Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Recca said:
Relevant för detta är att jag inte fått svar på frågan jag ställde till Vildkatt ännu. Om det skulle vara så att hon fick svar från sitt siande av Vicotnik innan Vicotniks hängning så kan vi ju fortfarande testa att sia KK igen och få ut något för det samtidigt som vi hänger honom.
Du tror inte att hon skulle berättat om hon fått ett resultat?
Varför skulle hon göra det när hela byn vet att Vicotnik var grön? Jag och du skulle kanske göra det men hon har ju inte direkt kört ett top-bybo-game heller.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Tyr said:
Recca said:
Relevant för detta är att jag inte fått svar på frågan jag ställde till Vildkatt ännu. Om det skulle vara så att hon fick svar från sitt siande av Vicotnik innan Vicotniks hängning så kan vi ju fortfarande testa att sia KK igen och få ut något för det samtidigt som vi hänger honom.
Du tror inte att hon skulle berättat om hon fått ett resultat?
Varför skulle hon göra det när hela byn vet att Vicotnik var grön? Jag och du skulle kanske göra det men hon har ju inte direkt kört ett top-bybo-game heller.
Det är ju förvisso sant. Bara för att jag skulle gjort det så behöver det inte betyda att hon har gjort det.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Tyr said:
Det gör mig glad! Vad är din generation då? Det är bara du kvar. Jag vet vad jag hoppas på iaf.
Hur låg/hög behöver min generation vara för att bekräfta din teori?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Måns said:
Tyr said:
Det gör mig glad! Vad är din generation då? Det är bara du kvar. Jag vet vad jag hoppas på iaf.
Hur låg/hög behöver min generation vara för att bekräfta din teori?
Om jag ska vara lite kryptiskt så har det mer med din generation i relation till andras än hög/låg. Så länge som du talar sanning så spelar det ingen roll. Antingen har jag rätt eller har jag fel. Du är en av de jag litar mest på för närvarande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Nu är vi intresserade av att höra din teori, Tyr!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Måns said:
Tyr said:
Du är en av de jag litar mest på för närvarande.
Tja, du är ju på min top 5 över de jag litar på så what the heck. Jag har 7.
Haha, och med det sänktes hela min teori. Så är det självklart dags för middag nu också. När jag kommer tillbaka så ska jag gå igenom mina olika teorier. Kortfattas så var min gamla teori att byborna kommer i par när det gäller generation. Min nya var att bybors generationer kommer i talserier inom klanen och att ulvarna sticker ut. Mer utförligt då jag kommer tillbaka.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Måns said:
Tyr said:
Du är en av de jag litar mest på för närvarande.
Tja, du är ju på min top 5 över de jag litar på så what the heck. Jag har 7.
Haha, och med det sänktes hela min teori. Så är det självklart dags för middag nu också. När jag kommer tillbaka så ska jag gå igenom mina olika teorier. Kortfattas så var min gamla teori att byborna kommer i par när det gäller generation. Min nya var att bybors generationer kommer i talserier inom klanen och att ulvarna sticker ut. Mer utförligt då jag kommer tillbaka.
Jag trodde att du tänkte att auspex-användarna hade lägre generation än övriga. I fiktionen är auspex det man siar med, generation skulle indikera power-roller. Antingen det eller att generation Elder indikerar fungerande siare. Det skulle förklara t.ex. Cassius rödning av KK medan Björn Den gode får KK grön. BDG är en kass generation medan Cassius är Elder.

Övriga grön/röd-resultat skulle kunna vara slumpade då.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ok, gamla teorin:
Jag lade märke till att generationerna då såg ganska jämna ut och att generation 9 stack ut genom att tre stycken outat den generation varav en var !Paxen. Kan det vara så att det finns 2 av varje generation och att varulvarna sticker ut om de inte hittar den enda generationen där det inte finns bybor och kan gömma sig där? Det hela kompliceras dock av att Vic aldrig outade sin generation (inte hans fel förstås). Jag antar att denna teori ändå kan stämma även om jag började tveka då jag hittade den nya. Det skulle innebära att Vildkatt och Vimes är gröna om inte Vic delade samma generation också. Det skulle också innebära att Lu-kaazh, Möller eller OBD är varulv. Men så här i efterhand grämmer det mig att vi inte har Vics generation.

Nya teorin:
Då jag var som mest uppspelt över den här teorin så såg det ut så här:

Brujah
11 OBD
12? Vicotnik
13 BDG

Malkavian
08 Recca
12 Tyr
13 KK

Nosferatu
09 Vildkatt
10 Basenanji
11 Möller

Toreador
08 Elmrig
09 Vimes
10 xyas

Tremere
07 Cassius
12 Stövelkatten

Ventrue
09 Paxen
11 Lu-kaazh
12? Måns

Förstår ni vad jag menar? !Paxen, Cassius/Stövelkatten och Recca sticker ut. Lägg till KK som siar en sneaky bastard bland Nosferatu så var allt klart. Men nu ser det istället ut så här:

Brujah
11 OBD
13 BDG
? Vicotnik

Malkavian
08 Recca
12 Tyr
13 KK

Nosferatu
09 Vildkatt
10 Basenanji
11 Möller

Toreador
08 Elmrig
09 Vimes
10 xyas

Tremere
07 Cassius
12 Stövelkatten

Ventrue
07 Måns
09 Paxen
11 Lu-kaazh

Vilket inte fungerar. Enda sättet som det finns något att hämta från detta alls är ifall !Paxen ljög om sin generation. I detta fallet skulle ulvar alltid ha en "granne". I detta fallet är !Paxen, en Toreador, en Nosferatu och KK ulvar. Kanske en av Brujah också.

Hur som helst är detta inte ens i närheten av definitivt. Vi får fortsätta att jobba på scum tells som vi bör och snegla på teorierna om någon verkar solidifieras.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Jag trodde att du tänkte att auspex-användarna hade lägre generation än övriga. I fiktionen är auspex det man siar med, generation skulle indikera power-roller. Antingen det eller att generation Elder indikerar fungerande siare. Det skulle förklara t.ex. Cassius rödning av KK medan Björn Den gode får KK grön. BDG är en kass generation medan Cassius är Elder.

Övriga grön/röd-resultat skulle kunna vara slumpade då.
Mmm, generation kanske har med siande att göra ändå. Vi får se efter hand.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,695
Jag gillar din ambition här. Själv har jag inte lockats till några analyser av generation, eftersom jag (som Recca) har tolkat de som symboler för hur mäktig man är - med viss reservation för att det kan finnas deltagare med låg generation utan mäktiga förmågor.

Men visst kan man ana mönster. Jag kan tänka mig att generation påverkar utgången av siandet: är man av lägre generation fungerar inte siandet som vanligt?!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Jag gillar din ambition här. Själv har jag inte lockats till några analyser av generation, eftersom jag (som Recca) har tolkat de som symboler för hur mäktig man är - med viss reservation för att det kan finnas deltagare med låg generation utan mäktiga förmågor.

Men visst kan man ana mönster. Jag kan tänka mig att generation påverkar utgången av siandet: är man av lägre generation fungerar inte siandet som vanligt?!
Högre eller lägre? o.o

Jag vet inte... Jag tänker att Cassius skulle bekräfta det hela om vi tar ut KK nu och han in fact är varulv. Cassius går ut så pass tidigt med att han är siare och siat KK så att jag är benägen att lita på honom. Cassius har ju siat KK rött nämligen och Cassius är också av låg generation vilket skulle bekräfta teorin litegrann iaf. Visst, cassius siar med thaumaturgi oxo. Teorin är långt från 100%ig.

Men ja, Cassius är ju också tremere vilket komplicerar hela saken något. Cassius siade ju KK och han blev röd men Tremere ogillar ju Malkaverna så det är inte så konstigt om det blir fel på förmågan då.

Jag vet iaf vem jag tänker sia och jag hoppas att någon mer hakar på det. Men, ska jag säga vem?

/Recca som smugit in till varulvsspelet fast hon inte får. :gremlaugh:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Bra teori, Tyr! Synd att den inte funkade. Det vore jättebra om du jobbade vidare. Kanske något om hur vi ska sia inför nästa runda?
 
Top