Vi spelar Polytopia!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Vimes skojar inte. Jag anlägger trädgårdar, diskuterar filosofiska frågor och spelar trivsam flöjt i mitt mysiga land och vad händer? BAM! Oprovocerat våld rätt i nyllet! o_O

@Tant Ragnar är OP: hans trupper är en vandrande domedagsmaskin med 100% effektivitetskrav styrd av en våldsförhärligande erövrare som skulle få Djingis Khan att se ut som en söndagsskoleelev på klassutflykt.

Vi måste pakta.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Som jag sade i efter ett annat parti. När ditt enda verktyg är "jättar" så ser alla problem ut som en STOMP STOMP STOMP.

"Och när Tant Ragnar skådade ut över sitt imperium grät han, ty det fanns inte några världar kvar att erövra."
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Startat!

Lycka till och ha kul alla! Om något är oklart runt reglerna så kör en fråga här i tråden! Som kanske har framgått ovan så har jag... ok... koll på spelet :D
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Stoppa pressarna, vi har ytterligare en utmanare som vill vara med! Jag hoppar ur spelet jag skapade och skapar ett nytt istället!

(Spelet som heter "tazarian bay" eller något i den stilen går alltså i papperskorgen, jag skapar ett nytt när vi fått vår nya spelare, simpa från discorden)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Rapport från De Daabiska kullarna

Det framgångsrika Zebasiska folket älskar fred, frihet och välgång! Med förfäran har vi tvingats bevittna hur det aggressiva Bardurfolket oprovocerat gått till attack mot fredsälskande Zebasiska trupper som älskar fred.

Därför har jag med tungt sinne tvingats beordra fjärde artilleribataljonen att besvara våldshandlingarna med en avskräckande attack mot byn Tofur, attacken har rapporterats som framgångsrik.

Viss information tyder på att Tofurs bybor önskar att bli befriade från Bardurs tyranniska ledning, vilket vi för närvarande diskuterar.

Tills vidare önskar vi fred, välgång och teknisk innovation i alla av de Daabiska kullarna!

/Den Orädda Djäkeln
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Bland De Daabiska Kullarna lever även det godhjärtade och frihetsälskande hoodrickska folket. I dalgångarnas grönska vandrar vi i lummiga skogar, plockar svamp, skjuter prick och leker tafatt. Men likt våra zebasiska bröder och systrar har vår fredliga idyll invaderats av de blodtörstiga Bardurfolket, vars hövding Tant Ragnar sägs trona på en hög av sina fienders avhuggna huvuden. Med jättar högre än trädens kronor har de svarthjärtade bardurerna angripit våra fredliga men modiga trupper. I denna desperata stund håller vi linjen, men hur länge till kan vi stå emot? Vad kan göras mot en sådan omänsklig grymhet och ondska?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Hören upp i @Vimes @Basenanji @Xyas samt @Hellzon !

Jag har skapat ett spel som heter "Sleds of Asanus"! Ni är inbjudna, och skall nu välja tribe!

Kartan är av typen "lakes" (dvs mest land med lite vatten), speltypen är "glory" (först till 10k poäng vinner).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
6 dagar deadline för att tänka ut sitt drag (eller att välja stam), så ingen brådska!

Har du några frågor runt regler eller liknande så fråga på! Det är rätt straight forward, men det finns ju alltid habrovinker att upptäcka. En sak som kan vara bra att ha i huvudet är att "research" kostar i proportion till hur många byar du har - det vill säga, forska först, erövra sen!
 
Top