Vi spelar Polytopia!

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Jag hade nästan slut på spel så jag körde igång två partier på pyttekartor, ett med nio och ett med fyra. Hoppas ni inte är för trötta på småkartor.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,392
Björnbroder Bengtur stirrade mot horisonten med sin näverkikare. Ai-mos attack väntades vilket ögonblick som helst nu. De visste alla att skärmystlingarna mellan klubbgubbar bara var ett förspel. Snart väntade den verkliga striden. Björnteknikerna hade arbetat hårt på ett hemligt vapen, och hade värvat Bardurs arbetsstyrka, som annars kunnat vara ute i skogen för att jaga björn, fälla träd och plocka frukt. Det hade varit ett dyrt pris att betala, men nu stod de på genombrottets rand.

Plötsligt skakade marken som av en jordbävning. Trädtopparna vid horisonten föll som plockepin. Ett groteskt, enormt jättehuvud stirrade ned på de fjuttiga människobyarna. Bengtur insåg att det var för lite och för sent. Ett par enstaka stenkastare skulle inte stoppa den naturkraft som var på väg mot dem. Deras tillväxt hade varit för långsam, deras ekonomi för begränsad. Men en Bardur ger sig inte utan en strid. "Ladda katapulterna! I natt festar vi i Hel!"
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Öppet brev från Sumca till hövdingen för Yădakk:

Käre, ärevördige ledare, @Basenanji - må ditt namn lysa som tusen stjärnor i den eviga natten! -,

jag har ålagts att ensam försvara min kära hemstad Sumca - må den för evigt stå likt ett monument över din storhet! - och detta är ett uppdrag som värmer mitt hjärta och inympar stolhet i min själ - må den accepteras in i paradiset efter min (nära förestående) död!

Men jag kan inte låta bli att känna att situationen utanför stadens murar tycks mig problematisk. Av de riddare du, min käre ledare - må du även fortsättningsvis regera med klokhet och godhet! - ska ha sänt till min undsättning har jag inte sett skymten. Istället anar jag kålmaskar, skalbaggar och spindar direkt utanför stadens gränser - må de i evig tid upprätthållas! - och alldeles nyss ramlade något grönt och kladdigt ner i huvudet på mig.

Jag har ju bara en sköld - må den vara ett gudomligt bålverk mot ondskan! - och ber ödmjukast om en mer genomtänkt räddningsaktion nästa gång.

20210318_083026.jpg
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
@Vimes eftersom jag har jobbat länge med ungar från orten känns det naturligt att svara med en rap. Sätt på valfritt beat.

Yo, Vajms, ditt namn rimmar på slajms,

du tror insekterna är Ace, men de spricker som ägg när jag landar min hov i ditt fejs
Jag är Yadakk, du säger "Nej tack!" när min attack säger splatt -- du är schack matt
Står ensam kvar när Hoodsen från mina hoods släpper pilar tunga som mina rader
du ropar på hjälp från din moder och fader, de är slut, kaputt, insektskadaver

Det började bra men slutar i moll, du har noll koll på Yadakks roll i ett spel som du inte kan spela,
var ska du hela, dina sårade insekter och maskar, mina trupper är som eliten med baskrar

Stick och spring hem, det här har du förlorat, insekterna gav upp, lyssna på din mama,
hon gråter och säger

"Du kan aldrig vinna lilla gubben

det är bäst att ge upp med detsamma!"

/micdrop
 
Last edited:

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
@Vimes eftersom jag har jobbat länge med ungar från orten känns det naturligt att svara med en rap. Sätt på valfritt beat.

Yo, Vajms, ditt namn rimmar på slajms,

du tror insekterna är Ace, men de spricker som ägg när jag landar min hov i ditt fejs
Jag är Yadakk, du säger "Nej tack!" när min attack säger splatt -- du är schack matt
Står ensam kvar när Hoodsen från mina hoods släpper pilar tunga som mina rader
du ropar på hjälp från din moder och fader, de är slut, kaputt, insektskadaver

Det började bra men slutar i moll, du har noll koll på Yadakks roll i ett spel som du inte kan spela,
var ska du hela, dina sårade insekter och maskar, mina trupper är som eliten med baskrar

Stick och spring hem, det här har du förlorat, insekterna gav upp, lyssna på din mama,
hon gråter och säger "Du kan aldrig vinna, ge upp med detsamma!"

/micdrop
1616061585255.gif

Ska du bara stå där och ta det Vimes???
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ey Basse!

Lyssna.

Tror du jag bryr mig ett piss om din diss? Om dina grötrhymes, jag är Vimes
Fucking Ashurbanipal - brutal!- jag är Hannibal, du är bokmal, adjunkt i Ladok, defunct Yăddokk, med spidelfobi, romarna i Cannae! Fucka inte med cymanti!

Jag är en Polytopia-wizard, som en blizzard - droppar tunga rader som rappens Gudfader, du jiddrar med ditt ordbajs, som värsta Vanilla Ice! What the fuck, Basenanji, du spelar mot ett geni, tung, en spindelkung, en härskare insektoid, fall på knä framför min pyramid!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
(Giants of Sajito)
Visste ni att om man dödat allt motstånd i ett Glory-parti så måste man ändå fortsätta spela tills man har 10000 poäng?

Screenshot_20210320-150620_Polytopia.jpg

Nåväl. Det var ju en smal sak att bygga parker när det inte fanns några konkurrenter på kartan.

Roligast i partiet var nog att både jag och Appokalopps gick på expedition längs världens kant och fick jättar ur ruiner. De jättarna hann inte göra nytta om vi säger så.

Tack för kul spel!

20210320_152513.jpg
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Beautiful Lords:

Så, nån gång i forntiden tyckte nån att det var en skitbra idé att köra ett might-parti med en braziljon spelare och jättestor karta. Det var det inte. Men den som tyckte det är i varje fall död sedan länge. Nu är det jag, @Paal och några hårt kuvade bottar kvar. Kan det här snälla ta slut någon gång?

20210321_102425.jpg
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Beautiful Lords:

Så, nån gång i forntiden tyckte nån att det var en skitbra idé att köra ett might-parti med en braziljon spelare och jättestor karta. Det var det inte. Men den som tyckte det är i varje fall död sedan länge. Nu är det jag, @Paal och några hårt kuvade bottar kvar. Kan det här snälla ta slut någon gång?

View attachment 5923
Ja, put me out of my misery! Jag har väl bara en ynklig stad?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ja, put me out of my misery! Jag har väl bara en ynklig stad?
Kanske? Jag har inte lyckats vada mig fram till dig ännu. Jag tror att det bara är du och xyas (i bot-version) kvar. Och xyas länder är ganska välbefolkade. Mina jättar (senast jag räknade hade jag 47) och katapulter (här har jag inte koll längre) är på väg!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Ja, stora partier might visar verkligen inte upp Polytopia från sin bästa sida.

Eller, jag hade kul i början när jag långsamt kämpade mig ut från halvön där jag började.

Sedan var det lite strid mot en bot, men de sista rundorna handlade mest om att köpa något i varje stad, omständligt flytta det mot @Vimes bardurarme i öst bara för att göra om allt igen nästa runda, med en front som backade och backade.

Spelet har roliga och meningsfulla val i början, men mot slutet är det mest en lååååångsam backe tills vinnaren moppat upp allt.

Jag funderar på om den typen av partiet hade kunnat lyftas lite med mer aktiv diplomati, typ som i subterfuge. Där är det ju direkt livsfarligt att vara den som leder, för då får man alla emot sig.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Beautiful Lords:

Så, nån gång i forntiden tyckte nån att det var en skitbra idé att köra ett might-parti med en braziljon spelare och jättestor karta. Det var det inte. Men den som tyckte det är i varje fall död sedan länge. Nu är det jag, @Paal och några hårt kuvade bottar kvar. Kan det här snälla ta slut någon gång?

View attachment 5923
Oumajis jättar
trampar Hellzons små städer
nu ej vacker lord.
Den här fina haikun skrev jag fjärde mars när jag var på väg ut i Beautiful Lords. (Faktiskt offer för just Xyas.) Kör ni än alltså? :ROFLMAO:

Var inte Shamitoian Lands också ett megamightparti? Kör ni den också? Jag slängde in handduken för länge sen där.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag saknar *verkligen* en historik över avslutade partier, gärna med en replay-funktion.

Minns inte alls något från Shamitoian lands mer än att namnet är vagt bekant.

Det enda pågående megapartiet på WRNU som jag spelar i just nu är Gods of Andaas.
 
Top