Vi spelar Polytopia!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nä, det blev ganska ensidigt ändå. Visst, spindlar kan inte gärna slå ihjäl sköldgubbar i städer, men det blir ju också att sköld-gänget inte får någon map control alls. Nu blev det ju istället så att jag växte om ekonomiskt.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Ja, det finns säkert utrymme att utnyttja de bräckliga spindlarna... Men jag har ingen aning hur :)
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Slå dom med din polytaur-farm! 😁

kanske hoodrick kan skjuta ner spindlarna med sina gäng glada pojkar! Får köra explorer istället för +1 så du ser dom innan dom ser dig 😎
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Om någon vill träna på att vinna så tar jag gärna emot inbjudningar till matcher. Jag är ganska bra på att förlora i Polytopia.

1v1 eller vad som helst.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej @cogitare nu försökte jag skapa en match Imperius vs Imperius! Hoppa med om du vill!

Sedan skapar jag en miniturnering för oss som lever La Vida Loca (dvs Guldfink, Cog, Martin)

Hoppas ni vill köra!

:D

@guldfink @cogitare @Martin3 SORRY jag är en klåpare. Strunta i den senaste matchen om ni inte hemskt gärna vill spela en bardurx4-match. Jag fattar inte hur man enable:ar/disable:ar stammar verkar det som.
:(
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Svårt att tänka sig en mer optimal start för mig. 4 djur som kunde trollas till enhörningar. Runda 2 sprang jag rakt in i armarna på din schaman och gjorde spindelkebab av den. Runda 3 hade jag två enhörningar och en trupp att skicka in mot din enda huvudstad.

Till och med min "flytta en gobbe till rutan där en enhörning kan rekryteras för att boosta ett steg till"-grejen knuffade min klubbgubbe i precis rätt riktning.

En annan grej, alvtrams verkar kunna se på kartan var ruiner ligger även om de är täckta av fog-of-war. Är det unikt för dem? Kan andra tribes det också?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hmmm, jag kunde välja oumaji så jag tog den. Sry, skall vi börja om partiet?

Har aldrig försökt enable/disable så jag har inte en aning om hur det funkar... :)

Cog.
Matchen Paradise of Loji tycker jag vi spelar klart!

Den andra kan ni deklajna om ni inte vill frossa i Bardur vs Bardur. 😬
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Hmmm, jag kunde välja oumaji så jag tog den. Sry, skall vi börja om partiet?

Har aldrig försökt enable/disable så jag har inte en aning om hur det funkar... :)

Cog.
Det är inte helt intuitivt. När du själv väljer tribe så om du går in på en tribe så finns en disableknapp uppe i högra hörnet. Klicka på den så disablear du triben. Gör det för alla tribes du vill ta bort...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Svårt att tänka sig en mer optimal start för mig. 4 djur som kunde trollas till enhörningar. Runda 2 sprang jag rakt in i armarna på din schaman och gjorde spindelkebab av den. Runda 3 hade jag två enhörningar och en trupp att skicka in mot din enda huvudstad.

Till och med min "flytta en gobbe till rutan där en enhörning kan rekryteras för att boosta ett steg till"-grejen knuffade min klubbgubbe i precis rätt riktning.

En annan grej, alvtrams verkar kunna se på kartan var ruiner ligger även om de är täckta av fog-of-war. Är det unikt för dem? Kan andra tribes det också?
Ja, jag vet inte riktigt vad jag skulle gjort annorlunda där. Nu gick jag min vanliga snabba spindlar-build, men med tanke på att du hittade mig direkt hann jag ju aldrig bygga några spindlar. Å andra sidan vet jag inte om spindlar rår på polytaurer på något vettigt sätt. En boostad spindel on-shottar vanliga warriors om de inte har försvarsbonus, men de lär inte one-shotta polytaurer.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Bjud in mig också! Har inga matcher igång för första gången sen det här vansinnet började (eller borde jag passa på att ta mig ur när jag har chansen?).
 
Top