Vi spelar Polytopia!

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Så slutade "Cliff & Quest"...

View attachment 5495
Jag kanske inte ska vara med på fler noobpartier...


Surt om du bommade det här partiet för att du missade en runda. Väl spelat ändå xyas*, din ö var absolut för mycket att bita i när du aktivt försvarade den. Basses vägg med svärdsnubbar var inte heller nådig att försöka invadera.

*) Och alla andra också förstås.
Jag fick skrämselhicka innan jag insåg att det inte var partiet jag själv var med i. Grattis till vinsten!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Rapport från De stora fälten:

Vi ståndaktiga fiskmän av Aquarions stam kämpa manligt emot den ondska som Imperius-folkets grymme ledare DarthVarious låtit släppa lös över De stora fältens fredliga folk. Vi hava nåtts av bud om huru den fridfulla Ai-Monska nationen fullkomligt förhärjats av barbarer, dess kultur krossad, dess städer jämnade med marken och dess åkrar beströdda med salt. I striden mot Imperius fientliga inträngning i vårt harmoniska rike hava vi blivit av nöden tvungna att övergiva gränsstäder vilkas försvar vi icke längre kunna sörja för. Vårt tappra folk är tillbakapressat och i nöd, men vi göra planer för ett sista försvar i vår gyllene huvudstad, Dotic. Må havet sluka våra fiender och må minnet av Aquarion leva vidare i evinnerlig tid!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Vadå, jag är jättesnäll. Jag har ett Altar of Peace för att jag är så fredlig, ödmjuk och god.

OK, jag tog det från Basse och travade Ai-mofolkets skallar bredvid, men ändå.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Till ledaren för Aimo-folket:

Hje ledar'n!

Ja' plitar snappt ned nåra grejer som vi har snakat om vi såldater. Vi har tenkt att det kansche ente e så dumt endå att skaffa såna där vasa metalsaker att slåss me såm de andra stamaran har? Nåra i baraken tror att dåm kalas för svård elleh svrjd elleh nåt.
Sen vore det fint om vi kansche kunne ha flera såldater i armen för nu e vi typ fyra trestyck bara jag kvar och typ @Hellzon vill eta oss mej till lunchfika.

Taksam för svar,

gerna snappt för ja ha fåt en pil i mej och nu är såret redan infektretrtrtsat så jerna snappt åm det går

PS. Jetefint fredsmonument, men bra om vi kunne få lite mera vap
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Hmm, varför var jag tvungen att bli sandwichad mellan de två starkaste klanerna efter en usel start?

De stora fälten saknar sina akvatiska hjältar som håll stånd mot det onda imperiet men nu är vår fridfulla nation krossad. Jag vill tacka alla soldater som kämpade vid min sida fast det såg mörkt ut länge och tacka för alla tappra insatser. Men tro inte att vi ger oss! Våra gerillasoldater kommer gömma sig i terrängen och krossa er när ni minst anar!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Den stolta men fattiga Kickoo stammen befann sig i ett trängt läge. Sjöarna var tomma på fisk, i skogarna blev både bytesdjur och ätliga frukter allt mer sällsynta. Våra försök att söka oss till nya jaktmarker slogs brutalt ned av angränsande stammar. Svälten var nära, och vår desperation var stor.

Det onda Hellz-imperiet står nu på vår dörr, med blodtörstiga jättar i sin armé.

Må förfäderna skänka oss styrka. Och/eller ett par rejäla jättar.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Vill bara säga att jag vill ge er alla polytopia-spelare +100 då den här tråden just nu är min absoluta favorit. Jag har haft sinnessjukt kul av att läsa er gestaltning av händelseförloppen även om jag själv inte varken spelar polytopia eller ens sett hur det ser ut.

Fortsätt spela på och vid alla gudars namn, sluta inte skriva om era äventyr!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Vill bara säga att jag vill ge er alla polytopia-spelare +100 då den här tråden just nu är min absoluta favorit. Jag har haft sinnessjukt kul av att läsa er gestaltning av händelseförloppen även om jag själv inte varken spelar polytopia eller ens sett hur det ser ut.

Fortsätt spela på och vid alla gudars namn, sluta inte skriva om era äventyr!
Häng på vet jag! Always room for one more!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Häng på vet jag! Always room for one more!
Tack! Vi får se senare. Min styvfar har tillbringat en vecka på sjukhus och han har redan nedsatt immunförsvar, så er tråd har verkligen hjälpt mig att låta tankarna fara iväg till gladare platser. Nu skall jag bara se till att min styvfar kommer hem och omvårdas efter behov så jag inte behöver vara riktigt lika orolig. Så jag kanske säger ja till erbjudandet lite senare om det fungerar? Jag är lite för mentalt splittrad just nu och era underhållande diskussioner är egentligen allt som jag behövet just nu!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Tack! Vi får se senare. Min styvfar har tillbringat en vecka på sjukhus och han har redan nedsatt immunförsvar, så er tråd har verkligen hjälpt mig att låta tankarna fara iväg till gladare platser. Nu skall jag bara se till att min styvfar kommer hem och omvårdas efter behov så jag inte behöver vara riktigt lika orolig. Så jag kanske säger ja till erbjudandet lite senare om det fungerar? Jag är lite för mentalt splittrad just nu och era underhållande diskussioner är egentligen allt som jag behövet just nu!
Krya på styvfar, och ta hand om dig och de dina! Roligt att vårt trams har gett dig en liten ljusglimt! Du är varmt välkommen när du känner att du har bandbredd.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Varje kväll ber jag till förfäderna att de inte ska komma, och varje natt hör jag ljudet av fuktigt pansar mot sten och trä och ber istället att det är mina grannar som ska drabbas och inte jag. Mina brödrar och systrar har för länge sedan gått över till att förbanna förfädrarna för att de valt att bygga vår stad på en plats med hav på alla sidor. Havet som rymmer sådana fruktansvärda mardrömmar. Men jag försöker tro att de hade ett syfte, även om det är svårt efter att ha sett de flesta av mitt folk krossas under sköldpaddsskal eller kluvits på mitten av enorma krabbklor. Kanske valde de denna platsen för att undkomma barbarerna från öst. De som klär sig i hudarna de slitat av de fortfarande levande djuren vi ser som vår spirituella jämlikar. Barbererna som inte verkar frukta havet utan bara jubblar när deras egna slita i stycken, likväl som de jubblar de gånger de hinner först och får dräpa oss. Kanske hade mitt folk också haft så liten respekt för döden om även vi var oändliga till antalet, som barbarerna tycks vara.

De droppande och hasande ljuden därute kommer närmare. Förfäder bevara mig!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Va?!? Delar nije kricksrapporter? Usch! Tur att Zebasi hittatt en urådrig jätte som kan läsa och skrifa för oss! (Ja, hann går långsammet på grund af brock/jätteanm.)

Det här är en hattpost, vi hattar alla andre stammare!

Zebasi!

Nu drar vi vidare!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Ärade kejsare!

Stadigt har vi expanderat vår förläning i dessa stora slätter. Vi införlivade snabbt en fredlig stam av Ai-mo som bjöd ivrigt men fruktlöst motstånd. Att döma av deras fredens altare och vad vi fann på andra sidan deras lilla rike var de inte redo för livet i detta land och lever bättre som våra undersåtar.

Vi har kämpat mot ökenfolk i norr! Vi har skärmytslats med båtfolk i nordöst, och vi är i öppet krig med mytiska atlantider i öst! Nu står jättar och jättekrabbor på vår gräns medan våra riddare och jättar fortfarande kämpar sig fram till fronten. Men vi har ett fäste här! Vi ska överleva i detta land där vi retat upp alla!

Tene cervisiam meam!

(Well, det finns redan två skärmdumpar av topplistan. Tack för ännu ett kul parti allihop.)
 
Last edited:
Top