Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 3

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Assistentligan

Basenanji said:
-Med reservation för fel-

ASSISTENTER
Basenanji-SJUKSYSTER
Vimes-SERVITRIS
Zebulon
tripp_trap

EJ ASSISTENTER
Andersson
Banarok
Brynolf
Persson-LÄRARINNA
Vicotnik
Hellzon
krank
Lindenius
solvebring-DOKTOR

INTE OUTAT
Dum_panda
NilsH
Jag har outat att jag inte är assistent
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Banarok said:
ASSISTENTER
Basenanji - Skjuksjöterska
Vimes - Servetris
Zebulon
Tripp_trap

EJ ASSISTENTER
Banarok (troligtvis)
Andersson
Persson - Lärarinna
Vicotnik
Hellzon
krank - Dansös
Lindenius
solvebring - Doctor
NilsH
Brynolf
Dum_panda - Bartender
Ser rätt ut according to mina anteckningar. Vi vet även att Craygh sade sig vara assistent, så då har vi totalt fem assistenter vi känner till (förutsatt att ingen ljuger). Vi vet även att Craygh var snäll. Givet det vi vet, och om Basenanji och Vimes är ärliga med sina förmågor är alltså MINST TVÅ av de kvarvarande assistenterna bybor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Det här gillar jag Brynolf!

Kolla – vi borde ha minst två Stadsbor i denna grupp:

Basenanji- SJUKSKÖTERSKA
Vimes- SERVITRIS
Zebulon-
tripp_trap-
Craygh-?-STADSBO

Faktum är att jag inte riktigt kan motivera varför vi ska pressa några andra, än de i den här gruppen?

Nåja, Brynolf, fint sammanfattat. Tack NilsH för ditt tålamod med att du har gått ut med din assistent-status.

Jag tycker att tripp_trap är hyggligt grön: det som grönar honom i mina ögon är att han bytte röst till Vimes...för att Vimes skrev undvikande och snömosigt!
Skarpt gjort och om inte tripp_trap har spelat bort mig alldeles så tycker jag nog att han är den rookie som ska ha pris för gott varulvsspel!

Det betyder att Zebulon ligger risigt till. Zebbe, kan inte du gå ut med YRKE, din förmåga och om du har någon assistent?

Sedan, påminnelse:

– Dum Panda och Banarok ska rösta! Att ni sitter och håller på era röster gör att jag börjar misstänka er för att vara DTF.

– Persson - motivera varför du röstar på Brynolf och berätta vad din förmåga innebär rent konkret.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Kan bara säga det att jag gillar Basses tänkt och att detta är den skarpaste riktning vi tagit hittills, som faktiskt, möjligen, skulle kunna ge resultat.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
solvebring said:
Kan bara säga det att jag gillar Basses tänkt och att detta är den skarpaste riktning vi tagit hittills, som faktiskt, möjligen, skulle kunna ge resultat.
Du litar alltså på Basenanji? Ska vi ta det som en bekräftelse på att det han säger om assistent och din förmåga är sant?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Det känns som om vi samlar info och använder den väl. Det gör att jag tänker ta i ett problem som ätit mig sedan vi började spela.

Jag har nämligen ett yrke som är så nära bandit man kan komma- och jag är stadsbo. Och då har jag varit rädd att outa det för inte bli oskyldigt hängd. Samtidigt känns det i det här läget som att hålla inne på info ger varisarna mer chans att komma undan.

Jag är alltså Revolverman, vilket outas i runda 8.

Det säger mig att yrket i sig inte ger info om vem som är bandit. (vilket bla är en av anledningarna till att jag blivit skum på Perssons tryckande på yrken...)

Så kör på- finns säkert stadsbor som tror jag gör en omvänd-varulvs-psykologi nu, och varulvar som kommer påstå sig ha förmågan att säga att Revolvermannen är skurk.

Jag är öppen för alla former av drev och frågor.

Känns som bra information att lägga fram i det här läget.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: BANAROK, VAR ÄR DU?

Basenanji said:
Persson:

Förklara din förmåga och gå ut med hur många yrken det finns!

Har du någon assistent?

Vad gör solvebring misstänkt?
Jag vet att alla spelare har olika yrken. Det vill säga 20 yrken i spel. Även varulvar har yrken.

Tror inte att jag har en assistent.

Jag tycker fortfarande att Solvebrings kampanj mot de aktiva spelarna är jävligt märkligt. Att det är dumt att dreva, analysera osv. Om ingen uppfattat det så höll jag med Solvebring om Vicotnik i runda 2 för att få honom att prata vidare så det fanns mer att analysera.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Okej, som Bartender är min förmåga att jag kan varje runda se vem en person använder sin aktiva förmåga mot, förutsatt att denne har en sådan...

Anledningen till att jag inte röstat är att jag är osäker!
Vimes har fått en massa röster nu vilket troligen betyder att iaf några varulvar har slängt sina röster på honom.
Om detta betyder att han inte är varulv eller att de vill cleara sig vet vi ju inte... Men det känns lite skumt.
Basse är superaktiv nu och skriver mängder med analyser som på det hela verkar ganska bra (bortsett från misstankarna mot mig förstås hehe) medans Vimes har knappt kommit ut med någonting... Så jag antar tillsvidare...
Röst: Vimes
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Basenanj – Persson - motivera varför du röstar på Brynolf och berätta vad din förmåga innebär rent konkret. [/quote said:
Jag röstade på Brynolf för att hålla uppe två drev samtidigt - istället för ett enda på Vimes. Risken finns att om vi bara drevar på Vimes för att sedan imorgon kväll "ge upp" och gröna Vimes så har vi låga grunder att rösta på någon annan - som vi inte drevat på.
Därför borde vi ha mer än ett drev.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Brynolf said:
solvebring said:
Kan bara säga det att jag gillar Basses tänkt och att detta är den skarpaste riktning vi tagit hittills, som faktiskt, möjligen, skulle kunna ge resultat.
Du litar alltså på Basenanji? Ska vi ta det som en bekräftelse på att det han säger om assistent och din förmåga är sant?
Det bekräftades redan här, på sida 3.
Det är dock inte det som gör att jag stödjer Basse, det skulle ju i så fall vara som om jag favoriserade honom - vilket vore rent idiotiskt i ett varulvsspel. Nej, det att våra yrken hör ihop gör det att jag tror att Basenanji är grön, relativt grön i alla fall. Varför jag står bakom Basse är alltså för att hans resonemang stämmer bra med min egen uppfattning, verkar passa in i de sammanhang som presenteras, samt det att jag tror att han är grön. Jag håller inte med bara för att han är min assistent, det är dock bidragande till att jag vill lita på hans prat som övrigt spelar på många intressanta strängar.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Basenanji said:
– Dum Panda och Banarok ska rösta! Att ni sitter och håller på era röster gör att jag börjar misstänka er för att vara DTF.
jag kan hålla med dig om att det är dåligt för spelet ifall jag inte skulle rösta men röstar jag på vimes är det precis som att inte rösta alls eftersom tåget tuffar riktigt snabbt mot honom redan nu.

Informations torkan är irriterande, så jag känner nästan för att göra en zebulon och önskar alla gick ut med allt. denhär DTF:en skjuter i alla fall inte ner folk som den i starwars.

men för att ärlig Basenanji tror jag du har delvis rätt jag hade nog spelat väldigt likt hur jag gör nu som DTF, tyvärr är jag inte det hade hemskt gärna spelat DTF.

jag väntar ett tag till men jag kommer försöka se till att lägga en röst för tilfället lutar det lite mot hellzone men helt på magkänsla, ska kolla up ifall mankänslan kanske vet något eller ifall det bara var något jag åt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vimes är bandit och ska hängas av den anledningen.

Vi kommer nog inte kunna få någon info ur drev, däremot kan vi få information ur hur folk lägger sina röster.

Dvs, nu blir det intressant att följa hur tex Zebulon röstar. Och Vicotnik. Och Dum Panda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Guns blazing! Nu har jag bara snabbt ögnat igenom vad som skrivits sedan igår, och ska återkomma med något riktigare frammåt kvällen (jag känner visst missnöje med att jag blir hårddrevad när jag är frånvarande, MEN det här är det bästa och mest intressanta drevet hittills!)

Däremot är det enda jag i princip sett i anklagelseväg att jag röstat på Dum Panda som är bartender (och jag hans assistent). Ärligt talat förstår jag inte anklagelsen alls? Varför skulle jag inte kunna rösta på den jag är assistent till? Om någon (Basenanji kanske) skulle kunna förklara varför det är grund för en misstanke så får ni gärna speak up. Ö.h.t. ser jag gärna att ni som röstar på mig formulerar varför, för det första för att jag ska kunna bemöta er, och för det andra för att det är väldigt bra info att gå tillbaka till om det blir jag som åker imorgonkväll.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Basenanji said:
Vimes är bandit och ska hängas av den anledningen.

Vi kommer nog inte kunna få någon info ur drev, däremot kan vi få information ur hur folk lägger sina röster.

Dvs, nu blir det intressant att följa hur tex Zebulon röstar. Och Vicotnik. Och Dum Panda.
Ja, absolut. Det finns dock en risk i att säga så, då man omöjliggör för folk att visa misstankar mot andra än Vimes. Nu är det som att den som inte röstar/ driver mot Vimes är skurk.

Jag tror Vimes är skurk (om han nu inte kommer med ngn otrolig men trovärdig förklaring), men det finns fler varulvar, och jag tycker vi bör behålla snacket och analysen och pratet levande, så vi har så mycket som möjligt att gå på inför nästa runda, kring personer. Särskilt som Vimes inte svarar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
NilsH said:
Jag tror Vimes är skurk (om han nu inte kommer med ngn otrolig men trovärdig förklaring)
Vad är det för "otrolig men trovärdig förklaring" jag ska komma med? Vad ska jag förklara?
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Får nog kolla bättre innan du skriver, jag har röstat så vill du veta kolla några inlägg upp...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vimes said:
Om någon (Basenanji kanske) skulle kunna förklara varför det är grund för en misstanke så får ni gärna speak up.
Jo, eftersom du och Dum Panda inte på något övertygande sätt har visat att ni har fått samma information kring assistentskap som jag och solvebring antar jag att ni inte är Stadsbor.

Men om du presenterar någon intressant information samtidigt som Dum panda gör det och det inte låter som någon sorts efterkonstruktion så är jag mycket nyfiken på vad ni har att säga.

Alltså: det är så otroligt svårt att förstå varför du ska rösta på den du assisterar? Och varför har du inte frågat Dum Panda mer kring era respektive roller? Varför har du inte visat mer intresse för honom, när Feu gick ut med att han var BARTENDER?

Om solvebring ska använda sin förmåga måste jag vara vid liv. Så är det.

Ni verkar ha en helt annorlunda relation...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Basenanji said:
Vimes said:
Om någon (Basenanji kanske) skulle kunna förklara varför det är grund för en misstanke så får ni gärna speak up.
Jo, eftersom du och Dum Panda inte på något övertygande sätt har visat att ni har fått samma information kring assistentskap som jag och solvebring antar jag att ni inte är Stadsbor.

Men om du presenterar någon intressant information samtidigt som Dum panda gör det och det inte låter som någon sorts efterkonstruktion så är jag mycket nyfiken på vad ni har att säga.

Alltså: det är så otroligt svårt att förstå varför du ska rösta på den du assisterar? Och varför har du inte frågat Dum Panda mer kring era respektive roller? Varför har du inte visat mer intresse för honom, när Feu gick ut med att han var BARTENDER?

Om solvebring ska använda sin förmåga måste jag vara vid liv. Så är det.

Ni verkar ha en helt annorlunda relation...
Urm. Den enda informationen jag har är att jag behövs för att bartendern ska kunna använda sin förmåga. Jag förutsätter att detta är det som gäller för alla assistenter, att vi behövs för att den vi assisterar ska kunna använda sin förmåga. Finns det någon assistent som har något annat?

Till detta har jag alltså också informationen om att minst hälften av alla assistenter är stadsbor (really, det är MINST hälften, jag såg att bland annat Hellzon inte hade fattat det ännu).

Jag kan mycket väl tänka mig att Dum Panda är varulv, även fast jag är hans assistent. Förstår inte varför det inte skulle kunna vara så? Grejen med DP är ju att han har skrivit så förtvivlat lite, och jag röstade ju på honom (vilket man måste vara en lobotimerad schimpans för att inte kunna läsa ut ur mitt inlägg) för att få honom att bli aktiv - och någonstans i slutet av den där rösten hoppades jag på att vi skulle fått fram lite press och aktivitet från DP för att han kanske skulle kunnat ge oss något om sin förmåga. Men karln har ju knappt skrivit.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vimes said:
NilsH said:
Jag tror Vimes är skurk (om han nu inte kommer med ngn otrolig men trovärdig förklaring)
Vad är det för "otrolig men trovärdig förklaring" jag ska komma med? Vad ska jag förklara?
Ok- en trovärdig förklaring räcker :gremsmile:

tycker att det är rätt tydligt att de misstankar som finns inte är dragna ur en hatt- utan att det faktiskt finns frågor att svara på- och då är det självklart det som jag syftar på
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
NilsH said:
tycker att det är rätt tydligt att de misstankar som finns inte är dragna ur en hatt- utan att det faktiskt finns frågor att svara på- och då är det självklart det som jag syftar på
Men jag får intrycket av att du själv inte riktigt vet vilka frågor det är?

Och ärligt talat: utöver varför jag röstat på Dum Panda, till vilken jag är assistent, vet jag inte det heller.
 
Top