Vi spelar Polytopia!

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Huh. Jag misslyckas kapitalt i alla partier som kräver att jag använder båtar. Får se till att lobba för 100% landbaserade matcher i wrnu-cup.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Och där blev Basse för andra gången ihjälklämd mellan mina Bardur och en annan stam.

View attachment 5538
Älskade, dyre, ädle @Basenanji ! Denna oförrätt skall icke passera! Ditt minne skall leva vidare i alla tider!

Låt mig börja med att tända ditt gravbål! Det blev rätt mycket spillved kvar efter att mina riddare förstörde den onde @Hellzon s infernaliska stridsmaskiner.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hörni sötnosar, här hyses inga hard feelings! Det är ett jätteroligt spel och jag är och förblir usel. Men det är ok!

Det är ett fantastiskt kul tidsfördriv, inte minst såhär i pandemitider med begränsat socialt umgänge!

Så länge ni står ut med mina suboptimala strategier, garvar jag glatt åt att @Hellzon s armé av jättar tävlar inbördes om att mosa Moza samtidigt som @Tant Ragnar s katapultstenar dunkar ett skönt technojam!

Plus att man kan få revansch. Shamitioan Lands lovar vissa möjligheter att slippa sistaplatsen. 😀
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Känner att jag mutar in 2/3-platsen ganska bra, men ack förstaplatsen förblir bortom mitt grepp.

Bara stora partier igång nu, men gillade också de mindre 4-personspartierna. Någon får bjuda in mig till ett/flera sådana 😃
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Partiet heter egentligen "Shimmering Empires" men författarens frihet osv.

Och som sagt det här i första hand en uppgörelse mellan
@Hellzon och @Tant Ragnar

Clash of the Titans!
Låt mig börja med att tända ditt gravbål! Det blev rätt mycket spillved kvar efter att mina riddare förstörde den onde @Hellzon s infernaliska stridsmaskiner.
Mycket ved blev det. Ett dyrköpt tips är att inte ställa fyra katapulter i klump. För då kommer det en riddare...
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Plus att man kan få revansch. Shamitioan Lands lovar vissa möjligheter att slippa sistaplatsen. 😀
Både i den och även Zajianian Fruit känner jag mig rätt hotad av dina trupper!

Såatteh... Visst kan vi lägga gammalt groll bakom oss nu? Växa som människor? Förlåta och gå vidare, och kanske rikta de där läskiga svärdsgubbarna åt något annat håll? Vad säger du, Basse gamle vän, dags att gräva ned stridsyxan?

:oops:
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Mycket ved blev det. Ett dyrköpt tips är att inte ställa fyra katapulter i klump. För då kommer det en riddare...
Jag var *supernervös* att @Jimmy skulle mangla igenom mina katapulter vid min norra front på precis det sättet. Knepigt att de måste välja mellan att gå eller att flytta, och jag var hela tiden osäker på hur lång räckvidd hans knights skulle ha, givet lite ojämnt terräng.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Shimmering Empires var kul hörni. Lustigt det här med att man inte får nån riktig recap. @Vimes, @Jimmy och @Tant Ragnar har pratat om nåt krig med Zebasi inblandade som jag inte sett röken av. Jag bråkade lite med @Xyas men det kändes lite ensidigt när det kom en massa tung sten farande ur dimman.
Ja det var nog ett av de roligaste partierna jag spelat. Och kriget med zebasi pågick strax nordöst om där du angrepp mig och mitt försvar där var i princip bara trupper på väg till fronten som passade på att fäktas lite med dina på vägen. Hade du tryckt hårdare hade jag fallit som ett korthus 😬
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag hade verkligen önskat någon feature som i Subterfuge, där man inte bara får se hela kartan när spelet är klart, man kan dessutom spola fram och tillbaka i tiden för att se vad som hände när. Jag tror fortfarande att jag kommer åt WRNU-spelet vi körde för mer än ett år (?) sedan.

Vad gäller Shimmering Empires så var det mitt rike du såg på andra sidan ruinerna av Basse, hela vägen till kartkanten. Jag lyckades boosta på mina städer rätt bra, så jag hade en bra uppsättning jättar. Vid min nordöstra gräns bråkade jag mot @Jimmy . Det var mina jättar, katapulter och riddare mot hans jättar, riddare och sköldgubbar.

Hur såg din andra front ut @Jimmy ? Hur gick det för er andra?

Bra parti! Jag hade roligt också! Tack alla för god match!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag hade verkligen önskat någon feature som i Subterfuge, där man inte bara får se hela kartan när spelet är klart, man kan dessutom spola fram och tillbaka i tiden för att se vad som hände när. Jag tror fortfarande att jag kommer åt WRNU-spelet vi körde för mer än ett år (?) sedan.
Minimum hade det ju varit kul att få se hela kartan vid spelslut 😕
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Kul och grattis till vinsten!

En grej som inte släpper taget om mitt grubbleri är att den här typen av aktiviteter kanske är en av de goda konsekvenserna av pandemin? Folk söker upp soel, hobbies, hundvalpar mm för att botac tristessen och deppigheten som följer i sjukdomens spår.

Ser andra liknande tendenser på mitt jobb: helt plötsligt börjar informella nätverk se dagens ljus. Administrativt krångel undviks genom att folk med kontakter bjuder in varandra till zoom-seminarier, också över lands- och kontinentgränser.

Läste precis en artikel på CNN som uppmanade forskare i pedagogik att bete sig som virusforskarna: ta vara på samarbeten och vara lika aktiva i att jaga lösningar som de som tagit fram vaccin. Liknelsen må halta, men det är något nytt vi ser tror jag.

Hoppas att vi håller liv i Polycupen! Nu blir det noh bronsligan för min del, men jag tycker att idén och initiativet är guld värt!

Tack @Vimes och alla andra!

😀🙌😊
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Latest news on my sock puppets: stefanrotmark har blivit av med sin mobil och kan inte spela för närvarande. :/
 
Top