Vi spelar Polytopia!

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Vet ni en sak? Om man inte har Sailing så ger sig inte Explorers ut i vatten utan larvar runt på mark som man redan utforskat och kanske utforskar ett hörn.

MVH En Idiot
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag fattar inte. Vissa heter helt obegripliga prylar som HappyTornadoOnDrugs2416749 och andra heter coola saker som appokalopps, kattboots eller stefanrotmark.

?

Hur gör ni för att få sådana därna fräsiga alias?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag fattar inte. Vissa heter helt obegripliga prylar som HappyTornadoOnDrugs2416749 och andra heter coola saker som appokalopps, kattboots eller stefanrotmark.

?

Hur gör ni för att få sådana därna fräsiga alias?
Inte helt säker, men jag tror att på android så får du ditt standard android-spel nick som du med all sannolikhet autogenererade och glömde bort för fem år sedan, men på iPhone så kanske du får välja nick för varje app?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Att jag har vunnit tre gånger beror förmodligen helt på att jag fått tag i tre-fyra städer i fred innan bråket börjat. Jag är inte så vass på det taktiska och lär inte vara lika uppkäftig om det kommer folk och ska bråka i runda tre.
Told ya. Eller nä. Jag har gjort klantgrejer i det här partiet och förtjänar definitivt att Vimes och Ragnar slåss som hyenor om mitt kadaver.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Äh, kan någon bjuda in mig till något så jag kommer in i multiplayer? ArvidBajs heter jag. Efter 10 frustrerande försök att välja ett användarnamn.
😉
Done! Startade ett parti med fyra spelare med några slumpmässigt utvalda från listan!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
"Sir! Imperius hamnstad Lucipica tycks helt obemannad!"
"Lysande - vi kan rulla in och ta över den! De kommer aldrig att fatta vad som hände!"

"Sir! Lucipica byggde en jätte som knuffade ut våra anfallande trupper ur Lucipica!"
"Nåja, vi får väl nöja oss med att mala ned landtrupperna med vårt mäktiga jätte-stridsskepp! De kan inte skjuta tillbaka, så det borde gå rätt lätt!"

"Sir! Två Imperius-stridsskepp, bemannade av jättar dök just upp ur dimman och anfaller vår flotta!"
"Skit också, men då har de åtminstone inte investerat i annan dyrbar strids-tech, som riddare eller katapulter!"

"Sir! Vår flotta bombarderas från land av fyra katapulter!
"........#%¤#%%¤&B%¤&%¤&%¤ ?"¤#=)(1!!!!!!"
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Att skydda en stad som håller på att erövras genom att bygga en jätte var rätt smart, jag ska sno det draget till min egen trickbok, och tänka på den risken nästa gång jag anfaller!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Efter att kombatanterna givit upp på förhand en efter en var jag beredd att åtnjuta en första seger och äntligen krossa det lilla motståndet som var kvar. Med bara den ynkliga Bardur-stammen kvar så var min vinst säker. Trodde jag... Efter en hyfsat jämn start sprang jag in i min motståndare och jag skulle äntligen få krossa honom. Trodde jag... Det visade sig att den visa och smarta Lila Flädern hade slagit sig ihop med några jättar som hade en helt annan åsikt om hur överlägsen jag var.
Efter bara några dagar var det klart att mitt mål att söndra och härska har fallerat, han har fler jättar än jag har soldater och nu svämmar dom över kartan, samtidigt har mina spioner rapporterat att flertalet städer och monument har rests till hans ära och han kommer inom en mycket kort tid att ha åtnjutit tillräckligt mycket heder för att vara ostoppbar.
Lila Flädern har besegrat mig, hatten av: Grattis @Vimes !
IMG_8431.jpg

Efter denna förnedrande seger valde jag att byta taktik och gå ut aggresivt. Jag visste att nästa gång var jag tvungen att vara snabbt iväg och snabbt hitta nya städer att imponera och snabbt bygga mitt stora förtroendekapital. Jag förlitade mig återigen på mina pålitliga Kickoo-krigare och satte direkt av för att leta reda på berömmelse, ära och det viktigaste... MAKT!
Det tog inte lång stund förrän jag fann den. Jag hittade en by att imponera. De var väldigt imponerade och min gycklande krigare fick stående ovationer och alla var mycket imponerade. Om det inte varit för att Lyxsökaren Visslo kom och berättade om hur luxuös hans fantastiska huvudstad var så hade de varit på min sida. Jag hade inget val än att försöka fly åt nästa håll. ETT steg hann jag ta, innan Lila Flädern dök upp igen... Ni ser själva. Det här är runda 3 😂
IMG_8421.jpg

Mitt självförtroende var förstört, mina städer tillintetgjorda och jag var på förfallets brant. Skulle jag aldrig få lyckas i bronsligan? Var min girighet för stor? Hade mina hjältar slagits förgäves? Jag stop på kanten till slutet och kände dödens bris röra vid mitt ansikte men innan jag hoppade tänkte jag. Ett försök till, låt mina hjältar få försöka en gång till för att se om de kan lyckas där vi fallit så många gånger förr. Jag följde mitt öde och lät stjärnorna styra mina handlingar. Båda mina ärkenemisar: Visslo och Lila Fjädern visste jag fanns i närheten men mina styrkor slogs med all sin styrka. Det såg länge ut som de visslande Lyxsökarna skulle snuva mig på segern när jag såg att deras kuststad var obevakad. Jag gjorde som många hjältar före mig har gjort... Jag smög in i staden på natten med min kustseglare, slog ut borgmästarens vakter, överrumplade honom i bara sängkläderna och fick honom att skriva över staden på mig. Jag lyckades dock inte stoppa hans sändebud som sprang över stäpperna för att nå hans enorma armé. Jag förstod att min enda chans var att utnyttja min nu starka position och köpslå med människor som gömmer sina huvuden i kåpor och kan ingjuta liv i lera. Vi byggde en jättestor avbild av en människa och sedan med ett blodsoffer stöpte vi liv i den och med den enorma styrka som finns i en flera meter hög lervålnad höll vi stånd tillräckligt mycket för att lyckan skulle vända och vi kunde utropa oss som segrare!

IMG_8450.jpg

Äntligen en vinst! :)
 
Top