Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

!Paxen har generation 9
Basenanji har generation 10
KK har generation 13
Möller har generation 11
Vildkatt har generation 9

KK har disciplinen Dementation och förmågan att kunna spåra en Nosferatu-infiltratör.

Malkavian intrigerar mot Tremere
Nosferatu intrigerar mot Toreador?
Ventrue intrigerar mot Brujah
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Jag kan bekräfta att Nosferatu vill ha ut Toreador.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Röstläget

Hur ser röstläget ut?
Det var ett tag sedan vi drevade mot !Paxen men i och med att spelaren verkar ha gett upp och att när hen väl spelade så gav det inte gruppen så mycket så är det smart att få ut !Paxen. Det ger ju oss också en fingervisning i det här med klanvinst.


Röst: !Paxen
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Röstläget

Cassius said:
Hur ser röstläget ut?
Det var ett tag sedan vi drevade mot !Paxen men i och med att spelaren verkar ha gett upp och att när hen väl spelade så gav det inte gruppen så mycket så är det smart att få ut !Paxen. Det ger ju oss också en fingervisning i det här med klanvinst.


Röst: !Paxen
Gett upp? Det handlar mer om att det inte finns någon annan som har gett lika mycket info, och som är lika ifrågasatt som jag. Det har drevats dåligt, högst 2 drev enligt mig, därför har vi inte så mycket info (okej, nu på slutet har det outats lite mer, men det har inte varit mycket mer...).

När jag åker ut så har ni fakta, det är iaf något, och ni kan jobba utifrån det. Så, att jag "ger upp" kan vara det bästa för byn just nu.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Röstläget

!Paxen said:
Gett upp? Det handlar mer om att det inte finns någon annan som har gett lika mycket info, och som är lika ifrågasatt som jag. Det har drevats dåligt, högst 2 drev enligt mig, därför har vi inte så mycket info (okej, nu på slutet har det outats lite mer, men det har inte varit mycket mer...).

När jag åker ut så har ni fakta, det är iaf något, och ni kan jobba utifrån det. Så, att jag "ger upp" kan vara det bästa för byn just nu.
Men vad tycker du vi ska göra när du väl hängts? Vilka är mest misstänkta? Vilka är minst misstänkta? Har du några nya tankar om hur spelet är upplagt? Du måste skriva lite om vi ska ha något att jobba med. Visar du dig vara grön så ger det ju det du skriver nu tyngd.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Röstläget

Tyr said:
!Paxen said:
Gett upp? Det handlar mer om att det inte finns någon annan som har gett lika mycket info, och som är lika ifrågasatt som jag. Det har drevats dåligt, högst 2 drev enligt mig, därför har vi inte så mycket info (okej, nu på slutet har det outats lite mer, men det har inte varit mycket mer...).

När jag åker ut så har ni fakta, det är iaf något, och ni kan jobba utifrån det. Så, att jag "ger upp" kan vara det bästa för byn just nu.
Men vad tycker du vi ska göra när du väl hängts? Vilka är mest misstänkta? Vilka är minst misstänkta? Har du några nya tankar om hur spelet är upplagt? Du måste skriva lite om vi ska ha något att jobba med. Visar du dig vara grön så ger det ju det du skriver nu tyngd.
Om vi hade drevat mot fler så skulle jag nog kunnat lista misstänkta. Men det har varit så misslyckat med drev. Flera har sökt ut mig och endast pressat ut info ifrån mig. Det är jättebra när man får ut en ulv, men dåligt i längden. Är väl fortfarande 2 som inte ens har sagt vilken klan dom tillhör, vilket betyder att dom bara kan hoppa in hos någon. Dom bör pressas härnäst (Vimes och Recca om jag inte minns fel).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Röstläget

Röstningsläget:

(12) !Paxen - VildKatt, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, BDG, xyas, Vic, Måns, Basenanji, Elmrig, Recca, Cassius

(1) Möller - Vimes
(1) Cassius - Tyr
(1) Lu-kaazh - !Paxen
(1) xyas - Möller

(1) Ingen - KK
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Nossarna demonstrerar?

Okej, jag är hemma och online och har gått igenom messen från igår och både Basse och Möller har svarat på vilken grupp Nosferatu vill ha ut, och dessutom gett samma svar.

Med andra ord hjälper det föga, annat än att Möller svarade först, men det stämmer att Nosferatu vill ta ut Toeradorerna, så vi är på samma punkt som innan nämligen att KK är den enda som är säker på att det finns en ulv bland nossarna...
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Det BORDE å andra sidan finnas en ulv bland Nossarna. Tre ifrån en klan känns lite mycket med tanke på hur många klaner som tycks vara med i spelet?

Frågan är om det är värt att be en eventuell siare att se över minst en av oss tre, eller helt enkelt chansa och skapa ett drev mot endera? Jag tycker förvisso fortfarande att min röst på !Paxen (som legat där skitlänge) borde få ligga kvar på grund av de skäl jag redan tidigare nämnt, men logiken säger ändå att KK kan ha rätt även om KK:s spel i stort känns fel.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstläget

!Paxen said:
Om vi hade drevat mot fler så skulle jag nog kunnat lista misstänkta.
Bah!

Istället för dig !Paxen kan jag tänka mig några stycken alternativ. Basenanji, Cassius, Stövelkatten, Elmrig. Visst är det inte så starka ping, men vi har fortfarande tid att dreva. Kom igen!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Tyr said:
Vicotnik said:
Sen i och med att min närvaro har varit dålig och jag ännu inte yttrat något utöver att jag har klanvilkor. Är det någon information (typ Klan/Genration) som ni anser jag bör gå ut med innan rundan är slut?
Det är så många som har outat klan nu att jag tycker alla gott kan outa det innan deadline. Det behöver inte vara just nu, men precis innan deadline som senast så att vi inte förlorar eventuell info.
Jag tillhör klanen Brujah.
Jag med.
Vilken klan vill ni bli av med?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstläget

Min röst ligger förövrigt på Xyas, och där gör den inte mycket nytta.

Röst: !Paxen
!Paxen pingar endel, men framförallt vore det bra att få ett slut på härvan, kunna fundera över Måns/Lu-kaazh och sen gå vidare.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag skulle kunna hänga med på ett drev mot Basse, åker han sedan ut och visar sig vara oskyldig så vet i alla fall jag helt säkert att Möller är boven, men Möller svarade före Basse och det är värt att notera.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Jag har läst igenom OBDs inlägg och han har i princip bara skrivit där man kan hitta lite substans, annars mest hakat på andra och det har varit mycket "jag med"-stil på det hela. Det finns även tre brujah nu (BDG, Vico och OBD) och bland dem är OBD mest suspekt IMO.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget

Tada!

Röst: !Paxen

Nu blir det lite fotboll så får vi se vad runda 2 har att ge lite senare.

Glöm inte att använda era förmågor för bövelen!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
VildKatt said:
Jag skulle kunna hänga med på ett drev mot Basse, åker han sedan ut och visar sig vara oskyldig så vet i alla fall jag helt säkert att Möller är boven, men Möller svarade före Basse och det är värt att notera.
Kan ju vara värt att låta mig använda in förmåga och se vad den ger också. Vem av er jag spikat in är redan beslutat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Bra att veta inför runda 2.

Jag kommer då vara grymt skeptisk till alla sena outanden. Det finns så mycket att jamma bland så det inte är klokt. Om något har det gynnat ulvarna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Symmetri forevvah!

Jag vill bara testa en hypotes här:

jag tror att Recca/Vimes (som såvitt jag inte missat något) tillhör klanerna Tremere/Malkavian.

Om det stämmer skulle jag kunna gå ut med nästa kaxiga "jag vet vilka som är varulvar"-inlägg.

...

Å, jag måste nog få göra det innan deadline ikväll.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Symmetri forevvah!

OBD verkar ha gott off nu dock, dålig stil såhär inför slutet. Av brujah är det bara Vico som jag kan se i listan och av bara en av dem blir det svårt att få ut något. OBD, ser du detta så ge iaf ett svar, jag ser det som misstänkt att försvinna precis i sista timmen!
 
Top