Vi spelar Polytopia!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tack för god match @cogitare ! Jag fick tidigt ekonomisktövetag och genom att jag lät bli många av mina klassiska blunders gick det ganska bra!

Screenshot_20210601_131455_air.com.midjiwan.polytopia.jpg
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,034
[Mysterious Kings]
Men vad fan, @Tant Ragnar ! Kunde du inte väntat lite i alla fall? Här går jag ut och skriver att jag har övat och så slaktar du mig efter 6 turns. *kränkt*

EDIT: Ursäkta för hårda ord. Jag är inte arg och inte kränkt. Jag bara skäms över att jag så vårdslöst struntade i alla tips jag fick i strategi-tråden.
 
Last edited:

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
[Mysterious Kings]
Men vad fan, @Tant Ragnar ! Kunde du inte väntat lite i alla fall? Här går jag ut och skriver att jag har övat och så slaktar du mig efter 6 turns. *kränkt*

EDIT: Ursäkta för hårda ord. Jag är inte arg och inte kränkt. Jag bara skäms över att jag så vårdslöst struntade i alla tips jag fick i strategi-tråden.
Jag kom precis försent till din undsättning 😭
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hej alla och välkomna till min "Slöjda med Guldfink-kanal"

Tidigare har ju jag visar hur du lätt kan göra trevliga pilbågar som får härlig räckvidd och fräsiga katapulter som mosar Basse superlätt! 🤩

Nu tänkte jag visa hur du kan använda ståtliga ryttare för att få ihop tändsticksved!

1. Du bygger en riddare
2. Du mosar Basse

Så!

Nu har du en hel hög med tändstickor som du kan använda för massa olika projekt. Bara fantasin sätter gränserna! Själv ska jag göra en replika av Taj Mahal i skala 1:3. SÅ mycket ved fick jag ihop senast 🤩

Prova själv!

🤩

GULDFINK
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Yo @Vimes jag vill inte stressa dig, men din närvaro i Shaöian Comquest och Vally&Victory (typ) är efterlängtad!

🙂
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Och där avgjordes bergens kungar.
Ett utbrett partidär jag förde ett konstant 2-frontskrig med guldfink/tantragnar åt ena hållet och Xyas åt andra. Hellzon såg jag knappt röken av förrän sista rundan. Annars hade jag bara sett några båtar.

vad händer på er kant?
 

Attachments

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Och där avgjordes bergens kungar.
Ett utbrett partidär jag förde ett konstant 2-frontskrig med guldfink/tantragnar åt ena hållet och Xyas åt andra. Hellzon såg jag knappt röken av förrän sista rundan. Annars hade jag bara sett några båtar.

vad händer på er kant?
Att du inte såg mig berodde på att jag satt och fes på en egen ö. När jag byggde båtar och försökte hälsa på er så kom det bara en massa sten och drakeld. Jag hann hitta en liten femrutors ö och röva en av Xyas städer innan du vann på poäng.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag försöker spela alvtrams, nu för tiden.

Jag var extremt aggresiv i början, men fann snabbt att mina 3 tidiga aggro-enhörningar befann sig på en udde! Så det var bara för dem att traska tillbaka till andra sidan av mitt rike, där fronten befann sig.

Resten av spelet kändes det hela tiden som jag var ett drag bort från att bryta igenom till dig @Martin3 . Hade jag "bara" fått ut den där katapulten ett drag tidigare, eller drakarna lite snabbare...

Det kändes som jag spelade bra, men ni var ett strå vassare @Hellzon och @Martin3 :D

Tack för god match!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag försöker spela alvtrams, nu för tiden.

Jag var extremt aggresiv i början, men fann snabbt att mina 3 tidiga aggro-enhörningar befann sig på en udde! Så det var bara för dem att traska tillbaka till andra sidan av mitt rike, där fronten befann sig.

Resten av spelet kändes det hela tiden som jag var ett drag bort från att bryta igenom till dig @Martin3 . Hade jag "bara" fått ut den där katapulten ett drag tidigare, eller drakarna lite snabbare...

Det kändes som jag spelade bra, men ni var ett strå vassare @Hellzon och @Martin3 :D

Tack för god match!
Alltså, alvtramsarna är ju fantastiskt roliga att spela. Jag var så nöjd att jag lyckades stoppa ditt drakägg. Tror inte jag orkat hålla den offensiven annars. Jag trodde nog flera gånger att jag skulle bryta igenom och ta guldfinks gamla huvudbas men du släppte aldrig på trycket. När dina drakar sen dök upp visste jag att det var kört, bara försöka hålla ut så länge som möjligt... vägarna var ovärderliga i det här partiet. Jag kunde fortsätta fylla på från mina mer avlägsna byar. Sen var min huvudstrid på andra sidan. Med sina två byar tänkte jag att @Xyas blir en enkel match men med hjälp av bl.a. smart placerade mind benders höll han stången mycket längre än vad jag trodde var möjligt. Kedjor av mind benders är riktigt coolt försvar. Speciellt mot jättar!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag var precis på gång att bjuda in till TRUIMFCUPEN när jag insåg att det kunde bli svårt att utse en segrare om två eller fler deltagare fick samma resultat (lika många vunna matcher).

I Glory löses det enkelt genom att jämföra slutåoängen, men hur funkar det i Might? Får man se någon slutpoäng där?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jag var precis på gång att bjuda in till TRUIMFCUPEN när jag insåg att det kunde bli svårt att utse en segrare om två eller fler deltagare fick samma resultat (lika många vunna matcher).

I Glory löses det enkelt genom att jämföra slutåoängen, men hur funkar det i Might? Får man se någon slutpoäng där?
Nä, så här ser det ut. Nån har två huvudstäder och någon har noll:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag var precis på gång att bjuda in till TRUIMFCUPEN när jag insåg att det kunde bli svårt att utse en segrare om två eller fler deltagare fick samma resultat (lika många vunna matcher).

I Glory löses det enkelt genom att jämföra slutåoängen, men hur funkar det i Might? Får man se någon slutpoäng där?
Isf borde väl inbördes möte avgöra. Tycker jag.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
8B82052B-FFFA-44E0-883F-8824653F619C.jpg
Polaris är verkligen mästaren av defensiv krigsföring (tack för alla jättarna Vimes!). Men det hänger verkligen på att man får vara lite ifred i början.
 
Top