Vi spelar Polytopia!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Polaris är verkligen mästaren av defensiv krigsföring (tack för alla jättarna Vimes!). Men det hänger verkligen på att man får vara lite ifred i början.
Polaris är verkligen hemska att möta när de fått upp... ångan. Så frustrerande att inte kunna göra annat än att backa för att inte bli nedfrusen och mind bendad. Jag var ju betydligt mer jätte-heavy än jag borde varit i det kriget. Katapulter och/eller riddare antar jag är melodin.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nu sitter jag och är lite besviken på min egen oförmåga att styra upp en turnering i Polytopia då TRUIMFCUPEN visade sig bli plågsamt seg och lång. Jag trodde (helt felaktigt) att man inte fick se poäng mm i Might-läget, men inser nu att det visst går att se.

Om någon skulle arrangera en turnering på det här formatet "Spela mot andra i en grupp!" så rekommenderar jag kommande tävlingsledare att följande kriterier används för att avgöra en vinnare utan att matchandet ska behöva pågå i oändlighet:

  • Inbördes möten
  • Kortast tid (minst antal turns för att vinna)
  • Högst poäng
Det finns säkert andra lösningar så dela med er av er visdom om ni vill!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
plågsamt seg och lång.
Nja, jag vet inte om jag håller med. Jag har haft ett jämt och fint flöde av roliga 1v1 spel igång sedan det startade.

Fler matcher snabbare vete 17 om jag hade sett som något positivt.

Superbra fixat, jag får spela en massa 1v1 mirror matcher på tiny, och det är kul!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
45E31111-94DC-41C4-A4CC-975293497B25.jpg
Första gången jag möter polaris tror jag. Jag brukar aldrig bygga battle sleds när jag kör dem, och nu när jag möte dem så känns det som att det nog är rätt beslut.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,036
Nja, jag vet inte om jag håller med. Jag har haft ett jämt och fint flöde av roliga 1v1 spel igång sedan det startade.

Fler matcher snabbare vete 17 om jag hade sett som något positivt.

Superbra fixat, jag får spela en massa 1v1 mirror matcher på tiny, och det är kul!
Jag tycker inte heller den är seg. Vår grupp är ju jättejämn och rolig! Den har också lärt mig hur extremt beroende jag är av hemmaplan.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
View attachment 6502
Första gången jag möter polaris tror jag. Jag brukar aldrig bygga battle sleds när jag kör dem, och nu när jag möte dem så känns det som att det nog är rätt beslut.
Min första match som dem. Tänkte att det skulle gå bra på en vattenkarta men så började det flyga sten när jag fortfarande larvade runt med min startmooni. Men jag fick blodad tand. Ska nog köra lite i single player och lära mig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Min första match som dem. Tänkte att det skulle gå bra på en vattenkarta men så började det flyga sten när jag fortfarande larvade runt med min startmooni. Men jag fick blodad tand. Ska nog köra lite i single player och lära mig.
👍
Ska inte påstå mig vara någon expert. Men mitt största tips är att skippa polar warfare. Battle sleds blir värdelösa på land och ice fortress är för dyr för något annat än möjligen end game när man har en ice bank.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Yo!

Jag har sagt det här förut, men det tål att sägas många gånger till.

Polytopiaaviseringar är hej-och-hå. Godtyckliga, nyckfulla, olika beroende på telefon/platta/dator, som ett hippiekollektiv med åkband till en marijuanaodling i Kalifornien.

Lita inte på dem!

Du behöver förstås inte som jag stresskolla Polytopia en gång i kvarten, men titta gärna förbi då och då. 🙂
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Hm, antingen borde jag spela alvtrams med mycket mer fokus på att få supertrupper, eller så borde drakar boostas genom att kläckas en runda tidigare.

Varje gång jag kör alvtrams i 'glory' så hinner jag *precis* få ett gäng drakar när någon vinner.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag har för övrigt bytt namn till BivonBlast, det gamla namnet kändes förlegat 😛
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Hej hallå! Jag har plockat upp det här igen. Hojta om du vill vara med! Jag var tvungen att skapa ny användare (ny telefon med annat os), så bli kompis med ’TantRagnar’ med den svarta hatten om du vill spela med mig!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Vi är ett gäng som kör nu, och vi håller till i en tråd i #wrållådan på discord för vänligt snicksnack före/under/efter matcher. Logga in där för din dagliga ploytopia-fix!
 
Top