Vi spelar Polytopia!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,317
Visst har vi inte nämnt polytopia ännu?

En avskalad civ-klon. Snabbt, enkelt och smidigt samt förvånansvärt kul i multiplayer. Kanske läge för ett WRNU-battle?
Jag körde det en del förut. Dock aldrig i MP. Vilket kanske var en miss, för jag tyckte att det saknades något. Jag är helt klart på att testa!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,085
Jag körde det en del förut. Dock aldrig i MP. Vilket kanske var en miss, för jag tyckte att det saknades något. Jag är helt klart på att testa!
Jag heter InexactLecture18 på polytopia. Lägg till mig så kör vi en runda! Fritt fram för fler att haka, the more the merrier!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,085
En paratens. Android play store verkar ha börjat med en abbonemangsmodell a'la netflix. Betala en summa i månaden för tillgång till ett gäng spel.

Vet inte hur de rullar ut den, men jag fick åtminstone erbjudande om att testa den gratis en månad - där ingår dessutom polytopia plus alla tribes (som du annars måste betala en slant för att låsa upp).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,085
Det är värt att understryka att det är rätt låg tröskel till Polytopia. Väldigt förenklat CIV-upplägg, och ett drag gör du på allt från några sekunder till kanske max en minut (i spelets slutskede). Det hela sker asynkront, så du kan logga in precis när du vill och göra ditt drag, du har flera dagar på dig.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,085
Jag vill också vara med!
Kul! Lägg till oss (se ovan för mig, @Basenanji samt @Vimes nick i spelet) som kompisar så kör vi!

Vi tre har ett spel på rull just nu, men jag har absolut inget emot att starta ett 4-spelarparti parallellt med det. Det känns som det går så snabbt att göra ett drag, och så mycket väntan på andra att det blir hanterbart.

Fritt fram för fler att hänga på också såklart!

Finns det önskemål för win conditions (först till 10k poäng eller först att erövra alla huvudstäder)?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,433
Location
Köping
Har jag fattat rätt att jag måste köpa en civilisation (eller månadspass som @Tant Ragnar skriver om) för att kunna vara med på multiplayer.

Missförstå mig rätt, 10 spänn var ju inga pengar men i nuläget har jag ingen betalningsmetod kopplad till Google Play och det känns tryggt.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,085
Har jag fattat rätt att jag måste köpa en civilisation (eller månadspass som @Tant Ragnar skriver om) för att kunna vara med på multiplayer.

Missförstå mig rätt, 10 spänn var ju inga pengar men i nuläget har jag ingen betalningsmetod kopplad till Google Play och det känns tryggt.
Det låter som en rimlig inställning.

Du behöver köpa en tribe för att låsa upp multiplayer.

Jag vet inte om det går/är värt besväret att spinna upp ett virtuellt kreditkort med en tjuga? Osäker på om det finns sådana tjänster fortfarande, jag vet att Swedbank hade en sådan för ett tag sedan.
 
Top