji said:
Men jag skrev faktiskt i en av mina första poster:

"Nu ska vi se vad det där pillret tog vägen."

DET är liksom ett sätt att signalera till solve att jag var hans assistent. När jag såg att han röstade på mig drog jag slutsatsen att han (och andra) inte riktigt har läst vad jag har skrivit, trots att jag verkade så misstänkt.
Själv trodde jag du var Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist. Så jag noterade faktiskt den biten.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Solvebringanalys

Intressant att två högeligen misstänkta (Zeb, Vimes) är outade assistenter. De ljuger antagligen inte då de måste anta att det finns en assistentdetektor i spel.
Varför är det här intressant?

Skulle man inte kunna skurk och assistent?

Det verkar som om du antyder att assistentskapet är samma sak som att vara oskyldig- och det låter lite väl enkelt i mina öron, särskilt om det, som du säger, finns folk som kan avgöra vilka som är assistenter...?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Solvebringanalys

NilsH said:
Intressant att två högeligen misstänkta (Zeb, Vimes) är outade assistenter. De ljuger antagligen inte då de måste anta att det finns en assistentdetektor i spel.
Varför är det här intressant?

Skulle man inte kunna skurk och assistent?

Det verkar som om du antyder att assistentskapet är samma sak som att vara oskyldig- och det låter lite väl enkelt i mina öron, särskilt om det, som du säger, finns folk som kan avgöra vilka som är assistenter...?
Sorry, det var ju inte du som sa att det finns en assistent-radar- sorry, rörig nu...
 
Top