Re: hum...
"Så vad har man namnet till?"
Det är en samling varelser med liknande krafter, helt enkelt, som har liknande utséende i sin "naturliga form", men som alltså kan anta vilken form de vill.
"Kan någon snälla beskriva en Nexus Crawler så att jag slipper gissa mer... Min nuvarande mentala bild är en åttaarmad cybernetisk sak med larvfötter och giftiga avgaser (a la "toxic avengers"

..."
Okay, nu går jag och hämtar bokdjäveln och slår upp den här saken. Känn dig smickrad.

Här är alltså Nexus-kryparens utséende enligt Werewolf Revised:
"In its natural state, a Nexus Crawler appears as a black shimmer in the air, a warbling vibrato drone, a feeling on the skin like fingernails scraped across a blackboard and a miasmic scent reminiscent of a cancerous illness. If necessary, it can manifest in the form of all manner of loathsome and horrifying avatars."
Hur sätter man klorna i en sån sak om den helt enkelt väljer att inte manifestera? Men manifesterad eller ej så bibehåller den sina krafter att förändra och mutera verkligheten (förvandla svett till syra, stål till silver, luft till senapsgas och sådana trevliga saker). Som du kanske kan gissa så är det är en av Wyrmens mäktigaste underhuggare (fast det diskuteras bland varulvar om den ens tillhör Wyrmen, eller ens den här verkligheten).
"Det är en europifiering av ett arabiskt namn... Peking är inte ett korrekt kinesiskt namn men folk fattar vad man menar trots det

"
Ok, du har också gjort din läxa. Bra.