Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 3

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Röstsammanställning runda 3

Ska alltså vara:

Vimes 10 (tripp_trap, Lindenius, Hellzon, solvebring, Basenanji, Krank, Vicotnic, Andersson, NilsH, Brynolf)
Basenanji 2 (Vimes, Brynolf)
Brynolf 2 (Zebulon, Persson)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
NilsH said:
De kvarvarande kandidaterna spelar en stilla poker och begrundar sina öden. Två personer har lämnat dem. Craygh har svikit och kan aldrig bli en bra borgmästare och har därför röstats bort. Anthraxus har fått en ridsporre tryckt mot sidan, blöder en del och kan ej längre stanna och delta.
Måns hade fått en gaffel instucken mellan skulderbladen och var tvungen att omedelbart lämna lokalen.
En tanke som slog mig nu är att det här kanske är information. DVS hur folk dör. Tänk om det är så att banditerna har yrken som alla andra och mördar med olika attribut kopplade till sina yrken?
Oo, bra tänkt! Detta hintar ju dessutom om att det knappast är så att både "proffs" och assistent inom en yrkeskategori är banditer; det skulle nog vara för lätt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Basenanji said:
---

Ja, alltså...jag heter alltså Karl Asp och skriver om hur musiklärare samtalar om undervisningsinnehåll. Just nu pekar mina analyser mot att musiklärare ofta tänker på musikundervisning som något som måste leda fram till en produkt: en konsert, en inspelning eller n�
Vad vill du ha sagt med detta?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Persson får gärna förklara sig ytterligare, jag kan ha haft fel som grönat honom! Du har själv bett om det Persson så: spill your beans!

Ja ställ frågor då. Vad har jag inte förklarat tidigare? Vad vill du veta? Ge mig en enkät så svarar jag på den.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Tänkte ta lite av dagens arbetstid till att titta på vad Vimes har svarat på drevet:
Mitt yrke kommer outas nästa runda och är SERVITRITS, jag är alltså ASSISTENT (vilket jag typ skriver för 55:e gången till dig nu), sannolikt till Dum Panda som är bartender. Jag har också breadcrumbat om detta, genom att jag använt servitris som exempelyrke i inlägg under första rundan (har inte tid att fixa en länk, kan återkomma med det imorrn).

Alltså typ ingenting...!

Ngn som sett om Vimes varit inloggad? Luktar mer och mer som en varulv-mot-väggen
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

---

Ja, alltså...jag heter alltså Karl Asp och skriver om hur musiklärare samtalar om undervisningsinnehåll. Just nu pekar mina analyser mot att musiklärare ofta tänker på musikundervisning som något som måste leda fram till en produkt: en konsert, en inspelning eller något annat. Det får vissa pedagogiska konsekvenser, tex så kan man ställa frågor kring om detta leder till ytterligare konsekvenser för didaktiska val. En av mina intervjupersoner sa tex att "Jag undervisar inte i jazz, för när eleverna spelar jazz låter det så dåligt."

---

Sedan undrar jag varför Dum Panda och Vimes har blivit så tysta?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Att Vimes försvunnit (eller undviker att skriva) stärker mina misstankar om hans bandithet, men det är samtidigt olyckligt att han inte kommit hit och ens försökt försvara sig. Kanske har han gett upp och bara accepterar sitt öde och håller tyst för att inte ens löpa risken att avslöja något komprometterande om sina kompanjoner. Vi får väl se om han dyker upp snart.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstsammanställning runda 3

ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Banarok (troligtvis)
Andersson
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring
NilsH

INTE OUTAT
Andersson
Banarok
Brynolf
Dum_panda
Tripp_trap

---

Brynolf, Dum Panda och trip_trap...vi väntar på er!

Ledsen för min inaktivitet var hade inte en minut igår och på fredag var jag trött, var dödssäker på att jag skrev ett inlägg om att jag skulle ha svårt att skriva på lördagen men efter att ha gått igenom hela tråden såg jag det inte . . . så jag antar att det inte blev postat.
jag kommer hänga här resten av söndagen så jag jag är helt öppen för diskussioner, ska läsa igen om dreven men jag tvivar på att basenanji är ulv, vilket lämnar vimes.

så varför skriver jag troligtvis vid assistens grejen, jo eftersom assistenter visste jag inte ens fanns förren det skrevs i dag 1, däremot har jag svårt att se hur jag kan arbeta ensam med mitt yrke.
det är möjligt att jag har en assistent men i så fall har jag inte hört något om personen i fråga.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Röstsammanställning runda 3

ASSISTENTER
Basenanji
Vimes
Zebulon

EJ ASSISTENTER
Banarok (troligtvis)
Andersson
Persson
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring
NilsH

INTE OUTAT
Brynolf
Dum_panda
Tripp_trap

glömde kolla igenom allt, ordentligt, så korrigering bara.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Röstläge just nu

Röstläget just nu:

Vimes: 10 (Tripp_trapp, Lindenius, Hellzon, Solvebring, Basenanji, Krank, Vicotnik, Andersson, NilsH, Brynolf)

Brynolf: 2 (Zebulon, Persson)

Basenanji: 1 (Vimes)

Banarok har inte röstat. Gör det!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Persson:

Förklara din förmåga och gå ut med hur många yrken det finns!

Har du någon assistent?

Vad gör solvebring misstänkt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Assistentligan

-Med reservation för fel-

ASSISTENTER
Basenanji-SJUKSYSTER
Vimes-SERVITRIS
Zebulon
tripp_trap

EJ ASSISTENTER
Andersson
Banarok
Brynolf
Persson-LÄRARINNA
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring-DOKTOR

INTE OUTAT
Dum_panda
NilsH
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Svar till Vimes

Basenanji said:
Min roll som sjuksyster gör så att solvebring, som är DOKTOR kan göra sin grej. Sorry, solvebring, du ryker nog nu
Det skulle väl i så fall gå precis lika bra att fimpa dig som Sölve?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
kranks förmåga

krank har ju gnällt om att han har en oviktig och ointressant förmåga. Använd den på personen som ska hängas föreslår jag.

För då kan den deltagare som (förmodligen) kan kolla vem man använder en förmåga mot, bekräfta att du gjorde detta.

Dessutom tycker jag att NilsH ska ha cred för sin upptäckt av hur folk har blivit mördade. Sporrar och Gafflar. Bra NilsH! :gremsmile:

Frågan är om vi har någon cowboy med stövlarna på här inne på saloonen? :gremwink:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstläge just nu RÄTTELSE

Missade dum panda (som INTE har röstat)...

Vimes: 10 (Tripp_trapp, Lindenius, Hellzon, Solvebring, Basenanji, Krank, Vicotnik, Andersson, NilsH, Brynolf)

Brynolf: 2 (Zebulon, Persson)

Basenanji: 1 (Vimes)

Banarok och Dum Panda har inte röstat. Gör det!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,620
Location
Rissne
Re: kranks förmåga

Basenanji said:
krank har ju gnällt om att han har en oviktig och ointressant förmåga.
Den är varken oviktig eller ointressant, det har jag inte skrivit. Jag har däremot skrivit att jag inte lyckats komma på nåt slart sätt att använda den.


Basenanji said:
Använd den på personen som ska hängas föreslår jag.

För då kan den deltagare som (förmodligen) kan kolla vem man använder en förmåga mot, bekräfta att du gjorde detta.
Om vi har nån sån, ja.

Sen kommer det inte att bekräfta ett skit; bara att jag har en förmåga som kan användas mot någon. Exakt vilken effekt förmågan har brukar sällan komma fram av såna sianden.

Men visst, bättre än slumpen, absolut.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: SÖNDAGSANALYS 1:3:1

Basse anledningen till att jag flytta min röst från dig så sent är att jag inte varit hemma och haft möjligheten att följa tråden under fredagen och lördagen. Har som jag tidigare skrivit så har jag varit iväg och spelat spel nu i helgen.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
ASSISTENTER
Basenanji - Skjuksjöterska
Vimes - Servetris
Zebulon
Tripp_trap

EJ ASSISTENTER
Banarok (troligtvis)
Andersson
Persson - Lärarinna
Vicotnik
Hellzon
krank - Dansös
Lindenius
solvebring - Doctor
NilsH
Brynolf
Dum_panda - Bartender


har jag fått allt rätt?
hur som helst mina egna åsikter och insiker om än få får mig att misstänka hellzone eftersom han brukar skriva bra lättöverblickliga analyser, jag saknar dem rejält men varför saknas dem?, så jag misstänker hellzon men inte tillräcklgt för att lägga min röst på honom.

Angående min förmåga, det kan ha låtit som jag hintat om en kraftful förmåga tidigare, men jag referarade bara till den under varulvsspelet.

jag misstänker krank mindre än vanligt som förmodligen tyder på att han är ulv :gremsmile:
jag tror att de erfarana varulvarna har hoppat på dreven medan de sagt åt de mindre erfarna att rösta på någon utan drev mot sig.
med andra ord jag tror tripp_trap och nilsh är ulvar, varav de kan ha röstat på sina varulvskompisar för att verka mindre misstänkta därav misstänker jag till viss grad vicotnik.

det vi saknar dethär spelet är ett flertal drev, att ha 1 drev i taget ger ingen info, men att vi har bara ett drev tyder också på att vi inte har många som styr spelet.
att starta ett nytt drev vid denhär tidpunkten blir svårt och jag vet inte vem jag ska rikta det mot fortfarande, jag vill se till att rösta innan tiden är slut men att bara förtydliga vimes dödsdom är inget för mig.
 
Top