Vi spelar Polytopia!

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
(Bay of Prophecy)

Björnbroder Bengtur stirrade mot horisonten med sin näverkikare. Ai-mos attack väntades vilket ögonblick som helst nu. De visste alla att skärmystlingarna mellan klubbgubbar bara var ett förspel. Snart väntade den verkliga striden. Björnteknikerna hade arbetat hårt på ett hemligt vapen, och hade värvat Bardurs arbetsstyrka, som annars kunnat vara ute i skogen för att jaga björn, fälla träd och plocka frukt. Det hade varit ett dyrt pris att betala, men nu stod de på genombrottets rand.

Plötsligt skakade marken som av en jordbävning. Trädtopparna vid horisonten föll som plockepin. Ett groteskt, enormt jättehuvud stirrade ned på de fjuttiga människobyarna. Bengtur insåg att det var för lite och för sent. Ett par enstaka stenkastare skulle inte stoppa den naturkraft som var på väg mot dem. Deras tillväxt hade varit för långsam, deras ekonomi för begränsad. Men en Bardur ger sig inte utan en strid. "Ladda katapulterna! I natt festar vi i Hel!"
Bardur gav sig verkligen inte utan strid. Men medan Ai-mos och Bardurs jättar slogs tog @Xyas lyxlirare hem hela klabbet.

Screenshot_20210321-214026_Polytopia.jpg

Grattis Xyas. Och tack för en kul fajt, @Leon.
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Wow. Bara wow. Du vann internet här på något vis.
Ja, det vara kul! Sedan var det en särskild utmaning att fixa till'et med tanke på att jag inte hade tillgång till vare sig studio eller "riktiga" musikinstrument. Så jag använde:
*Google chrome music Lab för att göra ett beat:

*Audacity för att redigera ljud

*Mikrofonen i mina 99:- hörlurar från Clas Ohlsson (herregud!)

*Windows Moviemaker.

*Bilder mestadels från Pixabay.

Så, mycket lågbudget över den här produktionen...haha!

/Basse, surfar på billiga ljudkort just nu...
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Så, mycket lågbudget street över den här produktionen...haha!

/Basse, surfar på billiga ljudkort just nu...
Du är min idol. Jag vill också glida runt och krossa kackerlackor, stråla och droppa trädskorpioner! Hur blir jag en rhabdoranarappare som du? Har redan köpt kåpa, wrestlingbälte och ninjasjal!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Du är min idol. Jag vill också glida runt och krossa kackerlackor, stråla och droppa trädskorpioner! Hur blir jag en rhabdoranarappare som du? Har redan köpt kåpa, wrestlingbälte och ninjasjal!
Eftersom vi som är med i RhabdoRhana kan läsa varandras tankar inser både du och jag att du är en av oss. Keep murderin'!
B/svart under läppen

***

Till er plebejer som får mörda på vanligt vis,

Jag gjorde precis den dumhet Hellzon skrev om ovan och muckade med Appokalopps i turn 1. No more peace for Ai-Mo! Men vill ändå inte hoppa av av nån sorts sportsliga skäl och tänker att - jaja - vi kan ju köpa tech ganska billigt även om vi slagit in på våldets väg.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
"Min käre Maximus - visst är livet härligt här på Insula Nostra! Våra fiender befinner sig på säkert avstånd på andra sidan havet och vi kan göda våra Gigantes Combattores i lugn och ro. Här - ta en druva!"

"Jovisst, min käre Minimus. Visst är det härligt här i solen. Men vad är det vita där på druvan? Frost, redan?"

- Magnificent Winter
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Magnificent Winter, Imperius B:

Ha-HA! Vi har stött på de veka Zebasi! Vi kommer förvisso inte åt dem bakom sina sköldar, men det får bli ett senare bekymmer!
Ho-HO! Vi har stött på de onda Cymanti! Deras spindlar har tillfälligt hejdat vår framfart, men det löser vi nog!
Hi-HI! Vi har stött på de kalla Polaris! Ska vi inte försöka oss på ett vilt anfall på tre fronter samtidigt? Vad kan väl gå fel?

Berättarröst: Många saker kunde, och gick, fel.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Beautiful Lords:

Så, nån gång i forntiden tyckte nån att det var en skitbra idé att köra ett might-parti med en braziljon spelare och jättestor karta. Det var det inte. Men den som tyckte det är i varje fall död sedan länge. Nu är det jag, @Paal och några hårt kuvade bottar kvar. Kan det här snälla ta slut någon gång?
Ha ha ha! Dodged that bullet!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Så avgjordes partiet Fruit & Destruction.

Mina rara Ai-mo började som frukt. Vi hade en stor ö för oss själva där vi kunde odla, gräva gruvor och utbilda stora filosofer. Precis när vi var redo kom det några små båtar från Jimmys Imperius i söder, då gick vi över till destruktion och skickade våra stora filosofer för att utbilda de fattiga Imperius.

Någonstans där skickade vi ut en Explorer. Då fick vi utsikt över något av det vackraste vi sett - slemmiga Vimes-Cymanti som fick på tafsen av Tant Ragnars Vengir! Ändå rätt skönt att de inte gav sig ut på havsäventyr, då hade det här kanske slutat annorlunda.

Screenshot_20210323-130239_Polytopia.jpg

Screenshot_20210323-130335_Polytopia.jpg
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
"Min käre Maximus - visst är livet härligt här på Insula Nostra! Våra fiender befinner sig på säkert avstånd på andra sidan havet och vi kan göda våra Gigantes Combattores i lugn och ro. Här - ta en druva!"

"Jovisst, min käre Minimus. Visst är det härligt här i solen. Men vad är det vita där på druvan? Frost, redan?"

- Magnificent Winter
Spelomgången fick ju ett passande namn om inte annat.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Så avgjordes partiet Fruit & Destruction.

Mina rara Ai-mo började som frukt. Vi hade en stor ö för oss själva där vi kunde odla, gräva gruvor och utbilda stora filosofer. Precis när vi var redo kom det några små båtar från Jimmys Imperius i söder, då gick vi över till destruktion och skickade våra stora filosofer för att utbilda de fattiga Imperius.

Någonstans där skickade vi ut en Explorer. Då fick vi utsikt över något av det vackraste vi sett - slemmiga Vimes-Cymanti som fick på tafsen av Tant Ragnars Vengir! Ändå rätt skönt att de inte gav sig ut på havsäventyr, då hade det här kanske slutat annorlunda.

View attachment 5932

View attachment 5933
Grattis!

Jag kände att jag *äntligen* fick lite utväxling på att spamma svärdsgubbar. Jag lyckades erövra hela min kontinent och kasta krypen i sjön.

Problemet blev ju då att jag tänkte "kul, då kan jag börja techa, samla frukt och hugga skog" när du @Hellzon hade 9000 poäng, vilket var i runda svängar dubbelt så mycket som jag hade.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Yo!

Vet inte riktigt hur det gick till, men för ett ögonblick såg det ut som att jag hade skapat ett spel (typ "Rivers&Dreams") med kort speltid (en timme) och allt annat möjligt jox. WTF? Har jag fickringt ihop ett nytt parti? Sorry isf. Jag hoppas inte att nån blev irriterad och själv hoppade jag av det där partiet fort.

Blir jätteglad och tacksam för invitationer!
Mest gillar jag:

Game mode: Glory
Map type: vad som helst
Map size: 1. Normal 2. Large 3. Tiny
Turn Time Length: 1 day
Antal deltagare: Gärna 3-5, helst inte fler än 5. Jag gillar att spela RhabdoRhana-snabbt och gå på intuition, korkade beslut och dåligt minne! :D

GL HF!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Det var inte kul att vara cymanti när det börjar välla in vengir över gränsen. Jag tycker det verkar som att cymanti, för att bli en ostoppbar svulst på kartan, tidigt behöver få ett dödligt övertag över en svagare granne. Blir man hårt attackerad tidigt ligger man illa till (här är väl nyckeln att hålla schamanen vid liv, och jag varit väl offensiv med den de senaste partierna).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
heja @Xyas !

haha, där satt jag i ena hörnet, och vägde alla mina drag på guldvåg! "hm, om jag väntar EN runda till så kan jag köpa en såndär riddarmask, och då kan jag KANSKE sno en stad från grannen....."

Och så satt det en parkeringsplats full med katapulter strax utanför mitt synfält och bara matade sten.
 
Top