Vi spelar Polytopia!

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Uh-Ooian Summer är slut, grattis @Tant Ragnar !

Mina Kickoo började vid jättemycket vatten och jag försökte rusha Customs House för att dra in mucho degas. Å ena sidan funkade det nog, inkomst på ca 30 stjärnor/runda från två städer är inte fy skam.

Å andra sidan hade jag två städer i slutet för att jag eftersatte annat och blev ångvältad av lyxjättar.

Screenshot_20210205-143827_Polytopia.jpg
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,098
Tack för god match @Jimmy , @Hellzon och @Xyas ! Det var väldigt smooth sailing för mig - jag hade tur med startposition, och fick bygga i lugn och ro tills jag etablerat massor av städer och hade många jättar. @Jimmy bjöd på gott motstånd genom att hålla mina trupper djupfrysta, men min ekonomiska motor kunde ändå tuffa på i lugn och ro och leverera poäng till mig.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Tack för god match @Jimmy , @Hellzon och @Xyas ! Det var väldigt smooth sailing för mig - jag hade tur med startposition, och fick bygga i lugn och ro tills jag etablerat massor av städer och hade många jättar. @Jimmy bjöd på gott motstånd genom att hålla mina trupper djupfrysta, men min ekonomiska motor kunde ändå tuffa på i lugn och ro och leverera poäng till mig.
Jag hatar att spela Polaris, det här ändrade inte min inställning... :LOL:
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,098
Jag har haft skitsvårt att fatta någon av "special" tribsen. Får spö hela tiden.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Jag hatar att spela Polaris, det här ändrade inte min inställning... :LOL:
Jag blev lite ställd när det kom Ice Archers och bara frös alla mina enheter. Överlag har jag blivit oproportionerligt orolig när det kommit specialstammar.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,098
Jag brukar spela ganska aggressivt, både i det här spelet och andra (minns exv några självmordsattacker i wrnu subterfuge-spelet).

Det lönar sig ibland, men det känns som det straffar sig (minst) lika ofta. Jag tror jag hade 3-4 jättar mer eller mindre konstant djupfrysta av @Jimmy s istrupper. Jag borde ha backat lite och skaffat katapulter.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Är det någon annan som har problem med att Zajidaian Fruit är buggig? Har tre jättar nu som när de spawnat knuffats ut i vattnet och försvunnit, varpå befolkingsökningen som generade dem försvunnit också :(
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Måste muntra upp mig själv.

I Shamitoiian Lands är jag etta, i Uhlykiian Lands tvåa strax efter Hellzon och i Xisabiian Warriors (bronsligan) ser det ut så här just nu:

Screenshot_20210212_123830_air.com.midjiwan.polytopia.jpg

Så det finns vissa förhoppningar om att åtminstone inte sluta sist! 🙂
 

Attachments

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Det var en mycket jämn match i Zajidaian Fruit. Vi startade alla på lika villkor och väldigt snart utmynnade en person med mycket stark vilja fram och störtade mot en seger. Ai-mo-släktet hade bara ett problem. De hade fiender i alla riktningar och det blev snabbt huggsexa om hans resurser och ur ett pressat läge fann mina mannar en obebodd liten ö, långt från fiendernas linjer och med de rikedomar i form av valfett och foreller kunde min stam växa sig stor och stark, på de andras bekostnad...

det var tight på slutet, jag blev anfallen från tvåhåll med alla stora skepp men lyckades mig hålla mig flytande med alla techs men ack så många misstag. Anföll med båt från närstrid och förlorade halva min jätte, missade att inta städer flera gånger, slutade nästsista rundan på 9990 poäng. Tack för mycket god match!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Halloj Polytopianerdz!

Jag har börjat höra från flera olika håll att Polytopia inte alltid skickar aviseringar! Kan vara läge att kolla om det är din tur i spelet!

Bara så ni vet! 🙂
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Uhlykiian Fire är avgjort.

Screenshot_20210217-215802_Polytopia.jpg

Stort grattis till @Basenanji till andraplatsen. @Sodivra bjöd också tufft motstånd och tog två av mina städer innan jag mjölkade fram nog med poäng för vinst. Hade han tryckt lite hårdare hade jag fallit och det blivit en match mellan Basse och Arvidos istället.

Ingen skugga över @Xyas som höll ut i en liten evighet i sina förbånkade befästa städer.
 
Top