Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Äh nu hittar du ju bara på. Hade ditt villkor varit att du skulle få ihjäl alla andra Malkaver tillexempel så hade jag nog kunnat köpa det. Men nä nu har du ägnat snart en hel dag åt att bara försöka sprida förvirring, försöka sabotera vad som verkar vara en jättebra plan på alla sätt och vis, samtidigt som du "säljer" ut din ulvkompis (!Paxen) så att inte dina argument ska bli ogiltiga imorgon när det visar sig att han är ond.

Du är ond. Stövelkatten är ond och Paxen är jätteond. Möller är jag inte lika säker på men ju mer han håller sig borta desto säkrare blir jag. Fram med det bara liksom, fan till och med jag skulle kunna berätta vad han har för klanvinstvillkor, så svårt ska det inte vara att räkna ut, och hade man dessutom fått det nerskrivet...

Jag kommer inte hinna skriva så mycket mer idag, ska spela bridge hela kvällen men jag tycker att vi har haft en fruktansvärt produktiv dag 1 och är ganska chockad. Skulle jag bli dödad av ulvarna på natten så är det inte hela världen, uppenbarligen är byn mycket bättre nuförtiden än när den var på min tid :gremsmile: (nåja så gammal är jag inte).

Basenanji håller sig stabilt på min misstänktlista, och xyas har egentligen aldrig ändrat sin posiiton det är bara det att så många har hoppat om honom.

Lukas, Måns, Vimes håller jag som helt icke-ulv, om det nu var Vimes som först föreslog massoutning, å andra sidan så är Vimes högst upp då av samma anledning på min eventuella DTF-lista (även om det iofs verkligen borde vara independents på den, men någon sådan har ju inte tillkännagett sig än).

Kanske hinner med en kort kommentar till efter jobbet.

Konrad Konvalj said:
Alltså, min lowlevel-vampyr vill göra karriär. Han har ett goläge genom att ange den som infiltrerat Nosferatu klanen. Han får vara med att kalasa lite på själen om han lyckas hitta (alltså Sia ulven). Problmet kvarstår ju ändå för mig att få fram detta budskap till byn. Lixom; hade det varit runda 2 igår hade det funkat bättre. Nu kommer jag få jobba aset av mig (inget fel med det) för att ens någon skall ta in det. Vissa är fortfarande helt inställd på att de tre musketörerna och d ́Artagnan är ulvarna.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Konrad Konvalj said:
Alltså, min lowlevel-vampyr vill göra karriär. Han har ett goläge genom att ange den som infiltrerat Nosferatu klanen. Han får vara med att kalasa lite på själen om han lyckas hitta (alltså Sia ulven). Problmet kvarstår ju ändå för mig att få fram detta budskap till byn. Lixom; hade det varit runda 2 igår hade det funkat bättre. Nu kommer jag få jobba aset av mig (inget fel med det) för att ens någon skall ta in det.

Mina intentioner var att inte dryfta nått om min roll, men hela upplägget blev ju blajj. Massoutning lixom, när var det på tapeten senast? Dock så har ju massoutningen hjälpt till att få saker i rullning och jag vet ju vart jag skall lägga mitt siar fokus, men för egen del hade jag gärna tagit det i en helt annan takt.
Så du har kunskap om att det finns en infiltratör inom klan Nosferatu. Du har en förmåga att sia, men den fungerar bara för att sätta dit infiltratören.

Finns det någon konceptionell länk mellan din förmåga och din disciplin? Vilken är din disciplin? Borde du inte gilla massoutning i detta läget eftersom det hjälper dig ringa in vilka som är Nosferatu? Eller är det kanske vinstvillkoren du tänker på?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Tyr said:
Så du har kunskap om att det finns en infiltratör inom klan Nosferatu. Du har en förmåga att sia, men den fungerar bara för att sätta dit infiltratören.

Finns det någon konceptionell länk mellan din förmåga och din disciplin? Vilken är din disciplin? Borde du inte gilla massoutning i detta läget eftersom det hjälper dig ringa in vilka som är Nosferatu? Eller är det kanske vinstvillkoren du tänker på?
Såja. Raka frågor gillar jag i nuläget. Är lite utpumpad och skall försöka jobba lite i dag också..

Konceptionell länk är lite djupt för mig.. Förklarar som jag tror du menar?

Min disciplin är Dementation och jag kan bara hitta infiltratören med mitt siande. Informationen om att det är just Nosferatu om har en infiltratör kommer från min galenskap.

Gällande massoutningen har jag det i mitt samlade dokument K.K´s roll vs. Nosferatusarna 1. Men för att fatta mig kort; Klart en massoutning gynnar mig eftersom jag då har färre att chansa mellan om ingen hade gått ut med klan. Jag kände dock ingen panik med att få ut klan i första rundan, men när det väl var gjort så är det ju en stor fördel.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Konrad Konvalj said:
Konceptionell länk är lite djupt för mig.. Förklarar som jag tror du menar?
Vad jag mer eller mindre menade var om du tycker din förmåga har med din disciplin att göra. Tror du att du använder dementation för att utföra ditt siande?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Konceptionell länk är lite djupt för mig.. Förklarar som jag tror du menar?
Vad jag mer eller mindre menade var om du tycker din förmåga har med din disciplin att göra. Tror du att du använder dementation för att utföra ditt siande?
Ja givet.

Dementation är det som får förmågan att funka en gång per runda.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Lu-kaazh said:
Okej, jag har lyckats läsa ikapp,

jag känner mig inte så säker på Paxen längre, missförstå mig inte nu, jag tror fortfarande att han blir vår bästa kandidat att rösta ut, men jag är verkligen inte lika säker på att han är ulv så som jag först va när det upptäcktes att han saknade klanvinst villkor.

Det som gör att jag i nu läget endå tror att vi skall rösta ut honom är att han verkar ha gått under jorden.
Låt oss säga att vi hänger !Paxen och att han visar sig vara bybo, vad tycker du vi gör då? Om så är fallet så finns ju en risk att du eller Måns är varulv. Vad skulle krävas av Måns för att du skulle känna dig säker på att han inte är varulv? Eller är du redan säker och tycker vi borde fokusera på något annat i det fallet?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

BDG said:
Basenanji håller sig stabilt på min misstänktlista, och xyas har egentligen aldrig ändrat sin posiiton det är bara det att så många har hoppat om honom.
Äh, vad är det du säger?

Skit också för jag inser att jag spelat kasst. Nåja, så kan det säkert se ut. Jag gillar att spela naivt och godtroget och det brukar göra folk förvirrade, eftersom de utgår från att man hela tiden ska spela försiktigt och smart. Och jag hatar det - att spela tillbakalutat och ständigt misstänksamt. Jag vill ha ut så mycket info som möjligt, ju tidigare desto bättre – alternatvt inte ha med nåt fluff alls och spela "klassiskt" mafia.

Jag tycker tex att det är bra att outa mycket, speciellt om man har med komplext fluff att göra.
Och att ställa sig och säga sådant är ju som att spela Black Metal i Peterskyrkan. Men vafan, jag fattar att ni är misstänksamma.

Angående min teori om discipliner (nej, vi ska inte outa dessa, jag vill bara spekulera lite!) så tror jag att det kan vara så här:

17 deltagare

3*4 bybor
4 varulvar
1 DTF

...där en del bybor har klan, klanvinstvillkor och discipliner kopplade till dessa.

Annars vore det så jävla skumt av Mukwa att ha en sådan symmetri att alla klanmedlemmar (även Independent, kolla startinlägget) har TRE discipliner.

Frågan är varför Mukwa har lagt till discipliner?

Så jag tror att det handlar om att vi ska lyckas pricka in de olika disciplinerna efter ett tag. Eller att de kan användas för att ringa in varandra. Typ: "Jaha, Mr banan, du påstår att du är en Nosferatu, med disciplinen Bajsdans! Vad mycket märkligt eftersom JAG OCKSÅ har den disciplinen!"

Fattar ni?

---

Fö lägger jag min röst på !Paxen.

Röst: !Paxen

Han är bäst kandidat till att bli hängd och jag har stört mig på honom sedan han "försa" sig ang camarilla och klanerna.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Bra inlägg. Det känns som att du sänker misstankegraden över dig själv litegrann.
Konrad Konvalj said:
Det som jag är mest irriterad över är ju såklart att: Klanvinstvillkoren har fått en sån makt över byn att det inte är klokt.
Jag ser det inte för orimligt att Mukwa kan ha slängt in dem endast för att förvirra byn men jag tycker det känns onödigt elakt.

Men jag gillar symmetri och det verkar som att det snarare är regel än undantag att klanerna har speciella klanvinstvillkor. Du, å din sida, har fluff i din roll som förklarar varför du inte har klanvinstvillkor - du har personvinstvillkor. Stövelkatten saknar sådant fluff! Det är anmärkningsvärt. Jag vill höra !Paxen berätta om sitt fluff men spontant verkar det som att även han saknar det här fluffet och då skulle jag absolut vilja misstänka Stövelkatten och !Paxen igen. Du är ju inte off the hook i det läget förstås. Om !Paxen saknar fluffet och visar sig vara bybo så blir ju du högaktligen misstänkt, K.K.

Angående nossarna så är de en skara som jag också får ulvkänsla från.
Klart jag försöker få er att inte misstänka mig. Jag är ju en bybo som har möjlighet att fälla en ulv helt själv om jag sköter mina kort rätt (nu är dock min kortlek inte alls lika snyggt staplad som den var i mitt sinne när jag gick in i spel.

Alltså, min lowlevel-vampyr vill göra karriär. Han har ett goläge genom att ange den som infiltrerat Nosferatu klanen. Han får vara med att kalasa lite på själen om han lyckas hitta (alltså Sia ulven). Problmet kvarstår ju ändå för mig att få fram detta budskap till byn. Lixom; hade det varit runda 2 igår hade det funkat bättre. Nu kommer jag få jobba aset av mig (inget fel med det) för att ens någon skall ta in det.
Du har alltså fått personvinstvillkoret att du vinner om byn vinner förutsatt att du lyckas knipa en nosse-ulv?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Tyr said:
Lu-kaazh said:
Okej, jag har lyckats läsa ikapp,

jag känner mig inte så säker på Paxen längre, missförstå mig inte nu, jag tror fortfarande att han blir vår bästa kandidat att rösta ut, men jag är verkligen inte lika säker på att han är ulv så som jag först va när det upptäcktes att han saknade klanvinst villkor.

Det som gör att jag i nu läget endå tror att vi skall rösta ut honom är att han verkar ha gått under jorden.

Låt oss säga att vi hänger !Paxen och att han visar sig vara bybo, vad tycker du vi gör då? Om så är fallet så finns ju en risk att du eller Måns är varulv. Vad skulle krävas av Måns för att du skulle känna dig säker på att han inte är varulv? Eller är du redan säker och tycker vi borde fokusera på något annat i det fallet?
alltså om jag skall vara ärlig så står inte Måns så högt på min misstänkt lista, snarare är han en av dem som står bättre till.

Jag skulle nog inte börja misstänka honom bara för det, jag tycker han känns mer som han i såfall är en bybo som begått samma misstag som jag.

jag har mindre tillit till KK och Möller så jag kommer nog gå på dem i stället.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Möller, outa tack!

Om Möller kunde säga vilka vår kaln (Nosferatu) vil bli av med så skulle det ge massa trevlig information.

Så, Möller, kan du säga vilka vi vill kniva?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag är helt okej med att ni röstar ut mig, det ger mer att rösta ut mig denna runda än att jag ska finnas kvar till nästa! Som jag ser det så finns det iungen bättre kandidat, och när jag röstas ut så kan jag ev gröna några.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Basenanji said:
Annars vore det så jävla skumt av Mukwa att ha en sådan symmetri att alla klanmedlemmar (även Independent, kolla startinlägget) har TRE discipliner.

Frågan är varför Mukwa har lagt till discipliner?
Grundtanken är nog som flavor och för att vara rollspelet troget. Så vitt jag vet så stämmer den där listan exakt med förlagan. Men sedan så integrerar Mukwa förstås det hela i spelet och de får en betydelse på något plan. Jag har själv en teori om discipliner. Det är därför jag gillar det KK outade om sin disciplin och det är därför jag inte gillade det som Möller outade.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Möller, outa tack!

Basenanji said:
Om Möller kunde säga vilka vår kaln (Nosferatu) vil bli av med så skulle det ge massa trevlig information.

Så, Möller, kan du säga vilka vi vill kniva?
Jo efter Möller ska förstås du gå ut, och sen om vi kniper en nosseulv så kommer du nog hamna på ganska grönlistan.

Hur som helst, jag är nöjd med dagen, får se hur morgondagen ser ut (om jag lever), annars har jag sagt vad jag vill ha sagt, vi har två helt gröna (Måns och Lukas) i vart fall en ulv (Paxen) och antagligen flera.

Vackert byn. Röst: !Paxen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Bra inlägg. Det känns som att du sänker misstankegraden över dig själv litegrann.
Konrad Konvalj said:
Det som jag är mest irriterad över är ju såklart att: Klanvinstvillkoren har fått en sån makt över byn att det inte är klokt.
Jag ser det inte för orimligt att Mukwa kan ha slängt in dem endast för att förvirra byn men jag tycker det känns onödigt elakt.

Men jag gillar symmetri och det verkar som att det snarare är regel än undantag att klanerna har speciella klanvinstvillkor. Du, å din sida, har fluff i din roll som förklarar varför du inte har klanvinstvillkor - du har personvinstvillkor. Stövelkatten saknar sådant fluff! Det är anmärkningsvärt. Jag vill höra !Paxen berätta om sitt fluff men spontant verkar det som att även han saknar det här fluffet och då skulle jag absolut vilja misstänka Stövelkatten och !Paxen igen. Du är ju inte off the hook i det läget förstås. Om !Paxen saknar fluffet och visar sig vara bybo så blir ju du högaktligen misstänkt, K.K.

Angående nossarna så är de en skara som jag också får ulvkänsla från.
Klart jag försöker få er att inte misstänka mig. Jag är ju en bybo som har möjlighet att fälla en ulv helt själv om jag sköter mina kort rätt (nu är dock min kortlek inte alls lika snyggt staplad som den var i mitt sinne när jag gick in i spel.

Alltså, min lowlevel-vampyr vill göra karriär. Han har ett goläge genom att ange den som infiltrerat Nosferatu klanen. Han får vara med att kalasa lite på själen om han lyckas hitta (alltså Sia ulven). Problmet kvarstår ju ändå för mig att få fram detta budskap till byn. Lixom; hade det varit runda 2 igår hade det funkat bättre. Nu kommer jag få jobba aset av mig (inget fel med det) för att ens någon skall ta in det.
Du har alltså fått personvinstvillkoret att du vinner om byn vinner förutsatt att du lyckas knipa en nosse-ulv?
Hur ska jag göra för att vara tydlig:

Fraktion: Bybo, Camarillan-sällskapet
Klan: Malkavian
Generation: 13 ost vampyr
Dementation, sia efter sabbat-traitor i Nossarnas led

Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Personliga vinstvillkor: Du vinner om du lyckas nosa rätt på infiltratör Nossen Din klan vinner oavsett om du lyckas eller ej men du må då aldrig få slicka i dig något av Noss-infiltratörens smaskiga själ.

Typ nu skiter jag i det här.

Möller kan släppa ut sin info innan gånggången. Om inte det sker tycker jag att Vildkatta skall göra det. Hon lär ju dyka upp lagom till 20.00 eller så..

Nu piper jag iväg och dyker troligen upp innan slutet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Stövlis+K.K+Paxen Igen

Recca said:
screenshots man tagit? Jag blev lite osäker plötsligt.
Vet inte om någon har svarat på detta håller på och läser ifatt, men normalt sett så ja det får man. Annars så dubbelkolla med Mukwa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Jag noterar din förmågeclaim, KK. Och nu har du verkligen skrivit och jobbat, men du har ju inte rett ut det här med Paxen, Lukas och Måns, och dina luddiga och inkonsekventa resonemang kring dem.

Det är, för mig i varje fall, det som gör dig misstänkt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Möller!

Möller är online men har fortfarande inte redogjort för nossarnas vinstvillkor.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Möller, outa tack!

Basenanji said:
Om Möller kunde säga vilka vår kaln (Nosferatu) vil bli av med så skulle det ge massa trevlig information.

Så, Möller, kan du säga vilka vi vill kniva?
Jaadå, vi ska ha ut Toreador.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: K.K´s roll vs. Nosferatusarna

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag ser det inte för orimligt att Mukwa kan ha slängt in dem endast för att förvirra byn men jag tycker det känns onödigt elakt.

Men jag gillar symmetri och det verkar som att det snarare är regel än undantag att klanerna har speciella klanvinstvillkor. Du, å din sida, har fluff i din roll som förklarar varför du inte har klanvinstvillkor - du har personvinstvillkor. Stövelkatten saknar sådant fluff! Det är anmärkningsvärt. Jag vill höra !Paxen berätta om sitt fluff men spontant verkar det som att även han saknar det här fluffet och då skulle jag absolut vilja misstänka Stövelkatten och !Paxen igen. Du är ju inte off the hook i det läget förstås. Om !Paxen saknar fluffet och visar sig vara bybo så blir ju du högaktligen misstänkt, K.K.

Angående nossarna så är de en skara som jag också får ulvkänsla från.
Klart jag försöker få er att inte misstänka mig. Jag är ju en bybo som har möjlighet att fälla en ulv helt själv om jag sköter mina kort rätt (nu är dock min kortlek inte alls lika snyggt staplad som den var i mitt sinne när jag gick in i spel.

Alltså, min lowlevel-vampyr vill göra karriär. Han har ett goläge genom att ange den som infiltrerat Nosferatu klanen. Han får vara med att kalasa lite på själen om han lyckas hitta (alltså Sia ulven). Problmet kvarstår ju ändå för mig att få fram detta budskap till byn. Lixom; hade det varit runda 2 igår hade det funkat bättre. Nu kommer jag få jobba aset av mig (inget fel med det) för att ens någon skall ta in det.
Du har alltså fått personvinstvillkoret att du vinner om byn vinner förutsatt att du lyckas knipa en nosse-ulv?
Hur ska jag göra för att vara tydlig:

Fraktion: Bybo, Camarillan-sällskapet
Klan: Malkavian
Generation: 13 ost vampyr
Dementation, sia efter sabbat-traitor i Nossarnas led

Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Personliga vinstvillkor: Du vinner om du lyckas nosa rätt på infiltratör Nossen Din klan vinner oavsett om du lyckas eller ej men du må då aldrig få slicka i dig något av Noss-infiltratörens smaskiga själ.

Typ nu skiter jag i det här.

Möller kan släppa ut sin info innan gånggången. Om inte det sker tycker jag att Vildkatta skall göra det. Hon lär ju dyka upp lagom till 20.00 eller så..

Nu piper jag iväg och dyker troligen upp innan slutet.
Tack för alla svaren KK.

Enligt den formuleringen som du gör i den understrukna delen så framgår det att Malkaverna vinner även om du failar. Det här borde ju betyda, som jag tolkar det, att det i din roll framgår att malkaver inte har ett eget vinstvillkor som måste uppfyllas. Så hela den formuleringen du gör kommer du nu att ta tillbaks antar jag, eller hävda att Mukwa har skrivit lite galet? Eller hävda att du inte citerat exakt.... Men du har citerat andra grejer exakt ju, så egentligen bryter du ändå mot reglerna. Jag blir inte klok på det här.

Andra grejen jag reagerar på är att du har fått fluff i ditt vinstvillkor och kanske också i din förmåga. Det tycker jag luktar apa!

Dementation-förmåga kollar upp nosse-sabbath?? Que? Det känns inte realistiskt. Eftersom du har fluff kring dina grejer kanske du kan förklara för mig hur Dementation gör att du kan se nosse-sabbath-medlemmar?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Re: Måns internätaktivitet under kvällen

Blir lite less på att !Paxen bara ger upp utan att slåss till slutet. Hur som helst verkar det inte finnas någon bättre kandidat just nu.

Någon som verifierar Möllers klangronk?

Röst: !Paxen
 
Top