Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 3

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
De kvarvarande kandidaterna spelar en stilla poker och begrundar sina öden. Två personer har lämnat dem. Craygh har svikit och kan aldrig bli en bra borgmästare och har därför röstats bort. Anthraxus har fått en ridsporre tryckt mot sidan, blöder en del och kan ej längre stanna och delta.

-----

Vi tackar dessa båda stadsbor för spel. Ni får gärna göra ett sista inlägg och säga hej då, men i vanlig ordning inte lämna någon spelrelaterad information.

-----

- Det här kan inte fortgå länge till.
- Pokerspelet? Herregud, vi började ju precis spela.
- Nej dumsnut, att vi tappar stadsbor.
- Jaha, äh, så länge vi kämpar så vinner vi det här. Jag är optimistisk. Vi vänder det här och vinner lätt!
- Fyrtal i knektar!
- Nu blev jag nedstämd...


-----

Följande 15 män och kvinnor finns på saloonen:
Andersson
Banarok
Basenanji
Brynolf
Dum Panda - Bartender
Hellzon
krank - Dansös
Lindenius
NilsH
Persson
Solvebring - Doktor
tripp_trap
Vicotnik
Vimes
Zebulon

Den här rundan slutar 21:30 på måndag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Va?
Va?
Va?
Vad har jag gjort för ont?
Men jag kommer igen - var så säkra på det!
Om inte annat så i nästa varulvsspel. :gremlaugh:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Fullmåne där du är, Basenanji?

Fan, Anthraxus! Mycket tack för ditt spel, din statistik var väldigt bra! Bästa rookien! Se det som en ära att bli nypt av varuvlarna i ditt första spels andra runda! Hoppas vi får se dig i fler spel.

Och det sög också att Craygh inte var varulv. Även om det kanske var väl skumt med en varis som blev helt inaktiv höll jag ändå tummarna för honom.

Och ja, allt suger nu. Fem bybor har åkt. Men som sagt: det är bara en (Lukas) mer än vad vi borde ha kunnat räkna med vid det här laget. Vi vinner det här, kom igen nu!

-'-

För övrigt tror jag att Basenanji är varulv. Ska återkomma om varför. Men i korthet: han har päls och svans. :gremwink:

Röst: Basenanji
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ärligt talat det här suger. Det enda vi fick reda på den här gången var att solvebring är doktor.
Vi fick inget från de döda... annat än att de var bybor.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Wherefore Anthraxus?

Jaha, Anthraxus? Man (jag) undrar ju varför han blev utkickad av banditerna. Får kanske ta och titta på vem han varit på innan han åkte ut. Tanke direkt: Banditerna kan vilja att vi ska misstänka de han eventuellt har pekat på - så tänkte vi när jag var varulv i förra varulvsspelet.

Och sen har jag utlovat analys av Persson och solvebring. Kommer i helgen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tja, man kan inte göra annat än att instämma. Förövrigt känner jag mig lite tom på idéer. Jag funderade först över vilka som är tämligen inaktiva, men fann snart att det ändå är några stycken. För många för att jag ska få några klara tankar. Sedan är det för den delen svårt att dra en gräns mellan inaktiva och de som bara gör färre inlägg än t.ex. jag själv. Basse har dock varit ovanligt tyst under runda 2, eller inbillar jag mig kanske - eller har jag missat att han förvarnat att han skulle vara upptagen en tid?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Det här börjar ju kännas riktigt illa. Vi måste hänga en bandit den här rundan, om så bara för moralens skull. Jag har haft en magkänsla om både Basenanji och Vicotnik, och eftersom ett drev mot Baseananji börjat så kör vi på honom:

Röst: Basenanji

Spill your beans, Basenanji! Varför ska vi skona dig när du först är väldigt aktiv och kastar lösa misstankar mot många och nu är nästan helt tyst?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Det där var ju jävligt fjantigt. Nu tycker jag att vi ser till att gnälla på Craygh nästa gång vi ser honom.

Det verkar redan vara drev på G Bra det! För jag har definitivt inte hunnit analysera förra rundan än.
<br style="font-weight: bold;">Röst: Basenanji
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: WESTERN Warulv - Runda 3 [RÖST]

Tja, vad fan. Det är en början i alla fall. För att komma någon vart måste man ju börja någonstans.

Röst: Basenanji
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ok, nu får vi ta på oss Eastwoodhattarna allihop. Jag är fett inne på att Basenanji och Persson är badpojkar. Att outa att man har viktiga förmågor för att sedan flytta till Kosovo och inte göra något av förmågan och sedan dessutom inte bli mördad... det ringer mer än en klocka. Mitt tips är att de VET var någon powerroll som väktare gömmer sig bakom för yrke, och därav fiskandet.

...å andra sidan vore det ju typiskt varulvstaktik att låta dem leva om de vore bybor, just för att vi ska misstänka dem. Menmen, nu har vi inte tid att jiddra för mycket.

Röst: Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Okej, nu börjar det hetta till.

Nej, jag är inte bandit. Och ja, jag har varit inaktiv. Just nu är jag på en liten ö utanför Åland och har musikundervisning. Jag har definitivt överskattat möjligheterna att delta (dåligt nätverk mycket arbete, socialt umgänge utanför arbetsupgifterna mm). Men jag ska skärpa mig så långt det går.

Men hörrni, jag blir glad om ni VERKLIGEN sätter mig under lupp, ställer frågor och drevar...glöm inte bort att kolla vad jag har skrivit i rubrikraden.

Sedan verkar det som att folk inte använder sina förmågor – om det här spelet fungerar så attman ska skicka in ett PM till Feu. Åtminstone jag är mycket förvånad att ingen säger något om vad deras kunskaper ger dem?

Nåväl, låt oss säga att någon nu har fått info från Feu, glöm inte at pressa den som ni har fått info om. Varulvarna kanske ljuger i rena farten och då har vi dem.

För övrigt kan jag inte låta bli att notera att jag knappast är den ende (UKRAAAAAAINA) som kan beskyllas för inaktivitet... :gremwink:

Men, å andra sidan är det rätt intressant att få höra vad ni får fram om mig, så dreva på.

RÖST: krank

Jag lägger rösten på krank för att han verkar ha fått en futtig roll (Dansös), för att han INTE är assistent och för att han också har varit frånvarande och nu måste jag sluta...

/Basse
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Till att börja med:

RÖST: krank


---

Sedan, tänk er för nu, stadsbor. De är lätt att tro att "den och den beter sig mystiskt för JAG skulle aldrig ha spelat så/skrivit så/yada yada så...".

Tänk i stället: "Okej, vad försöker den här männschan egentligen säga med det han/hon skriver?"

Ett av mina första tips inför det här spelet var just det: att signalera lite snyggt till varandra att man är stadsbo.

Och det är precis det jag har gjort. Att vara stolt och bara: "Nä, jag tänker minsann inte avslöja nåt bara så där!" det är att inte hjälpa byn. Så, låt bli att spela skumma, och dela med er av vad vi stadsbor har gemensamt.

Förstås utan att röja viktiga saker.

Vi ska förstås vara på vår vakt, men det är utomordentligt viktigt att vi får något att gå på - dvs vad är det som varulvarna inte har gemensamt med stadsborna?

Och sådan info får vi genom att spela snyggt och hjälpa varandra. Inte genom att jaga upp oss över egna fantasier...

/Basse, tror att Måns/Lukas och Poseur tog med sig alldeles för värdefull info i graven faktiskt. Vi får skärpa oss!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Sedan, tänk er för nu, stadsbor.
Först och främst upplever jag som att det ligger ett underliggande hot i meningen. Men du gör skuillnad på dig själv och by.

Röst: Basenanji
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Sedan, tänk er för nu, stadsbor.
Först och främst upplever jag som att det ligger ett underliggande hot i meningen. Men du gör även skillnad på dig själv och by var på du får min röst tills du har förklarat dig.


//Så nu blev det korrket skrivet.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Piska på Basse ordentligare

Basenanji said:
Men hörrni, jag blir glad om ni VERKLIGEN sätter mig under lupp, ställer frågor och drevar...glöm inte bort att kolla vad jag har skrivit i rubrikraden.
Här håller jag faktiskt med Basenanji. Ingen av de som röstat på honom hittils in rundan har erbjudit någon vidare motivering eller analys till varför de gör det.

Nu är jag inte den som ska kasta första stenen när det gäler att analysera, men att bara skapa ett röstningsdrev utan att ställa motfrågor eller motivera sin röst är inte särskilt produktivt.

För övrigt är nu, på Vimes inrådan, min sammanställning av runda 1-2 länkad från min signaturrad. Kanske finns något där?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Vicotniks vinande piska?

Haha, du är rolig Vic'!

Grejen är att jag börjar förstå hur det ligger till med assistentskapet och vad det innebär att någon assisterar.
Jag har också förstått att det finns en relation mellan de som assisterar och de som behöver assistens.

Dessutom, Vicotnik, piskornas mästare –

...så är vi i det här spelet antingen Banditer eller Stadsbor, om vi ska vara korrekta.

Bybo, det kallas den goda sidan i varulvsspel rent generellt.

Men det var ett snyggt försök...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Basenanjis morot

Hörni, om jag ska vara lite mer allvarlig:

Vi har en del noobs med i spelet. Tänk er för, det är min rekommendation.

Inte för att jag är någon sorts professor i varulvsspel, men därför att man kan behöva analysera ordentligt och för att jag så många gånger har sett hur paranoian kan spela en spratt.

Därför menar jag att vi måste läsa trådarna utifrån mer än ett perspektiv, typ "Pingar det här inlägget på MIN skurkradar?"

Till exempel så är det rätt intressant att jag hamnar i ljuset just nu, då detta innebär att varulvarna måste bestämma sig: ska de hoppa på drevet mot mig (om de inte rent utav har startat det?!) eller ska de försvara mig? Analysera det – ni stadsbor. För ni vet något som de inte vet – hur det förhåller sig med Yrke, Förmåga, Assistentskap, osv.

Och gör ni inte det nu, så kanske ni får chansen om jag blir hängd. Whatever så är det ett gyllene tillfälle att se hur folk beter sig.

För det är ju såhär...varulvarna/banditerna, VET att jag är oskyldig stadsbo. De garvar nog rätt högt åt dagens situation.

Tillsvidare avvaktar jag vad drevet innehåller för anklagelser. Jag svarar gärna på frågor. :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Rätta min lista

Jag bifogar en .pdf med deltagare och yrken och lite sånt.

Kan inte nån kolla den?

Persson – du säger att du vet hur många yrken det finns, snälla spotta ur dig den kunskapen.

Dessutom undrar jag om det här med kön är något vi har förbisett alldeles?
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Re: Basenanjis morot

Basenanji said:
Därför menar jag att vi måste läsa trådarna utifrån mer än ett perspektiv, typ "Pingar det här inlägget på MIN skurkradar?"

Till exempel så är det rätt intressant att jag hamnar i ljuset just nu, då detta innebär att varulvarna måste bestämma sig: ska de hoppa på drevet mot mig (om de inte rent utav har startat det?!) eller ska de försvara mig? Analysera det – ni stadsbor.
Japp, jag tycker att drevet mot dig är intressant. Och ja, jag deltar själv i det - men tro mig, det här är bara rundans första drev. Jag har andra i blickfånget, och använder det här drevet för att se hur de reagerar, vilka argument de använder.

Om planen går i lås så kommer jag imorgon och på söndag att ha tid till mer seriös reflektion och genomgång. Jag har ett par magkänslor, men jag väntar tills jag kan göra riktiga analyser.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Vicotniks vinande piska?

Basse det är såna saker som jag sitter och letar efter när jag spelar. Jag har aldrig givit mycket för min egen magkänsla när det kommer till spel då den oftast visar sig vara fel. Det jag där emot letar efter när jag spelar är konstiga formuleringar. Både du och Zebulon har lyckats med att formulerar efter på ett sådant sätt att ni exkluderar er från gruppen bybor (stadsbor). Och de fraktioner som inte är bybor är banditer och DTF. Vilket gör er båda till högligen misstänkta enligt mig.
 
Top