Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Jag förstår inte riktigt hur KKs förmåga ska fungera. Hur avgörs det om det är KK som luskat ut infiltratören? Ska KK helt enkelt vara kvar i spel längre än infiltratören för att vinna?

Vet du något om det, KK?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Måns internätaktivitet under kvällen

Elmrig said:
Blir lite less på att !Paxen bara ger upp utan att slåss till slutet. Hur som helst verkar det inte finnas någon bättre kandidat just nu.

Någon som verifierar Möllers klangronk?

Röst: !Paxen
Jag kan ju verifiera att det följer fiktionen rätt bra! ^^

Röst: !Paxen
Så att jag inte glömmer bort det här. Ärligt talat tror jag inte att !Paxens 50/50 grej har hjälpt honom eller byn det minsta. I det här spelet har det nog bara varit negativt, särskilt om det nu visar sig att han är bybo...

Jag stör mig också på att han inte försvarar sig mer. Jag skulle vilja se att han svarar på frågan jag ställde för flera timmar sedan. Har han fluff i sin roll???

Paxen! Har du fluff i din roll!? Vad säger ditt fluff? (Säg bara sånt du inte tror skadar byn)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Så nu har jag hunnit läsa ifatt spelet och kommer nu kunna följa det bättre på dag tid (klar med utbildningen och åter till vanligt jobb).

När det kommer till Måns och Lu-kaazh så ser jag dem som gröna, har svårt att tro att någon av dem skulle vara ulv.

När det kommer till Möller's seghet att gå ut med vilka han klan är ute efter stör mig, annars så var det ett tag där jag tyckte att möller spelade upp sig, men när han raskt skjuter ifrån sig Vildkatt's uppmaning om att gå ut med deras klanfiende och anser att Vildkatt eller Basse ska vara på det så blir jag misstänkt.

Jag kan förstå hur Konrads personliga mål är relaterat till Malkav, men han har verkligen lyckats spinna en rejäl story bakom sin roll. Om jag jämför med min egen roll så skulle jag knappast kunna spinna en sådan historia.

Hur som helst så tänker jag ligga kvar med min röst på !Paxen.

Sen i och med att min närvaro har varit dålig och jag ännu inte yttrat något utöver att jag har klanvilkor. Är det någon information (typ Klan/Genration) som ni anser jag bör gå ut med innan rundan är slut?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Stövlis+K.K+Paxen Igen

Stövelkatten said:
Cassius said:
KK: Jag vill att du noterar Stövelkatts aggresiva försvar, något du påpekade i 666 var ett typiskt ulv-beteende.
Spring till pappa du. :gremwink:

Nä, jag anser inte att jag varit aggresiv i mina svar till dig. Lite förvirrad dock - för jag förstår inte riktigt vad du vill.
Eh? Om någon är det du som varit aggressiv Cassius. Du har spottat ut dig obegripligheter som en förvirrad Stövelkatten behövt fråga om för att förstå.

Iochmed att Konrad Konvalj öppnat för möjligheten att det inte nödvändigtvis är så att medlemmar ur samma klan har samma vinstvillkor finns inte riktigt anledningen för dig att hoppa på Stövelkatten så hårt. Det behöver inte stå mellan er två. Så, tycker du verkligen att Stövelkatten är scum eller har du gått för långt i ditt desperata varulvs-försvar?

Men, Stövelkattens avsaknad av fluff motsvarande Konrads är intressant.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Måns internätaktivitet under kvällen

Recca said:
Paxen! Har du fluff i din roll!? Vad säger ditt fluff? (Säg bara sånt du inte tror skadar byn)
Ja:
!Paxen said:
Jag har ingen Klanvinstvillkor: Din klan XXX eller liknande. I flufftexten står det visserligen att min klan förordnar ära och starkt ledarskap och att min klan genom det ska hjälpa till att stoppa sabbaten. Men det står ingenting om att min klan har ett speciellt vinstvillkor. Har t om frågat Mukwa om det, men han säger att det inte är något jag har missat.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Måns internätaktivitet under kvällen

Möller said:
Recca said:
Paxen! Har du fluff i din roll!? Vad säger ditt fluff? (Säg bara sånt du inte tror skadar byn)
Ja:
!Paxen said:
Jag har ingen Klanvinstvillkor: Din klan XXX eller liknande. I flufftexten står det visserligen att min klan förordnar ära och starkt ledarskap och att min klan genom det ska hjälpa till att stoppa sabbaten. Men det står ingenting om att min klan har ett speciellt vinstvillkor. Har t om frågat Mukwa om det, men han säger att det inte är något jag har missat.
Kan nämna att det inte finns någon fluff i min rollbeskrivning utan bara hårdinfo samt förklaring till vinstkriterierna för byn och min klan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Vimes said:
Jag noterar din förmågeclaim, KK. Och nu har du verkligen skrivit och jobbat, men du har ju inte rett ut det här med Paxen, Lukas och Måns, och dina luddiga och inkonsekventa resonemang kring dem.

Det är, för mig i varje fall, det som gör dig misstänkt.
Då tar vi en sväng om till. Hur det slutar det vågar jag inte svara på :gremwink:

Paxy är ulv. Vi hänger honom och en del av hängningen beror på att han inte har KVV. Där emotsätter jag mig. Alltså, att det skall vara förenat med ulv är inget jag går med på så där rakt av. Lukas och Måns hävdar att Paxie ljuger om sina villkor eftersom de är av samma klan och har KVV. I paranoian ser jag en diabolisk plan att allt är en bra setup och ett fullgott alibi i ett gäng rundor framöver. Säkerligen svajar jag lite av och an här och är inte riktigt säker på hur jag vill ha det. Jag kan just nu inte säga vilka som är ulvar och är av den inställningen att jag inte litar till fullo på någon. Ett sundhetstecken tycker jag.

Paxen är grön visar det sig runt 21.30 idag. Då kan jag fortfarande inte släppa Lukas/Måns. Givet vore det idioti anser jag nu i efterhand att dra den där valsen om man är ulv, men jag kan fortfarande inte utesluta att en av dem (eller båda två) är en av våra ulvar.

Ditt senaste inlägg (var ett tag sen, men det som innehåller mina motsägelser) har jag själv svårt att förstå mig på så här i efterhand).

Jag må ha sunkat ur totalt och jag kan nog inte förklara mig på nått vis hur jag än försöker.

Jag kan alltså tro att: !Paxen + Lu-kaazh + Måns är ulvar samtidigt som jag kan tänka mig att tro att alla är gula när vi väl börjar runda två. Vad vi än får för resultat på !Paxen så kommer jag ändå att misstänka de två Venture ( stavning?) snibbarna för att de är så bestämd på att !Paxen är ulv för att han inte har KVV.

Äh..kan inte förklara mig på nått vis. KVV saken är lixom för mycket för mig. Det är en pryl som fått en massa makt över byn som gör att mina misstankar gått från och till och överallt. KVV är inget ulvjagarvapen kort och gott.

Och jag skriver från paddan om du undrar.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Vicotnik said:
Sen i och med att min närvaro har varit dålig och jag ännu inte yttrat något utöver att jag har klanvilkor. Är det någon information (typ Klan/Genration) som ni anser jag bör gå ut med innan rundan är slut?
Det är så många som har outat klan nu att jag tycker alla gott kan outa det innan deadline. Det behöver inte vara just nu, men precis innan deadline som senast så att vi inte förlorar eventuell info.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Jag tror jag ombads att outa vilken klanfiende min klan har igår, så eventuella malkaver har haft god tid på sig att gå ut med deras klan. Jag går ut med det helt enkelt. Malkaver intrigerar mot Tremere.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Tyr said:
Vicotnik said:
Sen i och med att min närvaro har varit dålig och jag ännu inte yttrat något utöver att jag har klanvilkor. Är det någon information (typ Klan/Genration) som ni anser jag bör gå ut med innan rundan är slut?
Det är så många som har outat klan nu att jag tycker alla gott kan outa det innan deadline. Det behöver inte vara just nu, men precis innan deadline som senast så att vi inte förlorar eventuell info.
Jag tillhör klanen Brujah.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Vicotnik said:
Tyr said:
Vicotnik said:
Sen i och med att min närvaro har varit dålig och jag ännu inte yttrat något utöver att jag har klanvilkor. Är det någon information (typ Klan/Genration) som ni anser jag bör gå ut med innan rundan är slut?
Det är så många som har outat klan nu att jag tycker alla gott kan outa det innan deadline. Det behöver inte vara just nu, men precis innan deadline som senast så att vi inte förlorar eventuell info.
Jag tillhör klanen Brujah.
Jag med.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
2 timmar kvar

2 timmar kvar på rundan
(glöm inte att skicka förmåge-pm/nattmords-pm)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Konrad Konvalj said:
Vad vi än får för resultat på !Paxen så kommer jag ändå att misstänka de två Venture ( stavning?) snibbarna för att de är så bestämd på att !Paxen är ulv för att han inte har KVV.
Du har helt rätt i att du svajjar en hel del, men här har du dessutom fabulerat helt fritt. Vi har båda sagt att vi INTE är övertygade om att Paxen är ulv, men att hela den här härvan faktiskt gör så att vi inte kan rösta på något annat sätt som det ser ut nu.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Och nu ska jag äta mat, lägga barn och allt det där så jag loggar ut nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Tyr said:
Vicotnik said:
Jag tillhör klanen Brujah.
OBD said:
Intressant. Två kvar att outa och fortfarande ingen independent-klan.
Kan du (eller någon annan) lista de som outat och vad de outat? Det vore jättesnällt verkligen.

Jag skulle kunna ta min klan innan endgame också. Lika bra utifall att...
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Recca said:
Kan du (eller någon annan) lista de som outat och vad de outat? Det vore jättesnällt verkligen.

Jag skulle kunna ta min klan innan endgame också. Lika bra utifall att...
Vet inte vad det spelar för roll för din outning, men det kan jag väl göra. En motivering till varför du ville ha listan kan vara på sin plats innan deadline. Men inte nu om det är känsligt förstås. :gremsmile:

!Paxen - Ventrue, nej
Basenanji - Nosferatu, ja
BDG - Brujah, ja
Cassius - Tremere, ja
Elmrig - Toreador, ja
KK - Malkavian, nej
Lu-kaazh - Ventrue, ja
Måns - Ventrue, ja
Möller - Nosferatu, ja
OBD - Brujah, ja
Recca - ?, ja
Stövelkatten - Tremere, nej
Tyr - Malkavian, ja
Vicotnik - Brujah, ja
Vildkatt - Nosferatu, ja
Vimes - ?, ja
xyas - Toreador, ja
 
Top