Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 3)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Recca said:
Jag är lite velig just nu. Jag vet inte vem av Möller och OBD jag tror på mest.
Jag måste tyvärr medge att Ond Bråd Död, eller unfair nu då, nästan helt passerat min radar. Någon som kan sammanfatta varför han skulle vara misstänkt?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kommentarer snälla

Tyr said:
Recca said:
Har ni läst mitt stora inlägg där jag listar mina misstankar mot OBD? Jag skulle vilja ha nån kommentar på det, vad tror ni om mina teorier? Har jag framfört dem krångligt? Jag har upptäckt förr att jag ploppat ut världens grymmaste ulvdödar-teorier men så har de i princip ignorerats helt eftersom jag framfört dem krångligt eller i för massiva inlägg. Därför vill jag gärna ha input.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Jag tror att Tyr inte kan sia eftersom Tremere har en färre klanmedlem.

Think about it: Klanerna har speciella vinstvillkor men Tremere har bara en medlem! Hur fan är det möjligt att malkaverna vinner om vi tar ut en giltig klanmedlem i Tremere - Cassius; medan byn slaktar sabbat-katten? Visst behandlar vi bybor vårt KVV som en rökridå, men ändå, är det inte lite för lätt för malkaverna att vinna det här spelet?

Existensen av Tyr som den enda personen utan siarkraft balanserar därför komponeringen mellan Tremere/Malkavians symmetriskt eftersom Stövelkatten inte är en siare utan en ulv och KK inte heller var en siare utan är en ulv. Dvs Tremere har en siare i Cassius och Malkavians har en siare i Recca!

Därför misstänker jag OBD/unfair nu! I Ventrue vs Brujah-dualiteten behöver det vara en odd-man-out i motståndsklanen för att det ska stämma! Ventrue har en sabbat i !Paxen; alltså borde Brujah ha en sabbat. Det finns bara en brujah kvar i klan Brujah, sucks for him.

Notering: Ovan teori baseras på att Stövelkatten är ulv.

Jag har dock en teori som sätter Möller som vår huvudmisstänkta. Den baserar sig på siandena. Om man tittar på grafen som Basenanji lagt ut (den är mest lättöverskådlig om man jämför rundorna med varandra), så är det endast en person som står ut. Möller är den enda som siat en person grönt och en person rött vilket står ut. I nästa runda kommer nog alla siare sia exakt likadant som i rundan dessförinnan, dvs. Jag siar folk grönt medan Elmrig siar dem rött. Det här betyder att Siandena är ett väldigt indirekt sätt att fånga ulvar på, sjukt men smart av Mukwa. Synd på min andra teori om att OBD/Unfair var ulven...

Men iaf. I min åsikt är Stöveln den givna ulven medan det sedan står mellan Möller och OBD/Unfair.
</div>
Jag kan köpa att jag balanserar siandet mellan Malakavian och Tremere, men inte KVV-biten. Om vi två är bybor och Stöveln är ulv så har vi ändå en obalans när det gäller KVV.

Skulle jag gissa så har vi Stöveln och en Nosse kvar som ulvar. En eventuell 5:e ulv skulle jag tro är inom Toreador. Att bara OBD är kvar i Brujah känns som ett försök av ulvarna att göra OBD jättemisstänkt. Det är en ren gissning dock, han är ju fortfarande misstänkt.

Din siarteori är inte så dum, och jag har själv tänkt tanken. Jag hoppades dock att den inte skulle komma ut förrän nästa runda då vi har mer att gå på och behöver teorier som mest. </div></div>
Jag funderade länge och väl på om jag skulle släppa min siarteori eller ej. Men eftersom Möller redan siat en grön och en röd så har vi, ifall teorin stämmer, en garanterad ulv nr 4. Ja, jag utgår från att Stövelkatten är en ulv nu och det kan vara ett misstag och i så fall suger det big time...

Alltså... Det lutar mer åt att vi grönar OBD för att de tar ut alla utom en eftersom det är jävligt misstänkt att vara den sista brujahn. Det blir ju ett giftbägarresonemang iofs, men det betyder ju också att vi inte kan fästa någon som helst vikt vid att OBD är ensam kvar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Möller said:
Recca said:
Jag är lite velig just nu. Jag vet inte vem av Möller och OBD jag tror på mest.
Jag måste tyvärr medge att Ond Bråd Död, eller unfair nu då, nästan helt passerat min radar. Någon som kan sammanfatta varför han skulle vara misstänkt?
För symmetrins skull. :gremlaugh:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
unfair said:
Då jag redan vet om min ädla natur så behöver jag ju inte oroa mig. Jag förstår inte riktigt varför jag skulle vara misstänkt för mer än att OBD var rätt inaktiv och outade sent. Detta med att jag är misstänkt kommer nog hänga kvar ett tag men i ett försök att få bort det för att jaga riktiga ulvar så tycker jag helt klart att ni kan mass sia mig. Sedan så är jag inte riktigt med på varför Möller skulle vara den andra kandidaten. Vad har Möller gjort tidigare?
Brujah är själva definitionen av oädla. Varför väljer du de orden?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Möller said:
Recca said:
Jag är lite velig just nu. Jag vet inte vem av Möller och OBD jag tror på mest.
Jag måste tyvärr medge att Ond Bråd Död, eller unfair nu då, nästan helt passerat min radar. Någon som kan sammanfatta varför han skulle vara misstänkt?
För symmetrins skull. :gremlaugh:
Jag har förklarat varför i inlägget en bit ovan.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Bra jobbat allihopa!

Jag ber så mycket om ursäkt att jag inte kunnat medverka fråns idag. Har varit i Tyskland och fick spendera natten igår på en tågstation. Men nu är jag hemma igen och försöker läsa ifatt.

Jag siade Vildkatt RÖD.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Recca said:
Recca said:
Möller said:
Recca said:
Jag är lite velig just nu. Jag vet inte vem av Möller och OBD jag tror på mest.
Jag måste tyvärr medge att Ond Bråd Död, eller unfair nu då, nästan helt passerat min radar. Någon som kan sammanfatta varför han skulle vara misstänkt?
För symmetrins skull. :gremlaugh:
Jag har förklarat varför i inlägget en bit ovan.
Dethär?

Think about it: Klanerna har speciella vinstvillkor men Tremere har bara en medlem! Hur fan är det möjligt att malkaverna vinner om vi tar ut en giltig klanmedlem i Tremere - Cassius; medan byn slaktar sabbat-katten? Visst behandlar vi bybor vårt KVV som en rökridå, men ändå, är det inte lite för lätt för malkaverna att vinna det här spelet?

Existensen av Tyr som den enda personen utan siarkraft balanserar därför komponeringen mellan Tremere/Malkavians symmetriskt eftersom Stövelkatten inte är en siare utan en ulv och KK inte heller var en siare utan är en ulv. Dvs Tremere har en siare i Cassius och Malkavians har en siare i Recca!

Därför misstänker jag OBD/unfair nu! I Ventrue vs Brujah-dualiteten behöver det vara en odd-man-out i motståndsklanen för att det ska stämma! Ventrue har en sabbat i !Paxen; alltså borde Brujah ha en sabbat. Det finns bara en brujah kvar i klan Brujah, sucks for him.
Tja, jag kan inte riktigt ifrågasätta teorin. Den verkar solid. Men är det allt vi har på OBD/unfair? Verkar lite löst.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Möller said:
Recca said:
Recca said:
Möller said:
Recca said:
Jag är lite velig just nu. Jag vet inte vem av Möller och OBD jag tror på mest.
Jag måste tyvärr medge att Ond Bråd Död, eller unfair nu då, nästan helt passerat min radar. Någon som kan sammanfatta varför han skulle vara misstänkt?
För symmetrins skull. :gremlaugh:
Jag har förklarat varför i inlägget en bit ovan.
Dethär?

Think about it: Klanerna har speciella vinstvillkor men Tremere har bara en medlem! Hur fan är det möjligt att malkaverna vinner om vi tar ut en giltig klanmedlem i Tremere - Cassius; medan byn slaktar sabbat-katten? Visst behandlar vi bybor vårt KVV som en rökridå, men ändå, är det inte lite för lätt för malkaverna att vinna det här spelet?

Existensen av Tyr som den enda personen utan siarkraft balanserar därför komponeringen mellan Tremere/Malkavians symmetriskt eftersom Stövelkatten inte är en siare utan en ulv och KK inte heller var en siare utan är en ulv. Dvs Tremere har en siare i Cassius och Malkavians har en siare i Recca!

Därför misstänker jag OBD/unfair nu! I Ventrue vs Brujah-dualiteten behöver det vara en odd-man-out i motståndsklanen för att det ska stämma! Ventrue har en sabbat i !Paxen; alltså borde Brujah ha en sabbat. Det finns bara en brujah kvar i klan Brujah, sucks for him.
Tja, jag kan inte riktigt ifrågasätta teorin. Den verkar solid. Men är det allt vi har på OBD/unfair? Verkar lite löst.
Ja... Men jag letar efter mönster och skit... Vet inte varför men jag tycker det är kul, and thats what I found. :gremsmile:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Tyr... Du har visst inte hängt med alls. Jag har varit tydlig med att det i min roll står att mitt siande misslyckas om jag siar någon som dör eller blir utröstad. När jag släppte min teori baserade den sig alltså på att Mukwa hade gjort ett uttalande i ett pm till mig som tydde på att man siar innan folk åker ut och jag fäste då ingen notis på hur just min förmåga var formulerad. Sen när det uppmärksammades såg jag ju själv hur den var formulerad. Och det är ju lätt grönande att Vildkatt hade koll på det där faktiskt.
Jag kan varken minnas att du varit tydlig med att ditt siande kan misslyckas eller att du har medgett att du måste ha missförstått Mukwa förrän nu. Vad jag minns är att du fick resultatet av ditt siande, du var glad av att ha överlevt, men du fick intrycket från Mukwa att du fått resultatet innan nattmordet. Så hur tror du att du missuppfattade Mukwa? Vad menade han egentligen?

Recca said:
Så hela den teorin kan vi strunta i. Såvida du inte vill dreva mot mig för att jag var ouppmärksam på mitt eget PM. Det får du göra om du vill men jag är inte automatisk ulv för att jag gör misstag, snarare tvärtom.
Gladligen så fort vi har klarat upp det här. Nu hoppas jag och tror att du är grön, men vi är ju inte tankeläsare. :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Recca said:
Ja... Men jag letar efter mönster och skit... Vet inte varför men jag tycker det är kul, and thats what I found. :gremsmile:
Ja, jo. Och du gör det som sagt bra.

Jag vill bara säga att jag ogärna rösta ut unfair bara för det du hittat. Är det han eller jag nästa runda så visst, men jag ser mycket hellre att vi röstar ut någon som skummat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Recca said:
Tyr... Du har visst inte hängt med alls. Jag har varit tydlig med att det i min roll står att mitt siande misslyckas om jag siar någon som dör eller blir utröstad. När jag släppte min teori baserade den sig alltså på att Mukwa hade gjort ett uttalande i ett pm till mig som tydde på att man siar innan folk åker ut och jag fäste då ingen notis på hur just min förmåga var formulerad. Sen när det uppmärksammades såg jag ju själv hur den var formulerad. Och det är ju lätt grönande att Vildkatt hade koll på det där faktiskt.
Jag kan varken minnas att du varit tydlig med att ditt siande kan misslyckas eller att du har medgett att du måste ha missförstått Mukwa förrän nu. Vad jag minns är att du fick resultatet av ditt siande, du var glad av att ha överlevt, men du fick intrycket från Mukwa att du fått resultatet innan nattmordet. Så hur tror du att du missuppfattade Mukwa? Vad menade han egentligen?
Suck. Jag tror att han inte tänkte sig för, helt enkelt. Bara retades lite, så att säga.

Really? Ska jag dragga inlägg i runda 1 för att hitta ett citat där jag minns tydligt att jag skrev. "Ops, det framgår hos mig med."
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Suck. Jag tror att han inte tänkte sig för, helt enkelt. Bara retades lite, så att säga.

Really? Ska jag dragga inlägg i runda 1 för att hitta ett citat där jag minns tydligt att jag skrev. "Ops, det framgår hos mig med."
Nej, det här var bra nog. Det var så jag misstänkte att det låg till också. Nu glömmer vi den teorin!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Kommentarer snälla

Recca said:
Alltså... Det lutar mer åt att vi grönar OBD för att de tar ut alla utom en eftersom det är jävligt misstänkt att vara den sista brujahn. Det blir ju ett giftbägarresonemang iofs, men det betyder ju också att vi inte kan fästa någon som helst vikt vid att OBD är ensam kvar.
Ja, man kan resonera åt bägge hållen. Min gissning är att ulvarna tänkte så här: "Ingen av oss i Brujah, hur kan vi dra nytta av detta? Att lämna en vid liv skulle se misstänkt ut. Att få ut BDG vore bra men vi kan inte lika gärna göra matyr av honom efter hans teori. Av de kvarvarande borde OBD vara enklast att röda, så vi tar Vic denna rundan och BDG nästa."

Men som sagt var: giftbägarresonemang. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Recca said:
Möller said:
Tja, jag kan inte riktigt ifrågasätta teorin. Den verkar solid. Men är det allt vi har på OBD/unfair? Verkar lite löst.
Ja... Men jag letar efter mönster och skit... Vet inte varför men jag tycker det är kul, and thats what I found. :gremsmile:
Jag tycker Reccas teori är bra. Den här typen av arbete är ju lite hennes forte i varulvsspel.

Dock är det här inte det enda argumentet mot unfair/OBD.

Som jag visat ovan är OBD/unfair tillsammans med VildKatt de enda möjliga KVV-lögnarna, om vi antar att ulvarna kom på att KVV var farligt efter att Stöveln outat sig som KVV-lös.

Så, det är två ganska tunga argument mot OBD/unfair, tycker jag.

Sedan borde vi förstås gräva fram oegentligheter i det faktiska agerandet i tråden också.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Kommentarer snälla

Tyr said:
Recca said:
Alltså... Det lutar mer åt att vi grönar OBD för att de tar ut alla utom en eftersom det är jävligt misstänkt att vara den sista brujahn. Det blir ju ett giftbägarresonemang iofs, men det betyder ju också att vi inte kan fästa någon som helst vikt vid att OBD är ensam kvar.
Ja, man kan resonera åt bägge hållen. Min gissning är att ulvarna tänkte så här: "Ingen av oss i Brujah, hur kan vi dra nytta av detta? Att lämna en vid liv skulle se misstänkt ut. Att få ut BDG vore bra men vi kan inte lika gärna göra matyr av honom efter hans teori. Av de kvarvarande borde OBD vara enklast att röda, så vi tar Vic denna rundan och BDG nästa."

Men som sagt var: giftbägarresonemang. :gremsmile:
Eller så är vi alla buttfucked och det finns ingen Sabbat och egentligen är det Ventrue som är ulvarna. :gremsmile:

Nä, men srsly. Vi ger fan i den här typen av resonemang tycker jag. Att försöka spela mind games med varulvarna suger. KK och xyas gjorde ett liknande stunt som det som hypotetiskt målas upp ovan i Stargate-spelet, där de dödade alla utom ulven i en kategori (kvinnor), trots att det fanns info som sa att i kategorin var ulv. Vi gick på det, för, inte skulle ulvarna göra något sådant dumt?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Kommentarer snälla

Vimes said:
Tyr said:
Recca said:
Alltså... Det lutar mer åt att vi grönar OBD för att de tar ut alla utom en eftersom det är jävligt misstänkt att vara den sista brujahn. Det blir ju ett giftbägarresonemang iofs, men det betyder ju också att vi inte kan fästa någon som helst vikt vid att OBD är ensam kvar.
Ja, man kan resonera åt bägge hållen. Min gissning är att ulvarna tänkte så här: "Ingen av oss i Brujah, hur kan vi dra nytta av detta? Att lämna en vid liv skulle se misstänkt ut. Att få ut BDG vore bra men vi kan inte lika gärna göra matyr av honom efter hans teori. Av de kvarvarande borde OBD vara enklast att röda, så vi tar Vic denna rundan och BDG nästa."

Men som sagt var: giftbägarresonemang. :gremsmile:
Eller så är vi alla buttfucked och det finns ingen Sabbat och egentligen är det Ventrue som är ulvarna. :gremsmile:

Nä, men srsly. Vi ger fan i den här typen av resonemang tycker jag. Att försöka spela mind games med varulvarna suger. KK och xyas gjorde ett liknande stunt som det som hypotetiskt målas upp ovan i Stargate-spelet, där de dödade alla utom ulven i en kategori (kvinnor), trots att det fanns info som sa att i kategorin var ulv. Vi gick på det, för, inte skulle ulvarna göra något sådant dumt?
Tycker jag också. Jag tyckte mest det är kul att spekulera och sedan kunna gå tillbaka och känna mig nöjd alternativt skratta över hur jag tänkte tidigare. Men varsig om OBD är ulv eller inte så känns det som att de hade en plan där. Annars fattar jag inte varför de hade ihjäl Vic. All heder till honom, men att var väldigt konstigt att han rök först.

Jag höll med om att det är ett giftbägarresonemang, och det viktigaste att ta med sig från vad Recca skrev var att vi inte kan ta hänsyn till om han är ensam kvar eller ej. Jag tycker det var mycket byboigt skrivet av henne.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Recca said:
unfair said:
Då jag redan vet om min ädla natur så behöver jag ju inte oroa mig. Jag förstår inte riktigt varför jag skulle vara misstänkt för mer än att OBD var rätt inaktiv och outade sent. Detta med att jag är misstänkt kommer nog hänga kvar ett tag men i ett försök att få bort det för att jaga riktiga ulvar så tycker jag helt klart att ni kan mass sia mig. Sedan så är jag inte riktigt med på varför Möller skulle vara den andra kandidaten. Vad har Möller gjort tidigare?
Brujah är själva definitionen av oädla. Varför väljer du de orden?
För att jag har så otroligt dålig koll på fluff att det är skrämmande. Jag har väll spelat VtES (kortspelet) typ 5 gånger, utöver det så kan jag inget om världen direkt. Funderat på att köpa den där aniversary edition boken i Print on Demand för att sätta mig in i allt några gånger men inget har blivit av.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag har läst ifatt men trots det har jag svårt att veta riktigt vad jag ska göra. Ge mig arbete.
 
Top