Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Symmetri forevvah!

Elmrig said:
OBD verkar ha gott off nu dock, dålig stil såhär inför slutet. Av brujah är det bara Vico som jag kan se i listan och av bara en av dem blir det svårt att få ut något. OBD, ser du detta så ge iaf ett svar, jag ser det som misstänkt att försvinna precis i sista timmen!
Jag får hålla med om det sista där.

Och fint fångat på Ond Bråd Död må jag säga. Har knappt märkt av honom hela partiet, och det är lite illavarslande (eller så är jag bara ouppmärksam). Ska spana in OBD lite närmare nästa runda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Symmetri forevvah!

Röst: !Paxen

Det är fotboll, vi ses på andra sidan.

Bör jag outa klan innan deadline?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Symmetri forevvah!

Vimes said:
Röst: !Paxen

Det är fotboll, vi ses på andra sidan.

Bör jag outa klan innan deadline?
Ja, se här:

Basenanji said:
Jag vill bara testa en hypotes här:

jag tror att Recca/Vimes (som såvitt jag inte missat något) tillhör klanerna Tremere/Malkavian.

Om det stämmer skulle jag kunna gå ut med nästa kaxiga "jag vet vilka som är varulvar"-inlägg.

...

Å, jag måste nog få göra det innan deadline ikväll.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Symmetri forevvah!

Elmrig said:
OBD verkar ha gott off nu dock, dålig stil såhär inför slutet. Av brujah är det bara Vico som jag kan se i listan och av bara en av dem blir det svårt att få ut något. OBD, ser du detta så ge iaf ett svar, jag ser det som misstänkt att försvinna precis i sista timmen!
Jag är Online och kommer vara det fram till rundan är slut.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Symmetri forevvah!

Vimes said:
Röst: !Paxen

Det är fotboll, vi ses på andra sidan.

Bör jag outa klan innan deadline?
Om inte annat kan du ju svara på om Basses förutsägelse verkar stämma. Det gäller Recca.

Om inte kan det kanske vara intressant att veta klan?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Symmetri forevvah!

Tyr said:
Vimes said:
Bör jag outa klan innan deadline?
Ja det tycker jag. Det är bara du och Recca kvar nu.
Instämmer, gå ut med era klaner, så inte vi blir av med den informationen i alla fall om någon av er skulle åka.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Symmetri forevvah!

Basenanji said:
Jag vill bara testa en hypotes här:

jag tror att Recca/Vimes (som såvitt jag inte missat något) tillhör klanerna Tremere/Malkavian.

Om det stämmer skulle jag kunna gå ut med nästa kaxiga "jag vet vilka som är varulvar"-inlägg.

...

Å, jag måste nog få göra det innan deadline ikväll.
Coolt.

Jag sitter just och funderar på om (när) jag ska gå ut med klan. Ska jag vänta ut Vimes först? Det ena alternativet är ju grönande för min del medan det andra alternativet är lite rödande för mig samtidigt som det eventuellt kan få Vimesy att göra bort sig om det skulle vara så att han är ulv...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Symmetri forevvah!

Vicotnik said:
Tyr said:
Vimes said:
Bör jag outa klan innan deadline?
Ja det tycker jag. Det är bara du och Recca kvar nu.
Instämmer, gå ut med era klaner, så inte vi blir av med den informationen i alla fall om någon av er skulle åka.
Jag ser hellre att Vimes går ut först. Men vad tycker ni andra?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Symmetri forevvah!

Recca said:
Vicotnik said:
Tyr said:
Vimes said:
Bör jag outa klan innan deadline?
Ja det tycker jag. Det är bara du och Recca kvar nu.
Instämmer, gå ut med era klaner, så inte vi blir av med den informationen i alla fall om någon av er skulle åka.
Jag ser hellre att Vimes går ut först. Men vad tycker ni andra?
Ambivalent är jag, men ni kan ju säga om Basses förutspåelse är sann utan att outa specifik klan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Symmetri forevvah!

Förresten finns det väl bara 2 Toreador också? Eller har jag missat nåt?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Symmetri forevvah!

Recca said:
Jag sitter just och funderar på om (när) jag ska gå ut med klan. Ska jag vänta ut Vimes först? Det ena alternativet är ju grönande för min del medan det andra alternativet är lite rödande för mig samtidigt som det eventuellt kan få Vimesy att göra bort sig om det skulle vara så att han är ulv...
Du har inte pingat så mycket enligt mig. Tvärtom har jag sett några riktigt klassiska Recca-grejer från dig.

Så, att du ska röda dig lite ser jag som en rätt marginell risk jämfört med möjligheten att få Vimes att göra bort sig (inte för att jag tror Vimes är ulv, utan mer för att det vore kul att se att även gudar kan fela)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Recca och Vimes!

Alltså det här är grymt nervpirrande! Jag sitter på ett tåg med dålig täckning, med en dator som har 16% batteri kvar. Snart är jag framme.

Hoppas jag hinner skriva något om mina idéer!

Vimes/Recca, vilka klaner tillhör ni?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Symmetri forevvah!

Ok. Jag är förstås en flamboyant Toreador. Basse har fel i vanlig ordning alltså. :gremgrin:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Symmetri forevvah!

Recca said:
Coolt.

Jag sitter just och funderar på om (när) jag ska gå ut med klan. Ska jag vänta ut Vimes först? Det ena alternativet är ju grönande för min del medan det andra alternativet är lite rödande för mig samtidigt som det eventuellt kan få Vimesy att göra bort sig om det skulle vara så att han är ulv...
Detta låter väldigt intressant. En hypotes jag haft kan fortfarande stämma alltså. Du får göra precis som du vill. Det du skriver nu känns grönande i vilket fall som helst. Men outa denna rundan även om det betyder precis innan deadline.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Symmetri forevvah!

Bajskorvarnas bajskorv! :gremgrin:

Jag jagade upp mig över att Cassius, KK outade klan EFTER Stövelkatten och Tyr.

Samma med Vicotnik.

...och fick då för mig att varisarna joinade klaner efteråt i ett snyggt mönster.

Men sådana fanns nog bara i Star Wars-liret, så jag ska försöka ta mg ur nostalgiska varulvsspelsdrömmar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Symmetri forevvah!

Det var konstigt. Jag var aäker på att hon skulle vara blodsmagiker.
 
Top